1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @B16 heftig zeg! hopelijk heb je vanacht een betere nacht.
    wat fijn dat er zo aan je gedacht wordt!!

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    @b16 heftig zeg! hoelang moet je nu in het ziekenhuis blijven? Fijn dat ze ook zo aan je kindje denken! Hopelijk knap je snel op en kan je thuis uit zieken!

@vakantie, wij gaan in juni 10 dagen naar zuid frankrijk heb er zo'n zin in!!! normaal gaan we in sept maar toen we gingen boeken was ik al gestopt met de pil (nog niet zwanger) dus als vrij vlot zou lukken zouden we de vakantie weer moeten wijzigen dus vandaar nu in juni, en dat is maar goed ook haha!

@mommytje je mag best alleen me lezen hoor hoef je echt niet gelijk van de lijst! wil je dan wel aangeven of je het geslacht wilt weten of geheim/verrassing?

3. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    @b16 heftig zeg!goed herstel gewenst.

@vakantie: wij hebben een vaststaande vakantie van 27 sept tot 6 oktober. Hopelijk gooit de baby geen roet in het eten....

4. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    @b16 veel sterkte. Hoop dat je voorspoedig hersteld en goed mag.blijven gaan met je baby♡

Hoe is jullie hb gehalte? Ik werd vorige week gebeld dat mijn hb te laag is maar het ijzer gehalte nog wel genoeg.
    ik heb van nature lagere hb. Vaak rond 7.6
    De onder grens is bij de verloskundige 7.1 en mijn was met 14 weken 6.8.
    Eet nu ijzerrijk en gebruik floradix pilletjes.

iemand ervaring met lage hb?

En gaan jullie een cursus doen? Alleen of met partner? Nieuwsgierig.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    @nell oh dat is echt op het laatste moment nog op vakantie! blijven jullie dan wel in nederland?

@Liva87 hier geen ervaring met lage hb en ik doe geen cursus.

Ik heb vandaag een beetje een vreemd gevoel onder me borsten (in het midden) en boven me buik. Ik herken het gevoel alleen wel van de zwangerschap van me dochter maar dit was het gevoel dat zij daar zat te duwen en ik duwde dan terug omdat dat niet lekker zat en ging zij weg... maar dit kan nu toch helemaal niet.. het is ook best ver bovenin zo gek, het moet nu iets anders zijn maar ja wat

6. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liva ik heb 8 en de vk was daar heel tevreden mee... geen verstand van! je zou voor extra ijzer ook roosvice ferro drinken

ik ga alleen zwangerschapszwemmen

7. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Liva, geen idee. Voorlopig is het volgens mij goed, want ik werd niet gebeld na de laatste bloedonderzoeken.

@Aardbei, je darmen die zich verplaatsen?

Ik wil zo graag de kleine voelen :(. Gewoon omdat ik m wil voelen, maar voel nog niks... (nee ik maak me er geen zorgen over)

8. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh b16...heftig verhaal. Hopenlijk ook snel pijnvrij.
    Thnxxx meiden voor de shoptips. Ga ook zeker even neuzen.
    Vakantie slaan wij ook over. Vorig jr een huis gekocht en nu voor t eerst een tuin. Dat is voor ons al vakantie ;)
    Laag hb gehalte heb ik vaker gehad. Door eten aan te passen hielp bij mij ook. En heb 2x een kuur gehad. Was toen niet zwanger...

9. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat betreft namen. Mn vriend heeft de naam van onze dochter bedacht dus er zijn mannen die meedenken ook al zeggen ze van niet ;)

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha ze zullen er zijn maar wel zeldzame vogels Miss28 ;) jij hebt er eentje hahaha

Aardbei, jij hebt dat en ik heb steeds dat rotgevoel middenin mn buik als je kleintje zich keihard uitrekt weet je wel? Dat je alles op 1 punt naar buiten voelt oprekken, soort druk. Maar dat kan toch helemaal nog niet?
    Weet ook niet. Maar de baby zit toch nog niet zo hoog aardbei? Of dat ze daar überhaupt sterk genoeg voor zijn? Raadsels raadsels :D

Hb, ik had 7,7 en moet een onderhoudsdosis slikken want ze hebben hem hier het liefst tegen de 9 aan. Vorige keer bleef de placenta vast en dat veroorzaakt veel bloedverlies. Ook nog een factortje bij mij is rood haar. Dan schijn je meer te bloeden door dunnere huid. In ieder geval is het dan het gunstigst om zo hoog mogelijk te hebben tijdens een bevalling. En ijzertabletten hebben flink wat weken nodig om je hb te doen stijgen dus beter vroeg starten dan op het laatst pas. Maargoed das beleid waar ik loop.

Risico was groot dat placenta weer niet los wil zeiden ze ook....hoop het niet. Moest mn kind afgeven en naar de ok.... niet leuk.

11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Gister heel bericht getypt, liep er iets vast en hoppa bericht weg.

Maar goedemorgen!

Klinkt best heftig B16, hoop dat je snel opknapt. Hoelang moet je daar liggen?

Das spannend met vakantie Nell! Wij hebben niks gepland, kunnen in de zomer niet weg met werk en september zal wel niks worden. Misschien nog een weekendje.

Ik heb geen idee wat mijn ijzer is, maar zit uit voorzorg ook aan de pillen.

12. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

hoeveel weken verlof nemen jullie voor de bevalling?

13. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Morgen hoor ik tot wanneer ik moet blijven. Ik denk zelf tot in ieder geval as maandag. Het gaat iedere dag een klein beetje beter, maar heb nog veel moeite met overeind komen en heb nog best veel pijn.

Als ik weer straks aan het werk ga hoop ik door te kunnen werken tot 4 weken voor m'n uitgerekende datum.

14. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @B16 fijn dat het een klein beetje beter gaat! hoop dat je snel naar huis mag, daar knap je toch altijd sneller op dan in het zkh.

15. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    B16: Heel veel sterkte! Fijn dat alles goed is gegaan en het goed gaat met de beeb, en dat ze je wat extra aandacht geven. Dat heb je ook wel verdiend :) Keep us posted!

Lovare: Jeej een jongen!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Catlady: ik neem 4 weken van te voren verlof denk ik, kan ik een beetje bijkomen, ook mocht de beeb vroeg komen. Mijn werk is best fysiek, dus dat kan ik wel gebruiken denk ik. Maar misschien dat ik thuis bijv. een beetje mails kan beantwoorden enzo dus toch nog een beetje meehelp.

IJzergehalte: Bij mij hebben ze alleen gezegd dat al mijn bloedwaarden goed waren, ik heb verder geen details gekregen.

Vakantie: In juni gaan we 2 weken naar Bali en Java, zin in!

Namen: Jongensnaam hebben we al, meisjesnaam moeten we nog over nadenken. Maar dinsdag weten we wat het wordt dus.....

Cursus: Ga wel zwangerschapsyoga doen en bij zwembad in de buurt een zwangerschaps zwemprogramma uitproberen. Qua bevalling gaan we samen een avondcursus doen van een paar avonden. Ik vind het toch wel fijn als mijn vriend een beetje voorbereid is, ook al zal het wel confronterend voor hem zijn denk ik haha. Misschien ga ik ook nog naar zo'n dagcursusje voor borstvoeding. Dat wil ik graag doen en alle info schijnt bij te dragen aan een goed verloop!

Mocht ik nog wat gemist hebben (waarschijnlijk) mijn excuses, ik ben een paar dagen niet online geweest en heb niet alle pagina's teruggelezen.

Zijn er trouwens nog dames moe? Ik ben nog redelijk moe moet ik zeggen! Vooral na drukke dagen moet ik echt bijkomen. Morgen en zondag weg voor de zaak, op zich gezellig maar ik zie er wel een beetje tegenop.

16. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Luna30 helemaal vergeten! we gaan samen naar een info avond over fles&borstvoeding en ik ga naar een 2 daagse avond cursus borstvoeding!

17. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ja dat klopt! Bij mijn scan gebeuren doen ze de 20 weken echo tussen 17 en 21 weken.. Dus ben er vroeg bij :)

PS Catlady ook gefeliciteerd met je mannetje!

18. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    B16; klinkt heel heftig allemaal, hopelijk mag je maandag lekker naar huis. Kun je daar lekker rustig aan doen..

Ijzergehalte; ook bij mij hebben ze alleen gezegd dat de bloedwaardes goed waren, dus ik heb ook geen idee van mijn precieze waardes.

Lovare; ik voel beebje ook nog niet. Soms denk ik, zal ze dat zijn? Maar dan denk ik alweer snel dat ik het me verbeeld omdat ik het zo graag wil ;)

Cursus; ik denk dat ik alleen ga zwemmen en een avond bijwonen over borstvoeding. Hier hebben ze me aangeraden die avond pas te doen rond week 30/32. Zo zit het allemaal nog vers in je geheugen als je bevallen bent. Hier is bij de verloskundige elke 4 weken zo'n avond.

Verlof; ik heb 4 weken van te voren gevraagd. Ik mocht kiezen uit 6-5 of 4 weken. Ik wil zolang mogelijk doorwerken als het kan, zodat ik meer tijd nà de bevalling heb! Mijn eerste verlofdag is 7 september :)

Namen; zijn we dus al bijna uit doordat vriendlief zo goed meedenkt! Tweede naam weten we sowieso al!

Wanneer vragen jullie peet/knuffel ooms en tantes?

19. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Wij wisten de naam eigenlijk al heel snel! Wel twijfelen we over een eventuele 2e naam. Weten niet zo goed of we dat wel willen. Ikzelf heb 3 voornamen en m'n man maar 1, dus misschien geven we ons kindje er dan wel 2 😃

Verder vragen wij geen peet oom of tante oid.

20. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ja dit herken ik zeker! En ik moet ook weer vaker plassen de laatste tijd..

Deel Deze Pagina