Goedemorgen ! Aardbei. echt super lullig zeg. zou er zeker wat van zeggen. en wat dom dat ze er iets over zeggen. hoe moeilijk is het om het pakketje gewoon af te geven ! zou ook enorm balen. mja zeker niet te lang mee zitten en lekker genieten van het feit dat je een jongetje krijgt ! ik slik vitamine D25, B12 en foliumzuur. Maar laatste tijd weinig zin in. Weet ook niet of je daarmee door moet gaan na de eerste maanden. we hebben de echo verzet naar vrijdag a.s. Ben echt zo benieuwd. ook al heb ik echt sterk een meisje gevoel. maar mn man wil zo graag een jongen dus hoop dat eigenlijk voor hem. fijne dag iedereen!
Foliumzuur moet je nu de hele zwangerschap doorslikken. Ik was ook gestopt...nieuw beleid. Maar foliumzuur bevorderd ook de opname van ijzer...ofzo...het helpt ermee in ieder geval. Maarja misschien verschilt dat per vk/ziekenhuis?
Hier ook nog aan de foliumzuur en vitamine d, maar eet nooit fruit, groente bijna elke dag dus dacht mss een supplement erbij slikken... maar er zijn er zooooo veel! En zo varierend in prijs ook! wat een heeeeerlijk weertje! Heb de bemedenverdieping al helemaa gesopt heeeerlijk! Kleinris buien aan t spelen, alleen jammer dat die verrekte buren nooit is klaar zijn met timmeren
@marijke, je moet in ieder geval niet zomaar een suplement nemen voor niet zwangeren omdat in ieder geval de dosis vitaminen A te hoog kan zijn. Volgens mij kloppen sommige andere dosisen ook niet
Dacht dat foliumzuur doorslikken alleen voor meerlingen is. Maar krijg nu ook 12x de dosis dan de drogistpillen.
@lovare, nee hoor dat weet ik maar je hebt er voor zwangeren ook zo veel! En welke mot ik dan nemen denk ik..
Bevallingslijst 1 - 15 oktober 1 oktober (3) Simkins: 30 jaar, 3e kindje Poefie: 30 jaar, 1e kindje MI87: 28 jaar, 2e kindje 2 oktober (3) Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje NonAmanda: 26 jaar, 2e kindje Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje! 3 oktober (2) Femhe: 30 jaar, 2e kindje Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje 4 oktober (5) Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Lycos: 27 jaar, 1e kindje Rkd: ... jaar, 2e kindje Miranke: 37 jaar, 3e kindje Sterre01: 27 jaar, 2e kindje 5 oktober (4) MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jade86: ... jaar, 2e kindje Mie88: 26 jaar, 2e kindje MissCandy: 29 jaar, 2e kindje 6 oktober (6) Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Bloem19: ... jaar, 2e kindje Beautevil: .. jaar, ?e kindje Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jossie81: 33 jaar, 2e kindje Veetje83: 31 jaar, 2e kindje 7 oktober (3) Chayennah: 34 jaar, 4e kindje Miss28: 32 jaar, 2e kindje Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje 8 oktober 9 oktober (1) Mom13: 32 jaar, 4e kindje 10 oktober (6) Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Lovare: 25 jaar, 1e kindje mloes89: ? jaar, 1e kindje xxBloesem: ? jaar, 1e kindje TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Joyce1: ? jaar, 4e kindje 11 oktober (3) Kimmartijn: ? jaar, ? kindje keepvogel: ?jaar, ? kindje Yankee: 27 jaar, 1e kindje 12 oktober (2) Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Ons2ewonder: 26 jaar, 4e kindje 13 oktober (6) proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Marijke88: 27 jaar, 3e kindje B16, 31 jaar, 1e kindje Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Nell, 30 jaar, 3e kindje 14 oktober (1) Unbelievablee: 24 jaar, 1e kindje 15 oktober (4) Flowerpower50, 24 jaar, 3e kindje Najade: ? jaar, 4e kindje MamavanCG: 29 jaar, 3e kindje Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje 20 oktober (1) Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje (bevalt wk 39 mbv keizersnede) Totaal: 51 zwangeren Sterretjes; NathalieD - 6 wkn Shendari 2moekes - 5 wk 5 dg Pinkcloud Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz Laana - bbz Ilse1980 Afspraken april! 13-04 Ilse1986: Geslachtsbepaling 13-04 Mamavascosofia: Controle 13-04 Lycos: Controle 13-04 Sterre01: Geslachtsbepaling 14-4: Pinac: Controle gyn 16-04 Marijke88: Intake VK 18-04 Tunisiana: Geslachtsbepaling 18-04 Veetje83: Geslachtsbepaling 20-04 Veetje83: Controle Vk 20-04 Ons2ewonder: GUO (uitgebreide 20 weken echo bij 15 weken) 21-04 Lovare: Controle 21-04 Sterre01: Controle VK 21-04 Catlady 25: Controle 22-04 ProudMama90: Echo 23-04 Luna30: Controle 23-04 Lycos: Geslachtsbepaling 24-04 Mie88: Controle 28-04 Najade: Controle gyn 30-04 Catlady25: Geslachtsbepaling Afspraken mei! 01-05 Najade: Geslachtsbepaling 05-05 Luna30: "20 weken" echo 08-05 MI87: "20 weken" echo 08-05 Aardbei1707: Controle VK 11-05 KH82: "20 weken" echo 11-05 Mammievan6: Controle 15-05 Aardbei1707: "20 weken" echo 18-05 Mammie van 6: "20 weken" echo 19-05 Nell: "20 weken" echo 20-05 B16: "20 weken" echo 26-05 Luna30: Controle
Marijke, ik denk gewoon dat het te maken heeft met hoeveel je er aan uit wilt geven. Ze zijn allemaal goed. Je kan wel extras kiezen zoals visolie en foliumzuur Die van etos is wel al goed en de goedkoopste, maar die pillen zijn gigantisch. Ik heb nu davitamon en die zijn een stuk gangbaarder om door te slikken
Foliumzuur.mag maar is niet noodzakelijk de hele zwangerschap. Ik mocht vanaf.mijn termijn echo stoppen. Gaf de verloskundige aan. als je genoeg groente.en fruit eet zijn supplementen overbodig. Vitemine d wordt wel aangeraden ivm de bot ontwikkeling van de baby. Hebben jullie al positie kleren aan? Die broekken zitten heerlijk
hmmm jullie brengen me weer aan het twijfelen met de vitamines, ik vind het zo lastig! zijn er ook dames die niets nemen, net als ik? Bij me dochter ook niet gedaan en wilde het nu wel doen maar ben geen held in tabletten slikken
Liva87, jep Hmmm zit de lijst te bekijken...is er werkelijk nog maar 1 persoon die het weet? Het geslacht bedoel ik. Aardbei, durf je het er nog niet achter te zetten? Ben ook erg benieuwd of met de volgende echo eens 100% goed gezien word. Nog even wachten voor mij....oefff moeilijk!
Heb net gewoon kruidvat merk gekocht. het is maar voor erbij. hier nog niet aan de positiebroeken maar gaat niet lang meer duren.. pas nog maar 2 broeken en als ik zit moet 1 ervan al open... iemand ervarimg met formule w wrattenpen? 2 vervelende wratjes op mn voetzool maar in bijsluiter staat dat je eerst contact met je huisarts moet opnemen. Snap t niet helemaal want je gebruikt het toch uitwendig
Ik slik vit b complex en vit d3 maar dit sliktenik ook voor de zwangerschap. Verder ijzer ivm bloedarmoede. Verder doe ik niks, probeer te eten naar wat mijn lichaam aangeeft en verder geloof ik het wel .
Oke ja foliumzuur ben ik dan mee gestopt bij 12 weken... Ik draag nog geen positiebroeken, gaat nu nog wel.. @MI87 nee laten we bij mij nog maar even wachten met erachter zetten wat het wordt Ja hoop wel dat ze het vrijdag zeker weet, maar ja wachten het gewoon af toch! Geen idee of meer het al weten wat het wordt? dacht dat KH82 en ik de 1e waren (op pascalle na) anders moeten ze het even doorgeven!
Ik slik mijn multivitamine gewoon door. Nieuwe onderzoeken zeggen dat dat ook beter is. Dus gewoon hele zwangerschap én borstvoedingsperiode. Geen problemen mee. Wij kunnen aankomende donderdag om kwart over 10 naar de gynaecoloog. Spannend. Het bloedverlies is nu gestopt. Eigenlijk was zaterdag 1 malig weer een hele hoop maar daarna klaar. Hopelijk blijft het nu klaar. Word er zo onzeker van elke keer. Dan donderdag hopen dat we nog een echo krijgen en dat alles even gecheckt word. Dus hopelijk geen bijzonderheden. Dus op de lijst: Donderdag 16 april afspraak gynaecoloog
Stel dat ik donderdag een echo krijg, kunnen ze dan al zien wat het word?? Al denk ik dat zij natuurlijk naar hele andere dingen gaan kijken, haha. Ik ben dan precies 14 weken. Nog te vroeg he?
Heb multivitamine voor zwangeren in huis neem het niet elke dag in alleen op dagen dat ik niet zo misselijk ben en het toch weer uitkots. Einde van de middag hebben we afspraak bij de Vk dan gaan we voor het eerst het hartje horen. Ben zo benieuwd. @Pita, Volgens mij moeten ze al kunnen ze of het een jongen of meisje is. Hier druk met verjaardag voorbereiding morgen word onze oudste alweer 9 jaar oud 🎁🎉.
Ja met 14 weken al? Ik ben morgen 14 weken en heb morgen echo denk ik, zal eens vragen. Heb wel besloten als ze weer zo niet sociaal is als de vorige keer ik een ander vraag..hoe lastig ik dat ook vind. Wil niet als een zeur overkomen. Positiebroeken ook, maar heb ook nog 2 normale broeken die redelijk zitten met knoop los en riem om. Maar pos.broeken zitten wel erg fijn. Ik begin nu ook wel echt te groeien geloof ik.