Oo zoo naar voor Nathalie Hier babykamer zga af alleen mn decoratie nog afronden dan is t klaar. Verder wel weer meer last van me heup en stuitje... en erg moe.. Enige nadeel hier is dat als ik zo moe ben alle kwaaltjes erger worden en ik letterlijk ziek word.... incl diarree... maagzuur speelt ook erg op. Plaats bevalling kan je op de dag van bevalling nog wijzigen dus dat scheelt... wou bij mn 1e thuis bevallen maar na flink aantal uur toch na t zh gegaan omdat ik t niet meer trok
Mooie b16!!! Ow ben jaloers dat iedereen al zover is! Hier is mijn man net klaar met de muren verfen. Volgende halte: meubels verfen...
Wij zijn ook al ver klaar! Alleen rolgordijn en aankleding nog. Gisteren even bij babydump geweest en lakentje en aankleedkussenhoes gekocht en een luiertas! Van te voren even rond gekeken op internet en zag die voorbij komen. Bij babydump kijken en gelijk genomen!! Dat was snel haha! Geboortebord en geboortekaartjes hebben we ook geregeld! Kan steeds meer van het lijstje af Mijn buik voelt ook niet fijn na het avondeten idd maar dat heb ik al een tijd.. verder zo waar de baby zit dus me buik en rug daar blijft het zwaar voelen... of pijn aan me rug of aan me buik of beide... best zwaar wordt het nu! Mooi b16!
morgenochtend naar de huisarts voor de buikpijn in rechterzij. Ben benieuwd. Het is alleen vandaag niet meer aanwezig. voel mij dan zo'n aansteller. Mja, we zullen zien. Ga toch maar even heen. Ik wil thuis bevallen. Je mag het echter tot op het laatste moment beslissen. Dus ik hou een ziekenhuisbevalling nog wel in optie. Maar vind het wel een fijn idee dat ik het eigenlijk nog helemaal niet echt hoef te beslissen.
Gister bij de vk geweest voor extra groei echo. Haar hoofdje is 38+3, benen 27+5 en buikje 27+2. Dus wel iets aan de kleine kant, ze schatte ongeveer in dat de baby bij 40 weken ongeveer 3,6 pond zou wegen. Natuurlijk kan ze nog Eem groeispurt krijgen. Hoef niet na het ziekenhuis voor controles tot nu toe. Hopen dus dat ze met rust flink gaat groeien
Huh? Klopt dat wel mnloess? 1800 gram? Tot 5 pond mag je baby namelijk niet mee naar huis. Of bedoel je dat dit nu het gewicht is? Pita, dat ken ik ja. Als je dan een afspraak hebt word het ineens minder. Maarja toch maar ff laten checken of het geen nierstenen of blinde darm is of zo.
Hallootje! Vet mooie commode. Leuk! Wij zijn bijna klaar. Alleen gordijnen (maakt schoonmoeder) en een soort stickerbehangrandje en plankje oid voor boven commode om alles op te zetten. Is ineens snel gegaan. Ik ben nooit vroeg met alles. Geboortekaartjes nog helemaal niet in verdiept. Vandaag groeiecho. Alles was 30 weken (ben ik nu ook), dus wel top! Voor ons doen een kleintje, maar rond 40 weken geschat op 7 pond. Meisje ws iets kleiner en is het een jongen dan iets zwaarder. mmloes: ik denk dat het niet extreem klein is bij jou toch? Als ik naar je weken kijk en op hoeveel baby wordt geschat is niet gevaarlijk klein volgens mij. Krijg je nog extra echo?
Heel mooi bi! 3,6 pond is inderdaad heel weinig. Ik denk dat ze kilo bedoeld! Hier dus nog behang uitzoeken voor één muur en dan nog accessoires! Of gewoon een kleurtje. Het is een vrij lage muur, onder de dakkapel.. 1,60 hoog denk ik... Geboortebord gaan we nu zelf maken in de vakantie, evenals de kaartenstandaard die ik graag wil..
Goedemorgen, Wat een mooie commode hierboven! Kinderkamer hier zo goed als klaar, gordijnen worden nu vermaakt, lamp moet nog hangen. Moet nog paar dingetjes aanschaffen maar meeste is er.
Haha MI, Vriendlief is zo trots op zijn verbouwde huis dat hij niet overal spijkers in de muren wil slaan om een lijn / slinger op te hangen.. Nu hebben we nog een lege saaie muur en had ik bedacht om eens steigerhoutenframe te maken (in de vorm van een lijst) en daartussen draden spannen om kaartjes te hangen en deze dan tegen de Muur zetten (1.80 hoog / 1.20 breed Offffff Een heel paneel maken van steigerhout (zelfde grootte) en dan de kaartjes erop prikken met punaises.. Steigerhout kunnen we voor niks krijgen via via, altijd handig! Zometeen controle vk om 9.10! Volgende week pas groeiecho omdat vriend geen vrij kon krijgen vandaag helaas!
Wij hebben gister nog maar even de verloskundige gebeld omdat 3,6 pond inderdaad 1,8 kilo is. Ze hebben na de groeicurve gekeken en deze vrouw gaf toe dat er een miscommunicatie geweest is. Onze baby zit tussen de middelste en laagste curve in, dit zou betekenen dat ze ongeveer 3200 gram zou zijn bij de geboorte. Bij onze verloskundige praktijk heb je telkens een andere verloskundige en de vrouw die de echo's doet is nogal een warhoofd, zo heeft ze ook tijdens de geslachtsbepaling meerdere malen gevraagd of we het wilden weten terwijl we dit al duidelijk aangegeven hadden en dat we tenslotte daarvoor kwamen. We zijn nu in elk geval gerust gesteld dat zij het dus gewoon verkeerd gezegd heeft. Kan ook niet anders,anders hadden we toch allang doorverwezen moeten worden na het ziekenhuis lijkt me.
Oh gelukkig mloess! Dat klinkt al beter. 3200gram is netjes. Mijn ventje was 3615. Vond het al zo vreemd dat ze zo 'relaxed' met de controles waren bij een kindje wat bij de geboorte zooooo licht zou zijn Lycos, ow dat is een goed idee. Wij hebben de kaarten dwars door de kamer gehangen toen. Waren er 82!!! Maar bij de tweede zal het al minder zijn hahaha. Pitahaya, hoe ging het bij de huisarts? Word jullie kleintje zodra je wakker word ook meteen mega druk?
Pwieuw mloess! Maar niet echt handig zo'n warhoofd 😕 Dat klinkt heel erg leuk Lycos! Jammer dat wij niet aan steigerhout kunnen komen anders had ik graag je idee over genomen. Hoe was het bij vk? Pinac; jij krijgt toch heel vaak groeiecho's nu? Gaan ze al iets afwijken van de groeicurve van eenlingen? Ze moeten de ruimte toch met twee delen nu.
Nee zeker niet handig. Die 3200 gram staat me meer aan. Vond het ook al zo raar anders. Wij hebben de babykamer al drie weken helemaal af. Hij is zoals bij velen mint groen geworden. Kaarten gaan wij ook dwars door de kamer hangen. Mijn broer maakt het geboorte kaartje hebben we ook al zo goed als af eigenlijk in hoeverre dit mogelijk is.
Hier kom ik net bij de huisarts vandaan. Ik heb de laatste week zoveel steken in mijn rechterzij. Soms echt ondragelijk! Gisteravond lag ik weer te kronkelen van de pijn. Beep doet het goed en beweegt flink. Dus was vanochtend naar de huisarts. Wegens verhuizing overgestapt. Beetje aparte dame. Ze ging niet eens kijken of voelen of iets... Beetje vreemd vond ik dat. De conclusie is: Nierstuwing door het te snel groeien van de buik. Omdat ik afgelopen 2 weken echt een groeispurt heb gehad komt mijn rechternier in de verdrukking. Gaat vanzelf weer weg en is niks aan te doen. Moet als ik het heb op mijn linkerzij gaan liggen zodat ik meer ruimte geef aan rechts en kijken of dan een ondersteunende band helpt om te dragen. En ik moet goed drinken, goed uitplassen en mag niet vaker dan elk uur naar het toilet. Urine is gecontroleerd en het was geen blaas- of nierbekkenontsteking. Nu hopen maar dat het weg blijft dus!