1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Bevallingslijst 1 - 15 oktober

1 oktober (1)
    Simkins: 30 jaar, 3e kindje

2 oktober (3)
    NonAmanda: 26 jaar, 2e kindje
    Poefie: 30 jaar, 1e kindje
    Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje

3 oktober (4)
    Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje
    MI87: 28 jaar, 2e kindje
    Femhe: 30 jaar, 2e kindje
    Miss28: 32 jaar, 2e kindje

4 oktober (4)
    Ilse1980: 34 jaar, 4e kindje
    Kh82: 32 jaar, 2e kindje
    Lycos: 27 jaar, 1e kindje
    Rkd: ... jaar, 2e kindje

5 oktober (4)
    Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje
    MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje
    Jade86: ... jaar, 2e kindje
    Mie88: 26 jaar, 2e kindje

6 oktober (3)
    Catlady25: 25 jaar, 1e kindje
    Bloem19: ... jaar, 2e kindje

Beautevil: .. jaar, ?e kindje

7 oktober (1)
    Chayennah: 34 jaar, 4e kindje

8 oktober

9 oktober (2)
    Mom13: 32 jaar, 4e kindje

Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje

10 oktober (5)
    Luna30: 30 jaar, 1e kindje
    Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje
    Lovare: 25 jaar, 1e kindje
    mloes89: ? jaar, 1e kindje
    xxBloesem: ? jaar, 1e kindje

11 oktober (5)
    Ons2ewonder: 26 jaar, 4e kindje
    Veetje83: 31 jaar, 2e kindje
    Najade: ? jaar, 4e kindje
    Kimmartijn: ? jaar, ? kindje
    keepvogel: ?jaar, ? kindje

12 oktober (4)
    Jossie81: 33 jaar, 2e kindje
    Marijke88: 27 jaar, 3e kindje
    Laana: 28 jaar, 2e kindje
    proudmama90: 24 jaar, 2e kindje

13 oktober (2)
    Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje
    Prettygreeneyes: 22 jaar, 1e kindje

14 oktober (3)
    Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje
    Unbelievablee: 24 jaar, 1e kindje
    Nell, 30 jaar, 3e kindje

15 oktober (1)
    Flowerpower50, 24 jaar, 3e kindje

20 oktober (1)
    Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje (bevalt wk 39 mbv keizersnede)

Totaal: 43 zwangeren

Sterretjes;
    NathalieD - 6 wkn
    Shendari
    2moekes - 5 wk 5 dg
    Pinkcloud
    Mamalique - 6wk 2 dg
    Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz

Afspraken februari!

25-02 Veetje83: Echo Vk
    26-02 Aardbei1707: Intake Vk en echo
    26-02 Tunisiana: 3e echo gyn

26-02 Mammie van 6: Echo Gyn
    27-02 NonAmanda: Echo Vk

Afspraken maart!
    02-03 MOMMY1987: Intake Vk
    03-03 Jossie81: Echo
    03-03 Roosenkids: Echo
    04-03 Lycos: Intake Vk
    04-03 Miss28: Echo Vk
    04-03 Ilse 1986: Intake en echo
    04-03 Laana: Echo Vk
    04-03 proudmama90: Echo Vk
    04-03 Kimmartijn: 1e Echo
    04-03 Mie88: Echo Ha
    05-03 PrettyGreenEye: 1e echo
    06-03 Beautevil: Intake Vk
    06-03 Pinac: Echo
    09-03 MOMMY1987: Echo Vk
    10-03 Nell: Echo Vk
    11-03 MI87: Termijnecho
    16-03 Luna30: Intake en echo
    16-03 Beautevil: Echo Vk
    17-03 Lovare: echo
    18-03 Veetje83: Intake Vk
    18-03 PrettyGreenEye: 2e echo
    18-03 Catlady: Intake Vk + termijnecho (2e)
    19-03 Mamavascosofia: Afspraak Vk
    31-03 Luna30: Echo

Afspraken april!
    01-04 PrettyGreenEye: 3e echo 12 wkn + nekplooimeting

Zullen we de defenitieve datums pas aanpassen na de termijnecho's? anders blijven we straks aanpassen:D

2. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    @aardbei ik kom uit Roosendaal en jij?

Hier gistere medicijnen gehad.. en heerlijk klokje rond geslapen.. wordt wel heel duf van die medicijnen.. mag er ook niet mee auto rijden maar dat snap ik wel.. ben nu ook gedeeltelijk ziek gemeld simpel weg omdat ik niet op mn werk kan komen(A)
    Alles blijft gelukkig binnen..al heb ik nog niet veel trek..en ben nog wel erg misselijk.. maar stuk beter in ieder geval..

Straks komt iemand van moeders voor moeders.. moest vanmorgen mijn urine opvangen.. het leek wel vruchtensap zo donker en troebel.. zag er echt raar uit.. mjah komt natuurlijk omdat ik zo weinig binnen krijg;)

Nu nog ff lang uit op de bank:)

Zag al een paar mooie echo's voorbij komen! Ik mag volgende week woensdag;) spannend!

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Haha ik ook! wat leuk!!! dan zitten we allebei bij vk roos!! wie weet zien we elkaar daar dan nog hihi grappig! ik mag a.s. donderdag!

4. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lycos super! Gefeliciteerd!!

De reacties van familie waren bij ons ook zo leuk!! moeilijk hoor om het nog een paar weken geheim te houden haha

5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wat super van je echo Lycos!

Ben ik nou de enige fries hier? Das ook wat haha.

Wij hebben het nog niemand van de familie verteld, misschien als de echo na 8 weken nog goed is. Schoonzusje zet altijd alles op facebook dus dat ga ik dan sowieso goed duidelijk maken.

Heb je gister wel hele dag gewerkt Ilse? Je collega's ook verteld?

Ik ben ook een dagje thuis. Erg druk gehad laatste tijd, slaap slecht en ben al dagen zo grieperig als wat. Vanmorgen doodmoe wakker geworden en dikke hoofdpijn erbij, lekker even een dagje bijkomen.

6. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    ik heb een flesje olie van mijn zus over gekregen gewoon van de kruidvat. als deze op is ga ik wel opzoek naar iets anders. heb zelfs gelezen dat je gewoon olijf olie enz kan smeren.
    ik smeer iedere dag :)

MI: wow wat een buikje! zalig! hier begint het ook goed :)

7. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    @aardbei! Wat toevallig!! hahaha

@pinac: Ik heb gisteren gewerkt ja.. en heb het collega's verteld maar die hadden al zo vermoeden hahaha.. ze vonden het kei leuk.. ze zeiden meteen vruchtbare grond hier op de werkvloer;) want mijn directe collegaatje is ook zwanger;)

Ben blij dat ik deze week ff wat minder mag en kan werken.. breekt me toch wel op…

Gelukkig goede nacht gehad:)

8. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Pascalle en Lanaa... ik woon heeeeeel dicht bij jullie :p

9. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    Marijke: toch hoopvol dat je toch symptomen hebt he :)

hier gaan we het vanavond aan de schoonouders vertellen. ik ben benieuwd naar de reactie, mijn schoonmoeder is iemand die altijd wel een scheve reactie kan geven. maar mijn man wil het toch graag al gaan vertellen :) we gaan ervoor! :)

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @lycos, mooie echo! :D Lekker genieten dan nu. Jij mag al wel weer snel voor je volgende echo. Ik moet wachten tot 17 mrt...
    Bewoog de kleine al een beetje of dat niet?

@Proudmama, geen roker hier :). Ik zit ook nog in een fb groep waar ik eerder al lid van was bij zp. Alleen ligt Groningen hier een beetje uit de route, zeker omdat ik geen auto heb...

@MOMMY, Fijn dat je weer hersteld bent. Je astma aanvallen kunnen ook door de obstipatie komen. Lijnzaad, kiwi en pruimen zijn natuurlijke oplossers hiertegen. Natuurlijk is er ook medicatie die je kan helpen.

@Marijke, ik wist niet dat kinderzeer en krentebaard hetzelfde zijn. Het is in ieder geval een rottig iets waar jij en je partner ook nog eens mee moeten opletten... Alle wondjes afgedekt houden en ontsmetten...
    Het komt vast wel goed wat de echo betreft. De bloeding is toch gestopt :)

@Aardbei, daar zou ik inderdaad mee wachten. Al weet ik vrij zeker dat het bij mij niet zal veranderen.

@ilse1986, veel plezier met het mvm bezoekje. Fijn dat de medicijnen aanslaan alleen jammer dat je er zo duf van wordt

@Pinac, jij de enige Fries en ik de enige Zuid-Hollander ;)

@PGE, heel veel succes met vertellen dan ;)

Vandaag gaat het niet zo lekker hier. Ik denk dat ik misschien een buikgriep erbij heb. Ik heb hoofdpijn vanuit mijn rug en ik ben echt misselijk op mijn maag, inclusief darmen die erg overstuur zijn...

@tip tegen niespijn aan je banden. Ik buig tegenwoordig al voorover voordat ik moet niezen (werkt natuurlijk alleen als je het voelt aankomen). Dit zorgt ervoor dat de spanning van de banden af is en dus geen pijn doet als je ze aanspant.

11. ilse1980

ilse1980 Actief lid

12 mei 2010
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen gebeld met de vk. 17 maart intake om 19:45
    En termijnecho op 18 maart om 19:30, van vk hoefde ik niet voor nog een echo bij gyn (helaas, want ik had best volgende week nog een keer willen kijken).

Ik rook niet, heel lang gedaan maar ook al ruim 10 jaar gestopt.

En ik voel me hier in Gelderland ook een beetje alleen....

12. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, weer goede echo's!

Mamalique, sterkte! Als je twijfelt zou ik wel weer voor een echo gaan.

Hier weer veel buikpijn vandaag. Hoort erbij, maar leuk is anders. Buik hier ook al flink opgezet. Darmen en natuurlijk nog de zwakke buikspieren van vorige zwangerschap. Mijn zwangerschapslijn was zelfs nog niet helemaal vervaagd.

Donderdag naar gynaecoloog ivm schildklier. Hoop ook op een echo.

13. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Wat is er weer veel gekletst :)

Mamalique: Snap dat het super lastig is, zou idd misschien toch nog om een echo vragen als je daar weer bent? Dan heb je in elk geval zekerheid.

--> Smeren: Ja had ook wel gelezen dat striae onderhuids is dus dat je het eigenlijk niet tegen kan gaan met smeren. Maar ja ga er toch alles aan doen om het zo mooi mogelijk te houden. Morgen maar eens bio oil kopen. Ook goede verhalen gelezen over vitamine e olie van de tuinen.

--> Mooie echo lycos! Zag je idd ook beweging op het scherm?

--> Lovare maar even rustig aan doen met die klachtjes!

--> Vertellen: Wij vertellen het de ouders van mijn vriend pas na combinatietest. En daarna pas de andere vrienden en familie! Mijn ouders weten het al, maar die waren toevallig op bezoek (en wonen niet in de buurt).

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    De misselijkheid grijpt hier goed om zich heen. Met vlagen ben ik een beetje misselijk tot heel erg misselijk. Ik moet zo gaan werken, maar ik heb toch even gebeld of er iemand back-up kan staan want ik weet niet of ik het ga redden. Ik ga het sowieso even proberen...

Mijn redding tot nu toe is kroepoek. Dit was wat ik gisteravond ook al enige kon eten.

@luna, ik ga zeker rustig aan doen.

@najada, lastig de buikpijn, maar herkenbaar. Lekker rustig aan doen en niet teveel en zwaar bewegen.

Doen jullie de combinatie test? Zo ja, waarom?
    Ik heb tot nu toe nee gezegd. 1 omdat mijn ex en ik jong zijn en hij gezonde kinderen heeft uit een vorige relatie. 2 je weet niks 100% zeker en dan heb je alleen maar een zorgelijke zwangerschap...

15. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Wat gaan jullie hard!
    Met eerst een klein ziek meisje en nu een heel jengelig (Sprongetje!) meisje kan ik jullie nu niet bij benen. Sorry dat ik niet echt persoonlijk reageer.

@Ilse fijn dat medicatie iets helpt. Hier ook uit Gelderland hoor? Welke regio kom jij?

Wat hebben jullie (en dan niet alleen de mensen met bloedverlies) al vroeg echo's. Ik heb de eerste echo pas bij 10,5 week, daarna bij 20 wkn. Ik moet dus nog wel even wachten.
    Even wenne want de vorige zwangerschap had ik ook veel bloedverlies en dus vroegtijdig echo's. Ik wil nu eigenlijk ook spieken! ;)

De intake afgelopen vrijdag was dan ook vooral weer de vragenlijst langs lopen en bloeddruk checken (was goed).

De vermoeidheid wordt bij mij iets minder, misselijkheid wisselt per dag en ook op de dag schommelt dat erg. Soms ook hele dagen door. Maar voor het goede doel.

Hier ook geen roker!

16. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    #1356 Lovare, 24 feb 2015
    Laatst bewerkt: 24 feb 2015
    @kh, ja bij mij was het ook alleen maar vanwege de zorgen die ik maakte. Maar ik snap wel dat je wil spieken en 10,5 week is ook zo ver... Maar zolang alles goed gaat bij je kan je gewoon lekker genieten.

Ok dames, ik wil jullie opinie. Mijn ex weigert dus af te spreken... Ik wil hem graag wel vertellen dat ik zwanger ben, maar ik durf hem dus niet te bellen maar ook niet over het nieuws te appen.
    Zal ik hem dan toch maar een app sturen met de foto en de informatie. Het voelt zo lullig. Maar als hij niet wilt afspreken... Ik heb het hem echt al meerdere keren gevraagd in de afgelopen 2 weken.

EDIT, wie doet er trouwens ook mee aan de wetenschappelijke onderzoeken rondom de zwangerschap. Ik heb mezelf ingeschreven voor een aantal onderzoeken vanuit het Erasmus MC. Dit omdat ik graag andere (toekomstige) zwangeren ook wil helpen

17. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    Ik zou tegen hem zeggen.. Als jij niet wilt afspreken zal ik het voer de app moeten vertellen. wil namelijk wel dat je dit weet… Ik ben zwanger.. Als hij niet wilt afspreken moet het maar zo… Wel heel vervelend voor je!

Ik vul wel eens enquêtes in op internet en doe dan mee met moeders voor moeders maar voor de rest nog niks tegen gekomen ofzo… Is mij ook verder niks van bekend..

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Niet alles gelezen.

Lycos: mooie echo!!! Ze worden steeds groter hihi ten opzichte van 6 weken echo's. Nog ff dan zien we echt mensjes zitten!

Woonplaats: nog mensen uut Uutreg???????? Provincie dan. Ik kom zelf uit Veenendaal. Ligt naast Ede

Was er nou een kapster in de zaal???? Kan ik met een gerust hard mijn haren verfen. Gewoon van de kruidvat/etos? En hoef ik niet bang te zijn dat het blauw uitslaat ;)

Nou, ben wel misselijk maar ik kan ook wel de hele dag vreten!!!! Net heerlijk broodjes met ham kaas en ananas in de oven geschoven...maar eigenlijk houd de honger nooit op...ben echt bang dat ik al heel snel tonnetje rond word!!!

Ilse, je gaat vanzelf wennen aan de pillen. De dufheid is in het begin wat erger maar ik kan nu prima autorijden hoor. Je hebt daar steeds minder last van.

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Was je lang samen met je ex?

Ik heb vanmorgen een lijst ingevuld voor een onderzoek waar ze mee bezig zijn in Nijmegen geloof ik. Kreeg ik vanuit ziekenhuis mee.

20. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @ilse1986, ja klopt. Nu heb ik even doorgevraagd en hij zegt wel weer te willen afspreken zodra het wat beter gaat met hem (hij schijnt nu bij de psycholoog te lopen). Nu weet ik niet of ik dan maar nog even moet wachten met appen of het hem dan toch maar nu moet appen. Ik vind het zo lastig... Ik wil het hem wel vertellen maar ik weet gewoon niet hoe...

@pinac, nee ik was niet lang met hem samen en ik heb de tijd samen ook niet bijgehouden. Hij was ook zo ineens weg... Hij ging ineens onze afspraken afzeggen met allerlei 'smoesjes' (geen idee of het de waarheid was of de halve waarheid of een leugen).

Deel Deze Pagina