1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Aan je schrijfwijze lees ik eigenlijk af dat je het graag wil kopen..

Als je nog een tweede krijgt kun je alles weer hergebruiken doordat het matras niet vies wordt ;)
    zoals ik van velen lees is een gewone molton en hoeslaken niet genoeg om het matras schoon te houden!

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja, ik denk inderdaad dat ik het wel gewoon wil doen. Maar wil met alles wel een goede overweging maken.
    Ik heb zoiets van : Baat het niet , dan schaad het niet.

En inderdaad... molton moet ik dan natuurlijk ook nog. En een tweede willen we wel, misschien nog wel een derde ook. Maar eerst deze er maar uit poepen. :D

Ik dacht zojuist weer een klein schopje te voelen! Waarom schopt de baby niet wat vaker? ;)

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ook geen earosleeper. Elk matrasje die je koopt is in NL goedgekeurd anders worden ze simpelweg niet verkocht.
    Hier een sterk mannetje die eigenlijk na een week zijn koppie om kon draaien en een buikslaper.
    Heb er toen ook naar gekeken daar niet van.

Je kunt het inderdaad zo duur maken als je wilt. En ik denk dat de fabrikant stiekem ook wel een beetje misbruik maakt van angstige ouders.
    Maar ik weer nog heel goed van de eerste hoe lastig het is. Je word bedolven met informatie en soms worden je zelfs dingen opgedrongen want als je dit of dat niet hebt of doet, nou dan ben je een onverantwoorde moeder hoor!

Volg je moederhart en zoals Nell mooi zegt: hou de angst reëel. En kindje kan meer hebben dan je denkt.
    Wees bezorgt maar vergeet niet te genieten. En heb jij het geld niet voor al die dure dingen? Dan is dat ook niet erg want alles wat in NL verkocht word is aan strenge wetten onderheven en flink getest.

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Heb laatst ook eens gegoogled idd, alle matrassen moeten door een keuring anders mogen ze niet verkocht worden. Hier ook geen aerosleep, vind ze behoorlijk prijzig en dan keer 2..

Wat doen jullie in de box? Alleen boxkleed? Is dat niet bikkelhard? Ik zag laatst bij iemand die liet baby eerste tijd beneden in de box slapen overdag, die had een boxmatras. Vond ik best een idee, 2 wiegjes in de kamer wordt hier wel krapjes.

Maar matrassen in maat tweelingbox zijn er gewoon niet te vinden, boxkleden ook amper. Beetje jammer, want die boxen zijn er genoeg te koop.

5. Pitahaya

Hmm... ja, als dat echt zo is.... van die keuring, dan misschien toch maar niet. Ik ga het vanavond gewoon even met manlief overleggen.
    Alleen die hoezen en niet de topper erop heeft zeker geen zin of wel?

Ik laat de baby niet in de box slapen. Ik wil vanaf het begin eigenlijk gewoon box=spelen en wieg=slapen aanleren.
    Ik heb zo'n licht wiegje wat ik heel makkelijk beneden kan neerzetten en weer kan mee nemen naar boven in de avond... dus die verplaats ik dan steeds. Dan kan beep in de wieg slapen steeds.

6. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat erg!! Heb zoveel getypt en weg is het. Ben sinds kort overgestapt van Apple naar samsung en dat gaat nog niet helemaal goed!! Mis m'n iPhone mja ik begin wel weer opnieuw

Gisteren net voor middernacht terug gekomen uit parijs en nog half brak en enorm.moe van al het wandelen!! Wel enorm.genoten en er was werkelijk waar prachtig weer..

Wat betreft een matras. Wij nemen ook een aerosleep . Simpelweg omdat mn zussen deze ook hebben en goede ervaringen mee en vindt het verschil tussen normale en aerosleep niet groot genoeg om iets anders te overwegen

M'n buik is overigens van plat naar dik gegaan! Zelfs m'n man is ervan geschrokken. Zo groot.is het verschil.. maak straks een foto

@wagen.. wat fijn dat velen de wagen al hebben! Na vrijdag (20 weken echo) gaan we beginnen met babyshoppen ! Ik wil een stokke xplory en manlief de joolz Day earth dus dat vechten we dit weekend nog uit in babypark

Iemand een idee hoelang de levertijd is van een wagen en/of kinderkamer ?

Qua kamer ben ik er denk ik wel uit .. ik vind dit een mooi kamertje
    Louise de Philippe Wit - Ledikant - Commode - Kast | Babypark

Maar wil nog eenmaal bekijken en dan definitief bestellen.
    Jullie al een idee welke babykamer jullie willen?

7. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik zag ook dat iemand de baby in de box op een verschoningskussen liet slapen. Net iets dikkere laag en randjes aan de zijkant. Dekentje erover en klaar. Ik laat de baby gewoon de in kinderwagenbak slapen, of in de draagdoek. Dat vinden ze zo heerlijk (l).

8. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Mooie kamer Yankee!

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je kunt ook twee boxkleden op elkaar. Ik had de box via marktplaats en kreeg er een boxkleed bij. Maar ik wilde een nieuwe. Vind ik wat frisser dus ik legde die tweedehands er gewoon onder. En nu gebruik ik hem veel voor op de grond.

Yankee, ben benieuwd naar je buik!

Dames die de echo hadden: was alles goed?????

Nell, mooie kamer??? Mis ik iets??? (ga maar ns terugbladeren dan)

Vanavond op kraamvisite. Kan bijna niet geloven dat in oktober wij ook weer zo'n klein droppie hebben.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O pffff nu zie ik de link ;)

Mooi! Lekker warm ook met de kleuren. Of gat het alleen om de meubels?

Hier ook een moodboard gemaakt. Denk dat we voor mint groen gaan met wit en donker grijs als stoere tint erbij.
    Wilde mint eigenlijk al lang maar je ziet steeds alleen meisjes kamers in die tinten. Ik ga er een jongens spin aan geven :D

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik mis de "vind ik leuk"knop op dit forum!

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Wow mooi yankee!! helemaal mijn smaak!

Mintgroen kan toch zeker ook voor jongens? wilde ik ook miss doen... dacht juist dat het meer voor jongens was als voor meisjes??? maar ja geen idee haha!

Wat ik me alleen afvroeg heb van me moeder dus een mobile voor aan de muur gehad voor op de babykamer en sz heeft een schilderij geverfd.. heel leuk maar is allemaal blauw, staat dat wel leuk op die kamer als ik voor mintgroen zou gaan??? dat vind ik lastig...

13. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het lastig vind qua kleuren van de babykamer. Ik heb 1 muur een beetje groen/blauw laten verven. De andere muren zijn een beetje roomwit/lichtgelig. Zag vandaag op fb van die 3D vlinders voorbij komen. Denk dat ik die in het lichtroze met grijs bestel en dat mooi op de muur bij het ledikantje doe. Eigenlijk zou ik de andere muren gewoon wit willen verven, maar het hele huis heeft de roomwitte/lichtgelige kleur dus dan moet ik de rest ook gaan doen (eigenlijk wil ml dat omdat het anders niet zou passen...)

Haha genoeg moeilijke beslissingen dus! Dan ven ik nog niets wezen kijken baar kinderwagens oid!!!

14. Pitahaya

@ Aardbei: Wat is een mobiel voor aan de muur?? Ik vind mintgroen juist leuk voor jongens!!

Ik denk dat een schilderij wel leuk kan hoor, bij een mintgroene kamer. Waarom niet?

Ik heb deze mobiel gekocht bol.com | Happy Horse - Dikkie Dik - Mobiel,Happy Horse | Speelgoed. We doen een dikkie dik oranje kamer. Maar nu zei een vriendin dat je beter niet zo'n mobiel boven het bedje kan hangen omdat het bedje niet om te spelen is?? En dus kan ik deze dan beter boven de box hangen?
    Maar wat doe je dan in het bedje? Helemaal niks?

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Och meid, hier was het een uitvinding hoor! Hoefden wij niet erbij te blijven als zoonlief niet wilde slapen en lag hij heerlijk ernaar te kijken en op een gegeven moment viel hij in slaap.

Lekker doen zoals jij het wil. Werkt het niet dan kun je hem alsnog boven de box hangen toch?
    Ik ben een eigenwijze moeder hoor ;)

Ben altijd wel consequent geweest, in bed ga je slapen en in de box spelen. Werd hij moe in de box ging hij naar bed. Maar nooit geen problemen gehad met dat hij in bed wil spelen...nu is de batterij van de mobiel leeg dus hij hangt er te hangen ;) maar hij gaat nu zoiezo gewoon slapen.

16. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mi, het gaat me alleen om de meubels..
    En vindt t idd mooi kamertje .. ook te gebruiken voor een evt 2e

17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Slapen voor paar uren in bak kinderwagen is wel goed? Dat is ook nog idee idd. 2 boxkleden over elkaar is wel zacht genoeg? Vind 1 kleed op hout wel erg hard.

Mooi Yankee!

Wij hebben 3 muren wit en 1 donkergrijs. Kleur erin met gordijnen en leuke dingetjes en misschien nog wat op de muur.

18. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Sommige babys raken overprikkeld van zon ding boven hun bed.

19. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dan! Lekker veel geschreven.
    Wij hebben de 20 weken echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Hyperkind en daardoor soms moeilijk te meten e.d. 😄

Heb twee mooiste plaatjes ff bijgevoegd. Ik ben helemaal om 😊 Wat een snoepie!

Bijgevoegde bestanden:

20. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mammievan6 Wat fijn dat alles goed is en wat een mooie echo's!!!

Deel Deze Pagina