Zo zat op de wc werd me zwart voor de ogen lag helemaal tegen de wasbak aan zweet op mn lijf. Ben daar maar op de grond gaan liggen. Er moest wat uit maar mensen kinderen..... Pfffff lijkt nu over. Even bijkomen. Deze zwangerschap zijn mijn darmen echt ultra gevoelig. Jullie ook last van?
MI, nee, geen last van mijn darmen gelukkig. Wel veel vaker op een dag ontlasting. Niet maar één keer per dag. Komt nu in kleine beetjes Geen idee van dat gevoel in mijn buik. Heb toch al twee zwangerschappen gehad, maar komt me niet bekend voor. Donderdag maar even aan de gynaecoloog vragen.
Ik heb ook vrij vaak flink last van mn darmen maar nog niet zo erg dat ik er niet goed van werd. morgen mijn eerste vk controle (zonder echo) wat kan ik allemaal verwachten?
Darmen; ik heb er niet echt last van, wel dat ik af en toe een dagje moeilijk naar de wc kan.. Catlady; bij mijn eerste controle werd mijn bloeddruk gemeten, het hartje geluisterd, ik werd gewogen, en ze voelde waar de bovenkant van mijn baarmoeder zat, dit meten ze en houden ze bij. Verder was er nog tijd om vragen te stellen en vroeg ze me of ik borst of fles voeding wilde geven. Heb een paar folders met info meegekregen. Een controle duurt zo'n 10 tot 15 minuten. Het was fijn om weer even het hartje te horen.. Vooral omdat je het kindje Nu nog niet voelt, even weer die bevestiging..
@yankee, het is bijna als een zwangerschapstest doen, zo voelt het bij mij. Je wilt het heel graag weten maar toch ook weer niet . Het enige is dat hierin niet een hele erge teleurstelling zit @Miranke, nee helemaal niet. Gewoon een "lekker" weekend gehad. Dingen in mijn eigen tempo gedaan en gisteren een paar uurtjes gewerkt, maar mijn werk is niet zwaar. Dat drukkende gevoel kan het rekken van je baarmoeder zijn. Je huid moet natuurlijk ook meerekken dus is er misschien wat weerstand. @MI, bloeddruk was perfect en mijn coordinatie ook nog, dus daar lag het niet aan. Ik zit nu in bed, maar als ik er uit ga voor het toilet dan word het weer zwart voor mijn ogen. Ik denk bloedarmoede, maar volgens de vk kan dit niet want ik heb geen bloedverlies gehad en hiervoor was de waarde 8.2 en dat is zeer goed. De dropjes en zoutjes laat ik dus even liggen. Eet wat kiwi's, pruimen (lijnzaad) en probeer je buik in beweging te houden. Wat ook wilt helpen is met zachte druk in de darmrichting meewrijven. vermijd in ieder geval bananen en wit brood. Je hebt ook die roosvice laxo (maar geen ervaring mee). Ik ken je probleem, maar heb het al heel lang, dus het is naar maar het stoort mij niet super meer. Bij extreme gevallen kan je vragen naar movicol.
Ik heb nog even contact gehad met de verloskundige. Ze weet niet precies wat de oorzaak kan zijn van mijn draaierigheid (in ieder geval geen lage bloeddruk). Ze wilde dat ik een flesje nutridrink koop en dan moet kijken of het wat beter gaat. Dus ik naar de apotheek, blijken ze alleen smerige aardbei te hebben. Als ik me dan al niet lekker voel, dan blijft dat zeker niet binnen. Dus ik ben langs de super gegaan en nog wat soep en fruit (+fruitdrank) gehaald. Ze wilde me zo snel mogelijk zien en gelukkig heb ik morgen al een afspraak staan dus tot die tijd uitzingen. Ze vond het echter niet verstandig dat ik alleen over straat ging, maar ik heb niemand hier om me te helpen.... Dus dan toch alleen. wat betreft wat ik denk, ik denk nog steeds mijn ijzer gehalte... Ook al heb ik geen bloed verloren, ik weet hoe bloedarmoede voelt en dit komt erg in de buurt met het zwart worden voor mijn ogen. Eventueel zou ik ook weer een middenoor ontsteking kunnen hebben, maar ik heb geen hoofdpijn als ik buk of opsta...
Bloedarmoede of lage bloeddruk. Door bloedarmoede wordt je heel duizelig, naar adem happen en vieze metaalsmaak in de mond. Ik heb ook geen bloed verloren maar wel erge bloedarmoede. Lan sus best!
In de vorige zwangerschap zeiden ze in het ziekenhuis dat hoe goed je ijzer ook is, tijdens he zwangerschap gaat hij zakken. Dat hoeft niet meteen bloedarmoede te betekenen maar je kind neemt een deel en je placenta en extra liters bloed. Hij gaat dus zoiezo zakken. Dus van 8,2 naar 7,7 bijvoorbeeld. Daarna kun je het weer opkrikken hoor maar je ijzer behoefte word dus meer. Darmen; ik weet precies wat ik kan doen. Ben zelf eentje die altijd darmproblemen heeft gehad. Laatste jaren vrij rustig en tijdens vorige zwangerschap deden ze het perfect! Maar deze zwangerschap pfffff Tis niet dat ik niet kan hoor maar ze reageren op de gekste dingen heel heftig dmv krampen en pijn. Bah En de ijzertabletten werken ook niet mee denk ik
Bedankt @Lycos! ik verheug me ook enorm om het hartje weer te horen!! ik drink inmiddels een week of 2 roosvice Laxo en ik heb iets minder last van pijnlijke krampen maar dat zou ook toeval kunnen zijn
Ohhh BI16 wat een nare situatie. Heel veel succes met de operatie en eerst nog even genieten. Hoe zijn de echo's van vandaag geweest? Hier vandaag voor het eerst in de zwangerschap een dagje goed gevoeld Hopen op een doorbraak en niet op een eenmalig succes. Ik voelde de kleine al een tijdje voorzichtig. Ook nu overduidelijk de kleine gevoeld en aan de buitenkant gezien @Laxo, ik had nooit darmklachten, maar tijdens de vorige zwangerschap goed veel buikpijn en obstipatie gehad. Kreeg van de dokter die zakjes movilscon, maar hielpen toen helaas niet. Als ik nu merk dat de frequentie van mijn stoelgang terug loopt, of het wat moeizamer wordt, drink ik uit voorzorg van Roosvicee Laxo en het lijkt te werken. Heb nog geen echte vastloop gehad. (*afkloppen*) Lovare, hoop dat je je snel weer beter voelt. Doe rustig aan
Daar ben ik dan.. Manlief helemaal in de zevende hemel en ik even de shock verwerkend hahaha maar... ITS a BOY...!!!!
@Kh, heerlijk dat je je vandaag beter voelde! Ik hoop dit zo blijft voor je Lekker echt genieten. @Yankee, gefeliciteerd! Een jongen . Weer wat mannelijke aanvulling aan onze lijst! Ik heb me eigenlijk vanaf een uur of 18.00 wel aardig ok gevoeld tot een uur of 20 en toen kreeg ik weer een koortsig gevoel en misselijkheid. Vanavond alvast een emesafene innemen voor morgenochtend, alleen mag ik dan niet op de scooter... Ik wil de etiketten niet in twijfel trekken. Moet sowieso maar even kijken hoe duizelig ik morgen ben. Morgenmiddag in ieder geval vkcontrole , ik ben benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder zit en natuurlijke even luisteren naar de kleine.
@Yankee......ohhh leuk een ZOON van harte gefeliciteerd.... Ga zo douchen en daarna lekker op bed morgen weer vroeg dag gr
Ik had vandaag een afspraak bij de vk, nog even een echo gemaakt met dat klein apparaatje wat ze heeft, vroeg of ze geslacht kon zien, maar ze is geen echoscopiste, dus kon niet eens een duidelijk beeld van tussen de benen krijgen wel jammer, want over 3 weken heb ik 20 weken echo, maar ik wil mijn schoonmoeder uitnodigen om mee te gaan, ze heeft het namelijk nog nooit mee gemaakt, en ik wil niet dat ze te weten krijgt, ook niet dat ze weet dat ik het weet. Dus kan niet vragen om het op een briefje te schrijven. Iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen? En het was beetje een shock - ben in een maand 7 kilo aangekomen moet opletten met eten denk ik, want als het zo blijft groeien is niet best natuurlijk Gefeliciteerd Yankee!
Gefeliciteerd Yankee! Mooi duidelijk. Simkins kan je het niet gelijk aangeven als je binnenkomt. dat je het geslacht wil weten maar je schoonmoeder nog even niet. en gaat ze iets eerder naar buitem ? of zou ze dan beledigt zijn ?