1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even snel. Heb een slechte nacht gehad met bekkenklachten, veel plassen en opkomende keelpijn verkoudheid. (dankjewel vrienden die op bezoek komen met snotverkouden dochter, mijn zoontje is nu ook strontverkouden)

Controle was weer goed. Bloeddruk goed, baby is niet meer ingedaald. Lag wel goed maar was weer wat hoger gaan liggen. Dus bij breken van vliezen moest ik meteen plat. Hij was weer erg druk dus lastig de hartslag netjes te luisteren hahaha

Afgezien van dat het voor mij zwaar is gaat het medisch gezien met mijn lijf en baby super goed. Dus ik hoef pas met 38 weken weer terug te komen.

Ben moe! Is altijd zo'n rit ernaartoe. En mijn zoontje ligt nu op bed dus ik ga snel even mijn kans krijgen en mee tukken.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O, en bij mij kwam ik de eerste zwangerschap ook elke twee weken. Hoefde nooit elke week. Nu dus pas over 3 weken. Ja als verder alles goed gaat hoeven ze verder ook niks te checken natuurlijk. Wel werd me net gevraagd of ik de nummers van de verloskamers had etc.
    Dus ze gaan ervanuit dat ze me nog 1x zien of 2x en dat ik dan wel bevallen ben.

3. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom moet je eigenlijk gaan liggen?

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wel apart zeg MI! Maar ja inderdaad als er iets is kan je vast gelijk bellen toch? die afspraken stellen eigenlijk ook niet heel veel voor vind ik.. tuurlijk is het fijn om het hartje weer te horen maar ja als je hem veel voelt is dat ook al een geruststelling.

Lekker Catlady geniet er van! Hier nog 2 dagen werken!

Hier nog geen idee wanneer ik weer begin! Hoop eigenlijk in december weer te beginnen maar ja ik werk voor me vriend zijn bedrijf dus is zo anders als dat je echt naar je werk moet! heb zoveel vrijheid!

Hier vandaag dagje naar schoonzus op de camping geweest met me dochter! Heerlijk even eruit!
    Van het weekend lekker nog even naar babydump! Tot en met zondag zijn die afprijzingen nog en zag nog wat leuke dingen in het foldertje! en moet nu echt een ledikantdeken hebben haha! denk dat ik eruit ben, wil de cable van Jollein!

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Dat zei ze trouwens bij mij ook MI. Als nu mijn vliezen breken moet ik gelijk bellen en gaan liggen omdat de baby nog niet is ingedaald... denk voor infectie of zo? geen idee eigenlijk...

6. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aardbei, wat leuk. Heb meerdere ledikant dekens maar heb ook de cable van jollein.

Mi, wat lekker zeg. Ik vind de controles ook altijd een gedoe! Tien min maar en je staat weer buiten. Hier elke 2 weken al en vanaf volgende week elke week ..

Hier vandaag kraamzorg over de vloer gehad. Lieve vrouw. Mocht zelf min of Max aantal uren kiezen. Heb Max gekozen dus 49. Mocht kiezen hoeveel uur per dag. En mocht aanvinken wat k gedaan wilde hebben qua huishouden ( dus bijv dagelijks stofzuigen boven EN beneden of alleen boven. En dit ook voor dweilen etc .. verder hele lieve vrouw ma ze doet alleen de intakes dus ze wordt sowieso de kraamverzorgster niet ..

Alles komt dichtbij! Spannend

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Als de baby niet ingedaald is en je vliezen breken is de kans aanwezig dat de navelstreng uitzakt. Daarom moet je gaan liggen.

Hier vandaag mindere dag.. heupen doen vandaag erg pijn....

Wel mn wandlampje afgemaakt papiertje ligt over dr naam heen;)

En mn vd week gemaakte mobiel. Sorry voor de onduidelijke foto:)

Bijgevoegde bestanden:

8. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marijke aah vandaar! Dank je! Leuk allemaal!!!

Ik mn boekje van de VK staat dat ik vanaf 36 weken elke week op controle moet, ik ben benieuwd of dat ook echt zo is.

@aarbei heerlijk om er even tussenuit te gaan, ik heb vandaag geen enkele zin gehad om van de bank af te komen haha

Hoeveel boxkleden hebben jullie?

9. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier moet ik vanaf nu elke week. Maar dat komt door extra ingeplande afspraak van de gyn.
    T/m 36 wk moet ik bij de vk daarna naar de gyn.

Ik heb 3 boxkleden.
    Een plastic kleed. Die ligt onderop en gebruik ik als ze groter is alleen.
    Dan een luxere erop voor de zachtheid
    En een simpele van 8 euro van de wibra als reserve of voor op de grond

10. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Zo pas over 3 weken weer dan, maar ja als alles goed gaat.. Ik heb over 2 weken een afspraak en dan elke week. Ben 40 minuten onderweg, zit vaak wel half uur in de wachtkamer, heb sinds gister afspraken van half uur.. Maar daarvoor stond ik ook zo weer buiten ja. Halve dag kwijt..

Creatief Marijke!

Lekker ff gerelaxed dus aardbei! Ik heb inmiddels alles grotendeels wel in huis geloof ik.

Wanneer zetten jullie box op?
    Ik heb plastic boxkleed voor onderin, heb een dikke en nog een dunnere voor als de dikke in de was zit.

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Leuk marijke!!

Ik heb maar 1 boxkleed gekocht nu maar heb nog een roze op zolder liggen en nog 1 van woezel en pip maar die is zo onhandig omdat er van die vierkante stukken in zitten, lig niet handig. Misschien dat ik over een tijd nog een vloerkleed bij koop of zo! Die roze ga ik natuurlijk niet gebruiken;)

12. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik moet nu al om de week, en vanaf 36 weken elke week.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik ben gewoon niet interessant genoeg om elke week te mogen komen :D

Hier ook twee boxkleden. Eentje in de box en eentje voor op de grond een tweedehandsje.

14. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Zo interessant ben ik ook niet, ik dacht dat het gewoon beleid was/is?

"Vanaf 26 weken tot 32 weken zwangerschap ga je iedere 3 weken op controle.
    Vanaf 32 tot 36 weken zwangerschap krijg je iedere 2 tot 3 weken een controle.
    Vanaf 36 weken ga je elke week bij je verloskundige langs. Gaat alles goed? Dan kan er soms ook 2 weken tussen 2 controles zitten.""

15. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Boxkleed: ik heb er ook maar 1! Misschien toch nog eens kijken voor een tweede (goedkopere)

Mi; gek! Bij mij gaat ook alles prima en toch moet ik vanaf 36 weken elke week langskomen!

Ik heb een actief dagje gehad. De keukenkastjes opnieuw geordend en de kasten in de woonkamer gekuist. Kan ik weer wat afstrepen op mijn to do list. :D

16. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik heb ook 3 boxkleden geloof ik. Ik deed er altijd 2 op elkaar zodaar het extra zacht ligt;)

17. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Heb een hele stapel boxkleden, Jongens en meisjeskleuren. Leg er meestal 2 in de box.
    Zo'n plastic ondermatras en erop een zachte. Lijk me nooit zo lekker liggen voor een baby op zo'n houten ondergrond.
    Bij de wibra heb je er al trouwens eentje voor 7 euro.

Ik ga al om de 2 weken naar de Vk en inderdaad vanaf 36 weken elke week. Sta meestal binnen 10 minuten weer buiten :D

Ben ook flink aan de schoonmaak geslagen. Gisteren heel de keuken flink gesopt en ook nog de woonkamer. Toen ik eindelijk klaar was kon je me opvegen. Zo erge last van mijn rug en heupen. En vandaag wil ik boven gaan beginnen. Moet eerst nog even zin gaan maken om te beginnen.

Vandaag 34 weken dans :D :D

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha tis even bikkelen maar wel heerlijk he hoe je huisje weer fris en opgeruimd word. Heb het vorig jaar ook gedaan.
    Dus als ik nu elk jaar zwanger raak dan heb ik elk jaar een stok achter de deur om mijn hele huis te doen...eh...maar dat gaan we maar niet doen :D

Ik ga even kijken dan bij wibra. Extra kleed is altijd handig en super duur vind ik niet nodig met alle spuugtaferelen, zever en andere ongelukjes.
    Ga ook even kijken voor die mandjes.

Straks lunchen met vrienden (maak zelfgemaakte pizza) en dan vertrekken we naar center parcs. Even een dagje zwemmen en voor mij even het gewicht van de buik eraf.

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Wat een gek gezicht :)

En tsja teijfel of we wel genoeg sokjes hebben 😂

Bijgevoegde bestanden:

20. Pinac

Pinac Fanatiek lid