1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Laana!

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @lycos, hoe was het inlichten van je collega's gegaan?

@Pas met 20 weken echo. jeetje dat duurt nog echt belachelijk lang dan :$ . Ik ben blij dat ik dinsdag dan even mag spieken ... Maar ook heel zenuwachtig

@Marijke, ik herken de steekjes en het zeurderige gevoel, alleen is dat bij mij niet specifiek in de ochtend. Het is zoals wel vaker genoemd waarschijnlijk je banden dus kan geen kwaad. In de avond kan het ook betekenen dat je iets te enthousiast bent geweest overdag.

@Aardbei, ja ik ben een buikslaper en momenteel ervaar ik daar nog niet echt problemen mee. Gelukkig kan ik ook heel goed op mijn zij en rug slapen, alleen is de buik de voorkeur.
    Raar van dat fb gezeur. Ik zou het gewoon niet meer als jouw probleem zien en laat haar gaar koken in haar eigen sop. Ze is vast boos en als jij niks hebt gedaan om haar boos te maken (Bewust dan), zou ik haar lekker boos laten blijven.
    Dat van de hoofdpijn en keelpijn herken ik. Ik ben bang dat ons immuunsysteem ook aardig aangetast is door de hormonen. Ik heb 2 keer 2 dagen keelpijn gehad en een aantal keer hoofdpijn.

@Nell, lastig van je bloedarmoede. Dat wat je zegt is inderdaad de meest natuurlijke oplossing. Wie weet wordt het wat beter als je wat verder bent en de hoeveelheid bloed goed is aangemaakt?

@mammiev6 ik weet niet precies wat voor onbehagelijk gevoel je bedoelt? Hartkloppingen? Alsof het klem zit?

@Proudmama, wat uniek en superleuk. Ik neem aan dat het niet afgesproken was :p

@Sterre, wat superschattig van je zoon! Hopelijk denkt hij er ook nog zo over als de kleine hem snachts wakker houd :p . Ik weet dat mijn broertje en ik daar wel problemen mee hadden met mijn zusje (het nakomertje)

@Najade, fijn dat je echo goed was :) ! Fijn dat je gyn nog een tussenecho heeft geregeld.

@MI, ik zal het proberen te onthouden. Toevallig heb ik volgende week 2 echo's (tenminste als de eerste goed is). Dinsdag met 10w4d en vrijdag met 10w6d. Hopelijk met formaat erbij :)

@Laana, wat een drama zeg :$ ! Wat raar ook dat het zo lang geen pijn heeft gedaan en gebloed. Ik wens je een vlot emotioneel en fysiek herstel toe!

@kh, dat is inderdaad een besef die ik ook heb. Ging het bloedprikken goed?

Gisteren van 6.00-21.00 bezig geweest, en om 21.00 was ik dan ook echt helemaal uitgeteld. Raar genoeg was ik vanmorgen om 6.23 wel weer klaar wakker (ben om 23.00 naar bed gegaan, moest eerst nog naar huis). Vandaag een "vrije" dag. In de zin van vrij om in te delen, maar zat om te doen :p
    Nog 4dagen 3 uur en 1 minuut tot de echo hahahahahhaha. Maar wel heel erg spannend!

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Oo my laana... wat erg :( heel veel sterkte!

hier ook mega moe... lag gister om 21:15 al te slapen...

4. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte, Laana! Heftig.

5. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    @Laana, jeetje meis! Heel veel sterkte. Het klinkt zo heftig allemaal. Rust maar goed uit nu..

@lovare; was zoooo leuk! Heb het vanochtend ook op fb gegooid! Nu weet de hele wereld het.. Eindelijk kan ik er gewoon open over praten, voelt zo goed! Spannend hè die echo, ik heb dinsdag nekplooimeting en donderdag12 weken echo.. Kan ook niet wachten!! :D

Aardbei; wat een afschuwelijke schoonzus! Bah!

Sterre; volgens mij had ik jou nog geen welkom geheten :), bij deze dus welkom :)

6. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Leuk Lycos! Ik heb maandagochtend mijn allereerste echo, kan niet wachten! Zoooo spannend.......

7. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Lycos, leuk! Ik zag net een vriend van mij dat zijn vriendin ook in verwachting is op fb. Al veel leuke reacties gehad?
    Ja de spanning is eigenlijk niet leuk, maar het feit dat ik weer even een update heb wel. Toch ben ik soms bang dat er ineens niks zit terwijl de vorige echo echt helemaal goed was.

@Luna, ik snap dat het spannend is, jij hebt nog geen enkele keer eerder mogen spieken. Succes met het weekend doorkomen ;)

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    @laana sterkte meis hopelijk voel je je snel weer beter!

@lovare ja ik ben ook bang dat me immuunsysteem aangetast is wordt nog wat dan. Ben ook wel bang voor me gebit, die lijdt echt onder de zwangerschap. vorige keer 2 keer een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan tijdens de zwangerschap en daarvoor dus nog nooit gehad, hoop dat dat me nu ook gespaard blijft:(

@luna30 jij heb vergeleken met de rest laat je 1e echo, zie ik pas bij bijna 10 weken? is dat normaal bij jou vk praktijk?

@MI goed idee om de afmetingen bij te houden :) ik vind mijn termijnecho ook wel aan de late kant. Bij me dochter had ik hem bij 10+6 en nu pas 1 dag voor dat ik 12 weken ben... maar ja gelukkig nu nog een weekje! aftellen kan beginnen!

@schoonzus ga me nu er niet mee bemoeien inderdaad. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan en als ze boos is omdat ik niet reageerde op die moestuin dingen via watsapp zou dat wel heel triest zijn...

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Aardbei, bij mijn vorige zwangerschap had ik 2 gaatjes. Gelukkig mag ik 2 keer per jaar gratis naar de tandarts en heb ik een goede verzekering daarvoor. Maar heb geen zin in gaatjes etc.

10. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Ik lees mee,, maar niet zo'n schrijver

Volgens mij wordt aan de hand van de grootte van de baby gemeten hoever je bent,, daarvoor is toch termijnecho😇

Maar... Hier van de week mooie echo met 10+1dag gehad
    Voorlopig de laatste... 😅

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Sinds mijn zwangerschappen is mijn gebit een ramp. Er brokkelen continue stukjes tand af, gaatjes heb ik altijd en mijn tanden worden heel dun. Ben benieuwd wat er na deze keer gebeurt....

Vandaag mijn ijzeroffensief begonnen. Melk afbouwen, appelstroop en roggebrood gekocht, alswel eieren en noten. Proberen veel rundvlees en lamsvlees te eten (geen straf mmm). Fijn weekend allemaal!

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Haha, Nell gaat de strijd aan met haar gebrekken :p

13. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Ohhh Luna; voor jou is het nog extra spannend dus! Ik heb ons kleine wondertje al twee keer mogen bewonderen. Kan niet wachten om hem/haar weer te zien.

Hebben jullie een voorgevoel of het een meisje of jongen word?
    Ik zelf denk dat we een meisje krijgen, maar mijn vriend is er van overtuigd dat het een jongen word! Één van ons heeft gelijk :D

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @lycos, haha dat is altijd wel grappig dat een van jullie gelijk krijgt. Op het antwoord moet je nog even wachten
    Zelf heb ik geen enkel vermoeden maar mijn moeder en zusje zweren dat het een jongen is, dus tja. Ik hoop ergens op een meisje ivm het feit dat ik geen partner heb die de mannelijke dingen kan aanleren, hahah en een makkelijkere keuze voor kleding. Maar is het een knul ben ik er zeker net zo gelukkig mee. Ik laat me lekker verrassen. Eerst maar wachten tot dinsdag

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier ga ik ervanuit dat een 3e knul krijgen, geen gevoel ofzo maar om mezelf in te dekken voor een teleurstelling.

ml heeft mannenzaad ;)

16. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dek mezelf ook in...hihi heel herkenbaar.
    We hebben jongen-meisje-jongen-meisje-jongen.
    De kids hebben het erover dat het meisje nu aan de beurt is haha. Ik zou het ook wel heel leuk vinden, maar ik ga er vanuit dat het een jongen is. Daar ben ik zeker superblij mee! Gelukkig hebben we het niet voor het kiezen ;)

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    @lovare: jazeker tsjakka!! 😁

@marijke: herkenbaar! Ik heb ook 2 zonen en ga maar weer van een jongen uit (er is al tientallen jaren geen meisje geboren in zijn kant van de fam alleen maar jongens). Maar eerlijk is eerlijk een meisje zou ergens ook wel heel leuk zijn!

18. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    He dames,

Alweer veel mooie echo's zo te lezen, top! Ik heb maandag de eerste echo. Ben dan ruim 11 weken. Kan echt niet meer wachten nu! Daarna kunnen we het dan eindelijk aan iedereen vertellen. Alleen onze ouders, broer en zus en aanhang en mijn beste vriendin weten het. Mn vriendin is ook zwanger. Ze is zes weken vedder dan ik. Heerlijk om het samen te kunnen delen. Onze eerste kindjes schelen vijf weken. Bijzonder dus om nu weer samen zwanger te zijn!

Iedereen een goed weekend! !

19. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb echt een meisje gevoel! Heel sterk gevoel zelfs!
    Doen jullie geslachtsbepaling? Ik wil dat wel doen met 16 weken. Echootje 20min kost €35,--.

20. Simkins

Simkins Lid

25 jan 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar met 20 weken kunnen ze altijd nog zeggen wat het wordt, of willen jullie een maand extra niet wachten?

Laana, heel veel sterkte, ik vind het maar raar dat ze tot het pijn begon te doen niet erachter gekomen zijn waar het vruchtje was... Ze hebben toch daar gekeken?

Over tanden - na mijn tweede kind paar maanden borstvoeding te hebben gegeven begonnen gaatjes als paddenstoelen na het regen in mijn gebit te verschijnen. Was best bang geworden dat er niet veel meer over zal zijn. Tandarts zei ook dus: calcium calcium calcium, sindsdien slik ik die trouw elke dag:)

Deel Deze Pagina