1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Kan te maken hebben met een beetje indalen

2. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    image.jpg

Trots op m'n lamp!!

3. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ilse ik heb ook indalen gehoord!

Lovare zou je graag advies geven maar heb helaas geen verstand van dat soort regelingen in NL aangezien ik in het buitenland woon. Heb je geen instantie waar je langs kan gaan en ze je kunnen helpen wat en hoe je dingen kan aanvragen met wat het beste met jouw situatie past?

4. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Je hebt ook nog wel eens rotary clubs die financieel ondesteunen dacht ik?

5. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    So wat is er een hoop gekletst!

Moe: Ik ben ook moe vandaag! Ik denk ook dat het te maken heeft met de weerschommelingen. Hier wel veel gedaan vandaag, allemaal kleine klusjes die normaal blijven liggen. Nu het slecht weer is gaan we toch niets leuks doen. Kelder weer eens goed gepoetst etc..

Lovare; Oh nee shit zeg! 550 euro is niet niks! Ik heb totaal geen verstand van bijstand / toeslagen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Nell; Even wat dropjes eten.. gaat je bloeddruk zo omhoog ;)

Yankee; Lekker hoor die vakantie. Och die 5 kilo zijn er na de bevalling zo weer af! Niet druk om maken!
    Wij hebben morgen ook groeiecho.. spannend!

Ilse; Leuk die lamp, erg creatief! Ik heb ook een paar dagen last gehad van steken in mijn vagina. Ik denk hier dat beebje ook een beetje ingedaald is. Vandaag en gisteren geen last meer gehad. We zullen het morgen wel horen tijdens de echo! :)

Pinac; hema heeft leuke kleertjes, maar inderdaad allemaal 56 of groter. Ik vind de rompertjes 50-56 ook groot uitzien..

Pita; geen idee, goede vraag! We hebben natuurlijk in het kraampakket wel twee matrasonderleggers gekregen. Die leg ik er wel in vanaf week 37 (raden ze ook aan!)

Luiers: Hoeveel halen jullie er van maat 1 en hoeveel van maat 2?
    Ik heb een luiertaart gekregen met de babyshower, dat zijn allemaal maat 2 luiers. Van mijn moeder heb ik een pak pampers maat 1 gekregen.

Vloerkleed: Yankee, was jij degene die hier naar vroeg? Ik heb vandaag een leuk gehaakt rond kleed besteld voor op de babykamer.
    Erg schattig, maakt de stoere kamer een beetje liever.

6. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    Is het dan niet vroeg als hij al indaalt? Ik ben nu 30weken

7. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Is er niet een potje bij de gemeente Lovare? Dacht dat ik daar wel eens van gehoord heb, maar misschien is dat ook per gemeente anders. Anders eens contact opnemen met iemand in je gemeente die over dat soort dingen gaan?

Heb zo'n 5 verpakking rompers meegenomen van de Hema, maar 50/56. Die vallen echt veel kleiner als die van Zeeman en even klein als Prenatal. Vind het sowieso lastig in te schatten wat je nodig hebt, gemiddelde tweeling is 2500 gram per baby..maar ja hoeveel zijn er gemiddeld.

Kruidvat had luiers in de aanbieding, heb paar pakken maat 1 meegenomen, is tot 5 kg. En nog klein pak maat 0 voor de zekerheid, die is tot 3 kg.

Laatste dagen weer een bodemloze put wat betreft eten :D, had net zo'n verschrikkelijke zin in chocoladekoekjes. Vind mijn suiker vast niet leuk en heb het gelukkig niet in huis, dus zit nu maar op een wortel te knagen :p.

Ik zou het echt niet weten Ilse, herken het zelf niet. Wel weer wat bandenpijn van het weekend maar verder niks. Volgens mij is dat niet erg vroeg qua indalen hoor, las het hier vaker.

8. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lycos dat was ik inderdaad!
    Klinkt leuk, heb je foto van het kleedje?
    En waar gekocht ?

Thx !!

9. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    #1029 Lycos, 4 aug 2015
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  10. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Tijdstip van indalen zegt niks over tijdstip van bevallen! Mijn zoontje is ook al aan het indalen, heb er wel wat harde buikjes van gehad vooral gisteravond.

Matrasonderleggers: wil je echt niet al zo snel in je bed leggen... Het is zweterig en plakkerig en krakend. Echt vreselijk! Ik deed gewoon handdoeken onder de matrashoes.

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik heb wel ontzettende zin om het bed op klossen te zetten! Hoe kom
    Je ook alweer aan die dingen? Via thuiszorg?

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Nell Rotary club?
    Aanvulling op lycos: "zoute dropjes" hahaha. Mijn bloeddruk schiet dan echt omhoog.

@Ilse mooie lamp :) Hihi kom ik met mijn simpele plafoniaire van 2,50 van de ikea hahahha.
    De kleine mag gewoon indalen. Volgens mij is het niet te vroeg. Zolang je geen ontsluiten hebt is het geen probleem.

@Luna, ik heb 1 instantie die meedenkt maar ook niet alles weet... Ik ben aangemeld bij een 2e maar die neemt steeds geen contact met me op... Ik heb gemaild met een 3e en die nemen ook geen contact met me op. Lichtelijk frustrerend. Alsof ik een neonbord buiten moet hangen met "help mij!"

@Pinac, koop gewoon een paar van de kleinste maten om de 1e week door te komen. Moeten ze langer dan koop je extra, groeien ze er snel uit dan zit je gebakken ;). Dat is wat ik doe met mijn kleine maten kleding. Pas vanaf 56 heb ik wat meer. Ik was zelf namelijk ook geen kleine baby. Ik ga sowieso nooit uit van een gemiddelde.

@Steken vagina, ik heb het trouwens ook 3 keer gehad, niet echt frequent dus. Niet fijn.

@Vruchtwaterwering bed: Ik heb waterwerende moltons gekocht. Kraakt niet, houdt wel water tegen. Ik ga ze er voorlopig nog niet in leggen zolang ik niet het gevoel heb dat hij gaat komen.

Ik wil vrijdag sowieso nog even langs het juridisch loket gaan om te kijken of zij mij kunnen vertellen waar ik wettelijk gezien recht op heb. Ook probeer ik van mijn school uit te zoeken wie mijn decaan is om daar vandaan wat hulp in te schakelen.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nell, hier regelde ze dat tijdens de intake van de kraamzorg. Ze sprak met mij een datum af en daarop kwamen ze klossen, bedsteun (ideaaaaal) en postoel (vies ding) brengen.

14. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Moet dat een postoel? Ze had het wel over een ruggesteun?

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat een scheet van een kleed Lycos.

Ilse, ooo leuk zeg! Ben jij zo creabea?

Hier trouwens ook dikke handoeken onder matrashoes gelegd en daar weer onder een open geknipte vuilniszak. Maar ik had er geen zin in hoor, was zo heet toen. Met 38 weken stapte ik mijn bed in en dacht...hmmm het kraakt.
    Had mijn man dat gedaan :D die werd zenuwachtig.

Uiteindelijk heeft de verloskundige ze 'beschadigd' in het ziekenhuis toen ik 4cm had. Breken lukte niet eens! Zo stug! Maar daarna brak wel de hel los en ergens bij 7cm begon ik bij elke wee een scheut vocht te verliezen...
    Dus ga er zelf niet vanuit dat ze bij mij thuis breken. Of is dat vragen om problemen? :D

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee, wilde die postoel ook niet. Maar wij hebben boven geen wc... voor het geval dat zei ze. Nou uiteindelijk stond hij alleen maar in de weg. Vond het een vies ding en hij heeft in de douche steeds gestaan. Heb er tijdens weeën even op gezeten onder de douche. Later bleek dat ding roest gelekt te hebben. Heel mijn douchevloer zit nu onder de poepbruine vlekken die je nooit meer weg krijgt.
    Ik ga deze keer ook weer protesteren :D

17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Okee geen postoel hier haha, hebben ook wel wc boven dus die mogen ze van mij houden.

18. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Ik heb volgende week de intake met kraamzorg, ben benieuwd! No way dat er hier een postoel komt! Ik heb danwel geen toilet boven, maar lopen kan ik vast nog wel. Beval toch in het ziekenhuis en kans op keizersnee is best groot, dus verwacht niet dezelfde dag al thuis te kunnen zijn. Ik loop die trap wel af!

19. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Lycos: mijn vriendin was gestopt met haar studie vanaf de 12de week omdat het echt niet ging zij mocht haar studie houden tot een half jaar na haar bevalling, toen moest ze weer naar school

Luiers: bij mijn dochter had ik 3 pakken maat 1 maar na 2 weken zat ze al op maat 2 , heb de luiers wel bewaard dus gebruik de eerste dagen die ik had gekocht voor mijn dochter. Ze zitten trouwens wel snel op maat 2 ik zou niet te veel van maat 1 kopen. By mijn dochter had ik 2 pakken maat 1, 4 pakken maat 2 en 2 pakken maat 3. Er was toen een aanbiediny by etos 4 voor 20 euro

20. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Maat 1 staat op tot 5 kg, of is dat per merk verschillend? Lijkt me dat ze daar niet zo snel uitgroeien toch.. is kruidvat eigen merk trouwens. Maar grote beebs krijgen wij ook niet en met 2 schijtmonsters gaan de luiers vast hard :D

Deel Deze Pagina