@Proudmama90.....in welke plaats woon jij dan? ben toch wel nieuwsgierig hihi hier behoorlijk in de rug wat kan je hieraan doen? hebben jullie tips? gr
Hier veel last van draaierigheid... misselijkheid is echt verschillend per dag.... ik heb vast weer een erg lage bloeddruk, ik heb die altijd al maar vorige zwangerschap dus erg laag.. Hebben jullie ook al bloed moeten prikken? als alles goed is donderdag zal ik dat wel moeten doen... Bij vorige zwangerschap geen combinatietest gedaan om precies de reden die jij gaf lovare.. maar weet nu nog niet of ik het wel of niet ga doen. Goed dat je begint over de formulieren Kh82 ik moet nog een hele vragenlijst invullen voor donderdag en was het alweer vergeten, nu dus snel uit printen en vandaag of morgen eens doen! Ik ben ook verder nog niets tegen gekomen van enquêtes alleen vanuit de vk kan ik ergens aan mee doen. dat wil ik wel doen. Herkenbaar MI87, ik heb ook de hele dag honger!! en zit nooit vol. Maar ja probeer vol te houden en er goed op te letten, maar echt zo lastig. als je zwanger bent moet je echt discipline hebben om niet te veel te eten vind ik! Ja als je ex echt niet wilt afspreken dan maar via de app toch? en als je zegt dat je iets belangrijks te zeggen hebt? wilt ie dan nog steeds niet?
@aardbei, haha het is geen achterlijke knul dus ik denk dat als ik dat zeg dat hij het sowieso al kan raden waarover ik wil praten
Lovare; jee, vervelend dat je ex de boot zo afhoudt! Ik zou hem gewoon bellen. Zeggen dat het belangrijk voor je is dat hij even langskomt. Wat betreft de echo, ik zag inderdaad wat beweeglijkheid, zo leuk om te zien! Aardbei; die honger is herkenbaar! Misselijk ben ik niet! Moet je vaak overgeven? Ik krijg volgende week woensdag een intake bij de vk, dan ook meteen bloedprikken. Pascalle1980; goede ondersteuning van je rug is belangrijk. Heb je een goed matras? Eventueel een kussen in je rug als je op een stoel zit.. En rechtop lopen, schouders naar achteren (trotse houding) MI; ik heb gelezen dat je beter geen haarverf kunt gebruiken tot 12 weken.. Eten doe ik ook de hele dag.. Straks weer werken (vanaf 16.00u) slaapdienst.. Pff zie er tegenop. Ben zo moe de laatste tijd en de nachten zijn de laatste tijd erg heavy bij ons op de afdeling..
@lycos ik heb zo tot 23.00 dienst... Ook niet echt zin, maar de misselijkheid is nu minder dus dat is fijn!
Lovare, wat een aparte kerel hoor, dat ie zo ineens weer weg was... Ben benieuwd hoe hij hierop reageerd...ik gok... Hard weghollen? Wat verwacht je zelf van hem? Weet ook niet...hoe langer je wacht hoe vervelender het voor jezelf is want je moet het opkroppen. Maar als hij bij de psycholoog komt...ik weet niet of dit nieuws zoiezo 'zachtjes' gebracht kan worden. Hij moet gewoon weten dat er een kindje komt wat zijn genen draagt en wat hij daar verder aan wil bijdragen is aan hem. Nog 2,5 week tot de termijn echo... Vind het wel alweer spannend worden! Daarna mag het de wijde wereld in. Word nu al zo dik...dat ga ik niet lang verborgen houden... Heb bij Llevi nooit een termijn echo gehad. Bij hem wisten we toch precies vanaf welke datum hij ontstaan is
Ja, ik ben geloof ik de enige Zeeuw. Wel dichtbij brabant Lovare: ik zou het gewoon zeggen. Dan kan hij gelijk een nieuwe afspraak bij de psycholoog maken. ..ooooh...wat gemeen van mij. Maar ff zonder gekheid, hij heeft wel het 'recht' om te weten dat hij een kind verwekt heeft. Wij gaan niet voor de combinatietest. Het is slechts een kansberekening. En ik ga toch geen vruchtwaterpunctie oid laten doen bij een verhoogde kans. Bovendien zou ik de zwangerschap er niet voor af laten breken. Hier wel regelmatig kokneigingen, maar gelukkig blijft mijn eten nu binnen. En ik kan maar kleine beetjes op, want grote porties komen er sowieso uit.
Hier ook geen prenatale screening/nekplooi meting. Bij Levi ook niet gedaan. Syndroom van down is mee te leven en ook welkom als het zo is, en kom op, zoiezo lijkt mij dat ze zulke afwijkingen trisomie 18 ook echt wel tijdens de twintig weken echo opmerken hoor. Die kinderen hebben toch bepaalde kenmerken. Zoveel mensen die een kans van 1 op zoveel hadden, het lieten aborteren en er vervolgens achter komen dat het toch gezond was....brrrrrr Snap dat als je grotere kans hebt je het misschien wel wilt weten om je voor te bereiden maar verder heeft het voor mij geen meerwaarde.
Al een tijd niet meer geweest erg druk met alle verjaardagen geweest. Vandaag eerste echo gehad . En zoals we al een beetje verwacht hadden. 2 vruchtzakken maar maar 1 kindje met kloppend hartje. Het kan nog alle kanten op gaan. Lichaam neemt het op of stoot het af met de mogelijkheid dat ook het goeie kindje mee gaat. Bij bloedverlies gelijk bellen en anders over 3weken weer een echo. Ook nog terug gezet qua datum dus ipv 11/10 word het 15 oktober. Ik ga vanavond terug lezen.
Wij hebben bij de eerdere zwangerschappen zelfs nog geen 20 wekenecho gedaan en ervoor gekozen alleen een echo ge doen indien medisch noodzakelijk. Bij beide kinderen was die er rond 36 weken ivm verkeerde ligging, verder dus geen echos gehad. Wij zagen er geen voordeel van in, en evt nadelen op lange termijn was toen niet met zekerheid bekend dus vandaar die keuze. Nu hebben we ivm eerdere miskraam ervoor gekozen om wel de termijnecho te doen, maar of we ook voor de 20 wekenecho kiezen, daar zijn we nog niet uit.
@ons2ewonder: ook pittig nieuws! Hoe groot is de kans dat nr 2 blijft zitten? Wat spannend voor jullie zeg! Hoe voel jij je eronder?
Ook heel spannend voor jullie zeg! 3 weken wachten is ook weer een hele tijd. Team Blauw? Lijkt wel voetbal
@MI, ik krop het niet op. Ik probeer het alleen een klein beetje te timen. Mijn eigenlijke timing was echo en dan afspreken om het te vertellen. Hoe hij voor de rest reageert maakt mij niet uit. Als hij het maar weet. Een relatie zal er na dit sowieso niet meer uitrollen want dit is geen basis voor een relatie.. @mamav6, ik ga het hem zeker vertellen alleen was nu de vraag hoe en wanneer. Hij heeft inderdaad al het recht om het te weten.
Dit is voor mij al de 3e tweeling zwangerschap . Oudste verloor ik het 2e vruchtje met 6 weken en bij mijn 3e nam mijn lichaam hem op. Geen idee hoeveel kans we hebben dat het mis gaat . Voel me heel dubbel blij met het kloppende hartje maar voor mijn gevoel moeten het er gewoon 2 zijn 😔 Vind het ook moeilijk om mensen te zien met een tweeling wetend dat ik ook eigenlijk een tweeling had gehad Lijkt me van jongs af aan al heel mooi een tweeling. Ben zelf ook de helft van een tweeling maar stopte ook in de zwangerschap. Wij krijgen guo's ivm mijn hartafwijking mijn oudste had de geboorte niet overleefd als we bij haar geen 20 weken echo hadden gedaan( wisten toen nog niet dat ik een hartafwijking had ) Dus puur om het kind alle kansen te geven doen we meerdere guo's ( waarschijnlijk bij 14/18 /30 weken om de groei van het hart in de gaten te houden
Jeetje wat wordt er veel gekletst. Ik werk 32 uur en als ik dan savonds bij lees red ik het echt niet om overal op te reageren. Ik geloof ik nog steeds de enigste uit het mooie Drenthe Wij gaan ws wel voor de prenatale screening. Vond het wel heel fijn om de kleine te zien (bij de 1e) en gewoon even een extra check.