1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik heb de bonbebe luiers van de boni altijd ehad. Werken prima
    Voor jongens. Ik koop in de aanbieding 2 pakken voor 10 euro.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hebben ze ook maar nul Pinac?

Ik moet binnenkort ook luiers inslaan. In het begin vind ik pampers fijn. Lekker zacht.

3. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maat 0 is tot 2,5 kilo dacht ik

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Tot 3 staat erop, wij krijgen vast geen grote kids, dus voor zekerheid zo'n klein pakje meegenomen.

Hoor veel mensen altijd positief over Kruidvat luiers en qua prijs zijn ze ook wat leuker, dus waag het daar eerst op.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hier goede ervaring met kruidvatluiers hoor!! Voor de baby neem ik pampers en kruidvat net wat in de aanbieding is :)

6. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik had voorheen ook kruidvat maar sinds ze vernieuwd zijn lekken ze heel erg door :( hoor daar heel veel mensen over.

En voor die hele kleintjes vind ik kruidvat te stug. Pampers zijn veeeeeel zachter

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gebruik nu voor mijn zoontje de etos luiers. Dat gaat erg goed en ook redelijk zachte luiers. Eerst ook kruidvat gehad 2 voor €25
    Maar daar ging hij inderdaad doorheen lekken.

8. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Hebben jullie ook zon last van afscheiding? Ik heb continue nat ondergoed, het voelt niet fijn. Inlegkruisjes maken het erger geloof ik, dus nu maar vaker schoon ondergoed aan.

9. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Helaas wel ja... Lijkt nu wel weer iets minder, maar meestal na werk gelijk weer schoon ondergoed aan want had het idee alsof ik kletsnat was!

10. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    We zijn weer terug van 1,5 week in de vouwwagen. We hebben topweer gehad. Ik ben blij weer in mijn eigen bed te kunnen slapen 😉

Donderdag gyn en dan moet ik ook bevalplan bespreken. Daar ga ik me morgen maar eens in verdiepen. Ik weet vooral wat ik niet wil 😉

Volgens mij hier ook mensen met zeurderige pijn in onderbuik. Heb ik vandaag al de hele dag last van. Misschien de beruchte indalingsweeën. Alhoewel de andere kids helemaal niet indaalde.
    Maar goed, ik ga eens bij lezen.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier wel meer maar ik gebruik wel inlegkruisjes. Dan voelt het nog droog. Ik gebruik wel die met kamille. Alle anderen gaan altijd irriteren.

Weet nog wel dat hoe meer je bij de uitgerekende datum komt hoe erger het word. Blegh

Mammie van 6, welkom terug!

Hier soms het gevoel alsof de baby er zo uitvalt. Vooral als ik op het toilet zit drukt dat hoofdje zo enorm... had ik bij zoontje ook maar voelt net of hij eruit komt...
    Maar zo makkelijk zal het niet gaan ;)

12. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Hahaha daar ben ik ook bang voor. Mijn buik
    Is de hele dag al geirriteerd. Steken in mijn vagina.
    T kind zal wel verder indalen.

Ik ben me aan het verdiepen in wasbare inlegkruisjes. Dan
    Krijg je ook geen irritatie.

Welkom terug mammie van 6 :).

13. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Oh heerlijk mammie van 6! Nu lekker weer thuis..

Hier ook veel last van afscheiding. Ik doe dagelijks een aantal keer schoon ondergoed aan, gelukkig heb ik genoeg..:p

Wat betreft kraamverband enz.. Welk soort ondergoed kun je dan het best dragen? Ik heb nu eigenlijk alleen strings en een heel paar hipsters..

Ik had vorige week twee dagen last van steken in mijn vagina. Nu niet meer gehad. Ben benieuwd. Morgenvroeg weer op controle bij de vk!

14. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje dames!

Lycos ik gebruik in kraambed onderbroeken van zeeman. Lijkt een beetje maat tent, maar vooral dat megaverband heeft dan ruimte genoeg. De eerste dagen had ik ook altijd twee van die surfplanken in. Voordeel vond ik ook dat het hoge onderbroeken zijn en niet zo afzakken.

Ik gebruik geen inlegkruisjes, want ik wil geen schimmelinfectie. Dan krijgt je kind spruw. Maar inderdaad vaak ff schoon ondergoed aan.

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja van die grote onderbroeken van de zeeman lycos haha je ontkom er niet aan helaas;)

Hier sinds afgelopen week ook meer last van afscheiding, vooral sochtends als ik wakker wordt voel het dan ook lopen als ik ga zitten.... bah!

Etos luiers vind ik ook goed alleen hier alleen etos in de stad dus ja das niet echt handig! Neem wel eens pakje mee als ik in de stad ben!

Marijke welke fles ga jij gebruiken vooral in het begin? Ik had bij me dochter difrax ben ik erg over te spreken maar die hebben niet hele kleine flesjes en moet je via de dop vullen of zo niet handig vind ik dat...

16. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Oh nieuwe onderbroeken kopen is dus ook wel verstandig. Gewoon bij zeeman dus. Want van die bjorn borg boxertjes zijn te klein voor het kraamverband? Of niet?

Ik had gisteren echt een mega gespannen buik. Zo'n irritant gevoel is dat en het trok niet weg. Bleghh. Nu na het slapen is het gelukkig weer weg. Volgens de verloskundige is dit dus een harde buik. Dacht dat het anders voelde... Misschien door jullie verhalen. Het is niet pijnlijk en duurt ook niet maar 30 seconden ofzo. Echt de hele avond last van gehad.

Ben verder zo moeeeeee. Heb echt geen zin meer in werken. Ben het zo aan het uitzitten. Dat is mega zwaar. Nog 4 weken...

17. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Zo dames, hier begint het nu ook allemaal wat echter te worden :)

Gisterenavond de intake met de kraamzorg gehad. Wat een aardige vrouw was dat, hopen dat de kraamverzorgster zelf ook heel aardig en vooral goed is! Ze raadde wel aan om de baby op de kamer zelf of direct naast onze kamer te laten slapen (wij slapen boven en de babykamer is beneden). Daar ga ik nog maar even over nadenken. Had dat niet zo bedacht nl. Kan altijd nog geregeld worden denk ik maar zo. Een wiegje is snel genoeg besteld.

Straks even naar de Etos. Zag dat de luiers (pampers) in de aanbieding zijn (2+1 gratis). Ga voor de new baby, zoals er al gezegd werd daar zit een plasindicator in, lijkt mij wel heel handig en wordt ook aangeraden door kraamzorg.

Voor billendoekjes/babydoekjes ga ik gelijk ook maar eventjes kijken.

Hoe doen jullie het verder met een flessenwarmer? Ik wil de flesjes van Avent gaan gebruiken. Is het dan het handigste om ook de flessenwarmer van Avent aan te schaffen?

Ook de proefdruk voor het geboortekaartje inmiddels besteld. Ben zo benieuwd! Is wel een standaard voorbeeld, dus nog niet met de naam van onze kleine er op enzo. En wat doen jullie met de tekst erop? Iets speciaals? Of alleen maar ..is geboren.. even bellen voordat je langs komt oid?

Qua kleding ben ik ook al aardig op weg. De rompers zijn compleet denk ik zo (7 x maat 50 en 5 x maat 56). Ook de broekjes (5x50 en 6x56). Heb alleen nog wat shirtjes nodig!

Dit weekend weer naar de babydump of babypark. Even kijken voor de maxi cosi en mn ouders willen graag nog wat geld uitgeven :) Heb al een box van ze gekregen (via Marktplaats, want ik vind het zo zonde om die nieuw te kopen), maar ze willen natuurlijk ook nog het matrasje en het boxkleed erbij doen. Welke babydump of babypark is een aanrader? Ik ben al in Roelofarendsveen geweest, maar die vond ik erg klein. Ook ben ik in Babypark Zaanstad geweest, die was erg groot en wil eigenlijk nu wel naar een ander. Tips??

18. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Jongens wat word het echt..... (Mag ik even gillen): whaaaaaaaaaa!

19. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    haha echt he?????

20. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0