Wij hebben vandaag ook ontzettend genoten van hikjes en salto's! ik kan helaas geen kleurtjes gebruiken maar mijn volgende afspraken: 27 maart nekplooimeting 21 april controle
@Marijke, niet de laatste (tenminste als je mij bedoelt). Hierna bij de vk alleen nog maar 20 en 30 wekenecho. Daartussen alleen hartcontroles. De vorige zwangerschap heb ik ook meer echo's gehad. Met 6, 7, 8 en 10 weken. Zo boodschappen doen, maar heb niet veel zin om de kou in te gaan.... Maar het moet...
Gek eigenlijk dat de hoeveelheid echo's overal zo verschilt. Ik had met 7.2 een echo bij de gyn. Maar moest 4 weken wachten tot de volgende (deze is aankomende vrijdag) maar omdat ik in mn vorige zwangerschap weken heb rondgelopen met iets wat niet goed was heb ik met 9.3 een pretecho laten maken😊 was op van de zenuwen. Ben daarom erg blij dat ik vrijdag weer mag
Fijn al die mooie echo's! Pascalle, fijn dat het is uitgepraat! Ilse, waardeloos dat je je zo slecht voelt. Hoop dat het snel beter gaat! Hier gaat het beter met de maag na de medicatie. Op het werk is het nu ook aan iedereen verteld. Kids hier weten het. Ga het binnenkort ook op fb zetten. Fijne avond nog iedereen.
Ik heb as vrijdag m'n eerste echo, ben dan 10+2. Daarna bij echoscopist (niet bij VK) de combinatietest en de 20 weken echo. Verder niet doorgekregen dat ik nog ergens een echo krijg. Heb 8 april wel al een nieuwe afspraak staan, maar dat is alleen maar controle, geen echo.. Het verschilt echt per VK/praktijk, bijzonder. Ik begrijp best dat in het begin bij vrouwen due eerder bv een miskraam heeft gehad, er meer controles zijn. Maar als je dus nooit iets vreemds hebt gehad (gelukkig maar!!!) dan krijg je er maar heel weinig!
Hallo allemaal! Ik lees altijd braaf mee, maar heb meestal niet veel te vertellen. Vandaag intake gehad bij de vk. Alle gegevens van de vorige zwangerschap weer doorlopen. Ik krijg extra groeiecho's, vanwege overgewicht en een dysmatyur kindje. Fijn dat er zo goed op je gelet wordt. Ik mag ook bloed laten prikken, met extra nuchtere glucose. @haken, ik doe ook mee met de CAL 2015! Ik zal zo proberen off topic een foto te plaatsen van mijn werkje tot nu toe . Afspraken voor de lijst: 2 april: Termijnecho en combinatietest 18 april: Geslachtsecho 20 april: Controle vk
Wat heerlijk dat jullie bewegende baby'tjes hebben mogen zien! Ik heb dat ook nodig om het echt te gaan geloven en te gaan genieten! De onzekerheid blijft ondanks het mooie hartje en dat ik al bijna 11 wkn ben! Pff, nog even en ik bestel online een echo apparaat haha! En raar idd dat het per verloskundige zo verschilt he?! Niet alles gelezen ivm druk op werk en thuis maar las dat Pascalle er uit is gekomen, super fijn! Beter om nu samen te zijn! Ilse volgens mij zo afgevallen en zo beroerd? Heel veel sterkte en goed aan de bel trekken hoor! En mooi gehaakt! Die kwaliteit mis ik haha
@ ilse, balen meissie dat jij je ook zo rot voelt. Ik heb helaas geen tips, voor mij erg herkenbaar. Had t bij nr. 1 en had zo gehoopt het deze zwangerschap over te slaan, maar helaas. Ik heb wel t idee dat t nu iets afzwakt dus hoop dat dat doorzet (afkloppen). Hier al 2 weken extreem vroeg wakker. Gemiddeld rond 4.30, maar soms ook om 00.30 Herinner bij die fase ook van de zwangerschap van onze dochter. Hoop dat ie niet te lang duurt. Pascalle, goed en fijn om te lezen. Hoop dat jullie er alleen maar sterker door worden. Mooie echo's weer meiden. Fijn. Hier ook alleen bij 9+6 en de 20 weken echo. Wel even wennen, de vorige zwangerschap door bloedverlies ook veel meer echo's gehad. Vandaag even bellen voor de 20 wkn echo en daartussen doen we ook een geslachtsbepaling/ pretecho. Veetje, goed dat ze je in de gaten houden. Gisteren controle bij vk gehad. Al mijn waardes van het bloedprikken waren goed. Ben 2 dagen naar voren gezet, dus verwachte uitgerekende datum nu 2 oktober. Weet niet hoe ik dat aan moet passen wil iemand dat voor mij doen? Heb ook t hartje al mogen horen . Zo bijzonder weer.
Hier helaas gisteren avond opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. Lig nu aant infuus. Gelukkig nu in goede handen.. Moet een sowieso een paar dagen blijven dus ben benieuwd.
@veetje wat een leuk zeg! @ilse1986 jeetje wat schrikken!! maar meis je bent nu wel in goede handen, hopelijk kunnen ze je daar helpen, sterkte!! Ik heb sinds vanochtend pijn in mijn linkerzij. als ik loop of zit voel ik het licht maar zodra ik daar druk, ah pijn! jullie een idee wat het kan zijn? dacht wel aan me darmen maar ja weet ook niet
Hallo allemaal, Hier ook een Oktober zwangere (nu 9w6d) van ons derde kindje. En heel gek genoeg, ben ik helemaal niet zo blij als bij mijn vorige zwangerschappen toen ik volledig op een roze wolk zat vanaf het begin. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen oppeppen en wanneer we gezellig over zwangerschappen praten het gevoel vanzelf weer 'normaal' wordt. Zijn er nog andere die dit herkennen? Groetjes!
Aardbei; hmm geen idee, kunnen inderdaad je darmen zijn. Goed in de gaten blijven houden en anders even bellen. Beter een keer te veel bellen dan te weinig denk ik altijd! Heb je wel een goede stoelgang? Als je last hebt van obstipatie kan dat die pijn ook veroorzaken! Mamavancg; welkom Was het een geplande zwangerschap? Of heb je veel last van kwaaltjes? Kwaaltjes kunnen ervoor zorgen dat de roze wolk echt weg blijft. Kijk naar Ilse; die doet niets anders dan spugen de hele dag.. Kan me voorstellen dat er dan echt geen roze wolk is waar je je op bevindt. Ilse; veel sterkte. Goed dat ze je nu vocht toedienen! Vervelend paar dagen ziekenhuis, maar ze kunnen je wel goed in de gaten houden!
K heb vandaag weeeeeerr een echo! Dames voel me bijna schuldig Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar dit is al mijn vierde echo Ik heb een vroege termijnecho gehad, met het intakegesprek hebben ze nog even gekeken, dinsdag met den nekplooimeting en vandaag dan de echte termijnecho! Ik mag me dus echt gelukkig prijzen als ik zie dat sommige maar 1 echo hebben gehad!
@mamavanCG welkom en gefeliciteerd. Heb je veel last van kwaaltjes omdat je er niet van geniet? Moet zeggen dat ik in het begin toen de kwaaltjes net begonnen ook helemaal niet genoot. Ik dacht waar ben ik aan begonnen.. gelukkig is dat nu wel iets weg gezakt en kijk ik wel uit naar de baby! dus herken het wel, maar ik ben ook wat gevoelig voor depressies... @lycos mijn stoelgang is gewoon goed maar dat komt omdat ik van die poeders slik natuurlijk. Dat houdt het gelukkig NOG goed op gang.. maar ja het kunnen me darmen zijn hoor maar toch maak je je gelijk zorgen. Morgen heb ik de termijnecho dus dan zal ik het gelijk aan geven.. maar toch he voel je je gelijk weer onzeker. Fijn weer een echo!! ja het is wel vreemd dat elke praktijk het anders doet... maar ja kan je niets aan doen en lekker genieten van je kleintje!
Hi Lycos, Nou om eerlijk te zijn dachten wij al klaar te zijn met 2 mooie kindjes.. ik had me er net bij neer gelegd dat het misschien zo wel prima was. Ik bedoel het leven is al druk en duur zat En toen kwam nr3 zich aankondigen, dus ik ben behoorlijk geschokken. En ja - we gaan er voor en het wordt vast allemaal heel leuk straks. De kids zullen ook dol gelukkig zijn met nog een kleintje er bij. Maar ik kan maar niet aan het idee wennen. We hebben al 2 echo's gehad en dinsdag de 3e, dus ik hoop echt heel erg dat het gevoel van verwondering en blijdschap snel weer de overhand neemt. Voel me zo schuldig tegenover dit kleintje momenteel. Verder wat kwaaltjes betreft, misselijkheid begint naar mijn idee af te nemen en ben nog steeds erg moe, maar niks raars op zich. Lycos, is er een reden dat je al zoveel echo's heb gekregen? Heerlijk toch.. geniet er maar van dat je zovaak naar ienie minie mag kijken! Aardbei1707 - ik denk inderdaad ook dat het je darmen zijn. Voorlopig wat meer vezels en fruit naar binnen werken? Heb de eerste 2 weken van de zwangerschap ook last van obstipatie gehad en voelde inderdaad ook pijnlijk in de linkerzij Sinaasappels will do the job
@Aardbei1707 haha ik herken dat gevoel helemaal 'waar ben ik aan begonnen' hihi.. ja hier dus ook depressie gevoelig.. zit ook al een tijdje thuis met een burnout.. dus dat helpt ook niet echt mee met de happy mood vrees ik. Fijn dat je kwaaltjes nu beginnen af te nemen. Hopelijk komen ze niet meer in die mate terug