Wow wat een buik van bovenaf al! Heb het ziekenhuis gemaild. Alles zat vol maar mijn lieve fertiliteitsarts maakt vrijdagmiddag tijd voor me. Dus dan een echo.
Dankje Aardbei! Ik lust normaal helemaal geen kaas, dus ik moet me nog een beetje inlezen over zwangerschap en kaas. Carpaccio....mmmm...is mijn favourite voorgerechtje als ik uit eten ga. Ff laten staan nu Fijn Pinac: dan hoef je niet langer in onzekerheid te zitten!
@Aardbei, Hoe zie je dat dan? Want hij ziet er niet veel anders uit dan mijn eerdere echo.. Na 8 weken kan het sowieso uitwendig. De vorige keer had ik alleen inwendig bij 6 en 7 wekenecho. Haha, ik had gister echt een moeilijk moment, dat mijn zusje filet americain zat te eten. Ik wilde het zo graag ook eten! @Pinac, gelukkig dat ze vrijdag een gaatje voor je hebben kunnen maken. Een extra mogelijkheid om de kleintjes te aanschouwen en hopelijk in positieve zin @Striae, ik weet dat ik een hele grote kans heb hierop. Daarnaast werkt het smeren zo ver ik weet niet. Dit heeft te maken met de rekbaarheid van je huid en die kan je niet vergroten met een crème.. Ook weet ik dat ik heel strak in mijn vel zit zei de fysio laatst en dat was geen compliment hahahha
Lovere, via buitenkant is een echo gewoon waziger. Het vruchtje is nu zo klein, daar zie je weinig aan maar aan de vruchtzak/baarmoeder zie je een hoop 'ruis'. Die je bij een inwendige minder hebt. Zal mijne eens pakken. Kijken of je het verschil ziet
Ja precies zoals MI87 zegt, uitwendig is waziger! maar je zegt vanaf 8 weken kan het uitwending, maar jij bent nog geen 8 weken? Ik ben donderdag als ik die echo heb bijna 9 weken (volgens mijn eigen berekening) dus zal het wel zien dan! weet wel dat ze eerst uitwendig probeert en moet zorgen voor een volle blaas!
Kijken of het lukt... Het witte is witter, het zwarte is zwarter.... Je ziet duidelijk een garnaaltje met krom staartje en in het echt zie je een navelstrengetje lopen van de baby naar het midden maar op de foto zie je dat denk ik nauwelijks. Maar straks als je kindje groter word maakt het volgens mij geen verschil meer. Maar goed je kunt dus wel verschil zien tussen inwendig en uitwendig in dit stadium
Ik ben ooit tot en met 11w4d zwanger geweest en toen hebben ze met 8 weken uitwendig gedaan. @MI, mijn vorige inwendige echo (ik zeg 2011) was helemaal niet zo scherp als de jouwe...
Misschien nieuwe apparatuur? Ik loop in het umc Radboud en krijg ook met 20 weken 4d beelden. Zo leuk!!! Doen ze standaard. Maar inderdaad soms kreeg ik ook wel eens een crappy apparaat zag je meteen verschil.
Met hoeveel weken is die echo MI? Zal mijn vanmiddag na werk ook eens plaatsen. Inwendig maar niet zo duidelijk als die van jou volgens mij
Volgens de meting 6 weken en 1 dag. Ik was toen 6+3 volgens eigen berekening. Maar ze zei zelf dat het nu zo klein is. Ze hoeft maar net iets ernaast te zitten of het termijn veranderd al. Vandaar de termijnecho straks dan kunnen we precies zeggen hoever. Voor nu houd ik mijn eigen berekening even aan. Maar heb zelf geen idee wanneer mijn eisprong is geweest... Heb meestal een cyclus van 26 dagen.
Cool...muah dikke pens van de opgezette darmen hihihi Maar het zit ook al erg hoog. Loopt vanaf de maag al bol naar beneden. Misschien puur omdat ik net nog zwanger ben geweest dat mijn buik de oude positie maar vast inneemt? Geen idee. Of er zitten er stiekem toch 3....
Er is zoveel gekletst! De dames met al een buikje, das al idd een buikje! Lovare; wauw wat ben ik blij voor je dat alles goed is! Ik heb nog zo aan je gedacht vandaag! Nu kan ik zelf gaan aftellen! Hoop zo dat het goed zit!!! Ik ben klaar met werken, ga nu muffins bakken met botercreme en muisjes voor vanavond!!
Hier ook even een update! Vorige week woensdag bij 6 weken en 4 dagen een echo gehad en er was alleen een lege vruchtzak te zien net zoals de week ervoor. Ik ben naar huis gestuurd door de gynaecoloog om miskraam af te wachten en komende woensdag terug om aan te geven of ik curretage wil of opwekking mbv cytotec. Het geval is nu dat de kwaaltjes erger worden en ik nog geen tekenen heb van buikpijn of bloedingen. Voel mezelf op en top zwanger maar durf geen hoop te hebben omdat de gyn zei dat het niet goed was. Misschien laat mijn gevoel me ook wel in de steek. Ik weet alleen wel dat dit erg zenuwslopend is. Sorry meiden, moest het even kwijt
@lycos, vast wel. Ik duim met je mee! @mamalique, wat rot! Jammer dat er na 2 echo's niks te zien is... Ik hoop dan toch dat het straks langs de natuurlijke weg op gang komt. Die medicatie en ingreep lijken mij niks. Gaan ze woensdag nog kijken voordat ze iets doen?
@mamalique: wat verdrietig! Ik heb zelf ook de miskraam afgewacht de vorige keer. Maar toen was het duidelijk, ook voor mij, dat er niks in zat. Als ik dat gevoel wel zou hebbrn zou ik zeker vragen of ze nog 1 keer een echo willen doen. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.
Fijn dat je terecht kon voor de echo Lovare en dat ie goed is! Super. Straks lekker je geheim delen. Mamalique ik hoop voor je dat het natuurlijk op gang komt. HCG kan nog wel een poosje in je lichaam zitten waardoor je nog wel kwaaltjes kunt voelen. Een vriendin van mij voelde zich 6 weken na haar miskraam nóg zwanger. Dikke knuffel voor jou! Ik heb bij de vorige zwangzwangerschap vanaf week 12 gesmeerd met bio-oil maar helaas, dit heeft niks geholpen. In week 34 kwam de eerste striae tevoorschijn! Ik heb ook al een behoorlijk buikje. Puur door darmen natuurlijk. Maar voor mijn gevoel kan iedereen het aan me zien haha!
Ik heb t net met sokjes aan mijn ouders verteld dat ik zwanger ben. De reactie was erg leuk en ze boden gelijk hun hulp aan met alles waarbij ik hulp nodig heb. Mijn zusje zat er ook bij en was dol enthousiast. Zo komt mijn broertje ook thuis (woont nog steeds bij mijn ouders) en dan het hem nog vertellen. Nu is mijn moeder zenuwachtig, hahahaha.