1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Okee, dan heb ik geluk denk ik haha.

Hier waait het echt best hard, zit ook binnen trouwens, buiten valt de wifi nog wel eens weg en dan heb ik echt niks meer te doen.

Dus zoontje leuke ochtend gehad met sv haha, mooi zo.

Vandaag al paar keer buik gesmeerd, of het helpt geen idee. Jeukt, trekt en denk dat ie binnenkort open barst :D.. smeren helpt wel even tegen jeuk in ieder geval :).

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wij gewoon normale postzegels maar komt omdat die besteld worden via me vriend zijn bedrijf en heb er nog zat liggen!

Wat heb je toch een mooi bescheiden buikje nell!
    En wat een mooi scheef buikje MI haha!! :)

Wel een goede van die kinderbijslag inderdaad, maar eigenlijk maak het niets uit toch? want als je het eerder krijgt stopt het ook eerder bij 18 jaar? ze zijn dan immers eerder 18 hihi

Nou ben erg benieuwd of de baby is ingedaald dan en hoe hij ligt, nog 1 keertje zeuren om die groeiecho, ben ook zo benieuwd! dus wie weet!

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Jee lovare wat een tegenvaller! Hopelijk krijg je snel weer hulp van je moeder.

Mi; haha een dolle rondrennende moeder met vliegenmepper is ook erg grappig!

Nell; mooie buik! Heb je het indalen gevoeld? Hier zei vandaag iemand dat mijn buik vrij laag is.. Maar vk heeft gisteren niets gezegd of ze al ingedaald is. (Ben het ook vergeten te vragen)

Yankee; ik heb de sluitzegels via internet besteld. Moet je even googlen op sluitzegels geboorte. Ze kosten rond de 10 cent per stuk! Vond het wel leuk. De adresstickers heb ik van de action. 95 cent voor 15 vellen met 24 stickers.

Hier is het ook bloedje heet, pfff.
    Vanochtend intake gehad van de kraamzorg. Ik heb recht op 53 uur. Het bed was gelukkig hoog genoeg dus ik hoef geen klossen.
    Daarna naar kdv geweest, wat een super locatie zeg! Ik ben razend enthousiast. Erg mooi in se natuur, een landelijke omgeving.
    En zojuist nog even een nieuwe fotocamera gekocht, zodat we mooie foto's kunnen maken als beebje er eenmaal is.
    Nu kan ik helemaal niet meer wachten. Whaaaaa

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lycos, 53 uur? Hoe zit dat dan? Ik kreeg het maximale en dat was 49 uur zei ze... wat raar zeg.

Ja een goeie camera hebben wij toen ook gekocht bij de eerste. Gaat echt snel nu he. Nog even dan gaan we hier onze vluchttassen inpakken :D

5. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    @lycos: bij mijn eerste 2 kids heb ik niks van het indalen gevoeld (gebeurde ook later in de zwangerschap) maaf nu wel. Telkend harde buiken, krampen en een buik die vreselijk in de wg zat in ene. De vk kan inderdaad voelen of de beeb is ingedaalt. Doen ze dat niet elke keer? Hier meten en voelen ze elke keer dat ik kom.

Bescheiden buik: ik denk dat de knaller nog wel komt, al ligt dit kind weg erg naar binnen itt tot de andere jongens. Echt een wereld
    Van verschil!

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Maar ik denk dat je het wel zelf voelt ook toch of je baby is ingedaald?? Ik heb namelijk nu heel erg dat de beep elke keer tegen mijn ribben schopt. Het lijkt mij dat als hij is ingedaald dat ik dat dan niet meer heb toch?
    Gemiddeld is toch zo rond de 36 weken dat een beep indaald?

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Neeeeeee alles weg:( nu maar opnieuw.

mooie buik Nell!

jij ook mooi Mi! Dat scheve is hier ook continue!:D

postzegels, wij halen wel geboortezegels vind t altijd wel leuk staan

Indalen heb ik bij de eerste nooit gevoeld. De 2e is nooit ingedaald, mede daardoor ks.

vandaag toevallig ook buikfoto gemaakt.
    Wel bewerkt vond ik leuk:p

Bijgevoegde bestanden:

8. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ja, je krijgt ook letterlijk weer meer lucht en het kind zit bovenin inderdaad minder in de knel. En het hoofd drukt continue op je blaas wat
    Natuurlijk een heeeeerlijk gevoel is 😁.

9. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Waar is je buikfoto marijke?

10. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Daar is ie nell haga. Hij liep steeds vast

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mooi Marijke, nog vrij hoog ja!

Nou na het indalen moet je ineens nog meer piesen dan voorheen en daarbij heb je steeds een druk op je onderkant. Als ik op de wc zit heb ik echt het gevoel dat het kopje tussen mn benen hangt.

Maar bij deze is het gevoel wel iets sterker dan bij mijn eerste dus misschien hebben de meiden met hun eerste minder last van.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wat is standaard aan uren van de kraamzorg, weet dat even niet uit mijn hoofd. Ik krijg namelijk wel 4 uur extra omdat ik nog een kindje onder de 4 jaar heb, lijkt mij dat jij dat ook krijgt MI? Maar 53 klinkt wel veel idd... maar ja als 49 standaard is dan wordt het ook 53..

Hmmm ik heb wel het gevoel dat de baby iets lager ligt maar ja kan ook van alles voelen hoor omdat ik er op let;) dat op me blaas drukken herken ik wel. Sinds een paar weken is dat opeens best erg...

Mooi buikje marijke!!

13. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Standaard is 49 uur, maar kan idd aangevuld worden als er speciale dingen zijn. Ik weet niet wat voor dingen want ik krijg gewoon het standaard aantal uren. Weet wel dat het altijd nog uitgebreid kan worden qua uren wanneer blijkt dat je het nog niet aan kunt, of de voeding niet goed lukt of de baby het nog niet geweldig doet bijvoorbeeld!

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Klopt heb vorige keer verlenging gehad. Totaal 10 dagen aan kraamzorg vanwege de borstvoeding.

Ze had het niet over extra uren omdat we al een kindje hebben, ze zei je krijgt de max. 49 uur.

Maar ja maakt niet uit. Als ik mijn kraamverzorgster weer krijg dan weet ik dat ze niet zomaar gaat als wij er nog niet klaar voor zijn ;)

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik heb vorige keer ook extra gehad omdat mijn dochter 3 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen... wel apart dat ze er bij jou nu niets over gezegd hebben lijkt me dat dit landelijk is toch? Die laatste dag extra had van mij toen niet gehoeven was toe aan ons eigen gezinnetje :)

16. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie allen al vroeg de kraamzorg over de vloer gehad. Meine komt pas 28 aug ..

Thx meiden voor de tips. Ga zeker de etiketten ook halen vd action. Jdacht eerst dat jullie ze al uitgeprint besteld hadden maar je schrijft dus zelf de naam/adres op.

En lycos thx ga het googlen en die sluit zegels ook aanschaffen!

17. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En even snel klagen hoor..

Vanavond naar kwantum geweest om gordijntjes te bestellen voor de babykamer.. deze moeten uiteraard nog gemaakt worden. Nu is het zo dat dit 4 weken duurt. Ben Hier wel van geschrokken. Dacht echt dat ik ze met een weekje thuis zou hebben. Nu komen ze pas midden september. Baal er stiekem een beetje van en manlief.Vindt dat ik niet.mag klagen want had anders maar eerder moeten bestellen.

Wanneer hebben jullie.gordijnen gekocht ? En wisten jullie dat dat zolang kan duren?

18. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Zo wat een weer is het hier zeg.. gaat als een gek tekeer.

Ik ga ook etiketten schrijven, dan is dat alvast gebeurd. Via de computer heb ik echt geen idee hoe dat moet.

Hier ook de gordijnen van de kwantum, ik wist wel dat het altijd een paar weken duurt, hopelijk valt het toch nog mee!

Ik begin me een beetje zorgen te maken over de ligging van de baby. Ze ligt al de hele tijd dwars en volgens mij is ze nu naar stuit gedraaid.

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Hier nu net wat onweer en regen, stelt niet zoveel voor.

Gordijnen heb ik bij Leen Bakker vandaan en door familie op maat gemaakt.

Lig ik eindelijk lekker te slapen gaat half 5 wekker van vriend. Ik slaap erna nooit weer laatste tijd.. Breekt me op en irriteert me.. Ga er zo ook maar uit geloof ik.

20. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Mogguh Pinac ;)

Hier ook een onrustige nacht achter de rug, de hele nacht liggen draaien!

Ben nog niet bijgelezen, maar iemand vroeg wanneer iedereen het bevalgesprek heeft, dat heb ik op 1 september en mijn vriend moet ook aanwezig zijn. Zal dinsdag wel papieren meekrijgen gok ik ter voorbereiding.

Deel Deze Pagina