1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascalle1980

Pascalle1980 Actief lid

28 mei 2014
    237
    0
    0
    @Ml87...nee je ziet geen nub op deze
    foto want de kleine heeft de beentjes niet omhoog
    dus er is geen nub te zien helaas

gr

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    @b16 ahhhhh wat ontzettend rot!!! pfff hoe zit dat precies met de operatie en de baby? en wat balen van je vakantie!! echt niet leuk...

@pascalle mooi echo! super!

@pinac vervelend van je migraine:( hopelijk gaat het straks in je zwamgerschap toch wat beter!

Wij doen geen nekplooimeting..

Net begonnen met het 9 maanden dagboek in te vullen! toch best leuk om te doen, zo jammer dat ik dat bij me dochter niet heb gedaan... had alles in een word bestand per week bijgehouden zodat ik het nu over kon nemen:)
    Wat dan wel lief is dat ze me dan komt troosten haha
    Zijn jullie ook zo emotioneel? Hier is het heel erg... me dochter daagt me ontzettend uit en op een gegeven word ik best kwaad (ben dan dus al paar keer aan het waarschuwen geweest) en dan zit ik zo te huilen pff... is niet goed om dit zo te uiten bij me dochter maar ja komt nu zo snel opzetten!

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wat is nub? Nooit van gehoord :D.

Oh dat gedraai in je hoofd is ook niks..ook slecht geslapen dus.

Nou van 1x per jaar naar 2x per maand migraine geef ik beetje de schuld aan zwangerschap. Slaap ook ontzettend slecht, vannacht was het half 3 toen ik klaarwakker was. Maar voel me dan zo schuldig naar mijn werkgever toe.

Die al 3x heeft gebeld laatste 2 uren, heb net lekker niet opgenomen. Zo ff uurtje plat.

Wij doen ook geen nekplooimeting, het is maar een kans. Bloedtest zegt weinig bij tweeling schijnt en met redelijk veel echo's zullen ze meeste gekke dingen ook wel zien denk ik.

4. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Risico's voor de kleine zijn er. Althans iedere operatie heeft risico's. Ze doen het vaker, dus hebben er ervaring mee. Ze opereren liever na de zwangerschap maar dat zit er zeer waarschijnlijk niet in. Het is noet gezegd dat de kleine het niet zou redden, dus denk dat het wel meevalt. Het is afwachten wat uit de bloedtest komt wn uit het verdere onderzoek as maandag....

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    #2405 MI87, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    Oke, nouja ze doen ook spoed operaties aan blinde darm bij zwangeren dus neem inderdaad aan dat het wel kan.

Pinac, voor ons ook geen nekplooi. Bij Levi ook niet gedaan. Wij zijn jong, en zouden het niet weg laten halen bij afwijking. Is het zo ernstig dat het niet levensvatbaar is dan zien ze dat neem ik aan ook wel op een gewone echo/SEO

Aardbei, emotioneel valt hier mee wel moet niemand me aanraken en ben ik wat feller. Bij mij kwam het emotionele pas na dertig weken.

Pascalle, niet? Ik denk toch echt op de tweede echo een wazig nubje te zien ;)
    Maar zegt niks want ik probeer het een beetje te oefenen maar ben er nog rete slecht in whahaha al kan ik het met een duidelijke echo wel bijna zeker zeggen.
    Maar de tweede echo is van bovenaf. En als ik daar rekening mee goud, nubje lijkt een beetje schuin dus zou je zeggen dat hij omhoog loopt.
    Anyway, ben wel heeeeeeeeel nieuwsgierig, jij?

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik geloof er niet in maar hebben jullie al naar de chinese geslachtskalender gekeken?
    Wij zouden een meisje moeten krijgen dan.

Bij Levi zou ik ook een meisje moeten krijgen maar dat klopte dus niet hahaha. Ben benieuwd of ik gewoon het tegenovergestelde van wat er staat moet nemen.

7. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Wel naar gekeken naar dat chinese gedoe en die zegt een jongen maar
    Ik denk zelf een meisje. De nubtest vind ik ook interessant maar wij doen zelf pas met de 20 weken weer een echo dus dan is alles (hopelijk) al meteen duidelijk te zien.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Volgens de chinese kalender krijgen wij weer een meisje;) bij me dochter klopte die wel.. heb nu toch wel een gevoel dat het weer een meisje is! Ben ook zooooooo nieuwsgierig:D over 2,5 week hebben wij de geslachtsecho al, hoop dat ze het kunnen zien, dan kan ik gaan shoppen haha!

Doen jullie ook een geslachtsecho MI? omdat je zo nieuwsgierig bent of wacht je tot de 20 weken echo?

9. Pascalle1980

Pascalle1980 Actief lid

28 mei 2014
    237
    0
    0
    @ML8ik had hem op ook op fb gezet
    en zij iemand een meisje dus ik weet het echt
    nog niet...
    Jij zegt jongen en die andere meisje omdat die recht loopt
    met de buik/ruggengraat
    dus dacht toch echt een meisje
    We zullen het over een aantal weekjes weten

gr

10. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Hier ook APK goedgekeurd. Vandaag 11.1. 22 april volgende echo dan gaan ze kijken of ze geslacht kunnen zien.

@Pascalle ik heb je geloof ik gespot op een facebook groep :p

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Chinese kalender zegt wederom jongen. Bij mn andere 2 kmillen had die gelijk dus laat m nu maar niet gelijk hebben ;)

Geslachtsecho doen we dit keer niet... bij de oudste wisten we t niet, bij de jongste met 16 weken echo laten doen.
    alleen is t echo bureau weg hier en zou ik t dan bij een andere vk kunnen laten doen maar dat vind ik een beetje raar.
    daarbij kan je van die 45 euro hele leuke dingen kopen :)

Hele sdg btje zeurderige ongigpijn... naja pijn... zeurderig gevoel....

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Even een snel vraagje tussendoor over dat 9maandenboek van pauline. Lopen die weken nu wel of niet gelijk met de weken van onze tickers. Want als ik kijk naar week 1 dan staat er dat je ongi bent en week 2 je eisprong.... Ik snapte hem van de week in ieder geval even niet, dus ik heb de data maar met potlood toegevoegd....
    Dus mijn vraag is week 11 op mijn ticker ook week 11 in dat boek.
    Wat me trouwen wel opvalt is dat week 11 en 12 in het boek zoveel cm groter uitvallen dan alle websites die ik bekeken heb....

13. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Het enige "voordeel" van nu bij de gyn onder toezicht staan is dat ik wel veel echo's krijg. Afgelopen vrijdag, vandaag en maandag weer. Dat is dan ook echt het enige positieve. Vandaag ook weer hartje gehoord, dus dat geeft wel een fijn gevoel.

@MI87 idd wat jij zegt, ze doen ook gewoon blindedarmoperaties. Ik maak me natuurlijk wel zorgen, maar dat doe ik momenteel over alles. Ik ben echt altijd een enorme koele kikker, zie alles altijd heel zwart/wit en ben vaak (te) nuchter. Nu ben ik echt een emotioneel wrak.

Gelukkig heb ik een annuleringsverzekering dus krijg wel mn geld terug. Zat vanmiddag gewoon te janken op kantoor. Zit er zo doorheen. Veel aan mn hoofd momenteel. Ook net alle stress gehad van de verhuizing en ml die ook kwakkelt met zn gezondheid (die zit nog te wachten op uitslag mri). Ik heb werkelijk nooit, maar dan ook nooit ergens last van en dan nu dit.

Hoop dat de dagen heel snel gaan en dat het snel maandag is!

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hier liep ik dus ook tegen aan lovare. Ik zat de datum in te vullen van week 1 tm 3 totdat ik bij week 4 uit kwam.. dat klopte dus niet met mijn eigen termijn. Ik heb bij week 3 dus ook geen periode ingevuld en bij week 4 dus mijn eigen periode... en nu loopt het wel gelijk met mijn ticker..
    Maar ik heb niet echt gekeken naar de grootte van de baby of dat overeen kwam, maar in mijn ticker staat dat ook niet...

15. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Aardbei, dan moet je dat eens bekijken want ik hoopte daar wat uit te halen, maar dat maakte het alleen maar verwarrender. Wat het nog verwarrender maakt is de de 11e week van de ticker ook wel de 12e zwangerschapsweek. Dus het kan ook echt allebei. Ik snap er dus niks meer van

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Misschien omdat geen cyclus gelijk is. Niet precies 4 weken.
    Dan kom je denk ik al niet precies uit.

Maar het klopt dat als je 11 weken bent je in de 12e week zit hoor.
    Ik heb bij Levi ook dat boek ingevuld maar ben niet tegen zo'n probleem gestuit...ik had meer omdat het met ivf was hahaha dan klopt het ook niet omdat je eerst aan de pil gaat en dan hormonen gaat spuiten.

17. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ze gaan van de gemiddelde cyclus uit neem ik aan
    week 1 ongi
    week 2 (einde) eisprong
    week 3 1e dag na eisprong en de rest vd week
    week 4 (einde) menstruatie....
    Maar bij die week 4 gaat het ergens mis....

18. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik ben zelf elke keer begonnen met de datum dat ik zwanger bleek te Zijn en dan terug tellen. Dan klopt ie volgens het boekje wel.
    Ik ben er nu nog steeds niet aan durven beginnen.
    De angst dat het fout gaat zit er ondanks de echo nog steeds
    diep in.

19. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @ Nell, ik snap je angst. Ik heb me er maar bij neergelegd. Het kan altijd nog mis gaan, hoe ver je ook bent in je zwangerschap en anders blijf ik panisch elke dag....

20. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Jeee wat is er weer veel gekletst..

Pascalle; wat een mooie echo! Zo fijn om hem/haar weer even gezien te hebben hè?

B16; wat ontzettend naar! Gelukkig heb je wel een annuleringsverzekering, maar evengoed enorm balen natuurlijk! Hopelijk kunnen ze je wek gauw opereren, zonder dat het schadelijk is voor je kleintje..

Nell; hoe komt het dat je zo'n naar voorgevoel hebt dan?

Proudmama; fijn dat alles in orde was :)

Hier een heavy dag vandaag. Heb al de hele dag last van rugpijn en pijn in mijn darmen en aan de zijkant.. Ook ben ik doodmoe en super chagrijnig.
    Vanmiddag was ik voor de eerste keer in 12 weken misselijk. Ik heb niet hoeven spugen maar zat er niet ver naast. Het kwam opeens opzetten toen ik een paar worteltjes gegeten had.. ;)

Toch ook nog wat goed nieuws; ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor geslachtsbepaling! :D 23 april, 's avonds! Morgen over 4 weekjes dus, kan niet wachten!! (Ik zal zometeen even de lijst aanpassen)

Deel Deze Pagina