Hoe gaat het nu met je?? Wij zitten erover te denken om deze te bestellen: gehaakt vloerkleed arab linnen - naco shop voor op de babykamer... Morgen gewoon alweer 30 weken! Jemig. Gaat echt zo snel nu!
Theeft gelukkig niet doorgezet..mijn verlof is wel al nu in gegaan.. maar ben blij dat hij nog ff blijft zitten
O Ilse wat lees ik nu? Inderdaad ff schrikken! Had je zoveel buikpijn dan? Dat je het niet vertrouwde? Kan ontsluiting eigenlijk ook weer minder worden? Marijke, super schattig! Leuk die vlinders van klein naar groot. Hier hoeft alleen de kledingkast nog geschilderd en van het weekend komt het laminaat er in. De mintkleur bevalt ons goed. Wij hebben alleen een wat fellere versie genomen zeg maar. Niet dat zachte. Nu alles aankleden met grijs/antreciet en de boom bestellen. Net intake kraamzorg gehad. Ze gaan hun best doen dat ik dezelfde kraamverzorgster weer krijg. Lijkt mij heerlijk! Was de vorige keer zo super ervaring. Deze keer wel aangegeven dat er ook een leerling bij mag. Eerste keer had ik daar niet zo'n zin in. Nu vind ik het prima. Toch een stel extra handen en wat meer tijd voor mijn andere zoontje hoop ik.
Ik heb ook de intake al gehad. Ik heb gezegd dat een stagiaire prima is, maar als EXTRA. Je hebt ook van die leerlingen die helemaal al alleen mogen staan, dat wil ik niet. En ik heb een niet rokende geeist.
Pita, eerste plaats wil ik dezelfde weer. Dus dan is die leerling sowieso extra. Ik heb ook aangegeven een niet roker. Ja dan roken ze buiten. Maar dat wil ik ook niet. Want dan meuren ze er helemaal naar. Vind dat zo vies en ze komen toch aan je kind en bij jou... Die walm hangt toch altijd om ze heen. En jij stinkt er dan ook naar. Maar goed, mijn ouwe vertrouwde kraamzorg rookt niet.
@Pinac, gewicht op luiers zegt niet alles. Je moet ook kijken naar hoe groot de billen en benen zijn . Sommige kinderen hebben lekkere dikke billen en benen zonder zwaar te zijn @Marijke, leuke creatie . En wat een snoezig idee als 1e shirt. @B16 mooie buik! @Nell, arme natte gyn. Risico van het beroep @Ilse, oh dat is spannend. Ik duim dat de kleine nog even blijft zitten, minimaal tot de 37 weken. @Mi, zover ik weet wordt ontsluiting niet minder. Maar je kan gerust met een paar cm ontsluiting rondlopen zonder de risico op een vroeg geboorte. Volgens mij hebben de meeste dames al enkele weken voor de uitgerekende datum al 2 cm ontsluiting. Zeker zij die al eerder bevallen zijn. @Rokende kraamverzorgster. Sorry hoor, maar ik vind dat uberhaupt niet kunnen. Ze stinken vaak een uur in de wind naar die sigaretten. Ik heb in het algemeen niks tegen rokers, maar in een verzorgende functie moet je er niet naar ruiken. Ik zit trouwens nog te wachten wanneer de kraamzorg langs komt? Hier mijn 1e striae gespot op mijn buik . Was ook niet anders te verwachten want niemand in mijn familie is streeploos door een zwangerschap heen gekomen...
Hier vanochtend ook de intake gehad! Goed uitgelegd wat er de vorige keer fout ging en ze begreep het wel. Maar was destijds een vakantiekracht (ja was midden in de zomer) en die werkt er nu toch niet meer dacht ik ook wel. Maar wil gewoon geen vakantiekracht meer! Stagiaire hoeft van mij ook niet en roker ook zeker niet! Ze zei ook dat ze oudere kinderen eventueel naar school/psz brengen dus dat is wel fijn. Dacht eigenlijk dat de kraamverzorgster dat niet deed... Vanmiddag naar de dokter met me dochter. We zijn bezig met zindelijk worden (en waarschijnlijk er te veel mee bezig) want we hebben nu een stickerkaart en ze wilt zo graag een sticker maar het lukt der gewoon niet. Ze wilt te graag maar snapt het gewoon niet.. zo frustrerend voor der. Wij hamerde ook zo op poepen en plassen op de wc dat ze nu dus de hele tijd der poep heeft opgehouden (dat denken wij) want zit helemaal verstopt. Ze zegt de hele tijd au kontje en dat ze zo moe is, maar me toch best zorgen. Ze ligt nu even in bed ze wilde graag dus ja. maar wat is dat zindelijk worden moeilijk zeg jeetje! ze drinkt ook bijna niets dus dokter wil ook gelijk kijken voor uitdroging... Gelukkig dat het niet heeft doorgezet ilse! Mag je nu wel naar huis? als je wordt opgenomen als zwangere moet je dan naar roosendaal of bergen op zoom ilse? ik heb geen idee eigenlijk! ah balen van je straie lovare Hier vanochtend leuke opmerking van de kraamzorg dat ik zo'n bescheiden buikje heb joehoeee haha! maar heb een zwart shirt aan dat slank wel een beetje af Sommige positieshirts worden trouwens zelfs te kort, snap het even niet. ga nu toch niets meer kopen... en zoiets moet toch de hele zwangerschap blijven passen.. was de vorige zwangerschap wel...
Aardbei, jep...ook hier aantal shirts te kort. Voel me dan net Onslo uit Schone schijn als je die kent hihi Aaaa lastig ja met zindelijk maken. Heb er nog geen ervaring mee verder. Heb je het ook al eens gezellig gemaakt op het toilet? Boekje erbij ofzo? Gewoon even lekker zitten. Ik vraag me af hoe dat gaat met jongens... als je ze op de wc zet straks en ze plassen... gaat het dan niet alle kanten op? Als meneer nu plast op de commode is het net een brandweerslang die alle kanten op vliegt. Je kan ze zittend op het toilet niet vasthouden toch?
Dat laatste ken ik Aardbei, net of worden ze te klein. dacht dat zoiets hele zwangerschap zou passen...maar niet dus. Moet zeggen dat ik thuis ook wel veel in tshirts van mijn vriend loop, geen gezicht maar hou niet altijd van strakke kleding nu. Sneu van je dochter! Had je echt buikpijn ook Ilse? Je bent nu weer thuis? Met bedrust of dat niet? Striae...ik dacht er ook aan te ontkomen, maar binnen een week had ik opeens een half oorlogsgebied op mn buik... beetje jammer . Heb rompers maat 50 aan de lijn te drogen, zo lief .
@Aardbei, zindelijk maken kan echt een drama zijn en wat voor de een werkt, werkt misschien niet voor de ander. Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden voor haar want dit is niet fijn. Mijn neefjes vonden het erg leuk om mee te kijken met mama (en met tante maar ik liet het niet toe) @Mi, mijn neefjes leerde om met een vinger hun piemeltje naar beneden te houden en zittend te plassen (hand dus tussen de beentjes en de beentjes wat wijder. Ook leerden ze om het piemeltje te drogen met een wc-papiertje. @Pinac, balen. Maar helaas met een tweeling ontkom je er bijna niet aan . Gelukkig heb jij al een partner die hierna net zoveel van je zal houden als zonder je "tijgerprint". ah stuur eens een foto van je waslijn
Ja ze gaat ook wel eens mee met mij naar de wc en wilt zelf ook graag zitten. maar ja 'komt niets uit' zegt ze dan.. zo sneu want baalt wel omdat ze dan geen sticker krijgt... maar ja eens kijken wat de dokter straks zegt en vrijdag moeten we weer naar het cb eens kijken wat hun er over zeggen... het frustreert ons ook wel als ik eerlijk ben want iedereen om ons heen die dezelfde leeftijd heeft als mijn dochter hebben al wel eens op de wc gepoept of geplast zijn dan nog niet zindelijk maar mijn dochter is dat nog nooit gelukt... maar ja denk dat we toch beter maar even kunnen wachten, we hebben nog even de tijd totdat ze 4 is! haha lijkt me bij jongens wel gek idd. Wat zal dat wennen zijn straks bij het verschonen opeens een piemeltje haha! je moet ook zo oppassen met luier verschonen bij jongetje toch omdat die snel plassen en alle kant op gaat? dat heb ik wel eens gehoord! ahh schattig pinac! wil binnenkort ook al wat wasjes gaan doen! Net wat kleertjes besteld bij de Hm en nog een zwart shirt in de sale voor mezelf... en die leuke setje voor baby boy!
Hey Aardbei dat setje heb ik net binnengekregen maar dan in het blauw, en maat 62 voor met kerst Fijn Ilse dat het niet doorgezet heeft, we gaan inderdaad voor de minimaal 37 weken hoor!
Wat een leuke dingetjes hebben ze bij de h en m. Ik wist helemaal niet dat je daar ook baby kleertjes kan kopen. Ik ga vrijdag ff shoppen denk ik.
Lovare / pinac: balen van jullie striae! Ik smeer mezelf suf met kokosolie, twee keer daags. Ook al weet ik dat de olie het niet kan voorkomen, .. Maar toch. Zo blijft mn huid ook lekker soepel! Aardbei; schattig dat pakje! Ilse: gelukkig dat het niet heeft doorgezet. Vanochtend groeiecho gehad. We hadden de afspraak om 8.45 uur maar hebben uiteindelijk een uur moeten wachten. Er kwam een meisje binnen die weeën had (36,5 week) dus die ging natuurlijk voor. Och ik had zo met der te doen! Ze zat wat te puffen daar tot de vk eraan kwam. Ons meisje groeit goed. Ze is klein maar dat is niet gek aangezien mijn buik ook zeer bescheiden is. Haar hoofd/buik omtrek was nu 30,5 week en ze woog nu zo'n 1600 gram. Ze schatten haar met de geboorte nu 3200 gram. Helemaal prima dus! Ook nog even in 3D gespiekt.. Mevrouw lag weer eens met haar handjes voor haar gezichtje en half in de placenta. We hebben één redelijke foto, de rest was niets te zien Ze laat ons wachten tot de bevalling, het eigenwijsje. Extra spannend dus!
Is toch niet klein lycos?? Hier met 29+6 geweest en werd op 1490 gram geschat. Fijn dat t gestopt is ilse! Zindelijk.. hou op schei uit.. oudste was een week na zn 2e verjaardag zindelijk binnen 4 dagen was t gepiept... maar je jongste... nu 2.5 en wil echt nog niet... gaat keurif op t potje zitten maar plast zodra hij rondloopt ip op de pot... Leuk setje aardbei!
Hier ook rond de 1400 dacht ik met 29 weken, of 1300 zoiets. Dat was gemiddeld, maar lees overal op forum dat je dat gewicht schatten wel met een korrel zout kunt nemen. Zindelijkheid nog een ver van mijn bed show, met de hond ging het heel snel dat wel hahaha. Bah komen weer warme dagen aan! Ik smeer buik ook dagelijks, nou ja doet vriend. Huid voelt soms wat trekkerig en jeukt, dus wel lekker.
Hahaha aardbei, ja met jingens moet je extra uitkijken. Mijn zoontje presteerde het met een boog 3 metee verderop te piesen. Daar stond de maxi cosi...ging er nog net naast. En achtjes op de muur bij de commode... Of zo hard plassen dat de plasstraal in de luier langs de billen omhoog ketst en er bij de rug uit loopt. Gevolg: 3x daags haast ons mannetje inclusief bed/wieg/kinderwagen verschonen.... Maar misschien hier eentje met een flinke straal
Mijn oudtse was pas na zijn vierde zindelijk. Hij was er gewoon niet eerder aan toe en alles wat ik deed om hem tr stimuleren was voor hem vreselijk. Toen ik het losliet kwam het goed. Jongste met 3 zindelijk. Trek je asjeblieft niks aan van anderen en hun kind. Zindelijkheid kan je niet forceren en het ene kind is er nu eenmaal eerder aan toe dan de ander. Je kan trainen wat je wilt maar als et kind er nog niet klaar voor is heeft t geen enkel zin. Luister niet naar Moeder die zeggen dat je meer je best moet doen want dat dat bij hen wel werkte zegt niks over jouw meisje!