Dames, hebben jullie je al aangemeld voor kinderopvang? En doen jullie dan kinderdagverblijf of gastouder? Wij zitten hierover nog te twijfelen. Ik heb wat contact gehad via de mail met het kinderdagverblijf hier 100 meter verderop... Maar ik weet niet, via de mail kreeg ik een beetje een bot mailtje terug. Ze zeiden echt zo van: Opgeven kan zo en zo. Ik dacht: Hallo, ik wil eerst komen kijken hoor. Dat is toch niet zo gek??? Breng mij kind dan liever een paar km verderop waar ik een goed gevoel bij heb, dan 1 op 100 meter afstand waar ik een slecht gevoel bij heb. Maar ze gaf mij het idee dat ik een hele rare eis stelde ofzo?? Bah, lekker die hormonen hoor, voel mij er erg rottig onder nu... Maar goed... ik had ook gevraagd van: Wanneer ik mij moet aanmelden hiervoor. Ben ik nu heel vroeg en en kan het nog wel even wachten of moet ik er haast bij maken? Kreeg ik ook niet echt een duidelijk antwoord op... Hoe gaan jullie dat straks aanpakken?
@Pithaya ons mannetje gaat 2 dagen naar de kinderopvang wij hebben met 15 weken al rondleidingen gehad en zijn super vriendelijk behandeld! Bij 1 KDV hadden we echt een super goed gevoel en dat is m geworden. Volgens mij moet je er wel optijd bijzijn vanwege wachtlijsten
Hier weten we nog niet of ze straks naar kdv of gastouder gaan. Ik werk nu 2 dagen en voor die 2 dagen kunnen ze naar mijn moeder (die past nu ook op) maar wil liever 3 dagen werken en dan moeten ze wel naar een opvang.. er is nu alleen geen werk voor 3 dagen dus vandaar dat ik nog niets regel. Bij mij is het alleen wel wat moeilijker omdat verlof natuurlijk december afloopt en halfjaar later wordt mijn dochter dan 4 dus een kdv waar geen bso bij zit valt dan al af! Toen ik zwanger was van mijn dochter zijn we al in de 1e 3 maanden gaan kijken toen waren er nog veel wachtlijsten maar volgens mij is dat nu niet meer ter sprake
Wij gaan voor gastouder, meerdere keren naar stichting kinderopvang gemaild maar elke keer zakelijk mailtje terug en geen antwoord op mijn vragen. Beetje vervelend en heb ook geen idee wanneer je je aan moet melden. Weet ook nog niet hoeveel uur ik wil blijven werken. Leuke setjes hierboven!!! Schattig. Ben net bij de cesar/bekkentherapeut geweest, ook niet gek dat ik last heb.. Ben zo scheef als wat. Word aan gewerkt nu, word het vast niet minder van.
Oh, ik heb een mailtje terug van het kinderdagverblijf en die zeggen dat als ik in september langs kom voor een rondleiding, dat het dan vroeg genoeg is. Ook gek dat sommigen wachtlijsten hebben en anderen nog ruim plek dan... ? Heb nu ook even een ander een bericht gestuurd.
De eerste uitslagen zijn binnen. En het is in elk geval geen trisomie 13,18,21. Dus nu wachten op de uitslagen van de andere onderzoeken en dat duurt 2 weken.
Mijn dochters droegen pas met 6 en 8 maand maat 62. Mijn zoon met 3 maand al. Z8 valt wel erg groot want het setje wat ik had maat 56 paste hem pas goed met 3 maand.
Maar das wel goed nieuws toch? Is er dan toch een kans dat het kindje misschien levensvatbaar is of toch niet?
Het grootste probleem is dat het vruchtwater er niet is daardoor ontwikkelen de longen en dat gebeurt nu dus niet. Dus alsnog niet levensvatbaar 😔
Jeetje ons2ewonder wat heftig! Er is dus nog steeds geen duidelijkheid. Vreselijk dat ze je zolang in onzekerheid laten zitten.. Ga je alsnog wachten met het afbreken van de zwangerschap nu je dit nieuws hebt gekregen? Ik heb vandaag alles voorbereid voor het vrijgezellenfeest van morgen. We gaan op pad van 10 uur Sochtends tot een uur of 6 snachts. Helaas kan ik niet eerder naar huis als ik moe ben (3 uur reizen naar huis) Nu lekker in bad en daarna slapen zodat ik uitgerust wakker word!
Lekker weekend. Heb me vandaag onwijs uitgesloofd in huis. A.s. maandag gaan ze beginnen met het kamertje op zolder. Dan kan mijn jongste dochter daarin en de baby in haar oude kamer bij ons op de verdieping. Ons2ewonder: het lijkt me echt slopend om te moeten wachten, wachten, wachten op uitslagen. Heb diep respect voor de manier waarop je hier mee omgaat. Je wereld houdt toch ff op met draaien. Lycos: veel plezier morgen. Je zal na afloop wel gaar zijn 😀 Lovare: hoe was je echo? Pascalle: al ff nix van je gelezen. Gaat alles goed of ben je erg druk?
Ons2ewonder, wat een moeilijke tijd. Met een keuze die niemand zou willen maken en toch moeten jullie... Ik las een artikel over amnioninfusie....misschien heb je er niks aan...maar dan kunnen ze het vruchtwater aanvullen via een slangetje in je schede of door de baarmoederwand... is dat niet een optie? er moet geloof ik wel een beetje vruchtwater aanwezig zijn...hoeveel is me niet duidelijk. Maar zou dit een oplossing zijn om dit kindje een kansje te geven? Wat verwacht u? Edit: sorry ze bedoelen dat er iets van vruchtwater aanwezig moet zijn wil men wat aftappen voor een vlokkentest. Het is dus 'hopelijk' niet noodzakelijk dat het aanwezig is voor deze procedure.
Ja ik denk het wel. Donderdag een gesprek met de gyn over hoe nu verder.en of er nog mogelijkheden zijn. Wel weten we dat vocht bijspuiten geen optie was dat word bijna nergens gedaan en ik voldoe niet aan de eisen .
Pukkiej is voor zover het kon goedgekeurd bij de 20 wekenecho. Hij lag lekker eigenwijs met zijn hoofd naar beneden in mijn bekken (op mijn blaas, heel fijn ) In principe heeft de vk alles kunnen zien wat ze moest zien om te zeggen dat hij gezond is. Toch wilt ze dat ik volgende week nog eens dat ik terug kom om een duidelijkere foto te maken van het hart en een duidelijkere foto te maken van zijn gezicht. Beleid volgens mij. Het was echt vette lol, want wat ze ook probeerde: prikken, schudden, ik op mijn zij. Het enige wat ze kreeg was wat schoppen, maar meneer bleef lekker zo liggen. Hij is nu al bijna 500gr O_O en loopt een weekje voor in de groei. Dus 5 juni extra echo en 1 juli volgende controle @Catlady, ik heb die wieg vandaag ook zien staan. Hij is kleiner dan ik dacht. Mijn moeder was wel gelijk verkocht. @Ons2e, wat !@#$ allemaal . Dus geen chromosomale afwijking, maar toch kan t kind zich niet verder ontwikkelen. Waarom kom jij niet in aanmerking voor vocht inspuiten? En waar doen ze dat dan wel? Wat een situatie zeg... @Najade, fijn dat alles goed is EDIT: niet te vergeten de 21-wekendans <3