1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ja de 11e heb ik de geslachtsecho! er was nog iemand die hem die dag heeft en stond niet in de lijst dus even opgezocht wie dat was en aangepast! Nog 2 weekjes zo spannend!!

2. Pascalle1980

Pascalle1980 Actief lid

28 mei 2014
    237
    0
    0
    @Lycos....hoezo denk jij dat ik een meisje krijg dan
    waar kun je dat aan zien?

@Aardbei....hoezo denk jij een meisje dan
    waar kun jij dat aan zien?

@Luna....zelfde verhaal als hier boven

Ben wel heel erg benieuwd haha
    De echo scopiste van de pret echo bureau zij gisteren
    dat ze een dag eerder uit kwam
    dus zij zij dat ik gister 12+4 was en eigen
    berekening en termijn was gister 12+3
    vandaag dus 12+4

kom later weer gluren
    gr

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Pascale; door de skulltheorie. Lijkt op de skull van mijn echo's en ik denk bij mezelf ook een meisje, maar nogmaals, ik ben een leek :D

4. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Bedankt dames voor het bijhouden van de lijst!
    Knaop at er iedere keer toch heel alert op gereageerd wordt. Ik sta er nu ook bij met mijn geslachtsecho (thanx Aardbei)
    Spannend, met een beetje geluk weten wij het inderdaad al over 2 weken. Gaat ineens wel sneller zo en steeds echter.

Ik riep van de week trots dat ik het idee had dat de misselijkheid minder werd bij 13 weken, helaas gisteren spugen en vandaag weer misselijk, maar zou ook een griepje kunnen zijn.
    Goed verkouden, hoofdpijn, koud, moe..... bahhh..
    Maar lees dat er hier meerdere dames niet helemaal fit zijn. Beterschap meiden.

Ik kan inderdaad niet wachten tot de lente komt, maar dat duurt volgens mij nog wel even.

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    2E trimester, ik wil ook!!! nog een paar dagen!

Fijn dat t 'maar' een virus is lycos!

spannend he al die nog onbekende geslachten! ben benieuwd! hier wachten we tot de 20 weken echo... al hoop ik dat ze met mn intake willen spieken of ze al wat sien. Heb ik met 14+2

hier net ruim 2 uur geslapen! Lekker mn schoonouders ontweken! kwam heel goed uit zo, had r zo geen zin in ;)
    Darmen doen t ietsje beter als vd week maar houd niet over...

Veel onenigheid met ml... ben ontzettend kortaf volgens hem... schijn een kort lontje te hebben...
    Vind t zelf wel meevallen... ok heb t engelengeduld van mn vorige zs-en niet maar volgens mij is t niet zo erg als hij zegt.....

6. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Hahaha dat herken ik. Vanuit mijn standpunt bezien val ik best mee als ik zwanger ben, volgens manlief ben ik een ware hormonenbom. Maar dat zegt ie natuurlijk pas achteraf, dat dan weer wel :).

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Dir van mij zegt t dus wel... en dan ga ik ertegen in... hebben net ook gepraat... seg ook schat ik doe t niet express en heb t niet eens door dus ga er aub nirt steeda tegenin want word er alleen maar erger van...

8. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Haha Pascalle ik baseer dat op de zogenaamde "NUB-theorie".. Zie Nub theorie - Zwanger zijn - week 12 | Ouders van Nu

Maar ik ben geen expert in dit hoor, een leek zelfs. Maar vond het leuk om een gokje te wagen!

Ik ben benieuwd of je een jongetje of meisje krijgt! :)

9. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Pfff twijfel wel of niet vk bellen... weer wat viezige afscheiding en net een dik vlezig stukje... niet groot hoor hooguit een rijstkorrel maar toch....

10. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16

Bij twijfel gewoon doen. Of ze stellen je gerust of je mag even langskomen voor een extra echo. Beide scenario's zijn fijn! Beter dan ongerust blijven.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nub is pas te zien tussen 12 en 14 weken. Daarvoor is hij nog niet gevormd of te zien.

Maar wie kan het aan de schedel zien dan? Kun je met mijn echo ook vergelijken? Hahaha ben ook zooooo nieuwsgierig!

Hier ook last van de darmen. Bij Levi kon ik juist super goed! Nu helemaal niet en veel krampen en pijn aan de darmen.

Oke wie biecht, wie is Yolanthe??? ;)

Ooooo gister babyshower van iemand gehad en daarna meteen door naar visite. Was kapot! Drukke dag. Was er even beroerd van. Maar toen ik plat op bed ging liggen voor het eerst onze mini gevoeld! Bij Levi was ik ook vroeg. Maar ik voelde af en toe al een plopje maar twijfelde nog. Maar dit was echt de kleine! precies op de plek waar hij/zij zit voelde in duwtjes, inimini vuistjes ofzo hahaha en gerommel alsof er iets langs schuurde aan de binnenkant. Jeeeeeeeej!
    Vannacht ook weer toen ik eruit was geweest voor een verkouden ventje die huilde.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    @MI ik denk hier ook al wat gevoeld te hebben. Gisteren zat ik in de auto en echt een plop gevoel... maar ja lastig hoor. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen en miss let ik er te veel op;) Bij me dochter pas bij 22 weken, maar ja placenta aan de voorkant en weet nu niet of dat nu ook zo is. Als dat weer het geval is dan waren het toch me darmen;)
    Wel zo bijzonder als je het voelt!!

13. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
  14. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Marijke gewoon de VK bellen!

MI op andere websites lees ik vanaf 11 weken, er staat natuurlijk overal wat anders over de nub theorie.. haha. Cool dat je al wat gevoeld hebt! Ik had gisteren een heel ander soort plopje dan ik normaal heb van mn darmen... Ik dacht meteen: Zou het? Maar ja dat zou echt nog wel heeeel vroeg zijn, dus ga er maar van uit van niet.

Ach ja nog een paar maandjes en dan lopen we allemaal te klagen over schopjes tegen onze blaas enzo :D

15. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Even een paar vraagjes van huishoudelijke aard :D

- gaan jullie borst of fles-voeding geven en waarom?
    - welke kinderwagen hebben jullie / gaan jullie aanschaffen?
    - hoe groot is je babyuitzet betreft rompertjes, setjes kleding 50 en 56 en hydrofiele luiers?

Ben nieuwsgierig!

16. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    Hallo meiden.

Ik lees al een tijdje mee, maar zou ik graag met jullie mee kletsen.
    Ik ben inmiddels 12+2 weken zwanger en dus op 10 oktober uitgerekend. Het is ons 4e kindje. Ik heb in zwangerschappen altijd heel vroeg last van een hoge bloeddruk en een hoge hartslag. Dit reageert vrijwel niet op medicatie met veel ziekenhuis opnames, en hele slechte lichamelijke conditie, stress en al heel snel ziektewet Tot gevolg. Hoewel we graag 4 kinderen hadden gewild hebben we na ons 3e kindje dus besloten om het hierbij te laten. In februari dus toch een positieve test tot onze grote schrik! het was even paniek, maar inmiddels zijn we helemaal blij met dit cadeautje! ! Inmiddels zit ik al wel in de ziektewet en kom ik om de week bij de gynaecoloog. Met een baby van 11 maanden en Nog 2 meiden van 5 en 7 is t pittig maar ik heb gelukkig heel veel Hulp van familie en vrienden en ik laat mijn huishouden dus maar doen terwijl ik op een bedje in de woonkamer lig.

We hebben inmiddels 3 echo s gehad, deze waren alle 3 goed en morgen mogen we weer kijken naar ons echte wondertje.

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Heb vk gebeld, ze vermoed dat t niks is maar aangez mn geschiedenis en het feit dat ik amders nog 2.5 week in de stress zit mag ik om 12 uur komen.

@Mi, zoooo fijn gevoel! kan niet wachten!

@Lycos, hier 95% zeker flesvoeding. Heb ik bij de andere 2 ook vanaf geboorte gegeven
    -Kinderwagen, wij hebben de mutsy slider (niet meer te krijgen)
    -uitzet, toch minimaal 10 rompertjes altijd en minimaal 5 setjes meestal meer
    Hydrofiel min 5 meestal 10

18. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    Lycos: wij hebben de bugaboo. Omdat onze jongste en de baby maar 1.5 jaar gaan schelen ga ik een draagdoek aanschaffen voor grote stukken.

Ik had bij de vorige 3 kinderen maat 50 als kleinste maat. Maar dit was bij alle 3 te groot dus ik ga dit keer ook maar wat maatje 44 aanschaffen. Ik krijg straks wekelijks groei echos. Dus wee zullen ook vrij nauwkeurig weten hoe groot ons kindje is bij de geboorte. Ik wordt bij 37 weken ingeleid.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zal hem weer plaatsen ;)
    Dit was 10+6 hoor dus misschien te vroeg voor de schedel? Over twee weken weer controle maar geen idee of ik een echo krijg.
    Bij Levi ging ik het voelen vanaf week 14. Nou ja nu 13,4 dus kan best. Moet wel zeggen dat ik erg gevoelig ben, rood haar ;) en Levi en deze waren op de echo al gezien als beweeglijke en sterke kinderen. Dus genoeg kracht om al flink van zich af te trappen ;)

Ik ga weer proberen borstvoeding te geven. Bij Levi veel problemen gehad met opstarten, vlakke tepels, te korte tong en lipriem en een driftig kind. Die combi was niet te doen. Maar vond het fantastisch als het eens goed ging. Had voldoende melk. Nu ga ik opnieuw proberen :D

Hopen op een kind met meer geduld ;)

Wat was de tweede vraag?? Eh....zwangerschaps dementie....

Pakjes? Had van elke maat denk ik tien setjes. Elke dag doe je schone kleren aan maar vergeet spugen en spuitluiers niet! Anders heb je straks alles in de was en geen kleertjes meer in de kast :D
    Nu word het aantal setjes minder. Nog wel dagelijks schoon truitje ivm kwijlen.

Oja kinderwagen: nu hebben we een maxi cosi mura plus 4
    En straks komt er een EasyWalker duo.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Welkom Joyce1 en gefeliciteerd! Wat vervelend dat je nu al in de ziektewet zit:( sterkte!

Ik ga flesvoeding geven. Borstvoeding is gewoon niets voor mij;) bij me dochter dus ook niet aan begonnen!
    Wij hebben een bugaboo, fijne kinderwagen!
    Qua setjes inderdaad 10 ongeveer, weet het al niet goed meer, moet er ook echt weer in komen;) Me dochter was 48 cm dus maatje 50 ook te groot... 56 wil ik wel iets meer, want hier heeft me dochter aardig lang in gezeten!

Deel Deze Pagina