hoi meiden. ik zit ook al vol spanning. en raak er beetje gestresst van. vanavond komt de kraamzorg. ik hoop dat die uitlegt wat ik nog moet kopen. gisteravond bv voorlichting gehad. was ook erg interessant. ik wil er 100% voor gaan. verder ook erg moe en moeite met werk. val vaak bijna in slaap. nog 3 weken!
Respect hoor, dat je doorgaat werken tot 36 weken. Volgens mij ben ik de enige die stopt met 34 weken terwijl het gewoon goed gaat... Mja, vind het wel lekker hoor. En begin pas weer in het nieuwe jaar met werken dus dat is ook fijn. Dus heb sowieso bijna 12 weken daarna (tenzij ik later beval).
Zouden we over 10 weken allemaal al moeder zijn? ..gaat hard nu! Gisteravond nog naar fysio geweest, bekkenpijn was echt niet te harden. Elke beweging kraken mijn heupen ook erg, ben al wat hypermobiel altijd maar volgens haar draaien ze dan stukje uit de kom ofzo. Nou ja, flink mishandeld en voelt nu stuk beter. Nu wel ontzettend lamme benen en moe, maar beter dan die pijn. Gistermiddag nog flink uit mn slof geschoten tegen mijn moeder. Ik was zoo moe en pijn, ze belde..vraagt uiteraard weer niet hoe het met mij is..praat 20 minuten over mensen die ik niet ken in alle details. Had al aangegeven dat ik op wou hangen, moest bijna weg. Ze luistert niet dus ben toen maar dwars over haar heen gebruld dat ik moe ben, pijn heb en even niet meer kan en nu naar de fysio ging. Antwoord: Ik ben ook 4x zwanger geweest, is een gezonde ziekte hoor stel je niet aan.. Dus ben er wel even klaar mee. Topdag gister . Gelukkig beter geslapen vannacht, vanmiddag naar ziekenhuis. Voel ze laatste dag minder als normaal (maar normaal zijn ze hyperdruk), dus wel even lekker voor eigen gemoedsrust ook. Fijn dat jullie leuke vakantie hebben gehad m.v.6.! Eigen bedje slaapt dan ook weer lekker he!
Ik stop ook met 34 weken hoor! Het is dat het moet van het UWV want had ook wel langer door kunnen werken. Ook ik ben tot het eind van het jaar vrij. Neem de laatste paar dagen van het jaar m'n vakantiedagen op!
Jeetje Pinac, fijn dat je moeder zo lekker meewerkt en geĆÆnteresseerd is in je. Echt totaal niet fijn. Sterkte daarmee en succes bij de controle!
Is wet Wazo zwangerschapsverlof? Krijg net bericht van UWV dat ik per 2 sept daar onder val. Tot 36 weken lijkt me knap pittig!
Pinac: je eigen moeder...grrrrr...echt heel irritant! Hopelijk vandaag betere dag! Hoe groot zijn jouw baby's nu? Respect voor dames, die nog moeten werken. Ik heb de mazzel dat de 6 weken zomervakantie voor mijn verlof valt. Maar ik zou nu ook echt niet meer aan moeten denken. Heb gisteren veel buikpijn gehad onderin. Nu minder maagzuur. Heb het idee dat de baby stukje ingedaald is.
Ik heb ook een uwv brief over de wazo. Dat is de zwangerschapsuitkering. Vreemde reactie van je moeder. Balen dat je geen steun krijgt van haar. verwacht je dat het beter wordt na de bevalling?
Als ik nergens last van had gehad was ik ook ,er 34 weken gestopt hoor dit omdat ik het zelF wel fijn vond en ik werk op een bso en bij ons beginnen 31 aug de scholen weer en dan moet ik 2 weken werken in het nieuwe schooljaar en dam verlof das voor mezelf en de kids niet prettig.. Vandaar m'n 6 weken.. En uiteindelijk moest ik ook omdat ik al heel de zwangerschap voor een deel in de ziektewet zit.
Babydump in Veenendaal. Heeft twee verdiepingen en word er altijd goed geholpen Flessenwarmer: als je een magnetron hebt is die niet nodig. Ik vond een flessen sterilisator wel weer een ideaal ding. Flessen erin, laagje water en in de magnetron. Geen gedoe met een pan op het vuur met water koken en daarna alles op een schone theedoek uitlekken. Nell, jaaaaa het komt steeds dichterbij!!!! Waaaaaah ik ben ook zo benieuwd naar het verschil in bevalling bij eerste en tweede. Eerste anderhalf uur persen en uiteindelijk vacuüm. Hoop dat hij nu wat sneller uit lanceert
Flessenwarmer gebruik ik ook niet.. magnetron makkelijker en sneller! Flessen sterilisator heb ik dan weer niet.. maar klinkt wel makkelijker Jullie allemaal 2 kruiken? ik heb er maar 1 maar kraamzorg begon er gelijk over dus nu die van een vriendin gevraagd.. zo zonde om er nog 1 aan te schaffen! Hier wel ontzettend last van huilbuien, herkenbaar?
Huilbuien...ja eens in de zoveel dagen heb ik zo'n dipdag. Niks an. Ben ook benieuwd hoe het na de geboorte gaat. Ik had overdag geen kraamtranen maar in de avond zat ik uren te huilen met een baby in mijn armen. En dan vroeg mijn man wat er was en dan zat ik: Hij is zo moo-hoo-hooi. snotterdesnotter Deze keer... heb ik het idee dat het erger gaat worden. Vooral omdat deze ongepland kwam, en best snel op mijn eerste, het feit dat mijn oudste dan ineens niet meer de baby in huis is maar het grote broertje....en dat er dan in twee jaar tijd gewoon ontzettend veel veranderd is...
Huilen, jep verschrikkelijk herkenbaar. Kan zo verdrietig worden om helemaal niets! Er hoeft maar iets te gebeuren en het is weer raak. Arme man die heeft wat te verduren met mij. Normaal gesproken ben ik de koele kikker en enorm nuchter maar zo tijdens de zwangerschap poehee! Ik heb nog helemaal geen kruik. Kraamzorg begon er idd over. Hoef er maar eentje aan te schaffen, maar die leen ik wel van een vriendin. Daar leen ik ook prematuurkleding van. Verder net luiers (pampers new baby) gekocht. En billendoekjes van het Etos merk. Die werd mij daar echt aangeraden ipv de dure pampers of Zwitsal.
Pinac wat irritant van je moeder! Snap dat je er even flink tegenin gaat. En sowieso draag jij er niet 1 maar 2 dat is wel even een enorm verschil! Nell: Waaahhh ik gil even mee hoor Pita: Lekker toch! Ik zou het ook heerlijk vinden met 34 weken al met verlof, maar is lastig om eigen zaakje achter te laten.. Maar mijn invalster is nu begonnen dus die zit voor en heeft het meeste klantencontact (en wordt voornamelijk ingewerkt door mijn vriend) en ik zit nu achter op kantoor, dat is al een verademing! Als nog zit ik te gapen als een dolle aan het eind van de dag haha.. Mammie van 6 welkom thuis!! Gezellig dat je er weer bent Tunisiana je bent dus blij dat je naar die voorlichting bent geweest? Ik heb hem pas met 37 weken maar leek me wel nuttig! Huilbuien: Voel wel de tranen sneller opwellen ja haha! Gelukkig kan ik me op de cruciale momenten bedwingen
Als je gekolfde melk wilt verwarmen mag dat niet in de magnetron. Flessen kan je inderdaad ook sterriliseren in de magnetron. Ik heb inderdaad eens in de zoveel dagen een ontzettende sjaggodag. Dan ga ik ook snel janken. Pffff...altijd weer blij als ik daarna weer wat minder labiel ben.
Ik werk, denk ik, gewoon tot 38 weken (in Belgiƫ mag je werken tot 39 weken). Zo lang het goed gaat. Ik heb zoiezo meer bureauwerk gekregen, ben nu zo'n beetje de supervisor van de jongere mensen, ook wel eens leuk . Bovendien staat er zoiezo een bed op mijn bureau (voor als ik onverwacht moet overnachten), dus ik kan altijd even neerliggen, als dat nodig is. Verder, kruiken? Waar is dat voor nodig? Verder komt het idd allemaal stilletjes dichterbij. Ben bang dat ik opt laatst nog een hele hoop moet regelen, straks is het opeens 37 weken. Hebben jullie de doopsuiker al rond? Vorige week naar de drukker geweest ivm geboortekaartje, zou een offerte sturen, maar nog steeds niets gehoord... Vind ik niet echt vertrouwens inboezemen. Even bellen of gewoon meteen langs een andere drukker gaan? Nog even dames!
@luna in een flessenwarmer of met heet water, het mag namelijk niet te snel en te heet verwarmd worden omdat dat de voedingsstoffen dan kapot gaan. Bij een magnetron wordt de kern van de melk in het flesje te heet Een flessenwarmer die binnen 2 minuten verwarmd is ook niet geschikt