1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg, Pascalle! Sterkte ermee. Kan je niet adviseren, geen idee hoe jullie relatie verder is.

Hier ook iemand die last heeft van harde ontlasting. Vandaag zelfs erna vaginaal bloedverlies. Beetje zoals bloedneus.
    Iemand tips?

Fijne zondag!

2. Simkins

Simkins Lid

25 jan 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Pascalle, dat is heftig. Ik kan echt heel moeilijk voorstellen hoe iemand kan 5 (bijna 6) kinderen maken en dan zomaar weglopen. Hebben jullie wel iets getekend, niet dat hij zonder enig financieel verplichting jullie in de steek kan laten... misschien heb je ooit gezegd maar was deze baby geplant? Zou je man daardoor koude voeten gekregen kunnen hebben?

Voor iemand die vroeg over calcium - nu slik ik gewone van kruidvat, want in zwangerschapsvitaminen zit al vitamine D in, anders zou ik die ook erbij innemen.

3. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Jeetje Pascalle, ik hoop dat je man misschien toch tot bedaren is gekomen en jullie misschien weer on speaking terms zijn om het e.e.a rustig te bespreken.

@Najade, men zegt veel vezels. Ik had het heel erg bij de vorige zwangerschap en at toen yoghurt met weetabix. Nu drink ik af en toe een glas roosvicee laxo.

Hier nog erg veel last van misselijkheid en maagzuur. Vind het erg lastig om te bedenken wat we gaan eten. Alleen het denken aan eten maakt mijn maag al van streek en dan ook nog eens te koken.
    Hebben jullie tips van gerechten/ eten dat snel klaar is en niet te veel geur met zich meebrengt?

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Pascalle wat heftig, dikke knuffel. Ik zou hem persoonlijk ook zeker niet ophalen maar dat is een persoonlijke keuze, ik ken jullie situatie niet!

Najade ik had hier ook last van. Op advies van iemand s'ochtends bij opstaan en 's avonds voor slapen glas lauw/halfwarm water drinken en 2 kiwi's per dag eten. Helpt erg goed bij mij! En anders psylium vezel drankje bij apotheek halen. Sterkte!

Morgenochtend echo! Spannend....

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ps. KH ik maak veel soep zelf! Zonder sterke kruiden smaken. Ik kan ook geen kruidige dingen handelen. Verder nog steeds veel zin in citrus vruchten haha.

6. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @mamavsof, wat heftig dat jij daar zo'n last van hebt!

@Najade, ja dat probleem hier ook. Ik wacht totdat ik echt moet zodat ik niet hoef te persen want daardoor kan je inderdaad bloedverlies krijgen. Voor de rest: kiwi's, lijnzaad, veel vezels en vermijd bananen en jam.

@Kh, ik ken je probleem met eten met heftige geuren. Bij mij zijn het specifieke geuren waar ik plots achter kom. Ik denk wel dat dit heel persoonlijk is, want bij mijn vorige zwangerschap kon ik ook geen lasagna of pizza eten en nu kan ik dat wel. Maak gewoon een lijst met dingen die wel goed vallen en combineer daarmee...

@Luna, de minuten aftellen tot morgen :p
    Ik wilde van de week tomatensoep eten maar dat smaakte mij helemaal niet. Nu heb ik dus een pot staan die voorlopig dicht blijft. Ik ben benieuwd naar de championsoep

Hier nog steeds symptoomvrij sinds week 8. Dit maakt dat ik nog steeds erg spannend vind wat ik dinsdag zie op de echo. Mijn moeder is in ieder geval heilig overtuigd dat alles goed zit en ze wilt graag mee.

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Spannend he lovare! Hier mag ik dinsdag ook weer.... heb er nu al de bibbers van...

hoop ook dat ik de volgende afspr weer na 2 weken mag ipv 4.... puur voor mn onzekerheid ivm mn verleden....

8. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pascalle: wat ontzettend moeilijk en onverwachts! Vreselijk! Heel veel sterkte in alles en ik hoop dat je nog wel mensen in je omgeving hebt waar je op terug kan vallen? Niemand weet van de baby nog toch?
    Hier mag je altijd komen spuien hoor!

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Marijke, hoe laat mag jij?
    Ik ben om 13.00.
    Voor jou is het natuurlijk extra spannend ook steeds met die bloedingen. Ik zou dan ook gek worden van onzekerheid. Ik neem aan dat je toch wel een verzoek mag uiten voor een eerdere echo?

10. Simkins

Simkins Lid

25 jan 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie hier veel echo's dinsdag, ik mag dan ook, gelukkig in de ochtend, nekplooi meeting en heb bloed al een week van te voren gedaan dus gelijk uitslag, spannend;) dus hopelijk dinsdag aantal berichten vol goede emoties!

11. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luna morgen echo toch? Spannend. Heel veel succes!!!

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @simkins, daar gaan we voor :) wel lekker dat je gelijk s morgens mag.
    Als het goed is zijn we met z'n drieën die dag :)

13. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik mag dinsdag om 11:00

word nkg race tegen de klok aangezien ik de jongste rond 11:30 uiterlijk 11:45 bij de oppas moet hebben ivm de crematieceremonie om 12:30...

Dus als jullie niks horen, komt wss in de avond :)

14. Pascalle1980

Pascalle1980 Actief lid

28 mei 2014
    237
    0
    0
    Hoi meiden

hij is weer thuis
    hij heeft ons enorm gemist
    maar ook nog super veel praten
    ik wil weten waarom hij weg gegaan is enz
    We hebben een hoop bij te praten en hoop overal
    duidelijk antwoordt op te krijgen
    we zijn er nog lang niet maar het begin is er

Ik heb dus veel in stress/spanning gezeten dus hoop wel
    dat alles goed gaat en is
    heb de 25ste pas een echo en weet niet als ik hem nog even
    moet verplaatsen naar deze week, voor mijn eigen geruststelling

ik ga voor nu zo slapen want ben dood op en heb barstende hoofdpijn
    kom snel weer lezen hier

15. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @pascalle, gelukkig! Ik ben zo blij dat hij nu weer bij jullie thuis is. Hopelijk komen jullie er snel over uit. Ik zou je niet teveel zorgen maken over de kleine. Stress wordt afgeraden maar hoeft niet ergs te veroorzaken.

@Marijke, dat is zeker een race, maar komt vast goed. Je vriend kan altijd toch nog eerder vertrekken voor de kleine of niet?

16. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Heftig pascalle, hoop dat jullie eruit komen.

@lovara, in t ergste geval blijf in in de stad (10 min rijden van huis) en wacht daar tot ik opgepikt word door mn ouders (ga met hun naar de ceremonie) en gaat ml naar huis met de kleine en brengt hem weg.
    maar komt vast goed, zitten bewust bij deze vk omdat die praktisch nooit uitlopen.
    waar ik met mn oudste liep heb ik heel vaak meer als een half uur zitten wachten

17. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Uitlopen is echt niet fijn. Het zal vast wel goed komen inderdaad.

Wie van jullie heeft er trouwens ook last van een soort zwangerschapsverkoudheid en jeuk aan je tepels....
    Ik ben echt zo moe ook weer deze week. Ik probeer het slapen een beetje uit te stellen want ik merk dat als ik voor 21.00 naar bed ga dat ik dan ook week ruimschoots voor 7 wakker ben...

18. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig hoor. Wel fijn dat hij thuis is Pascalle! Hopen dat jullie er samen uit komen!

19. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pijnlijke borsten wel ontzettend. En jeuk ook af en toe, maar niet heel vaak. Moeheid deze wk ook weer toegeslagen. Hoop dat dat straks minder wordt :)

20. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Luna; succes vandaag met je eerste echo! :)

Ik Slaap al nachten slecht.. 'S ochtends word ik doodmoe wakker.. Ben er over aan het denken om geen slaapdiensten meer te gaan draaien, van de andere kant.. Ik ben nog zo pril zwanger.... ;)
    Heb gisteren een mand gekregen van mn vriendinnen met allemaal heel schattige spulletjes voor ons kleine wondertje.. Super leuk!
    Nu krijg ik nog meer zin om te shoppen, maar ik houd me in tot de geslachtsecho :D

Deel Deze Pagina