1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weten jullie al wanneer je wil stoppen? Dacht zelf aan 35 weken...hangt er echt vanaf of ik het red. Werk voor mezelf dus kan ook zelf kijken wanneer ik weer wil beginnen. Ben niet afhankelijk van 16 weken...maar krijg dan ook niet doorbetaald. Maargoed ff zien hoe het loopt. Heb nog niet uitgerekend wanneer ik precies 35 weken ben :D

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

ik stop met 34 weken... Kijk er nu al naar uit!

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Ik stop met 36 weken (mits het allemaal lichamelijk goed blijft gaan natuurlijk)
    Wel heb ik als ik 32/33 weken ben 14 dagen vakantie. Daarna dus nog maar 2,5 week werken..
    :)
    Zier nu al naar uit! Nog8,5 week te gaan tot de vakantie..

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Denk dat ik al ga aftellen :D

5. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    haaaiii, hier de doos opgehaald. Waren jullie ook zo verbaasd over de Swiffer?? Verder wel handige dingen en heb gelijk de korting van pampers via wehkamp ingevoerd voor het starterspaket. Gelukkig wel een roze speen :)

Pinac, pas je op jezelf? met 2 mag je idd eerder met verlof toch? en dan maar een tokkie tuin hoor, gewoon een knappe tuinman inhuren en kijken of je partner het dan uiteindelijk zelf gaat doen ;)

pijn in mn buik gisteren gelukkig weggezakt door ons waterbed, kan daar heerlijk mn buik in gooien en dat is wel heeel fijn op dat soort momentjes.

onze kleine man is logeren bij opa en oma, als het goed is gaan wij vanavond samen naar de bios maar kreeg net een bericht dat ik nog maar geen kaartjes moet bestellen want zn werk kan uitlopen... zou echt balen zijn..

Werk; ik probeer met 36 wkn te stoppen en heb eind aug ook nog een weekje vrij en moet dan nog maar 1 weekje werken dus dat is te overzien denk ik.

Ik had de medela kolf maar zo eentje die je vast moet houden, wel een dubbele. Ging thuis goed maar tijdens werk gaf het me stress, denk dat ik deze keer met werk maar over ga naar fles al krijg ik nu al buikpijn bij het idee. Wellicht gaat het nu beter.

Morgen ook weer eens een check up bij de vk.

6. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet tot de zomervakantie werken. Zit in het onderwijs. Dat is half juli. Dan zal mijn contract niet verlengd worden. Ik ga nog wel proberen om mijn zwangerschapsverlof door betaald te krijgen.

Ik had de medela kolf. Is nu kapot, maar heeft zijn geld wel opgebracht. Maar als ik nu geen werkdatum in mijn nek heb hijgen is de noodzaak om te gaan kolven ook minder urgent.

Gelukkig was het loos alarm Marijke.

7. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Mammie als je hebt gewerkt kan je altijd via t uwv zeangerschapsverlof krijgen! Mijn contract liep ook af toen ik met verlof ging en ik kreeeg gewoon doorbetaald via t uwv.

8. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stop met 35 weken! Van 5 september vrij t/m 4 januari.

9. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Nell! Ga eerst ff werkgever proberen. Anders ga ik dat zeker proberen. Bedankt voor de tip!! Maar geldt dat ook als je contract niet aansluitend stopt aan je verlof? Nu zit die zomervakantie er tussen en daardoor een gat van 6 weken.

10. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik kreeg over de gewerkte uren in de maanden ervoor uitbetaald. EN ik had zelfs een tijdelijk contract....

11. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hé dames..

Hoe is het hier?
    Super veel gekletst zie ik alweer..

@kolf. Heb twee zussen. Eentje heeft een handkolf en eentje een elektrische (dubbele) dus die mag ik beiden Hebben aangezien zij geen kids meer willen.. uitkoken en gebruiken maar .. scheelt me toch weer veel centjes!!

@klachten.. wat vervelend dat velen hier zoveel klachten hebben. Hoop dat het snel minder wordt meiden en lekker rustig aan doen als je pijn ervaart. Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Heb lichte smetvrees dus ik zuig/dweil dagelijks. Heb drie verdiepingen dus ben dagelijks aan het vegen en afstoffen. Maar ben er tegenwoordig best snel in, maar alles moet wel netjes/schoon/fris zijn anders krijg ik daar kriebels van.. probeer dat steeds meer los te laten want straks kan ik vast niet meer zoveel doen als nu .. maar zolang ik geen pijn heb ga ik vrolijk door..

Het wordt heerlijk weer dit weekend!! Wordt daar echt zooooo enthousiast van.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    23 weken dans!!!!!

13. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Yankee; so dagelijks? Hier alleen dagelijks de vloer met de swiffer(hondenharen), toiletten, wastafels en natuurlijk aanrecht en kookplaat etc na het koken.
    Verder poets ik de boven en benedenverdieping één keer per week grondig! :)

MI; wauw 23 weken al , wat vliegt de tijd..

Mammievan6; ik denk inderdaad dat je gewoon doorbetaald kunt krijgen tijdens je verlof hoor!

Hier vandaag een lange dag! Eerst lunch met collega's, vergaderingen en daarna nog avonddienst.. ;)

14. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Pfoei lycos, ben je morgen vrij? Dan word het pas echt bloedheet...

Er heerst roodvonk op school, en vorige week nog de waterpokken. Fijn! De kids hoeven gelukkig nog maar 4,5 week naar school en dan hebben we zomervakantie :)! Jeeej!

15. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen lekker vrij! Om 9 uur wordt de complete babyinboedel geleverd! Ik denk niet dat we het morgen al in elkaar gaan zetten Haha

Ik ga vanavond een proefles yoga doen! Ben erg benieuwd..

@Lycos hopelijk kan je nog wel een beetje van het weer genieten

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ik wil ook doorwerken tot de 36 weken maar geen idee of dit lichamelijk haalbaar is. Vorige keer in ieder geval niet ;) Ik zie het nu wel!

Succes Lycos! Hier vandaag ook een dagje aan het werk, dan lekker weekend!

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Morgen inderdaad een dagje vrij, heerlijk. Ze zeggen dat het hier in het zuiden 33 graden zal worden :D
    Dit weekend moet ik helaas wel het hele weekend werken!
    Maar we gaan morgen gewoon lekker genieten!

Catlady; leuuuuuk, ik zou meteen aan de slag gaan haha :p

Nell; nou, dat is me wat! Wel een heerlijk vooruitzicht die vakantie..

18. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Spelfouten in kaartjes: Die pech lijkt me echt iets voor mij :p

@Blije doos, ik ben nog in blije afwachting :p

@Pinac, de blije doos kan je online bestellen, daarvoor hoef je niet langs te gaan.
    Jij wist nog niet wat je rhesus was?
    Als je je zo beroerd voelt, waarom meld je je dan niet even ziek. Als je pijn hebt is dat ook ziek zijn. Het lijkt mij ook een stuk zwaarder met 2 beebs in je buik.
    Het zou super zijn als je vriend je inderdaad een beetje kon helpen met het huishouden.

@Aardbei, Wij jonge ouders heb ik bij mijn vorige zwangerschap elke maand gekregen, maar bij deze pas 1 keer...
    Ik kreeg eergister ook zo'n last van mijn liezen van het fietsen. Het advies van mijn vk was gewoon door blijven bewegen en niet stoppen met fietsen, je spieren moeten gewoon even wennen aan het feit dat het zwaarder is...

@Nell, hihihi verstrooid. Dan neem je m toch weer mee als je de kids ophaalt? Dat verstrooide heb ik gelukkig nog niet zo erg. Ik vergeet meestal kleine dingen....

@Marijke, in de eerste plaats, gelukkig is je kleintje goed ingepakt in jouw buik :)! Maar hoe kreeg je dat voor elkaar O_O...?

@Stoppen: Ik heb sowieso vanaf de 1e week van juli vakantie (scholen ;) ). Mijn werkrooster van mijn bijkomende baan loopt tot eind augustus, maar ik geloof dat ik daarvan de laatste 2 weken niet hoef te werken.

Ik ga nog niet te hard juigen, maar ik heb gisteren een woning mogen accepteren (uit de sociale huur). Ik wordt nog even gescreened op mijn inkomsten en dan krijg ik hem definitief toegewezen.
    Het is een groter huis dan ik zocht tegen een goede lage prijs. Vier kamers en allemaal goede formaten.
    Wat in mijn voordeel werkte was het feit dat het huis in slechte staat verkeerde voor het oog. Als je niet een klusser bent dan kon je daar niet omheen kijken. Het keukenblok was bijvoorbeeld mooi, maar de muren lagen onder een dik laag vet. Laminaat was op vele plekken kapot, een keipaarse muur in een kamer, een half losgelaten wasbak. Gelukkig wist ik wel dat, voor het intrekken, veel dingen hersteld zouden worden en dit bleek ook zo.
    Als alles goed gaat heb ik 22 juni de sleutel :D en kan ik aan de slag. Zin in!!!

19. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga voor je duimen @Lovare!!!!!!

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Oh dat zou mooi zijn Lovare!!

Lastig over dat fietsen en me liezen., denk wel echt dat het daar aan lag.. vind het moeilijk om dat dan te blijven doen, het was echt pijnlijk:( gelukkig is de pijn nu bijna weg maar aan 1 kant voel ik het nog wel... voor de aankomende week even niet fietsen voor mij en daarna toch maar weer proberen, fiets ook graag dus zou jammer zijn! bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina