1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ja dat kan ik me wel inbeelden.
    Ik zit eigenlijk alleen maar met het afkolven een beetje.
    Ik weet ook nog niet zeker of ik een bv cursus wil volgen en of dit ook echt nodig is...

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Nodig is een groot woord maar mij is wel een hoop duidelijk geworden

3. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marijke ja dat is het enige wat mij echt zo vervelend lijkt..blote borst en visite Haha ik heb eind juni de cursus, erg benieuwd of ik dan nog steeds bv wil geven

Ook mijn geheugen laat mij in de steek maar ik las een aantal goede berichten over de extra echo's! Heel erg blij voor jullie dat het toch goed is!

Mooie spullen @B16 en prachtig buikje @lycos!

Bij ons staan de kast en commode alleen het ledikantje bleek beschadigd dus morgen even bellen, maar tot zover zijn wij er al super blij mee.

We zijn al over de 500 pagina's!!!!

4. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Eindelijk begint ie te groeien :D ben zo trots haha!

Ik heb inderdaad een iPhone.. Gek ;)

Mooie doek Marijke! Ik zit ook nog steeds in dubio over wel of geen bv. Hier raden ze aan een voorlichtingsavond te doen rond de 30 weken.
    Daarna beslis ik pas! Ik vind het een raar idee, maar het heeft wel natuurlijk veel voordelen...

5. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Catlady; maak je een foto zodra het nieuwe ledikantje staat? Ben heel benieuwd.. :D

6. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lycos als het kamertje helemaal af is plaats ik een foto

7. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik ging gewoon boven zitten als er bezoek was en de baby wilde drinken. Ik vond het fijn dat bv geven altijd mag, teveel binnenkrijgen kan niet in tegenstelling tot flesvoeding. Het heeft ons door heel wat huilmomenten heengeholpen. Als de bv eenmaal loopt heb je er een hoop plezier van.

8. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik vraag tegen de 30 weken wel aan de vk en mijn moeder wat zij aanraden. Cursus of niet...
    Een ding weet ik nu zeker. Mijn borsten functioneren O_O... Mijn bh's waren net een klein beetje vochtig aan de binnenkant (echt een drupje). Dus ik voelde aan mn borst en toen kwam er doorzichtige vloeistof uit. Ik vind het wel een beetje vroeg....

Over borst en visite. Dat boeit me om eerlijk te zijn echt helemaal niet... Borstvoeding is natuurlijk en het zijn meestal de andere mensen die er meer moeite mee hebben dan ik.

9. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    ik wil ook heel graag bv geven. Misschien aan het begin extra werk. je bent natuurlijk de enige die kan geven. maar kan me niks mooiers en natuurlijks voorstellen. als er bezoek is wil ik er wel een doek over doen. zie ik bij een vriendin ook zo.

10. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tunisiana zijn daar speciale doeken voor of gebruik je dan gewoon en dekentje of sjaal achtig iets?

@Lovare ik vind bv iets heel moois en natuurlijks maar ik vind het toch wat minder prettig bij de mannelijke schoonfamilie en bijvoorbeeld collega's. Maar zo'n doek is wel een mooie oplossing! En als het voeden na een tijdje wat minder lang duurt is even naar boven ook niet erg haha

11. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Dat ene moment dat je alles doet om je verplichte taken te ontwijken. Dus haal je maar je kledingkast leeg om te kijken wat je nog of niet past :p. Alles wat ik niet pas is in tassen gegaan.
    Dit heeft waarschijnlijk ook wel te maken met het feit dat ik eigenlijk wil inpakken en verhuizen...

Zo'n doek lijkt me ook niet slecht in publieke gelegenheden. Mannen kunnen inderdaad je een beetje zitten aanstaren...

12. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin is het ff investeren, zeker bij de eerste, maar ik heb hele goeie ervaringen met bv. Mijn kids sliepen er ook niet minder snel om door ofzo.

Ja lovare: ik bedoelde inderdaad meer buikpijn bij menstruatie, maar dat hoort dan niet specifiek bij pco waarschijnlijk. Misschien bedoelde ik dan wel endiometrose oid. De exacte benamingen weet ik vaak niet, omdat ik geen hormonale kwalen heb.

Prachtig buikje Lycos!

En mooi ledikantje met die lades eronder B16. En kinderwagen ook!

Die wikkeldoek is heel mooi Marijke

13. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Wat een leuke wikkeldoek marijke! Is het gehaakt?

Ik wil wel bv geven, vond het zoiets moois. Helaas heb ik bij mn dochter maar heel kort kunnen voeden, hierna heb ik 4 maanden fulltime afgekolfd doordat ze te erge reflux en andere problemen had om goed te kunnen drinken. Wil er nu zeker weer voor gaan. Na een tijdje kan je ook grwoon af en toe afkolven zodat een ander het flesje kan geven

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Mamv6, ja klopt, bij endometriose is er volgens mij meer sprake van buikkrampen, maar dit is iets heel anders.

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Thnx dames! Doek is idd gehaakt!

16. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin legt altijd zo n hydrofiele doek eroverheen. Werkt prima bij haar. je ziet helemaal niks. zelfs geen stukje buik. doet ze heel netjes. is denk ik gewoon beetje wennen en proberen. ik wil het ook gewoon in openbare gelegenheden doen. anders kan je toch nergens meer heen. en na verloftijd zou ik toch moeten kolven dus dan kan een flesje ook gebruikt worden.

ik ben niet van plan een cursus te volgen. ik lees er nu veel over en als er iets niet lukt schakel ik wel een lactatiekundige in.de eerste week helpt de vk en kraamhulp er ook wel bij.

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Borstvoeding.com is een geweldige site met heel erg veel info.

18. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Mooie buik Lycos! Voor de rest ben ik nog niet bijgelezen :p Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad!

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Hoi dames!

Hier ben ik ook weer, ontzettend druk weekend gehad dus geen tijd gehad! Gisteren wel een rustig dagje maar was zo moe en me buik trok zo erg:( hebben jullie dat soms ook? dat uitrek gevoel en bij alles wat je dan doet het zwaar is? ik baal altijd van zulke dagen...

@lycos mooi buikje al he! Jij bent dan wel jaloers op ons maar ik toch wel op jou hoor;) ik vind mijn buik echt al groot en merk ook al dat het zwaarder gaat worden... dus wees ook een beetje blij met je kleine buik haha;)

Mooie doek marijke! en ik begrijp jou helemaal wat betreft de bv:) en idd respect voor de andere moeders!

Ik zie leuke spulltjes voorbij komen!

Wij hebben zaterdag ook geshopt! Behang is uitgekozen hehe eindelijk! 1 muur doen we turquoise en 1 muur kleine witte sterren met grijs:D daarna nog naar babypark geweest, nieuwe maxi cosi gekocht met een koeka voetenzak (mintgroen :)), badje, babyfoon, meerijd plankje voor de bugaboo en dat was het wel! rest komt later! eerst kamer maar eens behangen en dan alles weg zetten kan ik daarna de accessoires wel kopen!

20. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt goed aardbei die kleuren. Leuk! Als iedereen de kamertjes klaar heeft ben ik wel heel benieuwd naar de foto's.

Ik ga een muursticker bestellen. Nu een goedkoop adresje gevonden hier in het dorp. Gaat maar iets van 5 euro kosten!
    Lijkt me ook leuk voor andere kamers van de kids.

Deel Deze Pagina