1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Interessant Nell. Zal met de volgende afspraak eens vragen hoe ze erover denken in het Radboud. Vind het dan altijd interessant te horen hoe een 'prof' over zulke dingen denkt. En wat hun beleid/protocol is in dat opzicht.

2. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Een verloskundige is toch ook een proffessional?! Ik las ergens anders dat ze in NL meestal wel minimaal 3 minuten wachten maar ik herrinner me dat helemaal niet meer van de andere keren. Ik ga t allemaal maar opschrijven wat ik wel en niet wil anders vergeet ik het vast weer direct na de bevalling.... Geen oxitocine spuit om de placenta te laten komen, geen vit k prik voor de baby en het liefs geen electroden op het hoofd van de baby als ik word ingeleid.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja dat bedoel ik ook. Ik heb er wel wat over gelezen in artikelen en hier van mensen op het forum maar ben benieuwd wat een vk of gyn ervan vind. Hun kijk erop. Misschien houden ze er al rekening mee?

Heb wel eens vaker dingetjes gevraagd en vaak hebben ze er een verrassend ' andere' kijk op. Bijvoorbeeld moxa, gebruik van gember of dingen om bevalling op te wekken. En een keer iets wat ik las over borstvoeding aan de lactatiekundige.

4. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Goedemiddag allemaal:)

Ik ben weer ontwaakt! Het was een gezellige maar extreem vermoeiende dag. Om 5.30 vanochtend lag ik in bed.
    Nu doet mijn hele lichaam pijn (kuiten, voeten, rug)
    Vandaag maar heel rustig aan doen. We hebben almeteen verjaardag van schoonouders;)
    Morgenvroeg weer vroege dienst dus ik lig er vroeg in vandaag!

Catlady; een hele lijst geshopt , leuk!
    Lovare; fijn dat je echo goed was.. Ook al een eigenwijsje :)
    Nell; ik zal deze week ook eens vanalles erover gaan lezen, had er nog nooit van gehoord

5. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lycos wat hebben jullie allemaal voor leuks gedaan?

@nell & @Mi ik lees dit nu allemaal voor het eerst! Klinkt best interessant! Ik ga mij er eens verder in verdiepen

6. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    We zijn de ochtend begonnen door beide op te halen in een huifkar (vinden ze beide verschrikkelijk namelijk :p)
    De mannen hebben we toen op de verzamelplaats afgezet waar de auto's stonden en wij zijn verder gereden met de kar.
    Ze had gehoopt dat de huifkar voor de mannen was (helaas, haha)
    Dit alles was een afleiding.. Ze wilde heel graag naar Amsterdam dus daar zijn we smiddags om 1200 uur ook naartoe gegaan met de trein.
    Daar terrasjes gepikt en moest ze wat opdrachten uitvoeren. (Bijvoorbeeld een agent knuffelen voor zijn toevoeging aan de maatschappij :p, of 5 euro verdienen met blokfluiten, we hebben ontzettend gelachen)
    Daarna een workshop gehad, savonds een diner en daarna op stap!

Een erg geslaagde dag.

7. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lycos klinkt als een hele leuke dag Haha :)

8. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Ff snel, groetjes uit Mallorca! Morgen weer naar huis en zal dan ff bijlezen. Super weekje gehad, moest ff wennen en eerste dagen wat koud maar verder heerlijk met buikje aan het zwembad gezeten. Kleine man was intensief maar heeft erg genoten en vriendjes gemaakt.
    Hoop dat het met jullie goed gaat!!!!

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je geen vitamine K voor de baby wil?
    Dat moet je de eerste weken toch ook de baby als aanvulling geven?

Hier morgenochtend om 8.20 uur de 20-weken echo. Lekker vroeg maar ben wel erg nerveus nu!!

10. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai!
    Klinkt erg leuk Lycos. Maar inderdaad wel heel vermoeiend!

Dat uitkloppen van de placenta..nog nooit van gehoord. Maar bij mij is het altijd een heel gedoe om dat ding eruit te krijgen na de geboorte van de baby. (Kijk er echt niet naar uit) Dus ik weet niet of het überhaupt kan.

Fijn Lovare je goede echo!.

Pitahaya: succes morgen!

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
  12. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Succes morgen pita!

Jossie; heerlijk, goede terugreis morgen

Ik kruip lekker onder de wol nu :)

13. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hoi Meiden,

@ons2ewondertje; wat vreselijk!! ontzettend veel sterkte gewenst!

hier gaat het redelijk. na de slechte 20 weken echo een aantal onderzoeken gehad. het was vreselijk om af te wachten want ze dachten eerst aan een ernstige hartafwijking waarbij het kindje vaak in de buik al overlijd. Later bleek dit dus niet het geval. Wel is er een hartritmestoornis, maar ze hopen dat ze (het is een meisje!) er overheen groeit. Ik krijg nu wekelijks een echo en val ook niet meer onder de vk maar onder de gyn. Ze kijken nu of er verbetering inzit. Zo niet, dan word er weer verder gekeken wat er aan de hand is.

Mijn man gaat altijd mee naar de controles. Na 4 miskramen was ik de eerste 12 weken altijd bang dat er geen hartactie was en nu natuurlijk dit hele gedoe.
    We kopen eigenlijk ook nog geen spulletjes, wil eerst even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.

@Nell, ik ga die artikelen eens lezen, interessant!

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    MissCandy, wat een onzekere tijd. Heel begrijpelijk dat je nog even niets koopt. Daar ben je nog niet voor in de stemming.
    Kunnen ze al wel een termijn stellen wanneer het kindje eroverheen moet zijn gegroeit?

Je krijgt wel veel voor je kiezen. Dikke knuf!

15. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Succes vandaag pita!!

Voor de werkenden onder ons; werk ze vandaag!!

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pitahaya, succes!!

Ik ga zo even langs de huisarts. We hebben een bult/knobbel bij mijn zoontje in de nek ontdekt. Vind ik een enge plek. Dus laat er even naar kijken. Kan ook een klier zijn maar hij is vrij hard... blegh maak ik me gelijk zo'n zorgen. Net gebeld,
    Kwart over 9 kon ik al terecht dus hoef ik niet lang te wachten.

17. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Misscandy vreselijk die onzekerheid :(

@Pithaya succes!!!

@mi87 he bah! Fijn dat je snel terecht kan!

Werkze dames!

18. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    Miss Candy, sterkte met alles. Je krijgt zo veel op je dak.

Hier gaat het wel oké.. Veel last can de lage bloeddruk.. Zie dan ook niet uit naar het mooie weer;) heb ik er nog meer last van.
    Vanochtend verloskundige gebeld.. Ik heb super last van m'n stuitje en in de loop van de dag trekt dat via onder naar voren zeg maar.. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet keggen en dat doet savonds zo pijn dat ik amper naar de wc kan van de pijn. Als ik dan op de wc zit lijkt er of er een baksteen van binnen ligt die alles eruit duwt.. Geen fijn gevoel.. Wordt zo terug gebeld dus ben benieuwd.

21 weken dans💃

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    @pita hoe was de echo? Hoop goed nieuws!

@misscandy wat een onzekere tijd, sterkte!

@mammie van 6 gaan jullie vandaag nog vragen wat het wordt? want je zat te twijfelen? of blijft het toch een verrassing?

Deel Deze Pagina