1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha ik weet wie ze is. Ik vroeg wie van ons Yolanthe was. ;)

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Alles was goed!

toen ze net begon lag de beeb heerlijk rustig met zn knietjes opgetrokken
    Toen ze foto wou afdrukken begon de beeb aan acrobatiek te doen, werkelijk alle kanten zijn voorbij gekomen! dus wederom geen mooie foto kunnen maken maar i dont care! Het zit er en t doet t prima! Hyperractief voor mijn termijn zei ze:D

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O heerlijk Marijke! Geniet ervan! Ja wat een kapriolen kunnen ze al maken he ;)

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Fijn Marijke!

5. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    Ach MI87 eigenlijk is elke zwangerschap en wonder. Toen ik eerst niet blij kon zijn voelde ik me knap schuldig naar vrienden van ons, die nooit ouders zullen worden. Dat hielp me wel enorm om al snel blij te zijn. Zij kunnen nooit kinderen krijgen, hoewel hun huis leven en hart daar alle ruimte voor heeft. Hoe haal ik het dan in mijn hoofd om niet blij te zijn met dit kleintje!? En gelukkig ging mijn gevoel al heel erg snel met mijn verstand mee.

Vind je het niet zwaar met zo n kleine man er bij? In augustus geboren zie ik. ... Ik merk het met mijn dochter al. Ze wordt over 3 weken 1. Maar ze loopt of kruipt Nog helemaal niet. En ik ben contant buiten adem. Ben blij als ze s middags even slaapje doet hoor!!

6. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Wat fijn Marijke! :) nu al een eigenwijsje, dat word wat ;)

Hier heeft de vk terug gebeld. Een vlokje groene afscheiding is niet zo erg. Als het meer word en gaat ruiken moet ik de huisarts bellen. Ook als ik jeuk of irritatie krijg.
    De rugpijn kan inderdaad van de griep komen..
    Ook de huisarts heeft terug gebeld, geen blaasontsteking. Als de koorts/verhoging over 2 dagen niet weg is moet ik op het spreekuur komen...

Pfff niks voor mij dat thuiszitten.. Word er nu al gek van!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mijn eerste is na vier jaar aan vechten, hopen, wanhopen en vele iui's en uiteindelijk met ivf gekomen. Ik weet dus hoe het voelt om met het gevoel te lopen dat je nooit kinderen gaat krijgen. Gelukkig is ivf onze redding geweest. Onze kansen voor spontaan waren 0,01% volgens de gyns.
    We hadden dan ook geen anticonceptie gebruikt. Zou toch niet nodig zijn.
    En zo ja, na 1x gezelligheid rond een eisprong (er gebeurd toch niks) was daar een zwangerschap!!!! Zomaar ineens. Huh?????

Hahaha was weken in de war hoor. En vooral ook veel te snel. We hadden bedacht om over twee jaartjes weer eens naar het ivf team te gaan voor weer een poging. Nouja, dit kleintje dacht daar anders over. Dus een wonder is het voor ons zeker!!! Maar ook een ongelukje...dat mij dat ooit eens zou overkomen zeg ;)

Een wonderlijk (on) gelukje

Zal best pittig worden ja. Daar maak ik me geen illusies over.

Ja hier ook sinds twee weken zo buiten adem! Pffff
    En ook even blij als hij slaapt. Kan ik even relaxen met de voetjes omhoog.

8. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Wauww Mi87!!!

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja kippenvel he ;)
    Heb het wel eens vaker verteld hier hoor. Anderen denken nu: komt ze weer... :D
    Maar de mama's die er net bijkomen weten het nog niet.

Ik had mijn hele voorgeschiedenis in mijn handtekening staan. Maar ik vond, na de geboorte het gewoon tijd worden om dat af te sluiten en heb die geschiedenis gewist. Maarja dan moet ik soms wel uitleggen waar ik vandaan kom ;)

10. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Super bijzonder idd, daar sta je nooit zo bij stil. Tenminste dat stond ik niet, tot het bij ons ook niet lukte. En dan zie je opeens bij hoeveel stellen het helemaal niet vanzelfsprekend is.

Gelukkig Marijke!

11. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Zo vandaag weer rondje ziekenhuis gedaan. De gyn heeft de echo's goed bekeken en een plan van aanpak gemaakt mbt die stomme grote cyste.

Kijkoperatie is niet mogelijk, daarvoor is de cyste te groot. Buikoperatie wil hij nu eigenlijk niet doen. Teveel risico's en bovendien wordt dan ook mn eierstok en wellicht zelfs mn eileider weg gehaald. De cyste zit overal aan vastgeplakt nl...

Zijn voorstel is wachten tot week 16 (eind april) om te zien of de cyste slinkt. Als de cyste groter wordt moet ie direct weggehaald worden. Ik ben op vakantie van week 14 t/m 16, dus hoop dat de overige artsen (de gyn gaat dit in zijn team bespreken) het hiermee eens zijn. Dan kan ik nl. toch gewoon met vakantie!!!

Ik blijf tot week 16 iedere week op controle (en dus iedere week een echo, jippie!). Daarnaast loop ik ook nog bij de verloskundige. Heb dus lekker veel afspraken staan!

Gelukkig dus nu niet te horen gekregen dat operatie enige optie is. De cyste kan zelfs blijven zitten tot het einde vd zwangerschap (en dan bij keizersnee samen met het kind weggehaald worden). Voor de baby is het het gevoel alsof er nog een ander kindje in mn buik zit (qua ruimte).

12. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Oja en ik ben weer iets vooruit gezet. Volgens de echo ben ik nu 12+1 ipv 11+6. Wacht nog ff op bevestiging (die krijg ik volgende week).

Verder heeft ze ook al direct de nekplooimeting gedaan. Die was goed! A.s. vrijdag heb ik de "echte" nekplooimeting, dus hoef daar weinig spanning nog voor te hebben.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O hopelijk mag je op vakantie. Jeetje zeg wat een rotcyste...wist niet dat ze aan alles gingen plakken.

14. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    MI87: wow wat een mooi succes verhaal. Er zijn inderdaad veel te veel stellen waarbij het helaas niet of heel moeilijk gaat. Bij ons juist het andere uiterste. We wilden gezien mijn gezondheid eigenlijk niet Nog een zwangerschap. Maar wij zijn een extreem vruchtbaar stel. De oudste 2 kinderen zijn van mijn ex en mij. Voor onze jongste ben ik 2x door de pil (bij goed gebruik) heen zwanger geraakt in een half jaar tijd. Daarna bewust gekozen voor een kindje en dat werd Jasmijn. Na de geboorte na 5 weken al een spiraal laten zetten. Helaas was dit te vroeg na de bevalling en is hij per ongeluk in mijn baarmoeder wand gezet. Gevolg was en half jaar lang krampen en bloedingen. Toen heb ik m laten verwijderen. In overleg met de huisarts voor de nuvaring gekozen omdat deze - net als de spiraal - niet alleen zorgt dat er geen eisprong is, maar ook dat het baarmoeder slijmvlies ongeschikt is voor innesteling. Dit laatste blijkt dus niet waar, vertelde mijn nieuwe huisarts me. De nuva ring werkt hetzelfde als de pil, maar dan met de helft minder hormonen. En dat terwijl ik al heel slecht reageer op die hormonen. Het is 3 maanden "goed" gegaan met die ring. En dat mag dan al een wonder heten haha. Maar nogmaals: wel ongelofelijk blij met dit kindje. Anders was ons gevoel tzt misschien toch gaan knagen over een 4e kindje. Terwijl ons verstand zei dat we het niet moesten doen. Nu heeft dit kindje zelf besloten dat het nog graag bij ons wil komen wonen. Nou graag! !!:)

B16: bha zeg! Wat een eng verhaal! ! Ik hoop keihard met jullie mee dat een operatie tijdens de zwangerschap niet nodig zal zijn. Zo n heerlijke vakantie is dan ook een welkome afleiding lijkt me!

15. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Wat een geklets dames :)!

Ik ga zeker bv, alleen het puntje is dqt ik waarschijnlijk maar met 1 borst kan voeden dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
    Wagen: bugaboo (gekregen van iemand) en ik ga ook zeker
    Voor een draagdoek (ringsling) voor overdag en voor hen en weer naar school.
    Uitzet: eerste keer alles gekocht, was veel teveel! Tweede kwam
    Krap een jaar (13,5 maand) later dus toen had ik alles nog. Ik krikg vast van alle kanten weer van alles aangebodenn dus dat komt vast goed!

Hoe ik me voel: deze 4e zwangerschap (3e kind) valt tot nu vies tegen. Ik ben doodmoe, zie eruit als een lijk en kom tot weinig. Verder ben ik telkens bang dat het fout gaat us durf ik het bijna niet aan mensen te vertellen.

Maar hopelijk word na volgende week alles beter, dan buitel ik week 13 in!

16. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Ik heb zojuist de uitslag gekregen van de bloedtesten en nekplooimeting; kans van 1:2333 :)

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik heb geen idee hoe of wat maar ik denk dat dat goed nieuws is? Fijn!

18. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    B16: blijft spannend, maar fijn dat er meerdere optied mogelijk blijken. Ik duim dat jullie heerlijke vakantie door kan gaan!

MI: haha...inderdaad verkeerd begrepen. Ik ben het niet ;)

Ik heb ook al een weekje het gevoel dat ik de baby voel. Verklaar mezelf voor gek, ben niet de slankste, maar ik voel het juist van binnen rommelen/ploppen. Dan zou het misschien toch kunnen ;)

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Even een vraagje, als ik me omdraai in bed, opeens opsta van de bank of tegen m'n buik aanhang is het gevoelig/vervelend gevoel soms wat scherp. Nu heb ik vanmiddag paardgereden en nu zeurt het continue een beetje, is dat bandenpijn?

20. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16

Deel Deze Pagina