1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @aardbei, bij showroomprive sta ik aangemeld met mijn facebook en bij limango met een mailadres. Kost niks en is erg handig :) (en zo goed als geen gezeur qua reclames)

Jeetje wat was de kleine druk vanmorgen, met draaien en schoppen. Zo gezellig wakker worden :)
    Ik heb een zwangerschapspiercing!! Geen mooi ding (= te groot) en de buigzaamheid valt ook wel mee (maar hij buigt wel)... Stad en land afgezocht.
    Ennnn ik ben geslaagd voor mijn "koeka" stof. Een hele mooie zachtblauwe kleur. Deze is wat luxer met aan de binnenkant badstof, dus wat warmer voor in de winter. Ik ben verliefd <3

@Pinac, jij moet gewoon voor jezelf bepalen wat jij fijn vind en je zeker niet alles wijs laten maken. Iedereen kan puffen en op het moment van de bevalling zal de vk je vast nog wel even helpen daarmee.

@Marijke, welke winkel jij? Ik bij de schroder en ik zag het ook op de markt.

@Eten, geen idee hoe dat bij mijn kleine zal zijn. Ik ben helemaal geen moeilijke eter en ook nooit geweest. Ik hoop dat hij ook zo is.

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
  3. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Net met de stomer eigen appelmoes gemaakt, tegelijk met het avondeten en ik kan zeggen: geslaagd!!! Echt waanzinnig lekker (net zo zoet als van de supermarkt, maar zonder suiker).
    Ik wilde het ook met mango doen, maar kon geen mango's meer dragen vanaf de markt. <3

4. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hé meiden!! Hier een berichtje vanuit parijs

@bevallen. Ik wil zeker in het ziekenhuis bevallen. Het is onze eerste en we vinden het al spannend genoeg. Dus lekker 'veilig' in het ziekenhuis

@kamertje.. wij beginnen er over 2 weken al aan (nieuwe vloer en verven) en willen dan ook het kamertje bestellen bij babypark (nog geen definitief keuze gemaakt)

Ben trouwens echt geen voorstander van voedsel uit potjes voor baby's of kids uberhaupt dus dat zal ik nooit aanschaffen. Tegen die tijd lekker alles vers maken.

Heel veel gelopen hier in parijs (gister 15000 stappen) en ben na afloop wel doodop maar merk dat alles wel lukt. Vandaag toch wat met de auto gedaan.. heb instappers gekocht die ik al bijna 3 jaar zocht en overal uitverkocht waren.. super blij mee.

Verder is de babykleding hier toch niet echt wat ik dacht. Heb al zoveel dus het moet wel heel mooi zijn wil ik het kopen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik voor meisjes zooveel leuks gezien heb mja!!

Geniet nog lekker van jullie weekend
    Ik ga op m'n nieuwe instappers maar even richting de eiffeltoren

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Yankee, hebben ze daar niet petite bateau???? Kun je nog ff kijken. Maar wel prijzig ;)

Bevallen, het word zeker weten het ziekenhuis. Bij mijn zoon vacuum gehad, ruggenprik en naar OK omdat de placenta niet los wilde. Was blij daar te liggen. Groot gedeelte van thuisbevallingen eindigen uiteindelijk ook in het ziekenhuis. En tja, ik ben zeer makkelijk...ik wil denk ik wel weer een ruggenprik. Vond het heeeeeeerlijk! Maar zeker weten doe ik nog niet. Denk er nog over na. Komt wel omdat ik geen morfine achtige middelen wil/mag. Daar word ik mega ziek van dus ruggenprik is voor mij de enige pijnstilling die ik kan hebben. En we leven inmiddels in 2015. Je hoeft geen onnodig pijn te leiden. Maar merk wel dat in NL vaak een soort taboe heerst als je met ruggenprik wil. Of dat mensen het rare idee hebben dat je niet 'vrouw' genoeg bent als je het niet zonder hebt gedaan.
    Maar ja, NL is ondertussen wel een van de weinige landen waar niet standaards een prik word gegeven.

Maar intussen toch twijfelen he ;)
    In ieder geval een fijn gevoel dat ik de keus heb.

6. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Om eerlijk te zijn vind ik een ruggenprik eng.... Ik weet dat de kans dat het mis gaat klein is en dan nog vind ik het eng...

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Uhmmmm....geloof mij, als je op 8cm zit dan voelt een ruggenprik aan alsof ze een kusje op je rug geven :D

8. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Ik zal ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik een medische indicatie heb door m'n operatie.

En een ruggenprik??? Ik zou het zo weer doen. Geen centje pijn!!!

9. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook bevallen in het ziekenhuis!

En kom maar op met die ruggenprik haha geen ervaring met een bevalling natuurlijk maar pijnstilling lijkt me best prettig!

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Mi, als je refereert aan de "pijn" die een ruggenprik doet, dan geloof ik je best. Ik heb het echt over de gevolgen als het mis gaat... Ik weet dat die kans nihiel is, maar ik vind het toch eng...

11. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Had bij de eerste ook een ruggenprik vond het heerlijk. Bij de tweede riep ik meteen toen ik op de verloskamer kwam wil een ruggenprik. Helaas kreeg ik helemaal niks omdat de bevalling heel snel ging. Achteraf gezien was dat ook wel heerlijk. Vanaf de eerste wee tot de geboorte duurde maar twee en een half uur. Dat ging allemaal zo snel. Was wel pijnlijk maar de tijd vloog voorbij en voor ik het wist mocht ik al persen. Doe mij maar nog zo'n bevalling. Als het zover is moet ik ook meteen de Vk bellen als de weeën beginnen. Ze is bang dat deze word gelanceerd :$. Hoop alleen zo dat ik het ziekenhuis haal.
    Heb altijd de angst dat de kleine in het vruchtwater poept en binnen krijg. Dat was bij de oudste het geval en pas na een paar dagen gehuil van hem en gezeur van mij werd hij door een kinderarts nagekeken en moest hij meteen door naar de kinderafdeling en heeft ie daar een paar dagen gelegen.
    Sofia heeft gelukkig tijdens de bevalling gepoept en gelukkig niks binnen gekregen.
    Nu hoop ik dat het bij deze kleine zijn of haar behoefte pas doet als ie is geboren.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Hihi tis wat die bevallingen!

Ik heb het helemaal zonder gedaan (op de tens na, maar was meer afleiding dan dat het hielp voor de pijn;)) maar ik zou er niet meer voor kiezen hoor, toen ook niet maar had geen keus meer. Laatste cm gingen iets sneller dan verwacht. dus kon geen verdoving meer krijgen.
    Vorige keer ook in het ziekenhuis bevallen en nu zeker weer! Vind dat ook een veel fijner gevoel geven.
    Ik zou alleen niet zo snel voor een ruggenprik kiezen, weet niet lijkt me doodeng. Wat ik vorige keer graag wilde is zo'n pompje, daar heb ik zoveel goede ervaringen over gehoord. Toen ik bevallen was riep ik ook gelijk, wil nog wel een 2e kind maar wel MET verdoving! Maar ja je weet nooit hoe het loopt natuurlijk hoop dat ik nu wel op tijd ben, maar was wel trots op mezelf dat ik het toch even gedaan had zonder iets van verdoving :)

13. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Was van de week nog iets over in editie nl, dat Nederland een van weinige landen is waar verdoving nog soort van taboe is.

Is ruggenprik niet erg pijnlijk? Zoals ik er nu over denk wil ik m ook, folder was wel weer iets eng haha. Maar zonder echt niet..

Net kinderwagen gekocht, via marktplaats maar echt super netjes en compleet. Een zwarte easywalker duo, blij mee! Wel heel gevaarte maar past net door de deur.

14. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Hellow :)

Pff ik heb een hels dagje achter de rug. 9 uur gewerkt, zonder pauze, in m'n eentje op twee groepen door langdurig ziekte van collega en er is nog geen vervanging(normaal 1 begeleider per groep)
    Benen onder mn lijf uit gerend, Boze, ongeduldige cliënten, niet leuk :(
    Nu doodmoe in bed, lekker zo'n vrije zaterdagavond! ;)

Yankee; jaaaa petit bateau! Geniet ervan met vriendlief in Parijs!

Bevalling; verdoving lijkt me fijn, maar zoals lovare zegt; een ruggenprik kan ook mis gaan.. Ik durf niet goed denk ik!

Pinac; laat je niet gek maken! Je beslist zelf wat je wel of niet doet en wat goed voor je is!

Truste allemaal ladies

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijlpaal: 20 weken dans!!

16. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    So heavy Lycos! Pas je op jezelf? Goed op je strepen gaan staan hoor!

Aardbei gefeliciteerd met je 20 weken!!

Ik ga ff muziek maken en verder rustig aan vandaag. Gisteren leuk op visite geweest en de kleine liet zich goed slapend overleggen, zijn we er weer eens uit geweest :)

Verdoving.. Niet in verdiept met vorige bevalling en is ook niet aangeboden na meer dan 24u bezig te zijn.. Ga deze keer mezelf er wel in verdiepen maar wil niet compleet van de wereld zijn en het wel bewust meemaken. Vanaf hoeveel cm doen ze geen ruggenprik meer? Ik ben zo hard voor mezelf en als het echt nodig is dan zal het te laat zijn denk ik. Maar wel goed om de opties te bekijken.

Fijne zondag allemaal!

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Hier ook vandaag 20 weken dans! :D
    We zijn al op de helft! Jeeeeej...
    Kan niet wachten tot woensdag, dan mogen we ons meisje weer bewonderen!

18. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Gefeliciteerd Aardbei en Lycos, met jullie 20 weken. Schiet al aardig op zo &#128516;.

@Jossie, Volgens mij krijg je geen ruggenprik meer vanaf de 5cm maar dat was ruim 3 jaar geleden. Weet niet wat het ze tegenwoordig aanhouden.

Vanmiddag komt een vriendin met der kinderen en dan gaan we met z'n allen naar het zwembad. Lekker dobberen in het water. Heb er helemaal zin in.
    Eerst maar eens even mijn collectie badkleding tevoorschijn halen en hopen dat er iets bij is wat over mijn buik past.

Fijne middag iedereen.

19. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Oh heerlijk mamavascosof! Geniet ervan..
    Ik mag weer gaan werken zometeen...
    Nog 6 dagen en dan een weekje vakantie, zoooo veel behoefte aan op dit moment..

20. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Moet je weer alleen op 2 groepen dan? Dat is ook geen doen!

Ik lig elke middag een uurtje op de bank, doodmoe. Respect dat je nog zulke dagen werkt!

Lijkt heerlijk weer! Vriend en buurman zijn laminaat aan het leggen, gaat lekker snel zo.

Deel Deze Pagina