1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Goedemorgen!

Hier ook een heel onrustig nachtje. Veel kramp gehad in mn linkerkuit en extreem vaak moeten plassen. Ik denk dat ik al twee dagen elk half uur naar het toilet moet.. Toch voel ik niet wat MI voelt (dat het lijkt of ze eruit valt). Ik heb wel af en toe steken in mn vagina..?

Kraamzorg; geen idee! 53 uur kreeg ik zei ze. Er zijn ook geen bijzonderheden ofzo.. Misschien omdat vriendlief gewoon gaat werken die week?

Ik ga vandaag maar eens op zoektocht naar voedingsbh's en wat hemdjes / t-shirts voor na de bevalling met knoopjes bij de borsten.
    Laatste vakantie dag vandaag, wat gaat dat snel zeg! Nog 2,5 week werken...

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe zitten jullie qua gewicht?
    Hier +8 bij 31 weken...
    Wel netjes toch??

Wij hebben beval gesprek 26 augustus... Hebben nu folders mee gekregen om ons in te lezen. Gaat wel erg snel nu hoor!

3. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Spannend Lycos! Misschien is ze aan het indalen? Klinkt wel zo met het zo vaak naar de wc moeten! Ik ga hier gemiddeld 1 x per nacht naar het toilet, en voel ook nog veel schopjes/beweging tegen mijn ribben aan dus denk dat mijn baby nog niet is ingedaald maar we horen het dinsdag.

Hier ook nog 3 weken werken, we can do it!! :)

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Dat is hartstikke netjes volgens mij Pita!

5. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel netjes Pita!

Mooie buiken dames!

Vanmorgen tel intake gehad. We krijgen standaard aantal uren: 49 uur. Prima is mijn ervaring en als er iets is dat het verlengd moet worden kan dat eigenlijk altijd.

Gisteren bevalplan doorgesproken. Sorry, wat een onzin is dat. De dingen waar ik me zorgen om maak: verkeerde ligging. Werd weggewuifd onder het mom van gebeurt zelden meerdere keren. En ik zei dat ik dan een ks wil. Je weet niet wat je vraagt, je moet dan lang herstellen. Waarop ik zei dat ik na die bevalling ook 6 weken niet kon zitten.
    En ik had ook aangegeven dat ik bang ben voor herhaling fluxus. Graag niet te lang blijven trekken en duwen op mijn buik als ik intussen leegloop. Dan liever naar ok. Ik ben toen in shock geraakt door te lang afwachten en was er bijna niet meer geweest. Wat heb ik eraan... Maar vond ze overdreven.

Gevolg, vannacht liggen malen over bevallen. Bah, ik wilde dat ik helemaal niet over gesproken had.
    Heb wel tegen mijn man gezegd dat hij erg alert moet zijn als ik het zelf niet kan op dat moment.

Sorry, voor ego-verhaal. Zit me nu een beetje hoog. Nu ff klaar mee.

Baby was niet ingedaald. Dus waar die buikpijn dan vandaan komt. Ik moest er alleen wel op letten dat het geen pijn is die komt en gaat. Dan ff contact opnemen.

6. Pitahaya

Huh, wat raar dat het allemaal zo ging dat gesprek. Dat gesprek is er toch voor jou om jou wensen kenbaar te maken?? Daar heeft zij niets mee te maken.. Jemig. Was dit je eigen verloskundige of niet??

Vraagje. Misschien beetje vreemde vraag hoor: Maar moet je zo'n handspiegeltje zelf aanschaffen voor als je tijdens de bevalling zelf wil mee kijken? Of heeft de verloskundige dat?

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Zo nou inderdaad mammie van 6. Hier dus vanochtend het bevalplan besproken nou stelde geen reet voor. Ik had het over pijnbestrijding maar moes er maar niet vanuit gaan omdat ik de vorige keer al te laat was en nu dus ws ook, nou wat een geruststelling pfff...
    Het was ook een misselijk mens die vk die ik nu had, hoop haar echt niet met de bevalling te hebben, zal je net zien! pfff
    Gesprek van vanochtend sloeg ook 10 keer nergens op heb me zo zitten irriteren, net op de fiets er allemaal over zitten malen pff. gelijk me vriend gebeld had er geen goed gevoel over....
    Ook over die pijn van onder nou zal wel even kijken (denk nee he maar ja moet maar) nee hoor was zeker niet mijn bekken (zoals de vk vorige keer zei) en spataderen ook niet, t kwam door het scheren??? nou ja het zal wel... weet niet meer wat ik moet geloven.
    Baby was nog niet ingedaald, hij lag al wel wat lager en met zijn hoofdje naar beneden, maar zou hij nu nog kunnen draaien? vergeten te vragen eigenlijk..
    En begon weer over die groeiecho en toen raakte ik helemaal geirriteerd pffff... nee is echt niet standaard minister wil dat niet blabla.. ik zeg ja andere krijgen hem allemaal wel, ja kan echt niet hoor alleen als er iets medisch is... pffff zat me toch te irriteren!! denk mens ik lieg echt niet hoor want vorige keer was dat ook al zo... nou uiteindelijk zei ze dan doen we hem de volgende keer wel, nou is dat zo moeilijk?? krijg hem toch omdat me dochter vrij klein was, gelukkig maar! maar over dat gezeik van de minister was ik zo klaar mee!

Hier nu ongeveer 7 kilo aangekomen.

Voor de lijst: 25 augustus groeiecho + controle VK

Sorry voor mijn gezeur moest er even uit!

8. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Zulke mensen horen toch lief en meedenkend te zijn... Jammer.
    Bevalplan hier nog nooit over gesproken dus we zullen zien. Nou als de minister zwanger zou zijn zou ie vast wel een echo krijgen.. Tsjong. Heb je elke keer andere dan? En met bevalling is maar net wie er dienst heeft zeker?

Ik ben 8 kg aangekomen nu.

Ook ff balen in, stomme huishouden altijd. Bekken zijn weer ellendig vandaag.. Maar moet wel naar de stad voor kadootje voor mijn opa, die wordt morgen 100! Stad en lopen en voor wachten voor kassa is een hel met mijn bekken.

Vriend al 3x gevraagd of hij de vuilnisbak wou legen en wasmanden ff naar boven wil tillen. Nou na meer dan 2 dagen wachten is de prullenbak overloaded en heb ik die wasmanden nodig dus zelf maar weer gedaan.. Valt niet mee om mannen uit zichzelf wat te laten doen geloof ik, maar heb geen zin om overal 10x om te moeten zeuren. Dus nu weer met behoorlijke pijn op de bank.. Voor 10 min want meneer moet 12 uur warm eten ivm werk.. Verder is ie wel lief hoor haha, maar irriteert me wat.

9. Pitahaya

Jeetje Aardbei. Ik hoop echt dat je die vrouw niet hebt bij je bevalling.

Nu is dat van die groeiecho wel waar volgens mij, want die krijg ik ook niet omdat ons kindje mooi op de lijn groeit... Maar jemig zeg, vind het verder niet normaal hoor, hoe ze doet... Snap dat je daar geen lekker gevoel aan over houd.

10. Pitahaya

Pinac, dan laat je je man toch zelf zijn eten klaar maken voor straks?
    Jemig zeg. Wat een mannen.

Ik heb net een heel pakket babykleertjes gekocht via marktplaats:
    13 rompertjes korte mauw
    4 rompertjes lange mauw
    7 shirts lange mauw maat 50
    5 broekjes maat 50
    3 boxpakjes maat 50
    8 shirts lange mauw maat 56
    6 broekjes maat 56
    3 boxpakjes maat 56
    3 jasjes maat 56
    9 mutsjes

Maar echt voor geen geld!! Alleen nu heb ik echt super veel want ik had zelf ook veel gekocht. Whoepsie! Maar ga er vanuit dat ik alleen maar jongens krijg en anders zet ik het wel weer op marktplaats. Het is gewoon te leuk allemaal!

11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ja ga je alleen jongens krijgen? Haha, ik heb ook pakket gekocht laatst, ideaal en kostte weinig. Die kleine maatjes zijn toch amper gebruikt.

Hij heeft het altijd smoordruk met werk. Komt thuis eet zijn bord leeg en is weer weg. Tot vanavond laat.. Nou hij wacht maar even, kan ie mooi de was ophangen. Stomme werk altijd, alles draait er hier om. Dus tot zover mijn klaagzang haha.

12. Pitahaya

Hahaha, je mag hier even klagen hoor! Mijn man is wat dat betreft super eigenlijk.

En ja, ik heb zo'n gevoel dat ik alleen jongetjes kan krijgen... Heel gek. Maar heb een miskraam gehad en had toen sterk het gevoel dat het een meisje werd. Maar dat is mis gegaan. Dus daarom misschien ook... Vind ik niet erg hoor. Vind jongetjes heel leuk (denk ik, haha). En was ook een motivatie bij mijn man om dat pakket te mogen kopen. Maarja... als onze tweede een meisje word tsja... dan kan ik er natuurlijk ook niets aan doen en moet ik weer opnieuw shoppen. :p

13. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje Mammie van 6 en aardbei wat een dozen!! Ik vind dat echt belachelijk, dat gesprek is om julie gerust te stellen en zodat jullie je wensen kenbaar kunnen maken! Ik zou het volgende afspraak als je een andere vk heb gewoon opnieuw aankaarten hoor, dit kan echt niet.

Aardbei dat van dat scheren lijkt me echt onzin, dan had je dat toch weleens eerder gehad.

Pinac wow!! Gefeliciteerd met je opa alvast, mooie leeftijd! Haha ja mannen he ;)............ Snap het wel hoor! Mijn vriend kan bijv. niet koken en is ook niet erg opruimerigndus denk weleens hoe zal dat straks gaan met een baby erbij!

Haha alleen maar jongens Pita? Nou in elk geval mooi dat je dat pakket hebt kunnen scoren!

Zal straks de lijst bijwerken Aardbei. Weet niet of er nog andere dingen bij moeten van anderen?

14. Pitahaya

Ja, hier 26 augustus controle verloskundige

15. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bevallingslijst 1 - 15 oktober

1 oktober (2)
    Simkins: 30 jaar, 3e kindje Jongen!
    MI87: 28 jaar, 2e kindje Jongen!

2 oktober (3)
    Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje Verrassing!
    Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje!
    Elena22 - 27 jaar, 2e kindje Jongen!

3 oktober (1)
    Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje Meisje!

4 oktober (5)
    Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Lycos 27 jaar, 1e kindje Meisje!
    Miranke: 37 jaar, 3e kindje Meisje!
    Sterre01: 27 jaar, 2e kindje Meisje!
    Dokhtaram: ? jaar, 2e kindje

5 oktober (3)
    MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Mie88: 26 jaar, 2e kindje Jongen!
    MissCandy: 29 jaar, 2e kindje Meisje!

6 oktober (5)
    Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    Beautevil: .. jaar, 2e kindje Verrassing!
    Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jongen!
    Jossie81: 33 jaar, 2e kindje
    Meisje!
    Veetje83: 31 jaar, 2e kindje Jongen!

7 oktober (2)
    Miss28: 32 jaar, 2e kindje Jongen!
    Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje Meisje!

9 oktober (1)
    Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Meisje!

10 oktober (4)
    Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Meisje!
    Lovare: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Jongen! & Meisje!
    Joyce1: ? jaar, 4e kindje Jongen!

11 oktober (1)
    Yankee: 27 jaar, 1e kindje Jongen!

13 oktober (6)
    proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Meisje!
    Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Jongen!
    Marijke88: 27 jaar, 3e kindje Meisje!
    B16, 32 jaar, 1e kindje Meisje!
    Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Jongen! & Meisje!
    Nell, 30 jaar, 3e kindje Jongen!

15 oktober (2)
    Najade: ? jaar, 4e kindje Jongen!
    Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Jongen!

Totaal: 35 zwangeren waarvan 19 jongens en 15 meisjes

Sterretjes;
    NathalieD - 6 wkn
    Shendari
    2moekes - 5 wk 5 dg
    Pinkcloud
    Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz
    Laana - bbz
    Ilse1980
    Ons2ewonder - prachtig meisje Yulin

Afspraken augustus!
    17-08 Lovare: Afspraak erasmus
    17-08 Catlady25: Controle

18-08 Luna30: Controle
    19-08 B16: Controle
    21-08 Lovare: Controle
    25-08 Aardbei1707: Groeiecho + controle vk
    26-08 Pitahaya: Controle vk
    27-08 Pinac: Gyn + Echo

Afspraken september!
    1-09 Luna30: Controle en bespreking bevalling
    1-09 Lovare: Groeiecho

3-09 B16: Liggingsecho (34 weken)
    8-09 Lovare: Info avond bevalling

16. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    wow ik ben jaloers op jullie zo weinig aankomen
    hihi. bij mij echt 15kg erbij. echt erg. voel me ook loodzwaar als ik loop.
    ik heb over 2 wkn herexamen. is ook laatste kans. anders moet ik 400e betalen. maar kan me er niet toe zetten te leren. voel me moe en lui :(

17. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aardbei: ik voel met je mee. Partners in crime 😉
    Maar ik heb tot nu toe elke keer een andere gyn en vk gehad. Het is toch een verrassing wie er aan je bevalbed staat. Volgende keer ga ik zeker bij gyn nog een keer aankaarten.

Tunisiana: wat voor examen moet je doen dan?

Pita: leuk zo'n goeie score!

Pinac: heel bijzonder 100 jaar. Krijg je de burgemeester ook op bezoek volgens mij.
    Kan je niet kadootje kopen op de heenweg morgen? Dan blijf jij in de auto zitten en je man gaat er ff om.

18. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wat voor examen moet je doen Tunisiana?

Nou Pita, ik was echt 100% overtuigd dat wij ook 2 meiden kregen..maar toch echt niet hoor haha. Maar kun je weer shoppen, das altijd leuk en anders heb je het alvast :).

Ja 100 is echt bijzonder, burgemeester komt idd en muziekkorps geloof ik. Heb nog paar dingen nodig uit de stad, parkeer de auto wel voor de action en kijk daar wel even. Hij heeft alles al en zegt dat hij niks hoeft, maar met lege handen komen is ook zoiets..

Zo net giga huilbui toen vriend thuiskwam, kon er niks aan doen, hormonen :p. Maar was hangt en hond is uitgelaten..dus dat scheelt.

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Jeetje wat een mutsen aardbei!

Hier nu 1.7 kilo erbij

Vanmorgen 4 pakken luiers ingeslagen. Had zon aanb op mn kruidvatkaart voor 50% korting op alle new baby!

Pinac wat balen van je man zeg! Die van mij doet al weken uit zihzelf de was voor me .. stofzuigen doe ik ook al weken niet meer...

20. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik durf niet op de weegschaal. Maar ik gok al wel zon 8,5/9 kg erbij.

Deel Deze Pagina