Ik zou gewoon rustig uitleggen wat je kindje wel mag doen bij de baby. En dan elke keer als ie wat anders doet wat niet mag, rustig weghalen en uitleggen dat dat niet kan, en zeggen wat ie wel kan doen. En natuurlijk proberen te voorkomen dat hij iets gevaarlijks doet, en complimentjes als ie het goed doet. Hier leerden we de oudste aan "aaien" of "kusje". Vooral niet boos worden, hij moet het gewoon nog leren. Komt wel goed! En natuurlijk zorge dat hij voorlopig niet alleen met de baby is! Dus traphekje voor de slaapkamerdeur oid?
Mamavsof en tuni; fijn dat alles goed was. Tuni; kon je echt al haar zien dan? Ik heb er totaal niet op gelet bij de echo's.. Heb je geen foto?? Ben wel benieuwd Pita; nog eventjes volhouden! Ik ben ook vanaf donderdag klaar... Jossie; inderdaad wat mi zegt een pop kopen en hem daarmee laten oefenen! En belonen als hij het goed doet Het gaat echt heeeel snel nu hè! Jeetje.. Nog maar 1 maand te gaan.. Ik krijg er echt de kriebels van!
Ahja, bij mij kon je dat haar ook goed zien. Ze zei dat ie veel haar had en was idd ook vrij goed te zien (soort van extra laagje bovenop de schedel omtrek. Maar wij zijn allebei ook wel bekend met echografie, dus voor ons is het mss meteen duidelijker dan voor iemand die daar niet mee bezig is). Pfoe, blij dat het vandaag was frisser is dames, voel me meteen een heel pak beter. Morgen weer bij VLK, ben benieuwd!
Hallo September!! Deze maand kan het gebeuren meiden! Wie oh wie krijgt een september baby en wie een oktober baby!! zo spannend!! Hier ook geen idee of ie al haar had op de echo ook niet op gelet, wis niet dat dat kon. Me dochter had best wat haar dus hoop deze ook! @jossie oh wat lastig inderdaad. Pop kopen is goed idee en idd goed uitleggen wat wel en niet mag.. want hoe oud is jou zoontje nu?
Maar is dat alleen dat je haar kan zien op een 3d echo? Of ook op een gewone echo? Wij hebben 11 september namelijk weer een echo... Ben benieuwd!! Sjonge, net wezen prikken voor mijn ijzer. Dat is standaard nu. Moeten jullie dat ook? Ik was daar om kwart over 9 en ben nu pas thuis. Jemig zeg. Haha. Nu hopen dat mijn hb goed is. Mag je dan stoppen met de floradix eigenlijk? Of is het sowieso beter om dat gewoon door te blijven slikken??
@Pitayah bij de 27 weken bloedafname (rhesus gedoe) hebben ze bij mij voor het laatst gecheckt, omdat het heel goed was hoef ik niet meer geprikt te worden
Weer terug van gyn. Bloeddruk was prima. Baby nu met hoofd naar beneden. Vannacht nog dwars, maar verder alles prima. Volgende week weer groeiecho en vk. Week erna gyn. Als bloeddruk goed blijft wachten ze tot 38/39 weken met inleiden.
Oh wat vreemd... misschien dan om dat vorige keer bleek dat uit een vingerprik kwam dat mijn hb te laag was? (6.5) Dat ik daarom nu nog een keer moet ofzo?
Jaa hier ook verlof en dus meer tijd te reageren. Ik lees al een tijdje mee maar nog zo druk geweest dat reageren niet altijd makkelijk ging. Bij mij wordt ook elke keer mijn ijzer gehalte gemeten, mijn ijzer zit altijd rond 6.4 en de laatste keer 5.2 dus direct doorverwezen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken, daar bleek alles goed te zijn. Van de week wel een rare kramp gevoel links in m'n buik maar of dit voorweeen of iets zijn geen idee eigenlijk zou niet weten hoe dit voelt. Wel gek om met verlof te zijn nu, gewoon het besef dat we of deze maand al kunnen bevallen of gewoon toch in oktober. Gaat echt allemaal snel nu.
Ja wordt serieuze business nu hihi. Heb sinds vsndaag officieel verlof, al lang thuis naar toch weer een mijlpaal! En alle beebs zitten nog in dit topic! reageer later vandaag ff uitgebreider, zo visite.
Mamv6; fijn dat alles goed was! Pita; hier ook laatste keer gecheckt bij 27 weken, ivm Rhesus factor.. Mloes; heerlijk ,geniet lekker van je verlof! Wij hebben vanavond voorlichting en rondleiding in het ziekenhuis, spannend! Ik merk aan mezelf dat ik steeds onrustiger word, ik blijf alles aan het herindelen/ opruimen Ik heb er zoooo veel zin in maar het voelt toch ook heel spannend. Je weet totaal niet wat je te wachten staat (normaal ben ik een echte planner en extreem perfectionistisch) nu moet ik het allemaal op me af laten komen..
Hé dames Tijdje alweer niet gereageerd. Hoe is het hier met iedereen? En inderdaad september alweer!!! Heb gigantisch druk weekend gehad. Manlief is 29 geworden op de 29e en ik kreeg opeens uit t niets een baby shower!!!!! Had echt verwacht dat dat pas midden september zou zijn dus schrok enorm maar super lief en enorm verwend Veel.kados gehad waar ik ook echt wat aan heb. Veel kleertjes, een medela borstkolf, en heeel veel babypark bonnen. M'n zussen hebben kennelijk tegen vriendinnen gezegd dat ik al veel had en dat goed kon gebruiken. In totaal dus 325 euro aan tegoedbonnen van babypark!! Ik had zelf ook nog een bon dus denk dat ik nu toch de bloom eetstoel haal die ook in ligstand kan voor de baby. Vond het eerst best prijzig maar met de bonnen is het praktisch 'gratis' Verder heeeel veel pampers. Had zelf al 10 pakken gekocht toen de ah 40 procent korting had. Dus ik denk dat ik heel lang goed zit. Iemand vroeg over boxkleden . Ik had er 1 maar. Wat duurdere. Maar heb zaterdag 2 gekocht bij de kruidvat voor maar 9.95.. zijn deze week ook nog in de aanbieding. Gewoon als extra of als de ander in de was zit en ziet er nog leuk uit ook. Je kan ze aan 2 zijden gebruiken. Ben voor de rest helemaal enthousiast want over een kwartier komt eindelijk de kunstenares die de muurschildering komt schilderen.. ben zo benieuwd hoe het wordt !! Hou jullie op de hoogte En voor degene die nog maar paar daagjes moeten werken.. BIJNAL En lycos, dat onrustige begin ik nu ook wel te hebben. Alles begint ook beetje 'af' te raken dus zit continu te bedenken wat ik nog kan/moet doen.. Hier ook benieuwd wie de eerste is..