1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik heb laatst besloten toen ik alles gestreken had het nooit meer te doen. Net als de maxi cosi hoes wassen, wat een ellende om dat ding er weer om te krijgen! Maar hij zit, nummer 2 doe ik niet :D.

Hoelang blijft ze nu bij jou Nell?

Controle was goed, heel gedoe elke keer die groeiecho. Ze doen niks anders dan rondstuiteren en elkaar schoppen, wat een wirwar drukke baby's zeg maar :D. Maar ze zitten nog tikkeltje boven gemiddelde eenling, meestal groeien ze vanaf 30 weken beduidend minder dan eenlingen maar deze dus niet. Worden nu geschat op 2200 en 2100 gram.

Mijn buik staat wel erg op spanning, vandaar de straie die nog steeds uitbreidt. Ze vroeg zich al af waar ik ze laat haha.

Beiden liggen nu dwars, ook weer een prestatie. Hopelijk draait de onderste nog anders wordt het een keizersnede.

Werd nu ook verteld wat ik moet doen als vliezen breken, als weeën beginnen etc...komt nu wel dichtbij hoor!

Jij ook MI, 35 weken! Dat gaat hard!

2. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Wat leuk B16 dat ze een babyshower aan het organiseren zijn!

ik laat de luiers ook onderin de kast. bij mn dochter heb ik een extra diepe commode en daar zit een groot vak aan de zijkant. Daar doe ik haar luiers altijd in. erg handig!

Wat netjes Pinac dat ze zo goed groeien beide! vaak zie je toch wel dat ze inderdaad minder gaan groeien. Jammer dat ze dwars liggen, ze liggen elkaar misschien ook af en toe in de weg. snap dat je buik onder spanning staat..

ik strijk normaal nooit, na de geboorte doe ik dat ook niet meer haha

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Even kort hier want ben mega druk met werk!! Jemig... ben al vanaf 6 uur op en ga door tot vanavond 12 uur denk ik. Ik kom er in om en volgende week donderdag moet alles af!!
    Daar komt nog bij dat ik vandaag in de pauzes die ik had, de hele tijd heb lopen bellen met mijn vervangster. Heb nu al spijt dat ik haar heb aangenomen. Jemig zeg. Ze weet echt helemaal niets. Ze werkt normaal met een ander programma maar ga het even uit zoeken ofzo! Krijg de domste vragen!! Bijv... jij schrijft in je handleiding dat ik daar op moet klikken maar ik zie dat niet staan? Dus ik zeg: Klik eens op vierkantje rechtsboven, dan maak je je scherm groter.... Doet ze dat. Zie het nog steeds niet.... 5 minuten later: Ohja, ik zie het!! ZUCHT!
    Frustrerend.

4. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh B16: leuk zo'n verrassing!!

Pinac: drukke bedoening bij jou in je buik. Wel heel fijn dat ze zo goed groeien!

Nel: echt idiote situatie zeg! Ook al zie je het aankomen...je vrouw en kind zo maar op straat zetten doe je niet.

Oh nee pitahaya : wat een muts. Ze moet maar eens goed haar best doen! En jij niet meer bereikbaar zijn zodra zij de toko overneemt!

Lycos: ik strijk ook bijna nix, alleen nu voor de baby eenmalig inderdaad. Maar dat is ook tegen bacterien etc.
    Vroeger mocht je bij gebrek aan verband wel altijd een gestreken zakdoek gebruiken als ehbo-er.

Ik heb mijn maxicosi ook niet gewassen. Poeh...lijkt me echt een rotklus.

Ik moet 's nachts ook steeds vaker plassen of ik of de baby kan mijn draai niet vinden. Gevolg is erg moe overdag pfff...
    Echt de laatste loodjes...

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mammie van 6, jij weer nog steeds niet wat het word toch? Dan ben je helemaal extra nieuwsgierig niet? Had ik wel bij de eerste. Je weet niet of je, je een voorstelling moet maken van een zoontje of dochtertje. Heb je een voorgevoel?

Pita, oef die komt nog uit een tijd waar ze geen computers hadden ;)

Nell, is je vriendin er nu nog? Heeft ze al huisvesting op het oog?

B16, ergens wel jammer dat je die mail zag. Maarja had je collega maar na moeten denken ;)

Mijn ventje heeft de telefoon ontdekt. Is steeds met alles aan zijn oor aan het praten. Vanavond onder het eten had hij een serieus brabbel gesprek met zijn vork :D lekker ding.

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Jaaa, zo frustrerend. Lieve dame verder en ze heeft eerder voor een andere collega ingevallen dus weet dat ze goed werk doet, maar dit.. pfff, kost mij zoveel energie al. En had die pauzes zo hard nodig.
    Ben nu nog steeds aan het werk maar val bijna om. Zo maar naar bed.

Wat raar dat die hoes van maxi cosi er zo moeilijk vanaf gaat eigelijk. Al de beep spuugt wil je die toch ook wassen?
    Ik ga echt niet alle kleertjes strijken hoor! Waarom?? Doe ik daarna ook niet meer. Ga niet meer doen dan nodig is.

7. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    De hoes van de wipstoel wilde ik wassen maar daar zit een plankje ofzo in.... Hoe moet je die hoes nou wassen?

Vriendin is per morgen terug naar haar eigen woonplaats, ze heeft daar wat kunnen vinden dus er komt nu weet wat rust in de tent en ook voor haar en de kleine meid. Pittig allemaal hoor! Maar ze komt er wel weer!

8. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Pita; irritant zeg! Bij mij schieten pauzes er ook bij in door drukte en dat terwijl we die juist nu extra hard nodig hebben ;)
    Laat je niet gek maken, denk aan je kleine man ! Snap wel dat het bloedirritant is als zo iemand zo'n onnozele dingen niet eens zelf kan uitzoeken.

Nell; fijn dat ze voor zichzelf en haar dochter een plekje heeft gevonden.

MI; heerlijk lijkt me dat! Kun je volgens mij uren naar kijken hè..

Vanavond voorlichting borstvoeding gehad. Zeer informatief maar een lange avond, nu doodmoe in bed! Hopelijk slaap ik vanacht wat beter dan vorige nachten.. Truste allemaal! :)

9. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Nu ik mijn banner zie krijg ik toch wel een beetje schrik..
    Nog 38 dagen te gaan :$
    Wat gaat het snel...

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Nell wat ben je een lieve vriendin en wat naar voor je vriendin! Wel fijn dat ze nu een eigen plekje heeft gevonden.

Mijn borstvoedingsdag is ook pas laat, 17 september geloof ik en het is alleen toegankelijk voor vrouwen! Tegen mij werd gezegd dat ze het expres zo laat inplannen zodat je het meeste nog kan onthouden. Nu maar hopen dat het nog op tijd is ;)

MI hier ook vanaf 36 weken elke week op controle, heb jij dat niet?

Pinac ach arme hond! Wel lief dat ze zo met je meeleeft. Fijn dat je kindjes het zo goed doen, maar nu nog even in de juist positie! Kom op jullie kunnen het! ;)

B16: Leuk zeg dat je onverwachts een babyshower hebt! Die van mij is dus as. zondag, geen verrassing.. Maar het wordt vast leuk!

Strijken: ehm doe ik nooit :) en was ik nu ook niet van plan. Mijn vriend strijkt wel zijn overhemden enzo, maar ik strijk zelf niks haha. Snap dat het fijn is om het strak in de kast te hebben/hygienisch, maar mij teveel werk ;)

Lycos: Haha wie weet wel korter!!

Hier een beetje oververmoeid deze week! Snel emotioneel bij gekke dingen etc. Haha. Wat doe je er aan... Nog morgen en volgende week werken en dan verlof!

11. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag genieten van mijn 1e verlofdag!
    Best gek om niet naar mijn werk te hoeven gaan haha

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Stiekem ook wel erg lekker of niet? Went snel hihi, kreeg gister een brief dat ik 24 december weer aan het werk moet.

Ben mijn dagbesef wel half kwijt sinds ik thuis zit, dat is wel raar.

Lijkt me knap irritant Pita! Lange dag zeg! Uiteindelijk wel gelukt?

Die plank in wipstoeltjes, bedoel je dat harde stuk erin? Heb het gewoon in wasmachine gedaan, wel handwasprogramma.

13. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heerlijk! Geen wekker meer en zeurende collega's!
    Ik zou ook rond de kerst weer moeten beginnen maar ik heb de rest van het jaar vrij genomen dus 5 januari pas weer beginnen

14. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Lekker Catlady!

15. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Wat heerlijk catlady! Lekker van genieten

Pinac; balen dat je net voor kerst weer moet beginnen.
    Vandaar dat ik heb gekozen om tot 36 weken door te werken. Als ik namelijk beval voor 4 oktober zou ik anders ook vlak voor kerst weer moeten beginnen. In de zorg is het zo dat wij of kerst of oud en nieuw moeten werken.. En natuurlijk wil ik haar eerste kerst niet missen.
    Dus nu hoef ik pas officieel (als ze voor 4 okt geboren word) 28 dec te beginnen maar had nog een week vakantie uren staan dus die plak ik er achter aan. Zo begin ik dus ook pas weer in het nieuwe jaar! Wat een heerlijk idee :D

Luna / MI; hier ook vanaf 36 weken wekelijkse controle. Volgens mij is dat standaard hoor.

16. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Heerlijk he meiden verlof!
    Ben al 6 weken vrij maar vanaf vandaag is mijn verlof echt ingegaan.
    Mijn eerste werkdag zou dan weer 20 december moeten zijn maar treed de 19de uit dienst.
    Dan ben ik echt een thuisblijfmoeder.
    Heb gelukkig al aan het idee kunnen wennen dat scheelt tenminste voor als het echt zover is.

Maandag hebben we groeiecho.
    Ben zo benieuwd om ons kleine meid weer te zien. Laatste keer was met de 20 weken echo. Lijkt alweer eeuwen geleden.

Ik ga hier maar dansend op K3 aan het huishouden beginnen!

17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Misschien begin ik januari ook wel hoor, heb nog geen vakantiedag gehad opzich dit jaar. Maar 24 dec werken, dan kerst..zijn wat van die onlogische dagen. Aan de andere kant wel lekker om er weer in te komen en vriend kan dan mooi oppassen.

Maar goed, is nog zo ver weg :).

18. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Ik heb dan verlof tot 22 december, maar vul de rest van het jaar aan met mijn vakantiedagen. Begin dus pas weer op maandag 4 januari :)

Vandaag mijn laatste dag op kantoor. Vreemd voelt het wel. Net al een overheerlijke cupcake gehad en allemaal cadeautjes! Het voelt alsof ik jarig ben! Vanavond nog even afsluiten met een borreltje (zonder alcohol uiteraard) en dan gewoon 4 maanden vrij! Waarvan ik hoop de eerste weken lekker rustig te hebben nog zonder de kleine meid!

19. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat jullie verlof begint dames!!

Ik moet echt wat in mijn huishouden gaan doen, maar ik heb echt 0,0 puf. Heb net drie wassen opgevouwen en dan denk ik...poeh..ff op de bank...
    Ben zo traag en log als een walrus 😉

MI: schetig zo'n bellend dreumesje in huis. Ik vind dat een heerlijke leeftijd. Ze gaan dan van die kleine rollenspelletjes doen enzo.

Ik weet inderdaad nog niet of we een jongen of meisje krijgen. Mijn gevoel zegt nu wel heel sterk een meisje. Mijn bloeddruk en spugen gedragen zich precies zo als bij de meidenzwangerschappen. Ik zou het stiekem ook wel super leuk vinden. Daarom stel ik me in op een jongen 😉

35 weken dans!!

20. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Hier ook pufloos, denk ook door t slechte slapen. Vannacht kwam ik pas om half 2 in slaap 😵.

Deel Deze Pagina