Zou ik wel doen ja... tenzij je 100% zeker weet dat de vorige eigenaar geen ziektes heeft gehad. Weet niet of je een haan wilt (wij niet omdat we in een woonwijk zitten) Zoniet dan zou ik een wat groter kuiken nemen waar al te zien is of ze een hen of haan is. Bij die kleintjes is dat nauwelijks tot niet te zien en heb je grote kans dat je hennetje een haan blijkt te zijn.
Wow, wat een mooie muurschildering zeg. Prachtig. Hier manlief gisteren rolgordijnen in beepkamer opgehangen. Weer iets af. Vandaag en morgen nog werken en dan verlof. En dan ga ik ook schoonmaken en wassen enzo. Jemig, ik had gisteravond zo'n enorme kuitkramp. Echt niet normaal!! Nog nooit zo erg en pijnlijk gehad. Zat tegelijkertijd ook in mijn voet en die trok helemaal krom. Kon niets meer. Liep echt te gillen en hield nog 10 minuten aan ook!! Manlief uiteindelijk beetje geholpen maar het kwam steeds weer terug en uiteindelijk ging het dan weg. Maar dacht echt dat ik dood ging. Maarem.... zijn weeën ook zo erg? Of nog erger? Want dan weet ik niet of ik het wel kan hoor!!
Mijn ervaring met weeen was dat ze best wel pijnlijk waren, heb toen pethedine gehad. Dat hielp erg goed
Haha Pita, ik heb ook al een paar keer net hetzelfde gedacht. Kan je nog geen antwoord geven voorlopig. Mamav6: je kan ook gewoon het hok een keer goed wassen met een dettol ofzo, daar gaan die mijten ook van dood. Wat haantjes of kippetjes betreft heeft MI idd gelijk, je kan dat verschil pas zien als ze al wat groter zijn. En een haan zou ik je niet meteen aanraden. Wat prachtig Yankee, hebben wij ook over nagedacht. Uiteindelijk toch voor stickers op de muur gekozen, een grote giraf en allerlei andere diertjes
Ik begin m nu ook te knijpen... mede door gister denk ik.. Net weer babywas gedraaid. Nog 1 te gaan. Ook een to do list gemaakt en wil t nu zsm gedaan hebben. Nu even rustig aan. Vanmiddag 6 stuiterende kids voor t kinderfeestje vann oudste. Bijna 6 alweer!
Het is wel heel mooi geworden @yankee. Hier loop ik ook het liefst in niet al te strakke broeken meer rond, dit voelt toch ongemakkelijk zelfs de zwangerschapsbroeken zitten niet lekker meer.
Pita, jeetje wat irritant. Volgende keer als je een kramp voelt opkomen meteen je been strekken en tenen zo ver mogelijk omhoog. Soort hoek van 90 graden maken met je voet. Dan trekt het snelst weer weg doordat je, je spieren aanspant en er bloed naartoe word gepompt. En nee, de weeën zijn veel pijnlijker maarrrr totaal andere pijn. Daar kun je doorheen zuchten. Niet goed uit te leggen. Kippenhok maak ik ook eens per jaar goed schoon met dettol just to be sure. Maar bloed luis gaat in de kieren zitten dus goed opletten. Je kunt het checken als je het vermoed door in het donker met een zaklamp te kijken want dan komen ze tevoorschijn. Poefie, je hebt er toch verstand van cochins staan erom bekend dat ze hardnekkig broeds zijn. Vorig jaar bijvoorbeeld zijn ze drie maanden broeds geweest. Vielen af, bleke kammen, veerluis door lage weerstand. Kreeg ze niet broeds af en ging twee keer per dag naar ze toe om ze van het nest te halen en te 'zien' dat ze even wat sten en dronken. Maar dit jaar zijn ze weer helemaal niet broeds geweest. Huh? Kan dat dan? Dat ze niet elk jaar broeds zijn?
Wat vinden jullie van mijn automatische mail??? Geachte heer / mevrouw, Omdat ik met zwangerschapsverlof ben, zal ik uw mail nu niet beantwoorden. Ook telefonisch ben ik tijdens deze periode niet te bereiken. Vanaf woensdag 6 januari ben ik weer werkzaam in de praktijk en zal u een reactie ontvangen op uw mail. Tijdens mijn afwezigheid zal .... mij vervangen. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06-...... Met vriendelijke groeten, .....
@Pitahaya netjes toch! Ik heb staan momenteel ben ik met zwangerschapsverlof, mijn email wordt niet gelezen. Zoiets
Heel netjes Pita! Klinkt leuk hè zo een datum die nog heel ver weg is erin zetten?? Ik heb net weer controle gehad bij de vk. Alles was helemaal goed. Ik merk wel nu ik na het avondeten niets meer snack m'n gewicht mooi laag blijft. Ik weeg hetzelfde als 2 weken geleden! Daar ben ik persoonlijk wel heel blij mee. Zit nu op ongeveer 8 kilo erbij! Ook gelijk alle volgende afspraken ingepland. Over 2 weken gaat het over de bevalling. Daarna moet ik iedere week komen. Ik zal straks even alle data opschrijven voor in de lijst. O en morgen nog de liggingsecho, al zal daar geen verrassing uit komen, ze ligt net als 2 weken geleden netjes met d'r hoofd naar beneden!
Prima Pita, ga iets soortgelijks doen (alleen zal ik wel af en toe mails lezen, vrees ik. Heb nog wat publicaties die in de omloop zijn en afgewerkt moeten worden enz. Ik hoop op lange middagslaapjes ) Kan je je mails niet automatisch laten doorsturen naar je vervanger? Tja, MI87, mijn man en ik zijn allebei dierenarts. Maar ik behandel alleen paarden, hij grote landbouwhuisdieren, dus wat betreft pluimvee zijn we erg beperkt . Cochins zijn idd wel bekend om vaak broeds te worden. Waarom het ene jaar wel en het andere niet, geen idee. Bij ons wordt eentje van de 2 ook steeds broeds, de andere nooit. Wat bij ons meestal helpt, is ze van het nest halen en dan met hun kont even in een emmer water dompelen. Wat ook zou helpen is 24u een emmer over de kip laten staan, heb ik gehoord... Hier ook stilletjes aan wat nerveus. Morgen 36 weken, dat is toch echt bijna klaar. Volgende week naar de kine om wat puftechnieken enz aan te leren, dan kan ik flink beginnen oefenen
36... Dat is echt bijna bijna! Ik hoor wel eens kippen in donkere kleine ruimte voor 24 uur en dan is het over, maar of het echt helpt of iets van vroeger is geen idee. Zit hier nog steeds met schijnzwangere hond. Gister deed ze weer aardig normaal, vandaag niet al is gepiep wat over. Kan wel weken duren las ik pff.. Of dat ze dikke stress door mij krijgt op een of andere manier, geen idee. Netjes Pita! Wat voor praktijk heb je?
Ik heb net gesolliciteerd! Whaaa! Ik ben vast gek maar op de dag dat mijn verlof begint heb ik gewoon zin om aan de slag te gaan! Haha.
Hoi.. even afwezig geweest.. misschien even een beetje een zeur/ego bericht maar vind het wel jammer dat niemand op mijn berichtje reageert, was zo blij met mn babyshower! En ik doe altijd mijn best om op iedereen te reageren . Sorry dit zijn mijn zwangerschapshormonen hoor..
Aaaaa Luna heb ik er niet op gereageerd? Reken dan maar dat ik ook last heb van hormonen de vergeetachtigen Heerlijk een high tea. Was het thuis of in een restaurant? Bij mij hadden ze ook allemaal namen geraden. Hij stond er wel tussen maar heb glashard gelogen dat het niet zo was Een iemand bleef er maar nieuwe namen opzetten want ze wilde winnen hahaha Poefie, ik ken de manieren om broeds af te maken ja maar eerlijk gezegd vind ik de meesten een beetje dieronvriendelijk. Dan wacht ik liever geduldig af tot het weer voorbij is. Wil misschien nog een keer kuikentjes dus als ik ze ook wat uit laat broeden is het ook weer over Maar daar ga ik niet elke keer aan beginnen. Moet voor ze ook wel weer een huisje kunnen vinden en haantjes zijn lastig te plaatsen. Die eindigen vaak in de soep als je ze weg doet.
Haha thanks MI.. sorry mijn hormonen slaan soms op hol Het was in een restaurant, wel zo makkelijk met opruimen en niemand hoeft zich druk te maken om gastvrij zijn etc. Oef ik kan niet zo goed tegen praten over dieren en lijden enzo... Nell spannend! Leuk toch dat je zin krijgt in iets nieuws, succes! Sommigen alweer bijna 36 weken wat gaat dat snel! Pinac arme hond! B16 leuk weer een echo! Gisteren tijdens mijn controle ook een onverwachte liggingsecho! Hij ligt braaf met zijn hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald. En hij heeft haar! Haha Pita prima mail. Yankee mooie kamer!
@luna geef niets hoor die hormonen haha ik heb er ook last van! Ik probeer ook altijd op iedereen te reageren maar als ik een paar dagen niet heb mee geschreven is dat zo lastig! Merk wel dat het via fb veel makkelijker gaat om te reageren omdat je dan op het onderwerp kan reageren wat er gezegd is! Misschien is dat ook iets voor jou? Wel leuk he een babyshower! Ik vond het zo bijzonder (ondanks dat ik het wist) en heb zo genoten! In restaurant is wel fijn heb je inderdaad geen rommel, hier was het gewoon bij mij thuis maar gelukkig kon het buiten! Hier met de zwangerschapsfoto's bezig, moet er een paar uitzoeken altijd lastig! Zitten mooie tussen ondanks dat mijn dochter totaal niet wilde mee werken Ik heb echt niets met dieren dus kan er niet over mee praten Net zomaar een uur in de bank geslapen schrok er zelf van! Wel gelijk last van maagzuur bleh.. had vanmiddag zo'n honger (was er ook draaierig van) dus als lunch 2 boterhammen en 2 crackers op! Straks voor het eerst naar de peuterdans met me dochter, ben zo benieuwd of ze het leuk vindt! Wondje onder me tong zit er nog steeds en sinds maandag is me oor dicht... zo ontzettend vervelend. heb het idee dat het allemaal door die hormonen komt...
Luna: wat voor kadootjes heb je gekregen? Hoe groot schatten ze de baby? Of komt dat helemaal niet aan de orde bij een liggingsecho? Wij hebben eigenlijk altijd kale baby's, maar wie weet is het bij nummer 6 gelukt een totaal nieuw concept te bakken haha 😉 Ja, 36 weken klinkt enorm dichtbij het einde...brrr...krijg wel kriebels. Marijke: ik snap dat de nesteldrang toeslaat! Had ik vorige week ook toen ze zeiden dat t'ie gauw moest zakken en anders inleiden. Maar is kip met kont in koud water zielig? Goeie tip voor kuikens. We wonen op zich wel redelijk aan de buitenkant van het dorp, maar toch geven hanen veel overlast. Nel: als wat heb je gesolliciteerd?
Sorry Luna, niet mijn bedoeling je bericht te negeren! Ook ik vind FB wat handiger dus merk dat ik hier wat minder vaak lees en reageer. Fijn dat je genoten hebt in elk geval . Hier altijd beebjes met haar, dus hoop nu ook weer. Kaal is ook maar zo kaal . Mammievan6: op een psz plusgroep.