1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig komt er op de FB pagina van Ouders van nu een bericht voorbij over zindelijkheid, mogelijk data daar iets nuttigs in staat?

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Haha ik zag het ook catlady en ik dacht nog snel verder scrollen;) nee het is even goed zo. We gaan er even mee stoppen het is belangrijker dat ze weer normaal poept en denk dat we over halfjaar wel weer proberen (of ze moet zelf al eerder willen). Als de baby er net is lijkt me namelijk ook geen goed plan;)

Ja probeer het los te laten dat andere ouders soms zo opscheppen erover. Ik heb ook nog zo'n leuke schoonzus die een wonderkind heeft, haar baby kon met 1 dag al draaien, met 6 maanden zelf de fles vast houden, bij 2 jaar plas zindelijk en bij 2.5 poep zindelijk.... en dit hoor ik dus regelmatig van der en zal vast nog wel meer dingen zijn!
    Wel lief dat jullie zo meeleven!

3. Poefie

Poefie Lid

28 dec 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Mag ik ook weer aansluiten?
    Mss herinneren sommigen onder jullie zich mij nog van de eerste 3 maanden van onze zwangerschap. Ik ben uitgeteld voor 1 oktober van ons eerste kindje, een jongen. In de tussentijd had ik niet zo n behoefte aan een forum, maar de laatste weken word ik zo nieuwsgierig, bezorgd, ongeduldig, onrustig,... Hebben jullie dat ook? Soms lijkt het of ik de hele dag aan niets anders kan denken! Daarom zou ik het heel fijn vinden om hier weer mee te kletsen, jullie zitten misschien in hetzelfde schuitje.
    Ik kijk er gewoon heel erg naar uit om ons kleintje te ontmoeten!
    Onze jongen zal Gust gaan heten (wij wonen in Belgiƫ, voor de Nederlanders is dat waarschijnlijk een wat ongewone naam...). Het is op zich al heerlijk om die naam eindelijk een met andere mensen te delen!

Groetjes,
    Poefie

4. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat je ontzettend trots bent op je kind en dat hij/zij natuurlijk de aller beste is maar ik snap die rivaliteit tussen moeders niet!

5. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @aardbei, wat een adorable pakje :D. Ik wil met kerst ook zoiets gaan doen.
    De truc van het verschonen van een knul is zeer alert reageren en gelijk met het eraf halen van de luier er een doekje op te leggen. Ze vinden het namelijk heerlijk om te plassen als er niks op zit hahaha

@Pinac, klinkt weer als goed met je kleine meis.
    Tja striae kan je niet voorkomen, want ik smeer me suf met antistriae zalf en dat werkt ook niet. Het is echt aanleg...

@Marijke, dan merk je maar weer dat alle kinderen hun eigen ontwikkeling doorlopen.

@Mi, prestigieus ventje heb je. Alleen wat minder van je muren en je vele verschoonuren ;)

@Poefie, welkom terug. De zorgen heb ik persoonlijk nog niet zo. Ik vind het allemaal prima zoals het nu is.
    Wat een leuke naam. Spreek je dat uit met een Engels G of met een Nederlandse/Belgische G?

@Catlady, ik snap de moederrivaliteit ook niet en ik hoop daaraan te ontkomen en mij daar niks van aan te kunnen trekken. Ik wil dat mijn ventje zich gewoon ontwikkelt zoals de tijd voor hem komt.

6. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Welkom terug poefie! Bezorgdheid en onrustig ben ik niet, wel heel benieuwd natuurlijk :D
    Ben je niet bang voor meelezers dat je de naam hier plaatst?
    Hoe gaat het verder met je? Geen kwaaltjes?

Catlady; tja die rivaliteit.. Ik kan daar ook nooit zo goed tegen!

Ohhhh jemig ik voel me echt asociaal ;) ik heb gisteren zoveel besteld dat ik morgen gewoon 4 pakketjes geleverd krijg :p
    - het vloerkleed
    - mijn noppies bestelling
    - kleertjes.com bestelling (suuuuper schattig tuniekje)
    - de stof die ik besteld heb voor twee kussenhoesjes :)

7. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
  8. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Oh wat leuk Lycos!!

Welkom terug Poefie!

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Welkom terug poefie!
    Vroeg me ook af of Gust met de Engelse G word uitgesproken.
    Just, Kust of Gggust ;) Je hoort de naam niet vaak nee.

Lycos, erg cute ja.
    Heb ook zo'n zin om de kleertjes te wassen. Moet nog hangertjes kopen hahaha

10. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier 30 weken dansje!! Jipppieeeee!!
    Nu 7 kilo aangekomen. Ik denk hartstikke netjes! Ben er blij mee in ieder geval.

Maandag weer naar verloskundige.

Gisteravond mega steken in vagina. Dat had iemand anders hier toch ook? Wat is dat? Beep die daar loopt te trappen? Het voelt echt van binnenuit zeg maar. Was zo vervelend. ging maar door. Uiteindelijk in slaap gevallen en nu is het weg... Blegh! Haha! Mja. Verder gaat hier alles goed.

30 weken vind ik wel echt een mijlpaal. Ben er super blij mee!

11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Welkom terug Poeffie!

Ja 30 voelt als mijlpaal idd! 32 is de volgende, vanaf dan mag je in streekziekenhuis bevallen ipv academisch.

Idd echt schattig Lycos, maar met zoveel dingen zo hihi.

Zijn jullie soms ook zo klaar met zwanger zijn? Wat dat betreft ben ik bij met tweeling, hoef er ook niet meer.. Dinsdag wel een klein uur naar de stad geweest en ff gestreken, nu nog last van. Voelt soms net of moet ik steeds meer inleveren, werk..hobby..normale dingen..
    Kan er meestal echt wel van genieten, maar soms...

Vriend begrijpt dat niet geloof ik.. die werkt alleen maar, is nooit thuis. Na 3 weken zeuren heeft ie eindelijk de lamp in de kinderkamer opgehangen, veel te hoog en hartstikke scheef..:x

Vannacht wel 3 uren geslapen, dus net een zombie nu. Gelukkig maar 1 dag warm zeggen ze!

Hoe is het nu Ilse?

12. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    Hoihoi,

Ik was darmen die steken.. Maar wat dat was weet ik eigenlijk niet..
    ze zijn opgehouden:)

Als ik me gemak houd gaat het wel goed.. Anders veel pijnlijke harde buiken.. Mijn gemak houden is niet mijn sterkste punt maar ik zal moeten haha
    Ik hoop in ieder geval niet dat hij tot 42 weken blijft zitten.. Al verwacht ik dat ook eigenlijk niet.. Maar hij moet nog wel wat langer dan nu blijven zitten.. Nog een paar weekjes:)

13. Poefie

Poefie Lid

28 dec 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Lovare en MI87: je spreekt het uit met de vlaamse/Nederlandse G. Is een echte oud vlaamse naam, dus zal in NL idd niet zo bekend zijn...

@Lycos: ik denk niet dat er meelezers in mijn omgeving zitten :). En ik voel me prima, alleen snel last van m'n rug/bekken en snel moe, maar dat kennen we allemaal wel een beetje, vermoed ik.

@Pitahayah: ik denk dat die steken bij je vagina een soort van bandenpijn zijn. Blijkbaar loopt daar ook een ophangligament van de baarmoeder en naarmate je baby indaalt, komt er daar ook meer druk op te staan. Dat is wat er mij verteld werd tenminste...

@Pinac: wat vervelend dat je vriend niet wat meer begrip toont. Je zou hem eens een hele dag moeten laten werken met n rugzak van 10kg ofzo :)

Hier vandaag 32 weken feest! (Moet banner nog even aanpassen nr 1/10). Alweer een mijlpaal!

Fijne dag allemaal!

14. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom terug!

A.s. zaterdag hebben wij een zwangerschapsshoot! Erg spannend
    Vind het wel jammer dat mn buik nog niet zo groot is haha strak shirtje maar aan dan :D

15. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Leuk de zwangerschaps shoot. Heb ik pas over maandje
    Buik is ook nog niet heel groot.

Gisteren dus de groeiecho gehad. Was toen 30.3 weken. Kruimeltje liep een week voor. Zowel omtrek van t hoofdje als lichaampje. Dus 31.3 volgens de echo. Vk zei dat dit prima was. Hij is nu 1648 gram en wordt geschat op 3200 gram met 40 weken. Ben benieuwd. Ik zie dat het bijna altijd verschilt met wat de vk zegt maar goed gaat dus helemaal goed

Hij lag zoals verwacht met z'n voeten in m'n ribben en nog steeds keurig met hoofdje beneden . Vandaar ook zoveel last van m'n ribben.

Verder nu op plus 7. Vind het prima

Lycos, leuk!! En heb ook wat besteld bij noppies
    Toevallig wij schelen precies een week..

Pinac, nee heb helemaal niet het gevoel dat k het zat ben. Wil hierna ook zeker nog kindjes 😊

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Jeeeej

32 weken dans!!!

Morgen groei echo... ben benieuwd of er lekker veel spekkies op zijn gekomen ;)
    Verder moet ik morgen mijn bevalplan meenemen en bespreken. Eergister dus even mee bezig geweest. Werd er zenuwachtig van. Maar kijk er ook wel naar uit...nouja het meer naar het moment daarna ;)

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Leuk die shoot! Wij hebben er eentje met 36 weken, dan hoop ik dat mijn buik wat voller oogt ;)

Net alles binnen gekregen, ben er heel blij mee! Vooral het vloerkleed, het is echt mega zacht!

Bekijk bijlage 468273

Zal zo even foto posten van de stof voor het kussentje..

18. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Bekijk bijlage 468274

Van deze stof word een klein kussentje gemaakt (door m'n oma haha) voor in de eames schommelstoel. Het kussentje komt bovenop t schapenvacht-kleed.
    :D

19. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
  20. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Bekijk bijlage 468279

Het mint groene broekje/legging heb ik in maat 50 en maat 56 genomen. Kostte nu maar 3 euro en vond de kleur zo leuk! Dan kan ze t langer aan!

Totaal was ik 35 euro kwijt. Normaal zou dit 111,82 zijn geweest.. Mooi koopje toch?

Deel Deze Pagina