Hier vanmiddag een vervolg gehad op de 20-wekenecho. Hij is nu helemaal goedgekeurd. Hij heeft een hoofd van "Hollands Glorie". Of ook wel een lekker groot koppie, maar niet te groot. Om die reden moet ik over 4 weken terug voor een groeiecho en een suikertest. Dat tweede kreeg ik toch wel ivm mijn pco. Over het hoofd hoefde ik me geen zorgen maken want dit kwam redelijk vaak voor bij Nederlanders. @Warmte, die gaat niet samen met de hormonen.. Voel me zeker s morgens een stuk minder fit @Lycos, goed bezig. ik was vandaag niet vooruit te branden voor zulk kluswerk. @kh, wat een opluchting! pff ik ben zo blij om dit te lezen
Kh wat fijn dat alles toch goed was. Al die stres voor niks. Is het bij jullie alleen het hoofdje of is ze verder ook wat kleiner? Zo had mijn zoon altijd een gemiddeld hoofd en bleek na de geboorte op de +2 lijn te liggen 😬 en bijna 700 gram zwaarder dan geschat
Pffff ons2ewonder...weet niet wat ik zeggen moet. Wat ontzettend piep! zeg... Arme meisje. Ik hoop ook op een wonder... Hier kan ik ook slecht tegen de hitte... vond het echt niet fijn.
Ons2ewonder, Wat erg zit met tranen in mijn ogen alles te lezen. Heel veel sterkte te komende tijd. Wat is het leven toch oneerlijk zeg!! Kh, Blij om te horen dat alles goed is met jullie kleintje. Kinnen jullie weer eindelijk gaan genieten. Lovare, wat is pco? Iedereen de warmte nog overleeft van gisteren? Ik kan zelf goed tegen de warmte ik hou ervan heerlijk, maar gisteren was het het niet te harden. Echt niet normaal hoop dat we zulke temperaturen niet meer gaan halen anders word het een lange zomer. Gelukkig is het vandaag een stuk aangenamer. Vandaag de 22 weken dans😃
Goedemorgen dames.. Hoe is het hier Ons2ewonder wat verschrikkelijk meid. Ik wens jou en je gezin veel sterkte aankomende tijd. Kh, jeetje dat ze zo een grote fout maken!! Gelukkig gaat het goed.met de kleine. Gisteren was het wat mij betreft echt veeeels te warm!!! Hittegolf warm. Dus hoop wel op blijvend mooi weer maar dan iets minder warm .. Ze zijn al 2 weken bezig met onze zolder verbouwen. Hoop zo dat ze snel klaar zijn zodat ik van geen last meer heb van het geluid en vooral dat de logeerkamer eindelijk naar de zolder kan en we echt kunnen beginnen aan de babykamer. Kamertje etc wordt over 8 weken geleverd.. en manlief moet nog al het behang eraf halen. En iemand vinden die komt verven.
Ik hoop dat het gaat opschieten met het kamertje Yankee! Bij ons zijn de werkmannen lekker opgeschoten deze week. Kamertje op zolder is grotendeels af. Maandag nog afwerk en verwarming installeren. Daarna verven en dan kan mijn dochter naar zolder en gaan we haar oude kamer babyklaar maken. Ik kreeg wel de kriebels ineens. De bevalling wordt met max 38 weken opgewekt. Dat is nu nog 'maar' 15 weken op zijn hoogst. En we moeten nog aan de uitzet beginnen 😉 Lovare: fijn dat het een rond koppie is ☺
Yankee; hopelijk zijn ze snel klaar op zolder. Wij hebben ons huis 3 jaar geleden volledig verbouwd, dus er hoeft niets meer gedaan te worden, alleen een likje verf (kamer stond vrijwel leeg, alleen een grote spiegel, wasmanden en wat prulletjes) Dus daar ben ik wel blij om! Ik kan niet goed tegen die stress(mijn vriend stelt alles altijd enorm lang uit ) Het kamertje word bij ons over 4 weken geleverd, ofja het wiegje en het bedje, dus dan moeten de commode en kast ook klaar zijn.. Mammievan6; so! Dan ga je dus zowieso in september al bevallen! Dan heb ik pas net verlof als jij al bevalt haha
Wat fijn om te horen Kh82!! Gaat hard hè, nog max 16 weken en we zijn ouders hihi. Ik moet ook suikertest, pco en tweeling schijnen dubbele kansen op diabetes te zijn. Vandaag stuk lekkerder weer dan gister! Kan sowieso al niet erg goed tegen warmte, van dit weer word ik stuk vrolijker.
Even een vraagje: Ik heb een hele tas met kleding voor de beep van mijn schoonzus gehad. Maar er zitten ook 2 vierkanten doeken in en dan zitten daar 2 gaten in. Waar is dat voor?? Weet iemand dat??
Om je baby als spookje te verkleden Pitahaya Nee moet ff een foto zien haha. Kan er geen voorstelling van maken. Lycos, leuk! Ga je hem hier plaatsen? Ben benieuwd. Wij kunnen nu echt een jongenskaart uitzoeken. Bij de vorige moest het eentje zijn wat beide kanten op kon.
~22-wekendans~ Wat een heerlijk weer vandaag! Veel beter dan gisteren @Ons2e, klopt, de echo's zijn niet altijd even precies en jouw zoon is daar ook een bewijs van. @Mamavsof: Pco(s) (polycystic ovarium syndrom) is een hormonale afwijking die cystes op je eierstokken kan veroorzaken. Kenmerken zijn onregelmatige cycli en de cystes. Daarnaast zijn er nog kenmerken die echt verschillen van persoon tot persoon. Bijv. Hirsutisme of juist haaruitval. Ik heb helaas het hirsutisme... Je kan online veel lezen over de vele oorzaken. Mijn oorzaak is echter niet bekend, dus mijn oplossing ook niet. Des te gezegender mag ik zijn dat ik spontaan zwanger ben van dit wondertje. @mamv6, ik bedoelde eigenlijk dat hij wat groter is dan de gemiddelde "europese" lijn . Gelukkig is die ook mooi rond @Pinac, zolang je geen suikermonster bent komt die test vast goed . @Pita, voor in je maxicosi? @Kaartjes, ik ben nu al down naar 20 , maar ik kan voorlopig nog geen keuze maken...
Dan heb jij wel een eisprong van jezelf zeker? Komt vaak voor bij mensen met overgewicht schijnt, maar ik en veel van forum hier hebben het zonder overgewicht. Heb je veel last van overbeharing? Ik heb weinig tot geen eisprong van mezelf, dus natuurlijk zwanger worden zat er hier niet in. Hormonen in bloed wijken ook erg af van normaal, blijven gekke dingen die hormonen!
@Pinac, ja zo blijkt . Terwijl mijn eierstokken zitten echt helemaal onder de cysten. Ik weet niet of ik elke cyclus een eisprong had, maar mijn cycli varieerden wel erg veel in lengte. Maar nog nooit langer dan 57 dagen... Ik heb zelf helemaal geen overgewicht of suikerziekte of welke andere "normale" oorzaak. Het enige echte duidelijke beeld dat ze kregen was dat ik erg veel testosteron heb, maar net niet mannelijk veel. Ik heb behoorlijk last van overbeharing. Gelukkig is mijn zusje goed in harsen en kan ik aardig voor de dag. Laseren heeft bij mij beperkt geholpen. Nog wat extra controles 1-7 controle, 8-7 3D/4D echo, 10-7 Extra groeiecho
Net terug van de Ikea, daar zouden we een ledikantje halen. Uiteindelijk een hele wagen vol. Toen toch maar langs de babydump voor een aerosleep matrasje. Gelukt + de hoeslaken etc. Ook maar gelijk de kinderwagen besteld 😃 Al met al een hele auto vol!!!
@ons2ewonder, wat vreselijk zeg!! ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd, ontzettend moeilijk allemaal! @kh82, fijn dat alles toch goed blijkt te zijn. Bij de zwangerschap van ons dochtertje was ook het hoofdje te klein op de 20 weken echo. hierna heb ik nog een aantal groeiecho´s gehad en het hoofdje bleef klein, maar groeide wel haar eigen lijntje. Nu heeft ze nog steeds een klein hoofdje (net als ik) wij hebben afgelopen vrijdag weer een echo van het hartje gehad. Gelukkig sloeg het nu wel de normale snelheid. Wel sloeg het een keer over, maar dit hoeft niet erg te zijn. Het is elke keer maar een momentopname natuurlijk maar ben wel erg blij dat het nu wel goed eruit zag! het kan wel weer terugkomen, dus voorlopig krijg ik nog wekelijks een echo. ik begin de laatste tijd ook vaak last van mijn onderrug te krijgen. Maandag naar de bekkenfysio, dus hopelijk helpt dat iets helpt.
@B16, heb je ook fotos/links van je aankopen. Ben wel benieuwd naar je ledikant en kinderwagen @Misscandy, fijn dat t hartje het weer goed deed ! Wat misschien helpt is om op te letten dat je je benen niet teveel overstrekt. Vanmiddag lekkere moes gemaakt van aardbeien, mango, perziken en appel (met een stomer, zonder suiker). De mango en appel ga ik mengen en de rest vries ik als losse blokjes in. Dit is mijn 1e echte testdrive voor babyvoeding en gelijk kijken of het ook lekker ontdooit in vla <3. De rest van de hapjes probeer ik wel eerst op mezelf zodra hij geboren is. Ik heb al geleerd dat je banaan niet kan stomen heel jammer. Maar die kan ik dan wel weer vers mengen met de moes.