1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Tuni: ik zou hem 2 september hebben maar heb hem nu dinsdag ivm suiker.
    Ik had ijzertabletten gekregen maar ik kan ze gewoon niet binnen houden :(

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ohh Pinac wat ontzettend vervelend dat het bij jullie zo gaat:(
    Probeer een goed gesprek hopelijk zet hem dat ook aan het denken!
    Hier helpt mijn vriend zeker wel, alleen hij ziet geen dingen uit zich zelf waardoor ik het in 1e instantie toch zelf ga doen en dan chag wordt omdat ik het zelf moet doen, maar ben niet zo vrager voel me dan gelijk zo'n zeur. Maar inderdaad sommige dingen zijn nu zo zwaar...

Hier ook de groeiecho bij 34 weken, volgende week dinsdag... ben ook wel erg benieuwd hoe groot ze hem schatten!

Vandaag weer een dagje werken, nog 6 dagen te gaan!!

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik had het ook met de ijzer dok, heb nu ijzer bruistabletten en dat gaat wel goed.

Zal zo eerst naar fysio, zien of die er nog wat van kan maken.

4. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Wat vervelend pinac!

Hier juist een die t zelf doet hoef er zelden om te vragen.
    Heb al weken geen was meer gedaan. En in t weekend doet hij de kinderen, de hond en t huishouden alleen. Mag niet eens wat doen.
    (Doordeweeks werkt hij intern dus moet ik wel)

Hier groeiecho al weer 2 wk geleden gehad.
    Krijg er met 34 weken weer 1. Meer voor de ligging maar ook gelijk nog een keer kijken naar de groei.

Mn kleine mannetje voor t eerst naar de psz vandaag..hij keek even rond.. ging achter me staan.
    Na 2 tellen zag ie speelgoed en ging spelen. Kon net aan een kus af en stond enthousiast te zwaaie

5. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen.
    Vind het aardig druk 2 kinderen thuis en de zwangerschap.
    Gelukkig begint volgende week de school weer. Normaal vind ik de vakantieperiode echt heerlijk maar dit jaar was het echt afzien.
    Normaal gesproken ben ik veel met de kinderen bezig en doen we veel dingen, maar dit jaar was het bad in de tuin en de bank mijn grote vriend.
    Heel veel last van mijn bekken en nog steeds helaas elke dag overgeven.
    Tijdens de vakantie was het zelfs zo erg dat we 2 dagen eerder naar huis zijn gegaan omdat ik het niet meer trok en bleef overgeven.
    Gelukkig is het nu wel heel veel minder maar de misselijkheid blijft.

Kraamzorg is vorige week geweest en in plaats van 49 uur krijgen we 59 uur. Omdat ik zoveel last heb van mijn bekken en een kind onder de 4 heb vond ze het wel verstandig. Het speelde ook nog een rol dat wij geen eigen bijdrage hoeven te betalen voor kraamzorg. Dat scheelt ook wel een hoop.

Zal proberen om wat vaker te reageren en bij te lezen.

Ga mijn zoon maar even uit zijn bed halen die ligt nog steeds in dromenland.
    Vanmiddag ook weer controle bij de Vk. Ben benieuwd hoe laag mijn bloeddruk nu weer is. Elke keer als ik kom is ie steeds lager :(

6. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend @Pinac! Ik heb ook het idee dat mannen er snel wat te licht over denken.

Net terug van de VK bloeddruk gewicht en hartje helemaal goed alleen kon ze vanwege mijn kleine buik (haar woorden) niet goed voelen hoe de baby ligt dus op 3 september ligging + groeiecho + controle
    Ben benieuwd of de schattig hetzelfde is als de vorige keer

Lijkt mij heel erg zwaar zwanger en nog een kind (of zelfs kinderen)

7. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Fijn dat controle goed was!

Wat vervelend dat je nog zo beroerd bent m.v.s., ook waardeloos!

Dan heeft je zoontje het er vast naar zijn zin Marijke!

Zo mishandeld door fysio. Heb veel te veel ruimte in mijn heupen/heupkommen..vandaar ook slappe gevoel en pijn. Ze wil niet meer dat ik ga stofzuigen en dweilen.. Nou dat komt hier wel goed :p.

Wie hadden hier nu nog meer een dwarsliggende beeb? Ligt die ook erg hoog of dat niet?

Het is weer om heerlijk op de bank te kruipen!

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Kun je niet gewoon floradix gaan slikken dan?
    Of deze: https://www.deonlinedrogist.nl/orthica-ijzer-complex-tabletten-p-1518.html?cross=0&gclid=CjwKEAjwjMauBRDH-bOCo56b13wSJABA2-HvjCiYHZw5AYtBG3LMSVWUazqdT8Gk-Hi0yhPH_wfJhRoC2SXw_wcB
    Want waarom kun je ze niet binnenhouden? Zijn ze heel erg vies? Die floradix heb je ook in een drankje...

Pff... hier even emo-moment. We waren wezen kijken bij een kinderdagverblijf en hadden mega goed gevoel erover. Het gaat om straks 1 dag in de week. Toen we daar waren zei ze dat het geen probleem was voor de donderdag. Er was zat plek. Dus nja, daarna hebben we ons meteen aangemeld maar nu 2 weken later nog niets gehoord. Dus ik weer gebeld.. Krijg ik één of andere vrouw aan de telefoon die niet heel aardig deed. Ja, je aanmelding is goed ontvangen hoor. Je kindje staat op de lijst. Je word over enkele weken teruggebeld. Ze gaan nu kijken of er ruimte is. Dus ik zeggen dat dat toch geen probleem was? Neehoor, waarschijnlijk niet, maar je hoort het echt over enkele weken. Dus ik weer vragen of ze iets concreter wil zijn. Mocht er geen ruimte zijn dan moeten we ons (heel snel!) ergens anders aanmelden en dan hoor ik het het liefste zo snel mogelijk. Zegt ze: Ja mw, binnen enkele weken... Dus ik weer: Kunt u iets concreter zijn? Ja, begin september dan... dat is over enkele weken ten slotte he??
    Jemig. Ik had echt zoiets van: Wat doe je nou rottig. Ik wil gewoon weten of er ruimte is voor ons kindje en zo niet, ook prima. Maar dan wil ik zo snel mogelijk verder kijken. Ik wil het geregeld hebben voor mijn bevalling en begin september ben ik al 35 weken... Pfff. Dus daarna: Huilbui! Voelde mij echt rottig eronder (ok, huil om alles) maarja.. ik zeg tegen man: Moeten we ons ergens anders aan melden? Ga hier nu toch niet mijn kindje brengen. Echt een rotgevoel nu. Maarja, hij zegt: Dit is de planning, is een ander gebouw en andere vrouw. Zij heeft niks te maken met de leidsters op de groep...
    En ja, weet ik wel. Maar toch he. Nja, 3 weken wachten en dan weer bellen. Ik ga meteen die maandag bellen hoor!

9. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Psz ging goed af en toe even gehuild maar verder ging t prima. Hebben ze alleen vergeten om door te geven dat ze de tijden veranderd hebben.. kind heeft 15 min op me moeten wachten...

Hier dwarsligger ligt heel hoog. Onderkant buik is helemaal leeg.
    Ze draait af en toe naar stuit maar dwars ligt t lekkerst...
    Doet wel heeeeeel veel pijn...

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik kom echt amper toe aan reageren en lezen...
    Ik ben blij om te lezen dat alle babies nog zitten waar ze horen en dat iedereen het nog goed maakt :)

@Kraamzorguren, dat wordt per persoon afgemeten. Vanwege mijn situatie krijg ik sowieso 56 uur.

@Kraamverzorgster: Ik heb nog steeds geen kraamzorg over de vloer gehad? Ik benieuwd of dat nog komt...

@Mi, je kan altijd vragen naar extra kraamuren als je denkt daar behoefte aan te hebben. Best heftig hoor, 2 kleintjes zo jong.
    Hoe is het inmiddels met je vader?

@Lycos, ze hebben fijne voedingsbh's bij de primark. 2 voor €10 en de kwaliteit is echt supergoed. Ik draag ze al een paar weken en ik vind ze heerlijk zitten.
    In de bovenste lade van de commode zorg ik dat daar sowieso de billendoekjes, luiers en alle overige billendingen liggen. Ik heb kleine lades dus veel meer zal er niet bij passen. De lade eronder doe ik rompers + sokken. Ik heb 4 lades boven elkaar, dus de lades daaronder doe ik shirtjes en broekjes.

@mamv6, wat vaag dat jouw vk jou niet serieus neemt. Dat is toch niet geruststellend. Ik zou gelijk niet meer met die vk willen werken...

@aardbei, ook al zo'n moeilijke vk. Ik hoop dat je haar niet treft bij je bevalling. Anders zou ik m net zo lang binnen houden tot ze afgelost wordt :p
    En ik krijg wel een groeiecho zonder medische redenen.

@mannen. Klinkt allemaal bekend :p, "gelukkig" heb ik er geen om boos op te worden ;)

@Tuni, waar heb je herexamen voor. Kom op je kan het. Laat die €400 je motivatie zijn. Leuke dingetjes voor je kleine!

@gewicht, hier 9kg bij. Vind ik netjes.

@Dokt, dat is best hoog. Eigenlijk hoor je niet boven de 7,5 uit te gaan. Nuchter of niet...
    iig geen frisdranken (spa rood of mintgroen mag wel), snoep en opletten met suikerrijk fruit zoals banaan, aardbei, mango en druiven (en nog een paar). Vooral heel natuurlijk eten scheelt al veel. Dus verse groente en aardappelen. En absoluut geen jam of chocolade :p dat is echt een giga suikerkick.
    Let ook op met light frisdranken ivm het suikervervangende ingrediënt, wat ook niet gezond is.
    Alle dranken met meer dan 3gr suiker per 100ml is eigenlijk al teveel.
    Het voordeel van boodschappen doen voor een diabeet type 1 ;)
    Siroop moet wel kunnen, als je het goed aanlengt. Maar de voorkeur gaat uit naar water. Je kan op drinken zoveel suiker besparen.

@Pita, wat een naar en onbehulpzaam mens...

Hier gisteravond de vloer gelegd in de babykamer (was niet leuk voor mijn rug en banden...). Ik ben erg tevreden over de keuze van de vloer. Ergens deze week gaan we de vloer nog afwerken en de plinten erop.
    Dan de meubels in elkaar en gaan we door met de rest van het huis. Doordat de babykamer bijna klaar is lijkt er eindelijk wat vooruitgang te zijn. Al is het niet veel....
    En nog geen bericht gehad of mijn verhuizing nu geregeld is...
    Vanmorgen ook een checkup gehad. Ik ben weer gezond verklaard en de kleine ook. Hij groeit volgens zijn eigen curve (net iets boven gemiddeld) en wordt nu geschat op 2216g en bij de geboorte 3500g. Netjes dus.
    Hij ligt voor de rest netjes in positie en al een klein beetje ingedaald.

11. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een hoop geklets weer..
    Pff wat een weekend!!

Pinac, wat vervelend zeg! Zou dat hier thuis absoluut niet pikken. Ben echt een heks wat dat betreft. Vooral nu met alle hormonen. M'n man werkt 50 uur per week en ik niet dus doe normaliter al het huishouden zelf. Nu helpt hij zodra ik het vraag of iets niet kan of wil doen. Zo ook met dingen in elkaar zetten of maken of wat ik vraag. Ik zou gwn lekker goed een gesprek aangaan want je hebt straks 2 kleintjes en je hebt dan alle hulp nodig.

Pita, zou even 3 weken afwachten en idd een mw van de planning zou ik niet al te serieus nemen omdat ze straks vast niet met je kleintje bezig is.

Hier dit weekend een vriendinnen weekend in Den Haag gepland. Woon sinds k getrouwd ben in het oosten dus kijk er al lange tijd naar uit om.m'n nichten/vriendinnen weer te zien. Zaterdagnacht kreeg ik opeens harde buiken. Tenslotte 5 uur snachts in slaap gevallen en gisteren ochtend bleef het aanhouden. Ben dus ipv de avond om half 2 smiddags vertrokken naar huis.

Onderweg naar huis werd het steeds erger dat ik de vk heb gebeld. Die zei dat k bij aankomst meteen naar de hap moest om te checken of het een blaasontsteking was. Nou aangekomen en getest bleek het niet zo te zijn. Toen toch maar naar huis. Daar kwam de vk langs om te voelen en kijken. Ze vond toch dat se harde buiken te vaak kwamen en moest terug naar het ziekenhuis en.meer dan een uur aan een ctg apparaat om.m'n harde buiken in de gaten te houden. Daarna inwendige echo gehad om te checken of m'n baarmoedermond nog dicht was. Dit was gelukig wel zo. Ik kreeg elke 3 min een harde buik. Was veel te veel zei ze. Omdat m'n bmm wel dicht was mocht ik naar huis en moest ik heel rustig aan doen. En als ik vandaag nog steeds zo last had terug te komen

Vandaag nog steeds last. Wel minder maar ik ga niet bellen en wacht nog even af. Baby was ook gwn al te vroeg aan het indalen dus misschien is dat het.

Maar ja mag dus even paar dagen niks meer doen. Is echt wennen ben normaliter van alles aan het doen

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Wat vervelend Yankee. Hopelijk is het even een fase en trekt het snel weg. Gelukkig is je bmm gesloten en doet de kleine het goed. Ik hoop dat de rust je goed zal doen.

13. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Jeetje Yankee, doe je wel rustig aan? Als je rustig aan doet, merk je dat dan de harde buiken minder worden?
    Gelukkig dat je baarmoedermond wel gewoon mooi gesloten was? Was jij nou al gestopt met werken of niet?

14. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    pfff heftig zeg Yankee. hoop dat je genoeg rust kan vinden aankomende tijd. Gelukkig is de bevalling nog niet begonnen.

hebben jullie de pampers aanbieding van AH gezien ? ik ga maar voor 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2.

15. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    Yankee rustig aan doen hoor... Ik merk nu echt verschil met m'n harde buiken:)

image.jpg

Kamertje begint ergens op te lijken:) ben er trots op! Veel gefreubeld met het behang;)

16. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Wat leuk ilse!!

17. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg leuk @Ilse

18. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Wow mooie kamer zeg! creatief.

zijn jullie al ver met de uitzet ? ik heb nog een hele lijst maar laatste tijd geen zin meer in baby shoppen. ook door het geld wat het allemaal kost denk ik

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Yankee, jeetje echt een onrustige baarmoeder dus... je gaat toch niet de eerste zijn die bevalt? ;) met je kindje was dus alles goed? Weet je al hoeveel hij ongeveer weegt?

Ilse!! Mooie kamer! Die boom gaan wij ook bestellen in het mintgroen met grijs. Ben je er tevreden mee? Niet te klein? Zag dat hij maar 1,50m was geloof ik maar je kunt wel verlengstuk bij bestellen. Wij gaan hem op het laatst pas bestellen, eerst het belangrijkste. Ivm financiën nogal tegenslag gehad met de apk keuring. Grrrrr

20. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    il vind hè, pri,a zo;)
    Ik heb hem zelf zo gemaakt ik kreeg hem gewoon mdf binnen. Zelf geverfd en met behang verder aangekleed. Was 2 tientjes kwijt;)

Maar das balen zo tegenvaller met de auto!!

Deel Deze Pagina