Vervelend zeg!! Raar dat ze zo reageert en dat zonder je aan te raken. Ik wil je niet bang maken ofzo maar toen ik int ziekenhuis lag met die uitdroging lag er bij mij op de kamer iemand met nier stuwing en die kreeg er medicijnen voor. Heeft er 2 dagen ter observatie toen gelegen. Of dat het wel echt was. Ik zou het maar goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon terug gaan of gewoon savonds x naar de huisartsenpost als het weer heel erg is. En dan zeggen dat je het nog nooit o erg gehad hebt en je nu wel erge zorge maakt. Dan kijkt er iemand anders naar. Succes ermee!!
Nierstuwing nog nooit van gehoord, gek dat ze dan niet voelen. Wel in de gaten houden hoor! Hoor vaak dat ze er best wel vaak naast zitten met gewichten schatten, maar 3200 gram klinkt stuk beter Mloes! Leuk idee van die kaarten! Mammievan6: Ze groeien nu nog als eenling, maar na 30 weken houdt dat op geloof ik. Ruimte wordt stuk minder al, maar tot nu toe zitten ze op gemiddelde eenling. En dat is alleen maar mooi, groeien moeten ze, zolang mogelijk . Ben begonnen met wassen, gister hydrofiel luiers gedaan. Moet je ook strijken lees ik, dingen komen ook knap kneukerig uit de was . Wanneer ik voor het laatst gestreken heb, geen idee. Zal strijkijzer eens onder laag stof weghalen straks haha.
Pitahaya, hmmm nierstuwing kan echt mega pijnlijk zijn. Zou inderdaad regelmatig nog aankaarten. Volgens mij is hier ook wel eens iemand geweest die met nierstuwing een topic opende... misschien even zoeken? Pinac, hahaha staat er een scheldwoord, vies woord of een naam van winkel/merk in? Ik heb het ook wel eens gehad. Snap er ook niks van.
Hmm, jeetje, als ik op nierstuwing ga googelen dan word je inderdaad niet erg blij. Maar het fijne is dat ik vandaag nog helemaal geen last ervan heb gehad!! dus laten we hopen dat het nu gewoon weg blijft.
Hmm pita gewoon goed in de gaten houden dan! En bij erge pijn zou ik gewoon weer bellen! Gek dat ze niet even gevoeld heeft. Vanochtend controle gehad. Beebje lag perfect in de groeicurve, zoals ze kon voelen. Hartje weer even geluisterd😍 wat is dat toch een heerlijk geluidje! Voor de lijst 12 augustus controle vk
Mloess; gelukkig dat het miscommunicatie was! 3200 gram klinkt al veeeel beter! Hier volgende week groeiecho.. Ben echt benieuwd!
Pita@ bij sommige dokter moet je doen alsof je dood gaat van de pijn is mijn ervaring 😛 Vandaag vk geweest ik krijg pas de groei echo op 2 september dan ben ik 35 weken ? Verder lach baby met zijn schoudertje tege mijn bekken , ik had veel pijn aan de rechter kant met lopen en omdraaien in bed. Iemand ervaring?
Ik ben ook vandaag naar de verloskundige geweest. Kleine meid ligt in stuit... Op zich geen drama (heb wel gemerkt dat ik al 2 dagen snachts kan slapen en geen maagzuur heb, dus denk dat ze 2 dagen geleden is gedraaid), want ze heeft nog 5 weken om te draaien. Eerstvolgende controle 19 augustus Liggingsecho 3 september (dan ben ik 34 weken).
Bevallingslijst 1 - 15 oktober 1 oktober (2) Simkins: 30 jaar, 3e kindje Jongen! MI87: 28 jaar, 2e kindje Jongen! 2 oktober (3) Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje Verrassing! Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje! Elena22 - 27 jaar, 2e kindje Jongen! 3 oktober (1) Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje Meisje! 4 oktober (5) Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Jongen! Lycos 27 jaar, 1e kindje Meisje! Miranke: 37 jaar, 3e kindje Meisje! Sterre01: 27 jaar, 2e kindje Meisje! Dokhtaram: ? jaar, 2e kindje 5 oktober (3) MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jongen! Mie88: 26 jaar, 2e kindje Jongen! MissCandy: 29 jaar, 2e kindje Meisje! 6 oktober (5) Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Jongen! Beautevil: .. jaar, 2e kindje Verrassing! Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jongen! Jossie81: 33 jaar, 2e kindje Meisje! Veetje83: 31 jaar, 2e kindje Jongen! 7 oktober (2) Miss28: 32 jaar, 2e kindje Jongen! Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje Meisje! 9 oktober (1) Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Meisje! 10 oktober (4) Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Meisje! Lovare: 25 jaar, 1e kindje Jongen! TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Jongen! & Meisje! Joyce1: ? jaar, 4e kindje Jongen! 11 oktober (1) Yankee: 27 jaar, 1e kindje Jongen! 13 oktober (6) proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Meisje! Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Jongen! Marijke88: 27 jaar, 3e kindje Meisje! B16, 32 jaar, 1e kindje Meisje! Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Jongen! & Meisje! Nell, 30 jaar, 3e kindje Jongen! 15 oktober (2) Najade: ? jaar, 4e kindje Jongen! Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Jongen! Totaal: 35 zwangeren waarvan 19 jongens en 15 meisjes Sterretjes; NathalieD - 6 wkn Shendari 2moekes - 5 wk 5 dg Pinkcloud Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz Laana - bbz Ilse1980 Ons2ewonder - prachtig meisje Yulin Afspraken juli! 29-07 B16: Controle 29-07 Lycos: Controle 30-07 Catlady25: Controle VK & Groeiecho Afspraken augustus! 3-08 Marijke88: groeiecho 3-08 Luna30: Controle 5-08 Lycos: Groei echo 5-08 MI87: Intake kraamzorg 7-08 MI87: Controle VK 10-08 Elena22: Placenta lokalisatie 10-08 Pitahaya: Controle VK 12-08 Pinac: Gyn + Echo 12-08 Lycos: Controle vk 13-08 Lycos: Intake kraamzorg 14-08 Aardbei1707: Controle vk 17-08 Lovare: Afspraak erasmus 18-08 Luna30: Controle 19-08 B16: Controle 27-08 Pinac: Gyn + Echo Afspraken september! 1-09: Luna30: Controle en bespreking bevalling 3-09: B16 Liggingsecho (34 weken)
Pita hou het maar goed in de gaten hoor! Net terug van mijn ziekenhuis cursus deel 2 en daar werd gezegd dat als je scherpe pijn in je zij had je meteen naar het ziekenhuis moest komen. Doktharam mijn baby ligt vaak met zijn voetje onder mijn rechter ribben haha, irritant gevoel net alsof er iets klem zit. Maar niet superpijnlijk (nog) gelukkig. Lycos fijn dat alles goed was op de controle, altijd leuk om weer naar het hartje te luisteren! Mloes dat klinkt beter inderdaad! Vandaag met cursus rondleiding door het ziekenhuis gehad en gekeken (door het glazen raam) naar alle baby'tjes. De kraamverzorgster reed een baby'tje naar het raam van 35.5 weken, zo een schatje!! *Smelt*
Doktharam, weet jij al of je een jongetje of meisje krijgt eigenlijk? Jeetje, ik vind het nogal wat dat ik dan dus gewoon weer naar huis gestuurd ben met er is niks aan te doen en bekijk het maar. Maarja... nu is het weg dus om daar nou over te gaan zeuren. Heb er gewoon de hele dag geen last meer van gehad. Volgende keer als ik het weer krijg, bel ik denk ik meteen de verloskundige. Aan die huisarts heb ik helemaal niets.
O ja helemaal vergeten te zeggen, het is een jongentje Pita: ja ik zou het gewoon met de verloskundige overhebben. Heeft de dokter geen invaller voor als ze er niet is ? Misschien is die iets beter Wie is er bevallen zonder pijnstilling? Mijn vorige bevalling had ik een prik in me been gekregen voor de pijn ik vond die ideal maar het ziekenhuis waar ik nu wil gaan bevallen heeft dat niet en ruggenprik zie ik eigenlijk niet zo zitte
Hier vandaag ook weer op xontrole geweest. Alles goed alleen kleine dwarsligger is t. Ligt steeds totaal overdwars in mn buik erg pijnlijk kan ik je zeggen. Maandag groeiecho.
O Marijke, lijkt mij inderdaad niet prettig. Als ze normaal liggen is het al best 'vol' daarbinnen laat staan overdwars. Ph Pita heb ook ff zitten googlen maar het kan dus wel schade geven aan je nieren en urinewegen. Wat een nonchalante boeren trien dan die huisarts! Bah.... ik zou zeker alert zijn op bloed in je urine of zwarte pikjes... maar dan is er al schade... Maar verder kunnen ze volgens mij ook niet veel doen. Nadeel is dat je nu niet alle pijnstilling mag... Maar goed. Er is ook nog een kans denk ik dat het GEEN nierstuwing is toch? Mijn zoontje keek zo raar uit de ogen vanavond en toen zei mijn man: wat is hij warm. Dus meteen even temp gemeten. Had hij 39,6! Verklaard waarom hij vanavond zijn eten nauwelijks wilde.... arm ding. Zetpilletje gegeven en nu slaapt hij eindelijk na een hoop gemiep. Ik zit er nu nog naast. Sluip zo weg hij zit in een fase waarin ik dus echt niet weg mag lopen tot hij slaapt want dan raakt hij mega overstuur. Maar mijn neefje had de twee weken terug de zesde ziekte. Incubatietijd is 10-14 dagen.... hij kreeg ineens hoge koorts twee dagen lang en daarna verdween het en kreeg hij vlekjes op zijn huid of rode pukkeltjes. Zesde ziekte vermoeden we dus. Ben dus benieuwd of mijn zoontje het nu ook heeft. Maar zesde ziekte was niet schadelijk voor een zwangere toch????
6de ziekte kan schadelijk zijn in het begin van de zwangerschap. Nu niet meer. In ieder geval als we zwanger zijn en er heerst opt werk (kdv) dan mogen we niet op die groep staan
O MI, jouw zoontje dus ook in die fase😬 ik vannacht ook zo geprobeerd om weg te sluipen maar mooi dat hij het op een gillen zette toen ik bijna bij de deur was.. Uiteindelijk van 2u tot 4u vannacht mee bezig geweest.. Zal wel voelen dat er iets groots gaat veranderen binnenkort, fasefasefasefase 😉 Wat een moves maken die baby's he, stuit, gekke draaien met weinig ruimte.. Vind het nog wel gezellig dat getrappel in m'n buik 😃
Hier krijgt mn dochter haar laatste kiezen. Of het nu daaraan ligt weet ik niet, maar ze wilt ook niet alleen in slaap vallen en snachts dus ook niet wanneer ze wakker word. Vandaag ook weer goedgekeurd bij vk, hier ook een dwarsligger!
Fijn he die nachtbrakers helemaal als je zwanger bent. Inderdaad faaaassssuuuuuuhhhh zeg ik maar tegen mezelf. Ik las op google dat vijfde ziekte wel schadelijk is in het begin maar de zesde niet... naja zal het volgende week nog even navragen voor de zekerheid.