1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Hebben jullie al voedingsbh? Schiet me net opeens te binnen..

Wat voor maat moet je dan hebben, wat je nu hebt of zou dat nog erg veranderen? Nog tips waarop te letten?

2. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pinac kraamzorg adviseerde mij er 1 te kopen met 36 weken en de rest pas na de bevalling

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja, bij mij ook inderdaad. Kopen met 36 weken ongeveer. Maar ik heb er wel al 1. Die heb ik ook gewoon de hele zwangerschap gedragen dus ach.. heb er al wat aan. Is een cupmaat groter dan wat ik normaal heb en zit nu dus goed.

4. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, ja goeie! Die moet ik ook nog halen!!

5. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik koop ze op het einde ergens. Er zijn online hele leuke te vinden.
    Ik ga zeker voor beugel en iets gevulde cups. Hoop er toch wel een jaar mee te moeten doen.

6. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Zit dat lekker met beugel joh?

Heb al weken alle beugelbh's in een donkere hoek liggen, moet er nu niet meer aan denken.

Zag op de site van h&m best leuke voor weinig geld. Hoop dat borstvoeding lukt, maar lijkt me onhandig als ik weer aan werk ga.

7. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik moet ze ook nog kopen...

Ja leuk programma is dat! Helaas is er verder toch niks op tv..

Ik heb bij mn 1e vanaf week 34 de perineum olie van weleda gebruikt, maar ben wel uitgescheurd. Maar goed, kind was bijna 4300 gram dus wie weet was het zonder die olie wel erger. Dus of het echt helpt...?

Striae heb ik wel omdanks 3x per dag smeren vanaf het moment dat ik wist zwanger te zijn!

@yankee, lastig he zo rustig aan doen. 1 troost, ik heb vanaf 16 weken volledig rust moeten houden bij mn 1e kindje vanwege constante harde buiken. Uiteindelijk met 41 weken pas geboren en na 12 uur heftige weeën had ik pas 1 cm ontsluiting. Alle angst voor vroeggeboorte dus voor niks geweest. Ondanks de rust heb ik dus al die weken constant harde buiken gehad.

8. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen beugel bh's meer! Hopelijk groeien ze ook niet meer,

De lactatiekundige bij de bv cursus adviseerde geen bh's te dragen met beugel... ben alleen even kwijt wat de reden was haha

9. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij omdat het kan gaan knellen met borstontsteking tot gevolg eventueel. Maar exact weet ik het niet. Ik heb zelf geen beugelbh's gehad bij de anderen

10. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja borstontstekingen dat was het!!

11. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Ik had by de h&m 2 voedings bhs gekocht maar aan de zijkant gaan ze helemaal in me huid. Ik heb ook een bh van de prenatal die moet ik nog proberen. :p en ik heb er 3 zonder vulling die zitten wel heel lekker. Nu draag ik alleen van die sportbh's bij de prenatal gekocht zitten ook echt lekker maar daalijk met bv is dat niet handig. Ik had bij baby en tiener een soort compressor gezien die als je bv geeft de melk van je andere tepel opvangt zodat je die in een fles kan doen en bewaren.
    De eerste week na de bevalling wou ik kool ofzo in me bh doen omdat het heel veel lekt en zoogcompressors niet helpen. Bij mijn dochter had ik luiers erin gedaan zat niet echt comfortabel maar hielp wel :p maar ik ben bang dat kool de bv laat stoppen?

12. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Voedingsbh; ik heb er van de week eentje gekocht. Denk dat ik in mijn verlof nog twee bh's aanschaf..

Pita; heb je je pakketje ontvangen? Ben je lekker aant inruimen? :)

Ik ben er nog steeds niet uit waar ik de dekens/lakens ga opbergen..
    En wat er in de commode moet. Ik heb twee smalle lades en twee deurtjes..

13. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

jaaaaa pakketje binnen. Zo leuk allemaal!

Ben super blij. Ik heb nu echt voldoende kleertjes. Heb alles nog niet eens uitgezocht zoveel was het.
    Het enige waar ik nog beetje over twijfel is of ik een jasje nog moet kopen. Maar heb wel een wikkeldeken voor in maxi cosi en ook veel dekentjes voor daarin en vestjes. Is een jasje dan nog nodig??

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pita, heb je een foto? Ben benieuwd!

Voedingsbh's: heb een saaie witte en zwarte van de hema. Niet veel bijzonders of sexy maar ja. Ik wil eerst zeker weten dat alles goed loopt en ik er mee door ga voor langere tijd (is wel de bedoeling) dan koop ik pas meerdere en wat mooiere :D

Mijn borsten zijn tot nu toe niks veranderd dus draag gewoon mijn eigen oude vertrouwde bh's nog. Maar weet nog goed toen in de kraamweek in de vierde nacht ineens die borsten mega werden en strak dat ze stonden! Kin mijn armen niet eens meer langs mijn zij houden...of überhaupt op mn zij liggen. Dacht dat ik erin zou stikken. Voelde ze gewoon in een paar uur tijd oppompen. Good times :D
    Vond het wel grappig ondanks dat het een beetje pijnlijk was. Toen pas voedingsbh's aangetrokken.

De hik: weet niet meer wie het vroeg. Maar deze meneer heeft het net als zijn broer soms 4 s 5x op een dag. Word er soms tureluurs van :D daarbij word ie dan boos heb ik het idee want hij gaat dan ook liggen woelen en trappen totdat de hii voorbij is.

15. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hé dames..

Pita, leuk al die kleertjes!!

Voedingsbh : heb er nog geen. Koop ze met 36 weken en is.me geadviseerd 1 maat groter te kopen dan.m'n.eigen maat.

Misscandy, rust houden vind ik verschrikkelijk. Moest een lunchdate afzeggen en verveel me gwn te pletter.

Vandaag naar de vk geweest. Baby lag nog steeds ingedaald en zo laag dat ze niet meer verwachten dat daar verandering in komt. Harde buiken bleven aan en al had ik geen harde buik op dat.moment vond de vk mijn baarmoeder toch te geïrriteerd aanvoelen. Nu 3x per dag 2 paracetamols innemen om.m'n baarmoeder te laten rusten en mocht dat niet helpen weer terugkomen. Hoop dat t snel voorbij is.

Met de kleine gaat het hartstikke goed. Groeit goed en heeft ook hier meerdere malen per dag de hik. Hij is ook echt een druktemaker. Non stop in beweging.

Na al dit depri nieuws ook goed nieuws. Babypark is geweest!! Wieg, box etc gaat m'n man dit weekend in elkaar zetten maar de monteurs hebben de babykamer Al wel in elkaar gezet. M'n.man heeft daarna de lamp opgehangen. Dus zodra ik.me.beter voel deze week ga ik alle lakens en dekentjes tevoorschijn halen en alles opmaken. Voelt opeens zo echt allemaal

Volgende week komt.m'n schommelstoel en kleedje binnen en over 3 weken de gordijnen en dan is het gewoon af en wordt het voor ons allen aftellen voor alle baby's 💙💙

16. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Als de bv eenmaal loopt kan ik prima met beugel. Alleen in het begin niet. Hier ook cup meloen dus auw!

17. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier wat foto's vd babykamer.

Bijgevoegde bestanden:

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zie nog maar 1 foto maar ontzettend lief en vooral zacht en rust wat het uitstraalt.

Vervelend van je harde buiken zeg. Maar misschien is jouw baarmoeder gewoon druk aan het oefenen voor straks het echte werk. Maar hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

Hier is alles zover af. Yes!! Morgen of overmorgen eindelijk aan de baby was!
    Vandaag samen met mijn oma (die nog energie voor tien heeft en fit als een hoentje met 71 jaar) de keukenkastjes en lades gesopt en het gasfornuis tijdens mijn zoon zijn dutje.

Zak kleding in de container gedaan en had nog medicijnen in de koelkast van mn ivf. Dus maar naar de apotheek gebracht om te vernietigen.
    Morgen zou het eindelijk weer droog zijn.
    Vanmiddag maar eens geprobeerd vingerverven. Kliederschot gehaald. Zoontje en ik zaten helemaal onder. Hij snapt het nog niet echt maar een mooie Picasso gemaakt voor zijn opa. Daarna hem onder de douche gezet want er zat meer verf op zijn hoofd dan op papier :D

Mijn vader word trouwens vrijdag gekatheteriseerd. Ben benieuwd wat ze vinden en of het meevalt. Hij moet nu wel een hele rits aan bloedverdunners slikken.

19. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zie dat sommige foto's niet eens zijn aangekomen. Nogmaals dan

Bijgevoegde bestanden:

20. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lamp hangt ook inmiddels .. Al moet hij wel hoger. Maar m'n man zegt dat hij dat dit weekend met de juiste gereedschap wel even doet. De muurschildering komt 1 september. Kleedje en schommel stoel volgende week. Dan stuur ik andere foto's.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina