Goedemorgen, Bah verstandskiezen, 2 zijn er bij mij uitgesneden en die andere 2 zijn ook niet door maar mogen blijven zitten geloof ik. Ellendige dingen . Ondergoed blijft wel gewoon passen toch? Nooit over nagedacht nog..
Ik was twee keer hoogzwanger in de winter en vanwege de extra steun en warmte waren die tenten wel erg lekker! Maar nu vraag je mij ook af waarom ik die toen had. In de zomer is zon extra laag stof ook veels te warm...
Ik zal voor je duimen Lovare! Hoop echt dat je snel wat vindt en gewoon kan verhuizen als het nog redelijk comfortabel is. Ja leuk hè die setjes van de Ikea! Ik ga ook deze mobiel kopen: LEKA Mobiel - IKEA Mijn verstandskies is al 5 jaar aan het opkomen ; dan krijg ik last van een ontsteking en dan trekt het weer weg en is het een jaar rustig tot er weer een ontsteking komt. Gelukkig duurt dat meestal maar een paar dagen en is het zo weg. Hij zit vlak onder mijn tandvlees (vandaar de ontstekingen zo nu en dan) maar komt dus nooit echt door. Ik kon het toen preventief operatief laten verwijderen, maar heb ik niet gedaan. Wie weet blijft je verstandskies dus nog wel even rustig, zou lekker zijn voor je! Over de baby voelen: Als ik er nu echt op let voel ik hem meestal wel elke dag één of meerdere keren. Maar afgelopen week 3 dagen enorm last van mijn buik/darmen gehad, helemaal opgeblazen, dan loop ik echt met zo een opgeblazen en pijnlijke ballon rond (nog meer dan normaal ) en dan voel ik echt helemaal niks. Vandaag buik weer normaal en daar was het plopje weer Echt irritant, ik ben vega en moet dus echt op mijn proteine inname letten nu, maar veel van de vega dingen waar veel proteine inzit zijn peulvruchten etc. en mijn buik is nu dus mega gevoelig waardoor ik dat niet echt aankan. Wel irritant. Mijn bloedwaarden waren gelukkig supergoed dus kan verder gewoon blijven eten zoals ik eet.
Bevallingslijst 1 - 15 oktober 1 oktober (3) Simkins: 30 jaar, 3e kindje Poefie: 30 jaar, 1e kindje MI87: 28 jaar, 2e kindje Jongen! 2 oktober (3) Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje Verrassing! NonAmanda: 26 jaar, 2e kindje Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje! 3 oktober (2) Femhe: 30 jaar, 2e kindje Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje Meisje! 4 oktober (5) Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Jongen! Lycos: 27 jaar, 1e kindje Meisje! Rkd: ... jaar, 2e kindje Miranke: 37 jaar, 3e kindje Meisje! Sterre01: 27 jaar, 2e kindje Meisje! 5 oktober (4) MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jade86: ... jaar, 2e kindje Mie88: 26 jaar, 2e kindje Jongen! MissCandy: 29 jaar, 2e kindje 6 oktober (6) Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Jongen! Bloem19: ... jaar, 2e kindje Beautevil: .. jaar, ?e kindje Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jongen! Jossie81: 33 jaar, 2e kindje Veetje83: 31 jaar, 2e kindje Jongen! 7 oktober (3) Chayennah: 34 jaar, 4e kindje Miss28: 32 jaar, 2e kindje Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje Meisje! 8 oktober 9 oktober (1) Mom13: 32 jaar, 4e kindje Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Meisje! 10 oktober (6) Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Lovare: 25 jaar, 1e kindje Jongen! mloes89: ? jaar, 1e kindje xxBloesem: ? jaar, 1e kindje TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Jongen! & Meisje! Joyce1: ? jaar, 4e kindje Jongen! 11 oktober (3) Kimmartijn: ? jaar, ? kindje keepvogel: ?jaar, ? kindje Yankee: 27 jaar, 1e kindje Jongen! 12 oktober (2) Ons2ewonder: 26 jaar, 4e kindje 13 oktober (6) proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Jongen! Marijke88: 27 jaar, 3e kindje B16, 31 jaar, 1e kindje Meisje! Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Nell, 30 jaar, 3e kindje 14 oktober (1) Unbelievablee: 24 jaar, 1e kindje 15 oktober (4) Flowerpower50, 24 jaar, 3e kindje Najade: ? jaar, 4e kindje Jongen! MamavanCG: 29 jaar, 3e kindje Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Jongen! Totaal: 50 zwangeren Sterretjes; NathalieD - 6 wkn Shendari 2moekes - 5 wk 5 dg Pinkcloud Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz Laana - bbz Ilse1980 Afspraken mei! 11-05 KH82: "20 weken" echo 11-05 Mammievan6: Controle 11-05 Mamavascosofia: Controle VK 12-05 Pinac: Controle gyn 12-05 Veetje83: Controle gyn 13-05 Marijke88: Controle 15-05 Aardbei1707: "20 weken" echo 18-05 Mammie van 6: "20 weken" echo 18-05 Jossie81: "20 weken" echo 19-05 Nell: "20 weken" echo 19-05 Tunisiana: "20 weken" echo 20-05 B16: "20 weken" echo 20-05 Lycos: "20 weken" echo 20-05 Miss28: "20 weken" echo 22-05 Ilse1986: "20 weken" echo 22-05 Yankee: "20 weken" echo 22-05 Catlady25: "20 weken" echo 22-05 ProudMama90: "20 weken" echo 26-05 Lovare: extra onderzoek 26-05 Luna30: Controle 26-05 Mommytje: "20 weken" echo 26-05 Pinac: "20 weken" echo 26-05 Veetje83: "20 weken" echo 27-05 Mie88: "20 weken" echo 28-05 Marijke88: "20 weken" echo 28-05 Mamavasosofia: "20 weken" echo 29-05 Lovare: "20 weken" echo + controle 29-05 Najade: "20 weken" echo + controle gyn Afspraken juni! 01-06 Pitahaya: "20 weken" echo 03-06 Aardbei1707: Controle VK 24-06 Catlady25: Pretecho 30-06 Luna30: Controle
Ik heb zo'n grote onderbroek gekocht bij de prenatal. Niet erg charmant maar kleed wel mooi af onder een jurkje. Maar je kan toch wel je gewone ondergoed blijven dragen eigenlijk? Heb altijd van die boxertjes... gewoon onder de buik dragen dan. Ik ga zo die box van de etos ophalen... spannend!
Hier vanochtend nog even geshopt. Baby's eerste pakjes! Dan wil ik nog het pakje van z8 bestellen maar die is altijd op voorraad. Jammer dat Dirkje gaat stoppen. Die hebben ook zulke leuke dingen! Daar ga ik nog wel wat bestellen.
Controle gyn gehad. Prima. Baby deed het zoals het moet. Ben alleen wat dingen vergeten te vragen. Maar goed over drie weken weer terug. 1 juni controle-afspraak 15 juni suikertest BI87: gefeliciteerd met jullie 2e zoon. Wat leuk! Lovare: bedankt voor het patroon. Ik heb voor moederdag babywol gekregen, dus kan aan de slag!
18 weken dans🎉 Gelukkig deze week weer paar uurtjes werken sinds 9 weken heerlijk!! Nu wel kapot maar gaat goed komen
Dames, help!!! Ben 2 weken op vakantie geweest en heb 1,5 week nodig gehad om bij te lezen. Ik heb alles gelezen, maar ben al zoveel vergeten!! Sorry, sorry.... B16, fijn om te lezen dt alles goed is gegaan en dat je weer naar de vk mag, super! Bij de eerste hebben wij de kinderwganebak gebruikt in het begin op onze kamer, maar ik vond dat niet ideaal. Het onderstel stond er ook (anders lag ze wel laag als de bak gewoon op de grond staat) en als je dan weer op pad wilde, moest alles weer naar beneden. Ik ga nu toch nog maar op zoek naar een wiegje. Maar eerst moeten we maar eens kijken of we alles op tijd afkrijgen. We zitten nog steeds (al vanaf januari) in een verbouwing. Er is een dakkapel op gezet en we zijn bezig om (zelf) op zolder kamers te maken. Nou ja... vriendlief. Alleen is er bijna geen weekend waarin er tijd is. Als mijn vriend uit het werk komt worst het al snel donker, dat klust ook niet handig. Het wordt dus nog een strijd tegen de klok. Qua dekentjes, koop niet teveel. Ik had vrijveel, maar onze dochter is een woelwater, dus dat was al snel de overstap (niet de eerste weken al hoor) naar slaapzakken. De vakantie eindigde nog spannend. We waren op Mallorca en bij het uitchecken kleedde ik mij om van bikini naar kleding voor de vliegreis. Toen ik de toiletten wilde verlaten kwam er aan de andere kant van de deur iemand aanstormen (dichte deur, dus zag ik niet) en kreeg ik de deurklink vol in mijn buik. Ik heb een half uur lang zo'n rode afdruk gehad, dus goed hard. Met mijn Rhesus negatief moet ik altijd goed opletten da ik geen knal of letsel in mijn buik krijg, maar dat overkomt mij dus op Mallorca. Op weg naar de luchthaven de VK gebeld en moest ik 's avonds toch naar huis ziekenhuis. Pfff... ik was helemaal brak, kom ik daar om 22.30 aan en dan begint het wachten. Eerst verpleegkundige voor de vragen, dan het lab en tot slot de as. gyneacoloog. Het was al 00.30 toen ik alles gehad had. Echo was goed, maar moest ook bloed laten prikken en de uitslag duurde wat uren. Omdat het al uren eerder gebeurde heb ik toch maar de antiprik gekregen. Gelukkig bleek de volgende dag dat de dosering goed was. Ik had vandaag de 20 weken echo, maar kneep 'm wel even. Ze is wel wat lichter dan gemiddeld (en ik ben in 14 weken tijd 8 kilo aangekomen ) du we krijgen over een week of 8 nog een extra echo om dat te checken. Het zag er nu zeker niet verontrustend uit. Alles zag er verder gelukkig goed uit en toch als second opinion te horen gekregen dat we nog een dochter verwachten! Ik voel ons meisje echt iedere dag meerdere keren, dat is wel fijn. Bij de vorige zwangerschap lag bij mij de placenta ook voor, dus toen duurde het idd langer. Sorry dat ik zo weinig op jullie gereageerd heb, ga het nu weer meer bijhouden
Jeetje Kh wat schrikken. Geen leuk einde van een fijne vakantie dan! Gelukkig is alles goed met jullie kleine meisje, dat gewicht komt ook wel goed! Welke dekentjes raad jij aan voor de eerste weken dan? Er zijn zoveel soorten diktes.. De teddy variant van Koeka is heel dik! Of is een gewone deken van koeka ook al goed? Deken Belize heet ie geloof ik.. Leuke pakjes MI! Ik heb vandaag weer wat online geshopt bij happybee. 4 broekjes/leggings met kortinggggg.. Ze komen als het goed is morgen of overmorgen al binnen..
Jeetje dat is ook schrikken! Hoe weet je eigenlijk of je rhesus negatief bent? Wij hopen zondag laminaat er in te krijgen, dan kunnen ledikantjes etc naar die kamer. Beetje vol zo. Zijn jullie allemaal al aardig aangekomen? Stond nooit vaak op de Weegschaal maar ben nooit meer dan 2,5 kg aangekomen volgens mij. Fijn dat je weer wat kunt werken Ilse! Ben je niet meer misselijk en kun je weer eten? Ik voel als ik s avonds op bed lig wat gebubbel in mijn buik, zouden dat beebs zijn? Morgen weer controle, ben benieuwd.
Ik vind dit zelf ook lastig hoor. Mij werd toen geadviseerd om te kijken naar 'ademende' stoffen, denk aan katoen. Ik heb een dekentje gekocht bij de Leenbakker en dat lijkt aardig op Koeka, maar de prijs is veel vriendelijker . Ik zal eens zoeken of ik nog een foto daarvan heb. Ik heb eigenlijk 3 soorten: - lakentje (waar als het kouder is ook een dekentje over gelegd kan worden) - slaapzakken - Duodeken van Jollein. (hier kan een echt overtrekje omheen) Wij zijn begonnen (volgens mij is dat vrij standaard) met een lakentje en een dekentje, maar ze is altijd onrustig geweest. Daarna zijn wij overgestapt op slaapzakken. Eerlijkheidshalve moet ik dus bekennen dat ik de duodeken nog nooit gebruikt heb. @Pinac, ik wist het al van de eerste zwangerschap, maar het is 1 van de dingen die ze testen bij je eerste bloedondzerzoek. Daarbij wist ik het al, want mijn moeder heeft het ook en het is wel goed dat je dat van jezelf weet. Ik kan namelijk aan iedereen bloed doneren, maar alleen bloed ontvangen van iemand die ook thesus negatef is. Anders stoot mijn lichaam het bloed af en daar zit dus ook het gevaar in voor het ongeboren kindje (we weten immers nog niet welke rhesusfactor het kind heeft)
Gevonden. Het grijze dekentje is van de Leenbakker, die heeft ook zo'n wafelstructuur. Weet niet of dat zo te zien is, anders even inzoomen. Het idee van Koeka.