1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ja balen he? Het schijnt dat de hormonen hun piek
    Bereiken tussen de 11e en 12e week dus dat zal het dan wel zijn? Knap balen want ik was net zoblij ervanaf te zijn. Andere kant ook wel weer een bevestiging dat het toch goed zit....!?

2. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Ik heb vanochtend een potje urine naar de huisarts gebracht. De assistente stelde me een hoop vragen.. Nu afwachten tot half2 dan moet ik terug bellen voor de uitslag..

Ik heb echt ontzettend last van mijn rug. Het gekke is dat dit voornamelijk rechts zit.. We wachten maar gewoon af.. ;)

3. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ik ben vandaag 13 weken en hb nu het idee/ de hoop (afkloppen) dat bij mij de misselijkheid begint af te nemen. Dat dacht ik 2 weken geleden ook, maar toen kwam er weer een week met veel misselijkheid. Hoop inderdaad dat da die piek is, daar ben ik nu mooi voorbij (en jullie straks ook bijna allemaal)

Jossie, mooie foto!

Ik vind het wel spannend. ik heb rhesus negatief, dat is de bloedgroep die het minst voorkomt. Ik kan iedereen bloed geven, maar alleen dezelfde bloedgroep verdragen. Zo ook in mijn buik met dit wondertje. Stel dat ik een klap in mijn buik krijg (en dat is niet zo moeilijk met een klein enthousiast donderjagertje van 21 maanden) en er zou iets van bloed naar de baby gaan, dan kan het zo zijn dat (als de baby een andere bloedgroep heeft) ik het bloed van de baby ga afstoten.

Ik moet dan ook aan de bel trekken als ik een harde klap in mijn buik krijg, maar ja wat is hard en wat is te hard? Dat vind ik ohhh zo lastigte bepalen. Zeker omdat met onze dochter ik toch regelmatig wel stoten tegen de buik krijg.

Maar nu wat leuks, morgen over 2 weken hopen wij dat de geslachtsbepaling gaat lukken. We zijn met onze dochter hier ook geweest en wilden dit graag weer. Op het moment dat ik 15,5/ 16 weken ben is ze echter 2 weken hier niet, daarna zijn wij 10 dagen op vakantie en dan een week later al de 20 weken echo. Ze wil dus gaan proberen om met 15+1 al te kijken of die kleine mee werkt. Nog twee weekjes, dus dat schiet lekker op!

Dus 11 april, geslachtsbepaling mag (als iemand dat wil doen) bij mij op de lijst!

Pinac, succes met deze ochtend. Lycos, hopelijk valt het mee!

4. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!

net terug van de verloskundige, nekplooimeting gehad en gelijk de uitslag:

Trisomie 21 1:4129
    Trisomie 18 <1:20000
    Trisomie 13 <1:20000

de echo was echt weer super leuk! vingertjes geteld, hersenen gezien, neusbeen aanwezig enz enz.

Volgens de VK gaan als het goed is de klachten nu geleidelijk afnemen... ik ga ook duimen voor jullie! ik stuur straks de echo foto :)

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    @kh82 hier heb ik de geslachtsbepaling als ik 14+6 bent! dag voor de 15 weken.. vind het ook wel heel spannend! hoop echt dat ze al iets kunnen zien! maar hier kan het al vanaf 13 weken... maar ja als ze het niet kunnen zien mag je wel gratis terug komen! hier ook dus ook de 11e die echo :)

Ja bleh ben die misselijkheid nu wel echt beu!

Vanochtend koekjes gebakken met me dochter en dat deeg daar wilde ik echt een hap van nemen.. heb ik nu toch echt maar gelaten! maar vind dat zo lekker:D nu maar gewoon genieten van de gebakken koekjes!

6. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    KH82; ik heb hetzelfde! Ben ook rhesus negatief..

Uitslag van urine onderzoek; weinig tot geen nitriet gevonden in mijn urine. Dat wil zeggen héél lichte kans op blaasonsteking. Kan echter ook een verkeerde houding zijn. Ik moet dit weekend veel drinken en maandagochtend weer een plasje afgeven...
    Ben benieuwd.. De pijn word alsmaar erger, voornamelijk als ik zit of lig..

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    @lycos wat vervelend zeg dat je zo'n last heb van je rug... hoop dat het snel afzakt, probeer ook veel te rusten! Sterkte!

8. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    vervelend zeg @Lycos! Lekker rustig aan doen als het kan!

9. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Catlady, lekker he, zo'n geruststellende uitslag! Gefeliciteerd.

Hier geen last van kwalen (ook nooit gehad, behalve moe)

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @jossie, mooie echo's! Was Joep daarop aan het duimen?

@Pinac, je client overleefd?

@kh, dat is een lastige bloedgroep! Ik heb de makkelijkste bloedgroep die er is O+
    geslachtsbepaling zal vast toch wel leuk. Eventueel een rondje springen en anders krijg je vast een extra echo voor wat later.

@Catlady, fijn dat de uitslagen goed zijn. Kan je nu echt lekker gaan genieten

@Aardbei, jammer heh dat je de rauwe deeg moet laten staan. Ik herken je probleem.

@Lycos, wat lastig. Het kan misschien ook zijn dat er gewoon een spiertje klem zit? Ik heb nu ook veel meer last van mijn rug.

Vandaag weer last van mijn nek en nu ook veel misselijk. Zo niet fijn en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Misschien mijn moeder bellen of zij mijn schouders kan masseren.

11. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miranke Dank je! had jij nou alle uitslagen al binnen?

onze echo vandaag!

12. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    ja, heb zojuist telefonisch de uitslagen gekregen, Down is 1:5500 de overige trisomiën heeft ze niet eens genoemd, maar daar was de kans nog kleiner.

nog foto van de echo van afgelopen woensdag. Waarvan op de basis van de nub wordt gezegd dat wij een meisje verwachten :D

Bijgevoegde bestanden:

• echo3.jpg
      echo3.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,4 KB
      Weergaven:
      9
  13. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    al begin ik zel wel te twijfelen of dat nu de nub of het onderbeentje is wat je ziet.

14. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Mooie echo's miranke en catlady!

Miranke; het lijkt op de nub inderdaad... Spannend! :D

15. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Lovare; ik heb ook o positief als bloedgroep! maar net zoals KH82 heb ik rhesus negatief. Dat komt sporadisch voor (ik meen ongeveer 10 procent van alle mensen is rhesus negatief)

Jij hebt dus o positief en rhesus positief :)

16. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Leuk al die echo fotos!

17. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Mooie echo's!!!! Fijn nieuws allemaal!!!

18. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    #2478 Lovare, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
    @lycos, ja moet wel, want allebei mijn ouders zijn O en rhesus positief. Dus als ik iets anders heb ben ik van de melkboer hahaha

@catlady & Miranke, mooie echo's :)

Pff ik blijf beroerd....

Btw ik heb vandaag het hartje gevonden met de doppler, was even een welkome afleiding :)

19. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Hier ook beroerd! Ik ga zo naar bed want ik kan niet meer opblijven ik ben helemaal op. Bah snel op maar week 13!

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Mooie echo's!!

Deel Deze Pagina