De vloer in de babykamer ligt erin !! Vandaag gaan mijn moeder (zusje?) en ik het babybed in elkaar zetten. Dan kan ik vanavond alvast een wasje draaien <3. Die lieve vriend komt hopelijk vanavond zijn verloren uren goed maken, maar dat soort dingen kan hij nooit 100% beloven. Ik heb altijd de pech dat hij ineens moet overwerken (het is zijn eigen bedrijf). Als hij komt laat ik hem alle gaten vullen van het hout en de hoge plekken lakken. Dan ga ik de boom van de babykamer doen. @Mi, zoals je zelf al aangeeft heb ik weinig keus. Ik kan niet straks met een pasgeboren baby in een bouwval zitten zonder geld... Dat is het nadeel van alleen zijn... Ziet er lief uit al die kleertjes <3 @Pinac, bedankt . Dat rechter shirtje wilde ik ook. Ik vind dat een leuke serie Je hebt een mooie tweelingbuik @Wassen. Ik ben trouwens niet van plan om de kleding op 60 te wassen. Wasmiddel werkt ook al bij lagere temperaturen en bacteriën gaan bij 60 toch nog niet dood. Ik denk wel dat ik in de laatste weken over alles een strijkijzer heen haal. @Catlady, ben ik dan blij dat ik die niet heb van de prenatal. Ik ben sowieso wel bang voor kleurverliezende kleding... @Poefie, bij mij werden juist slaapzakken afgeraden onder de 3 maanden... @Dokht, dat klinkt niet echt prettig. Nog nooit van gehoord. Veel succes. @B16 fijn dat je meisje toch goed groeit. @Lycos, rust? Wat is dat O_O? Volgens mij heb jij ook niet echt rust @Luna, de churro's de volgende keer in een doggybag mee naar huis toe . Gezellig dat je mee gaat op 10 okt Zal je net zien dat de kleine de 6e komt @Pita, Als je je nu zorgen maakt over de beeb en beweging, dan zou ik nu bellen. Vriendin van mij is van de week met dezelfde zorgen opgenomen in het ziekenhuis. Uiteindelijk alles goed gekomen, maar jouw gevoel zegt altijd het meeste. (ik ben hier niet om paniek te zaaien)
Thanx voor je reactie. Maar het is niet zo dat ik beep niet meer voel. Ik moest hem 5x per dag voelen, dat voel ik. Maar het is minder krachtig en minder vaak. Voorheen was het wel 50x per dag denk ik... Dus tsja.... om dan te gaan bellen?
Dat is altijd zoooo lastig met de kindsbewegingen... Maar bij twijfel mag je altijd bellen! Bij mij ging ik de baby ook minder voelen rond die periode. Meer kleinere beweginkjes. Volgens mij wordt het ook allemaal wat krapper enzo. En soms heb ik een rustiger dagje tussendoor (ik bedoel baby dan). Dan groeit t'ie misschien hard ofzo? Lovare: fijn dat de babykamer een afronding krijgt!! Je bent een moordwijf!
Ja, maar wat kunnen ze doen dan als ik bel? En inderdaad... ik had ook gelezen dat je de beep minder vaak voelt. En als ik er bewust voor ga leggen voel ik hem wel duidelijk. Maar minder dan voorheen... tsja... Moeilijk hoor! Maar om nou meteen te gaan bellen vind ik ook weer zo. Ik ben trouwens net wel gebeld door het kinderdagverblijf! Ons kindje mag per januari op de donderdag komen! Joepie!
Hier t zelfde pita! Het hele drukke is er af en zijn meer verschuivingen en af en toe trappen in mn blaas. Maar beweging is beweging zei de vk gister. Ruimte word minder en bewegingen anders. Zo als ik de rest vd dag pijn hebt boeit me niet het huis ruikt heeeeerlijj naar chloor en de stofzuiger heeft zn werk iok gedaan! Heeeeeerlijk!
Ok, thanx Marijke! Dat stelt mij wel gerust. Joh, jeetje... denk je er wel om?? Maar wel fijn dat je lekker wat gedaan hebt hoor. Nu lekker rusten in de tuin!
Haha ja weer terug bij de goede oude 10 oktober club Lovare, gezellig Fijn dat je vloer ligt! Scheelt een hoop!! En ik blijf voorlopig even weg bij de Mexicaan denk ik Pita je kan toch even bellen en vragen hoe het zit en wanneer je aan de bel moet trekken? Dan heb je meteen duidelijkheid
Pita, hier een enorm druk kind elke kwartier. Dus ik zou het best lekker vinden hem 5 x per dag te voelen. Is meer dan at volgens m'n vk. zou me daar niet druk om maken. Hij is waarschijnlijk lekker aan het chillen. Ook hier zowel voor de vk als kraamzorg niet aangeraden om slaapzak te gebruiken tot na 3 maanden. Dus heb er 1 maar ben niet van plan er gebruik van te maken.. Lovare, je bent echt een topper. Onwijs veel respect voor hoe je het allemaal doet. Ik kan echt niks zelf Hier dagelijks controle vd vk. Baarmoeder nog steeds geïrriteerd dus nog steeds bedrust. Wat super irritant is. Manlief eindelijk deze week gaan werken dus ik heb wel lekker wasje gedraaid en lekker wat gerommeld in de babykamer die er eindelijk staat. Wil wat leuke manden kopen die ik in de kledingkast kan stoppen.. Maar mag van ml niet naar koopavond vandaag. Super frustrerend. M'n ouders zijn ook nog in het buitenland al een maand. Mis ze enorm. Dus hier opeens geregeld huilbuien om deze situatie. En dat ik er niks aan kan doen. Harde buiken blijven maar aanhouden hoe rustig ik ook doe..
Zo grappig, voor iedereen is de vakantie ten einde. Nog wat zonnige dagen en het normale leven gaat van start. Wij zijn druk met nestelen, de laatste dingetjes voor de komst van de baby, nerveus voor DE dag en aan het uitkijken naar ons heerlijk verdiende verlof. En daarna gaat ons leven weer enorm veranderen. Hier nog even een foto. Babywas deel 2 Zoals je ziet nog meer kleding hahaha. Beddengoed van de wieg, slaapzakje en verschillende jasjes. (dikke jasjes gekregen maar was ze toch maar)
Lovare; haha! Dan maar hopen dat die lieve vriend vanavond wel even tijd heeft.. zodat jij ook verder kunt! Yankee; ik begrijp je vriend wel hoor! Hij maakt zich zorgen om je. Je moet nu veel rust houden en dan is shoppen niet echt verstandig, al snap ik heel goed dat je dat graag wil Misschien kun je online leuke mandjes vinden? Bij veel sites heb je het de volgende dag al in huis. Pita; 5 keer per dag is inderdaad voldoende. Beeb krijgt natuurlijk nu steeds minder ruimte dus veel bewegen zal hij niet meer. Het zijn denk ik vooral nu porretjes en kleine schopjes. Tenminste, dit is bij mij het geval!
Yankee, cross post wat enorm frustrerend zeg. Gelukkig kan je kindje al een hoop hebben mocht ie nu komen maar liever houd je hem nog even binnen. Het blijft dan toch prematuur. En ik denk dat je mentaal ook nog niet klaar bent om nu al te bevallen? Lastig. Hebben jullie een bad? Zou dat helpen? Even ontspannen in warm water? De paracetamols doen dus niet veel als ik het zo lees. Pita, hier wel een druk ventje maar het harde schoppen is hier nu ook overgegaan in meer golfjes van bewegen. Wel intenser en pijnlijker omdat hij sterk is. Soort uitrekken wat hij doet. Maar af en toe ook een dag ertussen dat ik denk: heej, je bent de hele dag al stil! Had ik bij mijn zoontje ook. Op een gegeven moment herkende ik een patroon. 1 of 2 dagen druk en dan 1 of 2 dagen heel stil. De dag erna was mijn buik weer gegroeid dus ik gok dat zo'n rustdag is omdat de kleine al zijn energie in het groeien steekt. Misschien kun je er zelf eens op letten of je een patroon ontdekt?
Wat heerlijk MI! Ik ga morgen de eerste wasjes draaien denk ik! Je hebt inderdaad veel kleding.. Maar er zal wel veel van Levi bij zitten denk ik he? Ik heb nu 7 broekjes in maat 50 en 4 shirtjes.. Denk dat ik er nog 3 bij haal.. Ze schatten haar niet groot bij de geboorte, maar je weet maar nooit! Hebben jullie allemaal al een eerste pakje uitgezocht? Ik neem een pakje maat 50 en een pakje maat 56 mee. Pakje maat 56 weet ik al.. maat 50 nog niet Een vraag: Weet iemand waar ik een mintgroen fotolijstje kan kopen? Ik ben al op veel plekker geweest; action, xenos, big bazar, blokker.. nergens te vinden
Hmm lycos, mintgroen lijstje weet ik niet. Ja ik zou zeggen xenos of action maar daar ben je dus al geweest. Mi, leuk al die kleertjes hoor. En ja we hebben een bad en ga er elke avond voor het slapen gaan een uurtje in. Moet ook met kruik slapen tegen de buik aan vd vk. Zodat m'n baarmoeder rustig wordt maar weet niet of dat echt wil lukken. Wist je las gisteren pas in 1 van je comment's dat het lang heeft geduurd voor je zwanger was vd eerste. Wat extra speciaal dat het nu zo spontaan is gekomen!!! Ik ga idd maar even online kijken of er wat te shoppen valt. En idd ben er mentaal nog niet klaar voor en wil natuurlijk geen prematuur baby die ik moet achterlaten in het ziekenhuis. Lijkt me een nachtmerrie. Maar de harde buiken Doen ook wel erg pijn dus als dit zo blijft aanhouden.mag de wat mij betreft over 4 weken met 37 weken wel komen. Vk heeft aangegeven dat er dan niet meer wordt gesproken van een prematuur.
Lycos ik heb hier niks maat 50, wel iets van 7 rompertjes maat 50/56 van hema en 2 pakjes van Petit Bateau die erg klein vallen (zijn ook kleiner dan mijn maat 56 dingen). Hier blijf je sowieso 5 dagen in het ziekenhuis dus neem gewoon een hoop kleding mee en dan zien we wel. Ik vind het niet zo erg als het iets te groot is in het begin (nu maar duimen dat hij niet veels te vroeg komt haha). Hebben we eigenlijk een what's app of facebook groep waarin we het nieuws kunnen delen? Hang in there Yankee!
Heeft Ikea niks Lycos? Die bezorgen ook, of bol? Hier ook wisselende dagen qua beebs voelen idd, heb soms idee dat ze na dag druk doen dag erna wat rustiger zijn. En minder ruimte hoe verder je komt natuurlijk. We willen wel een foto als het klaar is Lovare! Hopelijk komt die vriend vanavond wel, extra handen altijd fijn. Kan me het voorstellen dat je soms huilbuien hebt Yankee... Moeilijk als je zo beperkt bent. Wat houdt bedrust in principe in? Plat en alleen voor wc enzo bed uit of mag je wel wat omlopen?
Even een off-baby vraagje. Zie dat sommige grote aankopen via mp hebben gedaan, maar heb je ook weleens iets verkocht? En hoe gaat dat precies? Ben uit verveling mijn kledingkast aan het uitruimen. Heb gwn zooveel kleding !! Veel jurkjes blazers rokken (bijna allen van de zara of mango of hm ) en echt tig spijkerbroeken sommige nooit gedragen en zou het eigenlijk wel lekker vinden om.alles weg te doen om plaats te maken maar vind het nooit fijn om.zoveel.mensen over de vloer te hebben of alles apart te verkopen.. Hoe kan ik dit evt in 1x weg doen. Heb ook een paar guess tassen en 2 dkny tassen. Kunnen die ook nog weg denken jullie? Wat moet ik dan als 'topicnaam' gebruiken? Misschien rare vraag.. maar alvast bedankt
Ik heb ook meer de groot 'ogende' maatjes 50 gekocht. Maar mijn eerste zoontje paste ook in 50 na de geboorte. Hier ook al pakje uitgezocht voor na de geboorte. Mintgroene maatje 50 boxpakje met voetjes. En een setje in 56 mocht hij er toch niet in passen. Hopelijk wel.
Oh een bad is heerlijk MI! Das de enigste manier om savonds te ontspannen Ik heb denk ik 3 broekjes in maat 50 en wel iets meer shirtjes.. afhankelijk van de groeiecho dinsdag koop ik er misschien nog 1 bij of niet.. Vind het wel heel moeilijk te bepalen of ik daar veel van nodig heb hoor... Yankee snap je gevoel hoor. Baal nu al dat ik soms niet alles meer kan en dat moet jij helemaal hebben, kom op meis nog een paar weekjes! @lovare hopen dat die vriend vanavond wel kom, altijd fijn wat extra handen! Hier voel ik de baby nog best goed eigenlijk, maar poeh soms wel echt trappen in me blaas, geen fijn gevoel. Zo hier vandaag ook aan de babywas! MI je heb me aangestoken haha! 2 wasje gedaan vandaag, zo is het even genoeg! Zal foto plaatsen! wel genieten weer hoor die kleine kleertjes!!
@Luna ik ben ook voor een besloten FB groep! WhatsApp is misschien wat onhandig I.v.m. De vele berichten