1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Laana, als je klikt op de naam van de ander krijg je de optie om een privebericht te sturen. (en andere opties)

Wie is er hier ook vaker s nachts wakker. Ik ben op zich altijd wel snachts wakker geworden, vaak ga ik dan even plassen en weer slapen maar nu lukt dat al dagen niet. Wederom zit ik nu alweer een uur overeind, en gelukkig dit maal wat later dan om 4 uur...
    Ik ben waarschijnlijk wakker geworden van de lichte ongikrampen, wat ik nog steeds eng vind. Daarbij is gekomen dat mn darmen nu lekker opspelen met hun eigen krampen erbij. Lekkere nacht dus weer.

2. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Daar is ook niks aan, heb afgelopen 2 weken 3 nachten ofzo gehad dat ik veel wakker was. Verder een comapatiënten haha.

3. 2moekes

2moekes Lid

13 aug 2014
    57
    0
    0
    sociale bij!
    limburg
    @lovare: geen thee?

Fb of whatsapp. ....ik vin het best!
    Wie moet ik wat sturen daarvoor?

Hier geen misselijkheid meer sinds 2 dagen geen pijnlijke borsten alleen wat geapannen....geen hoofdpijn...alleen af en toe steekjes in mijn buik! Ik word er erg onzeker van! Echt heel erg onzeker!

4. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier snachts gelukkig niet wakker. Alleen af en toe om naar de wc te gaan en slaap daarna weer lekker door. Helaas is mijn dochter al 2 dagen vroeg dus uitslapen zit er niet in haha
    Gelukkig ook niet misselijk. Onzekerheid die ik in het begin had is nu wel weg, gelukkig. Toch wel erg veel zin in de 1e echo zodat je echt weet dat het goed zit :)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat een rotperiode he. Het gast ook te langzaam.

Het thee niet meer lusten dat kreeg ik ineens vanaf een week of 8 in mijn vorige zwangerschap. Het kopje stond voor mijn neus en ineens draaide mijn maag zich al om bij de gedachte! Dus het is niet vreemd. Heb de hele zwangerschap ook geen thee meer gedronken toen.

Hier lag ik om half 10 al plat en geslapen tot net. Al was ik nog zoooooo moe. Maar mijn zoontje wilde aandacht hihi

Lovare wat vervelend zeg die buikpijn. Heb je van jezelf gevoelige darmen? Mensen zeggen wel eens dat het vruchtje nog zo klein is dat de baarmoeder nog niet zo groeit. Maar niks is minder waar!
    Op dit moment gaan je darmen en organen een plekje zoeken voor de groeiende baarmoeder en je baarmoeder gaat iets meer rechtop staan en omhoog komen. Die positie is beter om straks te kunnen groeien. Dus hartstikke logisch dat je daar last van hebt!

Nou hier weer zelfde liedje. Liggend bloed ik niet. Staande/bewegend wel.
    Maar ik wil nog niet eerder voor een echo. Dit weekend vind ik het zo'n gedoe want dan moet je naar spoed. En maandag moet ik naar het concultatiebureau met mijn Ventje. Dinsdag werken en dan woensdag de echo dus dat zing ik wel uit hoor.
    Ik moet 3 kwartier tot een uur rijden voor mijn ziekenhuis/verloskundige dus ik ben dan echt een halve dag kwijt.

Gek genoeg word ik niet gek van onzekerheid. Ik laat het wel op me af komen.

6. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ml87: gelukkig dat je er nog redelijk rustig onder kan blijven. Petje af!

Lovare: ik slaap ook heel slecht! Ik zie er uit als een dweil :(

Verder hier geen misselijkheid, alleen als mijn maag te leeg is dan een beetje weeeig gevoel.

7. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @m187 gelukkig dan wel duidelijkheid woensdag. Ben benieuwd. Hoe laat mag je? Oh wat een slaapkop die kleine man. Heerlijk zeg!

8. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    @ Lovare: de buikpijn en krampjes herken ik! Het maakt je zo onzeker. Gek genoeg heb ik er alleen grotendeels 's nachts last van
    De Chinese geslachtskalender klopt niet bij mijn moeder zie ik nu..

@ Laana: gek dat je pas met 10 weken terecht kunt, zeker omdat je al eens een miskraam hebt gehad. Wachten duurt zoooo lang..

@MI: echt super knap dat je nog kunt wachten tot woensdag. Ik zou helemaal in paniek raken..

Wat betreft het slapen, ik heb er geen problemen mee. Ik ben doodmoe dagelijks. Ik moet er alleen één of twee keer per nacht uit om te plassen..
    Verder geen misselijkheid te bekennen, alleen uiterst gespannen borsten.

9. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    hallo dames,

Volgens mij mag ik mij ook melden, 29 januari voor het eerste een positieve test in handen.
    Het is allemaal erg spannend en onwerkelijk nog, het is voor ons het 1e kindje.
    We zijn ongeveer een half jaar bezig geweest om zwanger te worden.
    Op 23 februari mogen wij voor het eerst naar de verloskundige.

10. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap nu al 5 dagen heel slecht waardoor ik ook erg moe ben! als ik uit mn werk kom moet ik mn best doen niet op de bank in slaap te vallen haha

11. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    mloess89 Gefeliciteerd!!

12. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Dankjewel, jij ook Catlady25 en de andere zwangere dames! :D

wat zijn jullie kwaaltjes tot nu toe?
    Het ene moment voel ik mij licht misselijk, duizelig en een raar honger gevoel.
    Ook heb ik een 'zwaar en vol'gevoel in mn onderbuik.

13. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

@Mloes, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@Lovare, Buikkrampen herken ik maar al te goed, denk elke keer dat ik ongesteld moet worden.

@MI87, Vind het echt knap van je dat je er zo rustig onder blijft. Ik was allang in paniek geraakt.
    Vind het toch een beetje vreemd dat je alleen vloeit als je staat. Misschien dan toch gewoon een adertje wat gesprongen is?

De Chinese geslachtskalender klopt alleen bij mijn dochter en bij deze zwangerschap verwacht ik volgens de kalender weer een meisje. Nou ben benieuwd.

En het slapen gaat hier prima. Zal wel ook aan liggen dat ik deze week vier nachten heb gewerkt en nu ik weet dat ik zwanger ben geef ik sneller toe aan mijn slaap en pak ik mijn rust.

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @MI, ja ik heb al sinds mijn 18e constateert spastische darmen. Kortweg mijn darmen doen lekker wat ze zelf willen. Ze zijn altijd al erg gevoelig geweest voor hormonen, want het functioneerde ook al verschillend door mijn cyclus heen. Nu is het helemaal drama. Alles wat ik eet en t niet aanstaat krijg ik gelijk last van. Of ze overwerken zich of t slaat stil... :(
    Succes met wachten tot woensdag. Ik vind het zo raar dat je bloed maar niet genoeg of te weinig voor duidelijkheid..

@mammie6, ja hier ook een dweil. Na mijn bericht nog 2 uurtjes kunnen slapen. Net even buiten gewandeld en boodschappen gedaan echt even wakker worden.

@lycos, haha dan zal de chinese kalender misschien niet bij jou werken ;). Die krampen zijn bij mij ook niet heftig, verre van dat zelfs, maar ik herken het gevoel van ongi maar dan 90x lichter...

@mloes, welkom en gefeliciteerd :). Wij zijn even ver,, leuk!
    Mijn kwaaltjes zijn random aanvallen van misselijkheid, veel honger, last van mijn darmen, gevoelige borsten en lichte krampen en steekjes.

@mamavsof, ja die angst heb ik ook. Maar de pijn wordt daar niet erg genoeg voor. Als ik echt ongi wordt heb ik echt goed pijn en dat is nu niet.
    Lekker dat jij zo goed slaapt. Ik heb in de afgelopen 2 weken maar 1 nacht goed doorgeslapen, voor de rest s nachts echt liggen spoken...

Pff ik deed vanmorgen de deur achter me dicht en kreeg echt halsoverkop de misselijkheid over mij heen... Snel naar beneden gegaan en naar buiten na een stukje lopen trok het weer weg. Echt niet leuk als het ineens komt opzetten..

15. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    @ Lovare, heb jij ook het gevoel dat je nog een test voor de zekerheid wil doen? ik heb inmiddels in de periode van 29-1 t/m 3-2 4 testen gedaan welke allemaal dik positief zijn, maar toch heb ik een beetje een onzeker gevoel, en de drang om nogmaals een extra test er tegen aan te gooien..

16. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Die drang heb ik wel mloess, maar ik geef er niet aan toe. Ik vind het zonde van mijn geld en geef dat straks liever uit aan leuke kleertjes ;). Elke test komt namelijk niet even donker uit en dan ga ik me weer onnodig zorgen maken en als ik een mk krijg kan ik dat ook niet voorkomen met extra testen....

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Welkom mloess! Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

18. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Hebben jullie al een idee voor de babykamer?
    Ik zit vollllll met leuke ideeën :D
    Aan de dames die al een kindje hebben; wanneer zijn jullie begonnen met inkopen doen en babykamertje uitzoeken enz?
    Ik zelf was na week 20 aant denken, zodra we het geslacht weten :D
    Week 22 hebben we allebei vakantie... (Dan ben ik 21 weken)

19. Simkins

Simkins Lid

25 jan 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, dames :D ik vind hier al druk genoeg, moet steeds tijd vinden om bij te lezen, dus ik sla Facebook en whatsapp over:)
    Die Chinese calender klopt bij mijn beide kinderen niet:D
    Ik moet steeds iets eten om niet heel misselijk te worden, maar ik kan geen hap door mijn keel krijgen, net een pannenkoek opgewarmd en moest gelijk bij de gootsteen gaan staan:(
    Ik vond de hele babykamer niet echt nodig, toch eerste halfjaar slaapt de baby bij mij in de slaapkamer en dan alleen de ledikant verhuizen. Kast hadden we al, meer vind ik niet nodig voor nu. Maar wij zijn ook nogal minimalistisch ingesteld, als er nieuwe mensen over de vloer komen vragen ze steeds of we net verhuisd zijn, zo leeg is het hier:D

20. Poefie

Poefie Lid

28 dec 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Fijn weekend!
    Ook ik moet telkens een heel stukje bijlezen hier, dus ik vrees als ik what s app en Facebook erbij neem, dat ik eruit vlieg op m'n werk.

Hier ook alleen misselijk als maag leeg is, dus ik eet vaak en geen te grote porties. Voornamelijk trek in hartig, zoet spreekt me totaal niet meer aan.

Verder moe idd, val na het avondeten telkens een uurtje in slaap in de zetel. Ben ook de hele dag en nacht van wacht? dus ik denk dat ik zo meteen, nu het even rustig is, al een preventief dutje ga doen :)

Je mag toch wel gewoon kruidenthee tijdens de zwangerschap he? Zonder theïne? Dat drink ik namelijk elke ochtend op weg naar het werk...

Vrijdag echo en ik ben nu al ZO zenuwachtig. Ik hoop echt dat alles goed is...

Deel Deze Pagina