Joehoe 9 weken! Nog 2 weekjes tot de termijnecho! Vieze smaak in mijn mond herken ik. Gaaf dat ze zo reageerde aardbei!! Welkom B16 en gefeliciteerd! Eerste kindje?
@mommytje Astma is geen medische indicatie. Ik ben van mn eerste zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, na de bevalling kwam de gyn erbij voor het hechten en moest 2 nachten blijven ivm bloedarmoede, maar omdat mijn bevalling gewoon net vk is gegaan geen geldige medische indicatie dus kreeg gewoon een rekening van bijna 600 euro gepresenteerd.
Als je aan aanvullende verzekering heb dan wordt een ziekenhuisbevalling gewoon vergoed. Ik heb daar eind 2014 ook opgelet voor als ik zwanger zou raken en nu dus een zorgverzekering met aanvullende verzekering! Bij me vorige zwangerschap ook gedaan want had geen medische indicatie in wil graag in het ziekenhuis bevallen!
@Aardbei dat heb ik ook gedaan! geen zin in onnodige hoge kosten Gefeliciteerd nieuwe dames! bij ons weten schoonouders en ouders broer en zus het.... Verder nog niemand. kan niet wachten om het tegen iedereen te vertellen.
Welkom! Tweeling is sowieso medische indicatie, maar ben ook van zorgverzekering veranderd. Nu ook geen eigen bijdrage kraamzorg.
Ik heb ivm grote hoeveelheid bloedverlies ook een medische indicatie. Heel vreemd want toen we er 10 maanden terug waren (eindige in mk) zag ze geen reden voor mij om in het ziekenhuis te bevallen. Ik heb wel twee ziekenhuisbevallingen gehad trouwens omdat ik twee keer ben ingeleid ivm geen spontaan begin van een bevalling. Ik ben dan ook als de dood om thuis te bevallen dus zo blij dat het dit keer weer in het ziekenhuis mag!
@mommytje, zijn er nog plannen om te verhuizen ivm de vlizo of dat niet? @jossie veel succes maar ook plezier met de echo morgen! @pinac, soms wilt een ander (lichter) ontbijt nog wel helpen @Lycos, succes met je nachtdienst @miss, heerlijk een hele week heftig gesnoept en toch niks aangekomen. @Luna, love fruit op dit moment! Tijd voor een driezitsbank om vooruit te staren. Ik kom er pas vanaf na de 12 weken. @B16, gefeliciteerd ! @Aardbei, wat leuk die goede reacties! Haha, ik eet meestal in restaurants waar het eten niet superluxe is dus vaak zat keuze. @Proudmama, pijnlijk duur die bevalling! Maar wat kost een bevalling dan als je het thuis zou doen? @Nell, fijn dat jouw medische indicatie nu al vast staat. Ik kan me best voorstellen dat thuis bevallen niet fijn voelt Vanmorgen half in mijn zwangerschapsvitaminen gestikt... Ik moet echt gaan opletten daarmee . Ik voel me voor de rest echt wonderbaarlijk goed. Mijn enige "klacht" nu is mijn niet zo lekker functionerende darmen... Bijna eng zo rustig is mijn lichaam. Over bevallen heb ik eigenlijk nog geen idee. Laat ik maar eerst voorbij de 12 weken komen. Ik weet wel dat ik veel dingen bijna geheel vergoed krijg of voor een groot deel. Wel weet ik dat ik eigenlijk thuis in bed die smerigheid niet wil
Ojee, ik wil wel heel graag in het ziekenhuis bevallen. Is toch een fijn idee dat mocht er iets zijn alle medische hulp er meteen is maar helaas niet zomaar 600eu voor. Daar baal ik wel ff van. Heb de hele dag al een baaldag trouwens. Lig alleen maar misselijk te wezen op bed niks gedaan in huis pfff. Net als avondeten 2 sinaasappels op, heerlijk! Bij ons weten mijn familie en een deel van mijn vriend zijn familie dat ik zwanger ben. Was wel schrikken voor ze maar staan er allemaal achter en zijn blij voor ons gelukkig.
Lovare: maak er maar een 4-zitsbank van! Pfff: er komt echt nix uit mijn handen. Ik hou ml maar voor dat de energieboost na die 12 weken komt Thuisbevalling kost nix en de eigen bijdrage kraamzorg ligt aan je verzekering. Ik heb ook een medische indicatie voor ziekenhuis en gyn zei al dat ze me met max 38 weken inleiden. Dus wordt wel septemberbaby. Hopelijk niet de 27e, dan heb ik al 2 kids jarig
@lovare zou graag willen hoor, verhuizen. Maarja is ook niet goedkoop en heb helaas geen spaarpotje of geldboom
Ik ga wel gebakjes halen dan voor als we op de bank zitten. Nog suggesties? Moorkoppen? Hazelino's? Marsepein? Cupcakes?
@MI, haha ja doe maar wat lekkers erbij @mommytje, ik heb ook geen geldboom en ik sta er alleen voor. Dat betekent echter niet dat ik momenteel heel hard bezig ben om een huis te zoeken en de beste omstandigheden voor mijn kindje te creëren (daarmee suggereer ik absoluut niet dat jullie daar niet mee bezig zijn), dit zal immers altijd meer geld kosten dan zonder kindje. Straks heb je ook de kindgebonden subsidies dus wie weet dat je daarmee wel de omstandigheden kan verbeteren, tenzij je echt heel blij bent met je huidige woning? Maar ik heb altijd doodsangsten gehad voor het vallen van een vlizotrap....
Uff, ik moet er niet aan denken al die zoete smerigheid maar geen zorgen, ik neem wel gewone chips met zout mee, voor mijzelf en wie ook geen zoete dingen lusten Weten jullie trouwens vanaf wanneer de nekplooimeeting mag gedaan worden? Ik zag ergens 11 weken voorbij komen, en ik heb een afspraak voor 10 maart, dan ben ik 10 weken en 5 dagen. Is dat niet te vroeg? Ik zou voor de eerste baby naar het ziekenhuis gaan, als dat goed verloopt kun je andere kinderen ook thuis krijgen, maar ik ben wat dit onderwerp betreft geen juiste persoon om te adviseren, zelfs voor mijn eerste heb ik het niet naar het ziekenhuis gered Zijn hier trouwens zwangeren die niet Nederlandse achtergrond hebben? Gewoon nieuwsgierig
Bij mij had mijn eerste bevalling achteraf niet thuis gekunt dus geen spijt gehad van mijn keuze voor een dure ziekenhuis bevalling. Voor de 2e ga ik ook zeker weer naar het ziekenhuis.
@lovare heel blij met mn woning ben ik niet maar echt slechte omstandigheden zijn het nou ook weer niet. Ik zal in ieder geval niet meer boven gaan slapen de eerstkomende paar maanden na mijn bevalling en dus ook geen risico lopen met kindje op de trap oid. We gaan waarschijnlijk een wandje plaatsen en zo een extra slaapkamer creëren. Als we wel zouden verhuizen zou dat particulier huren worden, wat toch minimaal wel zo'n 300 eu per maand duurder is, en dan zitten we nog kleiner als waar we nu zitten. Via de woningbouw zal nog +/- een jaar/2 jaar duren maar als die tijd er is gaan we daar zeker voor! Ik duik mn bedje weer in, slaap lekker dames!
ml heeft hier de kamer al geschilderd en een nieuwe laminaat vloer gelegd... het liefst zou hij de meubels al bestellen haha