1 t/m 15 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentefris, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Ja ik ben wel een roker. Ik rook nog steeds ongeveer 2 a 3 per dag. Ik kan er gewoon niet afblijven. Ik zit er sterk aan te denken om morgen al mijn sigaretten in de terraskachel te gooien en op te fikken :p

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik sta achter die actie proudmama.
    Hier nooit gerookt en zal hopelijk ook nooit op het idee komen :p
    Ik heb qua kwaaltjes heerlijke rustige dagen nu. Al ben ik nu wel enorm verstopt.

3. Mommytje

Mommytje Lid

1 mrt 2015
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    @proudmama DOEN! echt, als je eenmaal gestopt bent zul je je er zo goed bij voelen! En je baby zit dan ook een stuk fijner :) daar dacht ik steeds aan. Dat hij/zij dat ook allemaal binnen krijgt. Als ik toch zou blijven roken zou ik er niet van kunnen genieten en me zo schuldig voelen. Je kan altijd een poging wagen. Ik hoop niet dat je me een bemoeial vindt want zo is het zeker niet bedoeld hoor haha. En @lovare daar heb ik ook last van inderdaad...

4. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Mommytje; welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt al een stressperiode achter de rug zie ik!
    Ik zie dat je bent uitgerekend op mijn verjaardag ;)
    Leuk!

Woon je al samen met je vriend?

5. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Proudmama; zeker doen! Zul je geen spijt van krijgen.. Je doet het voor een goed doel ;)
    Ik ben geen roker, dus ik weet niet hoe het voelt om verslaafd te zijn, maar ik denk dat ik er alles aan zou doen om niet te roken tijdens mijn zwangerschap..

6. Mommytje

Mommytje Lid

1 mrt 2015
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Lycos dankjewel, jij ook gefeliciteerd! Wat grappig dat ik ben uitgerekend op je verjaardag. Al worden er niet veel baby's op precies die uitgerekende datum geboren geloof ik? Wij zijn best snel samen gaan wonen, nu zo'n 2/2,5 jaar denk ik. Alleen wel in een huis met één slaapkamer, welke zich bevindt op de zolder waar je met een vlizotrap op moet. De woonkamer is groot genoeg om er evt een wandje in te bouwen, dus misschien dat we dat wel gaan doen.. Dat moeten we nog maar even zien.

Ik heb trouwens wel dat ik de meeste geuren echt niet kan uitstaan! En ze zeggen toch ook dat je vaak cravings hebt als je zwanger bent. Dit heb ik niet echt, alleen maar afkeren haha. Zijn er dingen die jullie echt extra lekker vinden nu?

7. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mommytje: welkom en gefeliciteerd!
    Wil je thuis bevallen (als je daar überhaupt al over nagedacht hebt), want als ik dit hoor kunnen ze daar wel moeilijk over gaan doen ivm vlizotrap e.d.

Hier nog geen tics. Van mijn vorige zwangerschappen had ik komkommers (meerdere per dag) en waterijs.
    Ben wel benieuwd of dat zich weer herhaald.

Proudmama: go for it!!! Ik ben geen roker, maar ben (normaal) wel verslaafd aan lekker eten....hoeveel mislukte lijnpogingen ik al gehad heb... :(

8. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Proudmama ik heb bij de eerste ook gerookt. Het is naar net hoe sterk je in je schoenen staat, want sommigen kunnen zo gestrest raken van het stoppen met roken, wat dus ook weer erg slecht is voor je ongeboren kindje.

Ik ben inmiddels 2.5 jaar gestopt, dus gelukkig is het nu niet aan de orde. Bij de eerste zat ik al in een stress situatie waarbij ik het stoppen met roken echt niet kon en nog meer stress zou beleven. Mijn VK adviseerde om dan iig een flink stuk minder te gaan roken om de schade en stress te beperken.. Gelukkig een gezonde zoon, was wel wat klein en licht, maar ben zelf ook maar 1.60 en 50 kg, dus groter had ook niet gepast..

9. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Mommytje: welkom!
    Hier ook nog geen cravings.. Had ik m'n vorige zwangerschap wel in melk maar nu ook vooral afkeer tegen dingen.
    Roken, gestopt in november met voorbedachte rade. Ik stop en begin altijd weer maar heb er nu geen moeite mee maar weet hoe moeilijk het kan zijn.
    Nog 1 dag tot de echo! Vanavond nieuwe bank dus als het niet goed is heb ik een fijne bank om op uit te huilen.. ;)Zo suf, heb een heerlijk gezonde zoon maar die 2 miskramen uit het verleden zorgen toch voor veel angst weer..

10. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Goedemorgen,

Welkom Mommytje.

Vanmorgen voor eerst half kokhalzend mijn ontbijt opgegeten, nog niet eerder gehad. Maar nu het even is gezakt voelt het allemaal wel weer goed.

Kan bijna niet meer wachten het de wereld in te gooien haha, nog maar paar weekjes geduld.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Goedemorgen!! Had gister een slechte dag wb misselijkheid. Vannochtend ging het weer prima. Maargoed in hoeverre de pillen daaraan bijdragen hihi

Wie had er ook alweer zo'n truitje gekocht om het te vertellen? Ik heb namelijk diezelfde dag bij simply colors zo'n truitje besteld hihi. Gaan we na de termijn echo aantrekken bij Levi.

12. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Goedemorgen!

Cravings heb ik niet echt specifiek.. Het is wel zo dat ik trek heb in zoetigheid, wat ik normaal niet echt had...

Hier weer slecht geslapen vanacht.. Heb vanmiddag slaapdienst, hopelijk een rustige nacht want ik ben doodop! Zie er nu al tegenop om te gaan.. :(

13. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Mommytje!
    Hier tot aan het weekend enorme trek gehad in chips! At bijna dagelijks wel een halve zak leeg... Gelukkig is dat nu klaar. Was al bang voor de weegschaal maar gelukkig nog niets aangekomen. Bij de 1e ook nog geen 10 dus ben benieuwd hoe dat nu gaat!
    @MI87 lastig die misselijkheid. Hopen dat dat nu wel snel klaar is!
    @Lycos, hier ook erg moe. Kon er vanmorgen echt niet uitkomen. Nachtdiensten lijken mij wel pittig zeg! Succes in iedere geval!

14. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Welkom Mommytje!

Vervelend Pinac! Hoop dat het niet al te lang aan blijft houden. Bij mij wisselt het elke dag.

Gisteren een hele lange dag gehad met vrienden (van 10 tot 00.30) nu echt helemaal kapot, gelukkig heb ik maandags vrij. Wel veel steken enzo vandaag dus doe maar even rustig aan.

Wat betreft cravings: te veel gegeten de afgelopen weken, te veel buiten de deur gegeten dus nu gewoon zin in lekker veel groente en fruit!

Merk wel dat ik heel veel zin heb in citrusvruchten :)

PS ik doe mee met op de bank voor me uit staren! ;)

15. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    Goedemorgen,

Welkom Mommytje en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier nog geen trek in bepaalde dingen alles komt er toch weer uit.
    Nog steeds helaas heel de dag kotsmisselijk.
    Nu komt er ook nog maagzuur erbij. Heel de nacht wakker gelegen
    met een maag wat in brand staat.
    Ga zo maar naar de winkels rennies inslaan en op zoek naar
    gembercapcules. Kon ze de vorige keer niet vinden bij de apotheek
    dus dan maar naar de tuinen.

16. Mommytje

Mommytje Lid

1 mrt 2015
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goedemorgen en bedankt allemaal!

@mammievan6, ik zou graag in het ziekenhuis willen bevallen. Ik heb sinds mijn geboorte al last van astma en gebruik hier ook medicatie voor. Als ik bij wijze van die vlizotrap op ga ben ik al buiten adem, dus ik hoop op een medische indicatie. Mocht ik die niet krijgen Tsja dan maar een bed beneden neerzetten.

Oooh waterijs... Jammie! Helaas hier geen vriezer. Ik vind mineola's wel ontzettend lekker fris zuur en sappig:p

Vervelend die misselijkheid en maagzuur, hopelijk gaat het over en niet pas na je zwangerschap!

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik las eerder over dames die zich somber voelen tijdens de eerste fase en soms de hele zwangerschap. Ik ben helenaal niet somber aangelegd maar ik voel me sinds de conceptie ontzettend somber en lusteloos. Het liefst lag ik de hele dag in bed te dutten, ik heb netgens zin in en heb de hele dag het gevoel dat ik wel kan huilen maar ik doe het niet. Wat moet ik hiermee? Afwachten of aangeveb bij de vk (die zie ik pas weer in week 13 dus over 5 weken).

18. Miss28

Miss28 Actief lid

2 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nell, ah wat vervelend zeg! Lastig lijkt me dat. Zelf zou ik zeggen, voel je gevoel. Persoonlijk ben ik iemand die alles zelf wil doen en oplossen en dus niet snel aan een bel trek, maar als jij denkt dat het je helpt, moet je het zeker doen! Aan stress en somberheid heb je zelf niets.... Knuff

19. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Hoi dames,

Mag ik ook nog meedoen? Ik probeer alle pagina's nog terug te lezen om te zien wat ik gemist heb. Ik ben 31 jaar en kom uit Den Haag. Volgens mijn berekening ben ik op 14 oktober 2015 uitgerekend.

Morgen eerste afspraak bij VK (intake), nog geen echo. Echo is op 20 maart. Duurt lang!!

Verder gelukkig totaal geen klachten, het is dat ik 3 testen heb gedaan en ze allemaal positief waren, maar anders zou ik denken dat ik helemaal niet zwanger zou zijn!

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Hallo dames!

Hier ben ik weer:) van het weekend druk gehad dus niet echt tijd gehad om te schrijven!
    Me ouders (vooral me moeder) was erg enthousiast zaterdag toen ze de tekst op mijn dochter der shirtje las! ze snapte het gelijk haha! erg leuk! ze had wel verwacht dat ik dit jaar zwanger zou raken maar niet zo snel, dus kwam toch best als een verrassing!
    Daarna savonds samen uit eten geweest was erg gezellig en lekker! alleen ik vind de keus uit voorgerechten echt beperkt nu ik zwanger ben. Ik had van te voren al op de site naar t menu gekeken en dacht neem de salade met geitenkaas, maar vroeg voor de zekerheid wel even of deze vers van de boer kwam en dat was helaas het geval hij wist dus niet zeker of het nu van rauwe melk was gemaakt dus dat heb ik maar niet genomen. Eigenlijk bleef er 1 voorgerecht over (op de soepen na, maar ben daar niet zo van) dus dat was wel jammer!

Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!

@nell ik heb ook het sombere gevoel maar bij mij herken ik het van me vorige zwangerschap en soms gewoon ook als ik niet zwanger ben. Als het echt heel erg wordt zou ik wel aan de bel trekken hoor! Ik heb het bij de vk ook al gegeven en moest het zelf even in de gaten houden (en me vriend houdt ook een oogje in het zeil want die merkt het meestal nog beter dan ik zelf)

Vervelend he die misselijkheid hier is die ook nog steeds aanwezig maar verschilt wel echt per dag. en oh ja die vieze smaak in me mond, wordt er niet goed van. daar word ik ook weer misselijk van!

Deel Deze Pagina