Ja, je hebt van die speciale doeken die je kunt gebruiken voor borstvoeding. Maar vraag mij af of dat wel nodig is. Je maakt het dan alleen maar meer 'stiekemer' voor mijn idee. Ik denk dat ik veel privé ga voeden als er visite is, maar ligt ook een beetje aan wie er komt... Mijn ouders of vrienden van mijn man is wel weer anders.... Maar volgens mij kun je ook gewoon zo'n xl hydrofiele doek kopen toch?
Hier wil mijn man niet dat ik in het openbaar voed. Ook al maak ik me daar minder druk over. Dus ik moet buitenshuis kolven of me echt kunnen afzonderen. Hij vind het geen fijn idee dat anderen mijn borsten zien. Ook al doe je het discreet. Maar de kans erop... En dat wil ik ook respecteren. Ook al heb ik er menig discussie over gehad. Ik snap zijn zienswijze wel. Wij vrouwen vinden het iets natuurlijks maar voor een man 'kan' het iets totaal anders zijn. Die borsten van mij zijn alleen voor de baby om te voeden en daaromheen voor mijn man en daar hoeven andere mensen niks van mee te krijgen. Mijn man vind het ook niet prettig ergens te zitten en dat een vrouw lekker uitgebreid met haar borsten open en bloot of discreet zit te voeden. Marijke, super lieve doek! Als mijn haakles een beetje slaagt zou ik ook graag nog een omslagdoek willen haken. Die van jou is een mooi voorbeeld.
@Lycos, Mooie buik! Moet wel zeggen vergeleken met jou lijk ik wel een zeekoe. @Marijke, Wat een leuke doek heeft je moeder gehaakt. Mooie kleuren heeft ze gebruikt. Borstvoeding.com is inderdaad een hele goede site. Heb er veel informatie vandaan gehaald. Dat zal nu ook wel denk ik gebeuren. Ik ga ook veel prive voeden. Voel me er zelf niet prettig bij om het openbaar te doen. Al die nieuwsgierige kijkers. En als we thuis bezoek hebben ga ik gewoon naar boven. Vanmiddag hebben we controle bij de Vk. Allebei de kinderen gaan mee. Drukke boel bij de Vk. Gisteren heeft de oudste de baby voelen schoppen tegen zijn hand. Hij voelde zich helemaal trots omdat de baby het laat afweten bij mijn man en bij hem wel schopt. Dus mijn man werd de rest van de dag geplaagd.
Ergens is het inderdaad wel fijn dat ik een klein buikje heb, al is het nadeel dat mensen niet zien dat je zwanger bent. Ik lijk nu eerder wat dikkig (vind ik zelf). Ben wel eens benieuwd naar jullie buikjes... Is alweer een tijdje geleden Borstvoeding: Ik zal borstvoeding.com eens gaan bekijken. Ik wil in ieder geval wel gaan proberen bv te gaan geven. MI; ergens wel begrijpelijk van je man. Mijn vriend vind het ook nooit zo prettig als andere vrouwen open en bloot baby's aan het voeden zijn. Vorige week toevallig nog in een restaurant.. Hij voelt zich daar erg ongemakkelijk bij. Ik denk zelf dat ik ook privé ga voeden (en tussendoor kolven zodat tijdens uitjes de fles gegeven kan worden). Mamavascosof: Leuk die drukke boel Mijn vriend heeft de baby ook nog niet gevoeld. Elke keer als ze hard schopt is hij net te laat met zijn hand.. Ik heb de placenta ook aan de voorkant dus schopjes zullen nu nog minder goed van buitenaf voelbaar zijn dan bij iemand die de placenta achter heeft. Vandaag mijn laatste slaapdienst. Zie er van de ene kant best tegenop. Het is een dienst van 17 uur. Maar nog een keer doorbijten, dan ben ik er voorlopig vanaf!
Jeetje Lycos dat is wel lang 17 uur. Hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je. Hopelijk kan je morgen het rustig aan doen. Heb mijn placenta ook aan de voorkant en mijn man legt elke avond zijn hand op mijn buik en er gebeurd helemaal niks. Daarom vind de oudste het leuk want hij voelde wel wat en die denkt lekker papa pesten. Ik ga beginnen met de strijk mijn favoriete bezigheid 😟😟.
Ja herken het Lycos in het begin als je buik net ga groeien lijk je gewoon dik haha hier is het nu wel echt een zwangerschapsbuik, je kan er niet meer om heen. Van de week maak ik weer eens een foto! Mijn vriend heeft de baby ook nog niet gevoeld, probeer het soms wel maar de schopjes zijn echt te licht om aan de buiten te voelen maar hier inderdaad ook placenta aan de voorkant. Lijkt mij wel echt bijzonder als je andere kinderen het ook kunnen voelen, wil echt het gezichtje zien van mijn dochter als ze het voor t eerst heeft gevoeld Succes Lycos dat is lang! @Mamavascosof hier vanochtend de strijk al gedaan, succes! Heb net de ovenschotel al gemaakt, vanavond alleen nog maar in de oven. Zo naar me moeder, me dochter is daar, ik vanochtend eerst wat gewerkt!
Hier heeft manlief helaas de schopjes ook nog niet gevoeld. Zelf voel ik het nu steeds vaker. Zo leuk! Maar mijn placenta ligt aan de voorkant, wanneer zou manlief dan ook iets kunnen voelen?
Hier ook de placenta aan de voorkant maar inmiddels is hij meer naar boven gegroeid. Mijn man heeft het al wel een paar keer gevoeld, beetje afhankelijk hoe de baby ligt.
Hier ook placenta aan de voorkant. Vorige week heeft mijn man de schopjes voor het eerst gevoeld. Heel zachtjes schopt ze dan, voor mij makkelijker te voelen dan voor hem. Verschilt echt per persoon denk ik! O en vandaag voor het eerst sinds 6 weken weer een ochtendkrant gewerkt, zo fijn om weer een beetje bezig te zijn!
Hier heeft ml haar ook al gevoelt en ook ik heb placenta aan de voorkant. Kleurkeuze kamer zijn we t eindelijk over eens. Middengrijs met zacht roze. Wil deze lamp en 2 olifanten op de muur
Wat leuk met die olifantjes! Hmm... ik hoop dat mijn man dan ook snel onze beep gaat voelen. Vind hij zo leuk. Mja..
Hoi dames.. Hier heeft mn man gisteren de baby voor het eerst gevoeld (placenta ook aan de voorkant ) hij vondt het helemaal geweldig! Wat betreft bv.. ik ga het wel proberen. Zal tegen die tijd aankijken wat ik ervan vindt en hoe het gaat. Ik zou verder met m'n moeder/zussen of vriendinnen helemaal geen issue hebben en gwn bv geven, maar met mannelijk bezoek of kennissen ga ik toch liever naar boven. Lycos, wat maak jij lange dagen zeg!! Is dat bewust? Wist niet eens dat dat kon/mocht .. dagen van 17 uur! Zou helemaal ziek worden ervan.. je hebt het vaak over dat je lange dagen maakt en zo toe bent aan vrije dagen dat ik me afvraag of je plezier hebt in je werk? Weet trouwens niet wat je doet maar neem aan in de zorg met zulke dagen.. Ik werkte niet eens te veel (24 uur) maar vond na verloop van tijd m'n werk niet eens leuk meer en begon af te tellen naar het weekend.. haha als ik destijds werkdagen van 17 uur had moeten maken was ik neergevallen denk ik..
Yankee; inderdaad in de zorg! Ik houd van mijn werk, maar de lange dagen breken me nu ik zwanger ben op. We hebben veel langdurig Zieke collega's waardoor diensten vaak langer worden, of je moet extra dagen terugkomen. Slaapdiensten zijn altijd zo lang. Je mag (als er zich geen calamiteiten voordoen) 6 uurtjes slapen, maar met een babyfoon naast je oor van een client die epilepsie heeft en een schreeuwende client in de kamer naast je slaap je niet of nauwelijks. Voordat ik zwanger werd had ik er totaal geen moeite mee, maar nu is het wel heel vermoeiend. Daarom stop ik na vandaag met slaapdiensten (in overleg met mijn werkgever)
Jeetje snap ik!! Respect voor je hoor.. Haha zie t al helemaal voor me met de babyfoon.. daar heb je in elk geval alvast ervaring mee.. En je buikje begint te groeien!! Plaats zo die van mij
We zijn weer terug van de Vk. Met de kleine gaat alles goed. Ze ligt in een stuit. Nu snap ik waar de druk op mijn blaas elke keer vandaan komt. Zit gewoon een kind er op te springen blijkbaar. Mijn bloeddruk is nu al twee keer achter elkaar laag dus moet nu dingen met zout gaan eten. Rustiger aan doen en om de 2 uur wat eten. Was er wel even van geschrokken ze had het over onwel worden en flauw vallen. Heb mijn man al naar de winkel gestuurd om een zak zoute drop te halen dan moet het toch goed komen lijkt mij. nog even voor de lijst 6 juli controle VK
Mamavascosofie, o fijn zo'n blaastrampoline Hier is hij sinds gisteren overdwars gaan liggen. Trapt nu in mn zij. Veeeeeel beter dan naar beneden wat hij eerst deed Oe lage bloeddruk. Herken het. Je kunt er soms ook knap misselijk en duizelig van worden. Zoute drop helpt wel maar dan krijg je weer maagzuur hahaha Marijke, die lamp is gaaaaaaaaaaf!!! Super leuk zeg! Beeb voelen doet mijn man al drie weken. Deze kan al echt zijn kont of knie naar buiten gooien en dan komt er een harde bult aan 1 kant. Als mijn man zijn hand op de buik legt gaat hij er meteen naartoe. Dan voel ik (en man ook) geduw en gewoel en even later ligt ie helemaal opgerold in mijn man zijn hand. Heeeeeeel schetig. Vind dit ook super leuk voor mijn man. Helaas als hij schopt en ik pak iemand anders zijn hand en leg die op mn buik houd hij zich ineens muisstil. Vanmiddag naar de tandarts geweest voor controle. Ik had lekker niks. Yes! Dat ook weer gehad. Morgen suikertest en vind het zoooooo spannend. Zag dat ze tijdens de twee uur wachttijd een controle van de baby hebben gepland met echo dus zie ik die ook weer jeeeeeej. Maar hopelijk houd ik het vol tot minstens 10:45uur nuchter blijven en kots ik die zoete drank niet uit...
@mi87: ik heb over 2 weken de suikertest. Ben ook erg benieuwd hoe dat gaat. Ik heb ook tussendoor controle van het hartje dus dat scheelt alweer iets... @bloeddruk, ik heb nu niet zo'n lage maar vorige keer wel. Toen ben ik ook een paar keer heel erg naar geworden en bijna flauw gevallen. @ buikje, wat een mooie, bescheiden buikjes allemaal! Ik heb echt al een hele buik, veel groter op dit termijn als vorige keer
Mooie buikjes dames. Mi heel veel succes morgen met de Suikertest Vanmiddag werd ik gebeld door de geneticus uitslag van de 2e test is binnen. Ze hebben een chromosoomafwijking gevonden morgen al gesprek en dan vertellen ze welke afwijking het is.