Ik was de kleertjes over 4/5 weken 😛 ik laat het gewoon spoelen zonder waspoeder etc.. Ik heb alleen nog rompertjee en 1 boxpakje, Moet eigenlijk nog alles halen Ik denk binnenkort effe de stad in Ik verstuur geen kaartjes , ik ga een kraamfeest geven na een maandje daar geef ik iedereen bedankjes mee 😛
Wij bestellen ze ook via kaartje2go, daar vallen de prijzen best mee. Wij komen op ongeveer 50 uit. Ik twijfel nog een beetje tussen kraamfeest of niet... vorige keer hebben we een kraamfeest gegeven, maar gewoon bezoek is misschien ook wel leuk en persoonlijker. Maar wel weer drukker.. Ik ga ook dit weekend kleertjes en lakentjes wassen, heb zin om de kast in te richten!
Ik ben er nog niet uit, kraamfeest is misschien wel makkelijk! Aan de andere kant is verspreid ook wel makkelijk. Kort wassen it is! Thanks voor de tips. Wij hebben onze bespreking over de bevalling 1 september geloof ik, dus eind deze maand maar eens over na gaan denken!
Even vraagje tussendoor. In de blije doos van de prenatal zat een kortingsbon van 10 euro op het new babypakket luiers en doekjes. Heeft iemand van jullie nog die bon en kan die een scan/foto naar mij opsturen daarvan. Het liefst allebei de kanten. Thanks!
Gadverdarrie! Heel verhaal. Zeurt ie over 'token expired!!??' alles weg. Nog een keer. Grrrr Nouja ik ben helemaal kapot. Tis weer zo bloedheet ook. Bah. Was een lange ochtend/middag. Werden me twee studie's uitgelegd of ik eraan mee wilde doen. Uitleg borstvoeding en een medicijnen check met een apotheker????? Was nieuw... okeeeeeej Geboorteplan bespreken en dan de groei echo. Ik heb sinds gister, vannacht en vandaag ineens zoveel pijn en last van mn gewrichten en botten en bekken. Pfffff was echt heel lastig om van de auto op de vk/gyn afdeling te komen. Vannacht kon ik bijna niet lopen naar de wc. En ik moest zo vaak. Ze vonden het verstandig dat ik ging stoppen met werken. Mijn lijf trekt het niet meer werken in huishouding en een dreumesje. Dus eerder dan ik wilde... voelt vreemd. Net of ik opgeef maar ook soort opluchting en rust... Mijn bloeddruk was goed. En de baby ging alles prima. Ik heb veel vruchtwater en de baby woog nu 2200gram. Bij de geboorte waarschijnlijk 4000gram dus vandaar die grote zware buik. Zijn voeten waren ook groot. Nu 6,5cm. Mijn zoontje heeft ook grote voeten en man heeft maat 46 dus niet heel gek En ik had gelijk! Hij is ingedaald. Vroeg voor een tweede maar niet vreemd of zo. Geen wonder dat ik nu waggel. Over 3 weken weer controle
Dat zou super zijn. Ik heb inmiddels al heel mijn huis en kelder doorzocht, maar hij is echt verdwenen tijdens de verhuizing
@Mi, haha ja irritant die token expired. Wat ik altijd doe is terug gaan naar de vorige pagina. De tekst kopieren en dan een nieuwe reactiepagina openen. Werkt vaak goed (ook op tablet en telefoon) Fijn dat alles goed is met je kleintje. Jammer dat jouw lichaam het even laat afweten. Maar inderdaad niet gek. Je hebt een dreumes en een huishouden en je bent in feite nog heel recent bevallen dus je lichaam heeft het gewoon zwaar. Geniet van de vrije tijd die je kregen hebt en doe lekker rustig aan
Pff... hier even een dipje hoor! Gisteren slecht geslapen en moest de hele dag werken in een warme ruimte zonder airco. Was kapot! Zo moe gewoon! Toen thuis had manlief gekookt en eigenlijk was het even te weinig dus had daarna nog best wel trek. Toen gisteravond een verjaardag. Ik heb daar best wel beetje lopen snaaien. Ik had gewoon beetje trek en het was prima. Maar vanochtend wat uitgeslapen en weer zo enorm moe wakker. Toen naar een kinderdagverblijf om te kijken. Het grappige was dat ik van te voren beetje negatieve indruk had. We waren al naar een andere geweest en daar erg positief over. Het enige was dat de babykamers boven waren en ik vroeg of ze ook wel eens met de kleintjes naar buiten gaan en dat deden ze bijna nooit. Vind ik jammer. Maar verder waren we erg positief dus wilde ons al bijna aanmelden. Maar toen vandaag waren we bij een ander. En dat was zoo anders! De kindjes waren allemaal buiten. Babykamer was er maar één en was gewoon beneden. Veel kleinschaliger (1 babykamer, 2 peutergroepen), die andere had van beide groepen wel 4 ofzo. Ook de leidsters niet van die hele jonge meiden van 18 (begrijp mij niet verkeerd hoor, maar vond het toch ook wel fijn dat er wat oudere dames bij het verblijf vandaag waren). Nja, en lekker buiten spelen dus. Gewoon luchtig met elkaar om gaan. Niet alles zo officieel en netjes en strak als bij die ander. Dus we waren echt super positief! Het enige 'nadeel' is dat deze kinderopvang heeft tot 18.00 uur en die andere tot 18.30 uur maar ach, wil ons kind toch niet zo lang op de opvang hebben (ook al is het maar één dag). Nja.. al met al waren we allebei positief dus ik wilde mij meteen vanmiddag online aanmelden. Maar toen kreeg ik een huilbui! Nu al! Hoe gaat dat straks? Eigenlijk wil ik gewoon stoppen met werken, ook omdat ik werk gewoon de laatste tijd helemaal niet meer leuk vind. Vanmiddag ook voor een vergadering van werk geweest en blegh, heb er gewoon geen zin meer in. Nog 4 weken tot verlof en zit het echt uit te zitten. Maar moet nog zoveel doen! En hoe ga ik dat straks dan allemaal doen enzo?? Nou ja, dus huilen en tijdens die vergadering stonden er lekkere dingetjes en dus weer lekker lopen snaaien en nu voel ik mij zo ellendig. Zo moe, zo huilerig, zo ik-wil-van-alles-eten bui. Manlief gaat vanavond uit eten met vrienden en wil gewoon echt even depressief op de bank hangen met een doos negerzoenen en een doos bastogne koeken. Maar weet dat ik het niet moet doen want dan voel ik mij nog ellendiger. Okay, wat een zeur bericht weer. Haha. Voelt al goed om hier van me af te schrijven. Weet alleen niet wat ik hier mee wil. Ben gewoon moe. Verloskundige had vorige keer ook ijzer geprikt. Die was 6.5 en moest dus floradix slikken. Ze vond het te laag, vooral ook omdat ik een multi slik waar ijzer in zit. Dus ze zei als je die niet slikt, zou hij nog lager zijn. Maar nu slik ik floradix en lijk ik alleen maar moeier te worden. Dat kan toch helemaal niet. Nja.... klaagmodus uit. Ik mag niet klagen van mezelf want dan voel ik ons mannetje weer lekker in mijn buik dansen en dan denk ik......ooooh, wat zeur ik. Ik heb zoiets moois in mijn buik en dat is geweldig. Nou ja, beetje last van hormonen denk ik.
@Pita, soms heb je van die dagen. Ik snap je helemaal. Ik ben er niet zo van als babies op een andere verdieping slapen en ook zij zijn toe aan frisse lucht. Wat betreft het moe zijn, je kan ook je vitamine D en B laten testen. Ijzer absorbeer je beter met vitamine C, dus bijv. iets meer jus d orange drinken.
O Pita, ik zou toch gaan bankhangen en naast de negerzoenen ook een bord fruit erbij. Heb je in ieder geval ook gezond gedaan Heb zelf het idee dat je op sommige dagen weer een hormonen boost krijgt ofzo waarvan je helemaal in de put raakt. Lekker op tijd naar bed. Neem inderdaad je ijzer met vitamine C....jus d orange dus en foliumzuur zorgt ook voor betere opname van ijzer. Maarrrrrrrrr mij is altijd verteld dat een lage ijzer heel slecht omhoog te krijgen is met alleen 'huis tuin en keuken' middeltjes. Je moet dan echt gewoon ijzertabletten krijgen. Vooral in een zwangerschap. Ik krijg dan ook de ene keer een vk en de andere keer een gyn. En de gyns zijn hier meer op gebrand. Zou gewoon eens bellen en vragen naar het grove geschut Straks met de bevalling heb je ook kans dat het nog meer daalt. Dan wil je aan de start toch het liefst zo hoog mogelijk zitten.
Ijzer neemt ook beter op als je foliumzuur slikt geloof ik. Ik heb die bon niet Lovare.. Goed dat je ophoudt met werken MI! Is lichamelijk werk en zwaar voor je lijf momenteel. Rustig aan doen hoor! Ik zou lekker met doos negerzoenen op de bank gaan zitten pita, mag soms best! En die dagen ken ik idd, vooral na slecht slapen. Hormonen maken het er ook niet beter op .. lekker aan toegeven! Heb je nog rare steken trouwens? Hoorde Piet Paulusma alweer over hittegolf hebben? Dat hoop ik echt niet he.. is nu al dik 24 graden in huis.. pff hoeft echt niet warmer.
Aaaaaah, jullie zorgen ervoor dat ik negerzoenen wil kopen. Dat is niet goed voor mij! Jullie moeten mij tegenhouden. Maar misschien haal ik het gewoon en dan ga ik op de bank en neem ik er maar een paar en dan klaar. Haha. Erg he ben ik. En wat een goede! Om vitamine c er bij te doen. Kijken of dat helpt. Maar dat is voor jus dorange toch? Want waar zit nog meer veel vitamine c in?? Ik weet niet of ze nu elke keer standaard gaan prikken op ijzer? Zal ik maandag bij de verloskundige weer op ijzer geprikt worden? En wat dan als het nog steeds maar 6.5 is?? Ik wil eigenlijk ook geen medicijnen slikken...
Pff niet weer een hittegolf Ik ben de warmte nu wel zat aan het worden. Ik word er zo moe van. Heb net even op internet gekeken de komende 14 dagen word het zoals nu behalve volgende week donderdag dan wordt het weer 26 graden.
@Dokt & pinac, ik dacht dat het vandaag over zou zijn met de hitte (volg het nieuws niet zo nauw). Maar ik moest even op de fiets naar het centrum toe (25 min), nou dat heb ik geweten... Zolang je stil blijft zitten en niet beweegt is er geen probleem @Pita, citrusfruit, kiwi's, bessen en aardbeien bevatten veel aardbei. Daarnaast bevatten bijna al het fruit en groente wel wat vitamine C. Aardbei zit geloof ik ook ijzer in, dacht ik me te herinneren. Hier nog een lijstje: Vitamine C Voeding : 33 Voedingsmiddelen met Hoog Vit. C gehalte Ik heb vandaag weer wat financien op orde gebracht. Van mijn ongeluk in mei is nog steeds niks bekend. Echt schijtirritant..... Nu lekker even zitten met mijn gezwollen voeten. Vanavond maar even niet schilderen. Ik klus me drie slagen in de rondte maar vooruit gaan lijkt het niet....
Ah pita. Ik snap je helemaal hoor Eind vorig jaar had ik het ook niet meer leuk op werk en genoot er niet van en heb toen gewoon besloten te stoppen. In december m'n laatste werkdag gehad.. en sindsdien nooit spijt gehad. Vind het echt heerlijk. Doe hier en daar weleens schrijven voor een blog. Maar niks officieel of verplicht. Wil hierna nog her eerste jaar van m'n baby bewust meemaken samen en daarna nadenken om evt weer parttime te gaan werken .. in mijn vak (journalistiek) kun je ook nog (gedeeltelijk) thuis werken dus dat scheelt .. Het moet wel financieel haalbaar zijn natuurlijk. Daar heb ik dan wel weer geluk mee. Maar weet niet of dat in jouw geval ook zo is? Want ik weet zelf hoe erg het is ergens te werken waar het gewoon niet meer leuk is en je het niet meer naar je zin hebt.. ging met lood in m'n schoenen erheen de laatste maanden. En wat betreft de negerzoenen. Meid leef je uit. Hoe vaak ben je nou zwanger? Ik beperk me zelf niks. Heb sinds k zwanger ben extreem veel zin in patat vd snackbar of Mac en ik haal het gewoon zodra ik zin heb (of eigenlijk heeft manlief het ) en dan eet ik daarna worteltjes en fruit. Voor m'n gevoel om het te compenseren .. net zo met snoep of koek. Ben nooit echt een extreme snoeperd geweest dus alles valt nog mee maar typ dit wel.met bakje chips in m'n hand ... Zolang je gevarieerd eet en ook gezond kan snacken echt geen kwaad .. niet zo streng zijn voor jezelf en denk echt dat we allemaal weleens een dikke baaldag hebben Lovare, sorry heb alles weggegooid. Dus heb hem ook niet meer Ben jaloers dat jullie al beginnen met wassen en het klaarmaken vd babykamer. Zit met spanning te wachten tot de 18e tot alles eindelijk geleverd wordt!! Zoveel zit in doosjes en Soms plastic zakken nog omdat ik nog geen commode / kast heb. Waar hebben jullie gordijnen gekocht?
Heb je last van vocht in je voeten Lovare? Gordijnen bij Leen Bakker gekocht.. En nog genoten van negerzoenen Pita? Stiekem ook vaak zin in hihi, maar vind mijn suiker vast niet leuk. Maar ze zijn zoo lekker. Alleen Piet Paulusma heeft het over hittegolf, de rest niet. Ik geloof de rest haha.
@Catlady, bedankt @Yankee, hier ook nog alles in zakken en dozen. De 18e is gelukkig redelijk dichtbij @Pinac, ja inderdaad vocht in mijn voeten. Ik zou ook de rest geloven hahaha. Maar voorlopig staat alles op zonnetje en boven de 20 graden. Gordijnen, ik denk dat ik ze zelf ga maken. Ik vind de petrol blue van Ruby bij de Leenbakker mooi, maar er is een kans dat ik stof koop bij schroder. Blegh ik werd vannacht misselijk wakker en t is nog steeds niet weg. Heb het idee dat ik misschien een buikgriepje heb. En ik moet zo op de fiets naar mijn werk...