1 t/m 15 oktober 2017 -deel II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by MMD86, May 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Hmm ja gek he ik zou t gewoon even vragen.
    Normaal is f rond de 8/9 bij een normaal mens, bij een zwangere is t vaak onder de 7
    En bij een zwangere met tekort zit je onder de 6

Het kan ook zijn dat je er net onder zit?

Ik heb de pillen echt nodig... vrijdag en zaterdag had ik ze niet genomen in de ochtend en toen moest ik meteen slapen in de middag.
    Gister en zondag wel gedaan en toen voelde ik me veel fitter..
    Of dat was toeval.

Vanavond heb ik controle bij de vk dus ik zal t nog eens vragen hoe dat nou zit. Je hebt idd je ijzer hard nodig en zit er niet op te wachten tijdens of na de bevalling nokkie te gaan haha

Woow even een 30w dansje hier hoor!!

@poedel2015 nou dat met de groei zit wel goed dus hihi super!

Luna30, Foeke and Appelsientje89 like this.
  2. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Jeetje Foeke... gewoon stiekem al 30+4!! :eek:

3. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    @Appelsientje89 ze gaven aan bij 20 weken dat het een klein poppetje was idd en nu behoord ze ineens tot de reuze dus weet t ff niet meer hahaa

4. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    @ijzer...
    Vind toch dat ze die waardes laag accepteren tot ze iets doen zeg..
    Je hebt t hard nodig straks!
    Dames met ijzertekort zeker even aankaarten.
    Ik ben nog niet eens geprikt op ijzer. Volgende controle denk ik?
    Nog niks over gezegd en natuurlijk zelf ook niet aan gedacht.
    Dan ben ik ruim 30wkn.

Ik kom net tot de conclusie wat we volgende week maandag de groei echo hebben en woensdag avond
    de herkansing pretecho.
    Dat is wel erg luxe.. 2x in de week kijken naar ons ventje!

Nyna87 and MLB like this.
  5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Hier getest met de eerste keer bloedprikken al, toen ook meteen aan de pillen daarna dus ze hebben we snel actie ondernomen alleen deden die pillen niet genoeg bleek met 27w

Ben benieuwd of deze wel werken!

6. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    O toen zat je al laag zelfs! Jeetje oke. En net pech met de pillen.
    Zat toen met 12wkn nog op 7,8 ofzo zelfs geloof ik. Dikke prima dus.
    Maar de 2e x hb/ijzer prikken dus nog niet gehad. Zal vast goed zitten.. af en toe echt wel moe maar dat hoort er gewoon bij denk ik.

7. Foeke

Foeke Bekend lid

Jan 19, 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    @Appelsientje89 bij de 30 weken controle word je geprikt! Dus dat zal idd je volgende x zijn? Blijkbaar is je ijzergehalte dan op z'n laagst tijdens de zwangerschap.

Jaaa klopt! Ik loop echt voorop..dat is zooo chill want hopelijk dan snel een baby!

Nyna87 likes this.
  8. Foeke

Foeke Bekend lid

Jan 19, 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    Oh enne.. kraamverzorgster komt vanavond! Haha!
    Nog ff goed stofzuigen..

Appelsientje89 likes this.
  9. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Wat naar van de jeuk Mooss! Hoop dat goed smeren helpt. Waar iedereen op doelt is zwangerschapscholestase. Hoop dat je dat niet hebt!

Hier vandaag groeiecho gehad, dat zag er prima uit geloof ik. :) Alle metingen tussen de 29 weken en 30 weken. Maar volgende week donderdag hoor ik wat de verloskundige ervan vindt. :p

Hier voel ik me vreselijk moe. Bedacht me net dat ik al een tijdje ben vergeten mijn zwangerschapsmultivitaminen te slikken, maar weet niet of dat er echt mee te maken heeft.

Bleh, kijk zo op tegen de eerste twee weken van augustus, waarin ik de pittigste reeks werken heb sinds ik 24 uur werk. Baal er echt van, 2 weken fulltime werken is al pittig genoeg, maar er zitten avonddiensten tussen waardoor ik die nachten niet meer dan een uur of 5 slaap en ik kan domweg nergens bijkomen, gezien ik een peuter heb die iedere ochtend om 6 uur wakker is en mijn man ook veel werkt, waardoor ik zelden kan uitslapen. En dat dan zo op het eind vlak voor mijn verlof. Plus de druk dat ik het wel vol moet houden, omdat ik anders de ziektewet in moet en dan na de bevalling twee weken minder thuis kan blijven.

Wij gebruiken trouwens naar alle tevredenheid Kruidvat luiers! ;)

10. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ja klopt, met 30wkn laagst idd.

Je gaat als n speer!!!
    Wanneer is je uitgerekende datum? Kan het in de lijst zien maar echt geen idee waar die ergens staat haha.

11. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Is dat wel te doen dan joh?
    Je bent niet verplicht extra te werken nu he.. je moet niks!
    Ik moet ook net m'n laatste week nog fulltime ivm vakantie van n collega, wil dan ook niet zeuren Maar leuk vind ik het echt niet!!
    Je moet jezelf niet voorbij lopen...

12. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

Jul 21, 2014
    220
    74
    28
    Hier gister ook controle gehad.
    Alles was goed.
    Gelijk bij de vk ijzer laten prikken, zit op 8.3
    Over 3 weken weer heen dan echo en controle.
    Vanaf dan om de twee weken controle..
    Wat gaat het hard!

Oh en dat jeuken kan ook iets te maken hebben met galzouten ofzo?

13. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Dat is naar he... Zo op t einde... En tjah, ik werk onregelmatig... Dat is een beetje de pest. Ik werk een bepaald aantal dagen per maand, die allemaal in de eerste twee week van augustus zijn gepropt. Omdat er op dat moment (te) veel collega's op vakantie zijn. De 1,5 week erna werk ik voor mijn verlof aan in totaal nog 2 dagen... Normaalgesproken is t wat fatsoenlijk verdeeld.

14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Zo te horen houd het werk niet echt rekening mee dat jullie op jullie laatste adem lopen want dat is het als je hoogzwanger bent en snap dat jullie niet willen zeuren maar uiteindelijk is het jullie baas zn probleem als jullie het te zwaar vinden of er gewoon geen fut meer voor hebben ! Ze zullen er toch enigzinds rekening mee moeten houden en fulltime in zomer tijd werken omdat we teveel collega,s op vakantie zijn vind ik zn kut smoes van en baas hun geven akkoord voor vakanties en zien ook wanneer teveel mensen in een bepaaldd periode weg willen en kunnen dan ook niet akloord gaan voor bepaalde periodes dus die gaat er niet in bij mij

15. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Hebben jullie btw ook zn last van brandend maagzuur ? Ik heb t vooral als ik lig dus snachts en smiddags als ik op de bank lig te relaxen

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ja enorm! Ik ging na de lunch even liggen en werd wakker omdat er een golf maagzuur omhoog kwam.. yuk!!! Ik kan me niet herinneren dat ik er vorige keer al zo vroeg last van had.

17. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nee ik had er de vorige zwangerschap zelde last van aan t einde wel wat maar niet extreem zoals nu doet best zeer ook dat branden bah ze zeggen dat melk drinken helpt maar hou niet van melk :(

@ aankleding van de babykamer hoe staat het ermee dames ? Ik wil nog een lettertrein met de naam van onze 2de dochter heeft onze 1ste dochter ook
    Vandaag t babygoed allemaal naar schoonouders gebracht ! Dus dat kan ik binnenkort allemaal weer ophangen enzo

18. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @Modra wel aan jezelf denken he!

@zwangerschapscholestase: Een vriendin van mij had dat, haar symptoom was idd overal jeuk! Is dus ook eerder ingeleid (met 38 weken dus viel erg mee) omdat het gevaarlijk kan zijn. Het kan zeker ook gewoon droge huid zijn/snel groeien, maar jeuk is wel altijd een symptoom dat je moet melden aan de vk.

Qua aankleding moeten wij alles nog doen, haha. Dit weekend bed en verschoontafel en tripp trapp gehaald (we hebben de newborn set nog van ons zoontje), maar staat nog uit elkaar in de kamer.... Mijn man heeft beloofd het asap in elkaar te zetten! Hopelijk doet hij dat dan ook. Wel al mooie blokken laten maken met DE NAAM (die heb ik nog ingepakt in papier in de kast liggen zodat niemand het kan zien) en een kleedje besteld. Oh ja een een light box.

Nyna87 likes this.
  19. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Oh ja hier laten ze je ook niet na 41 weken lopen geloof ik. Je hebt altijd nog een afspraak in de week na de 40 weken datum gepland staan. Als je dan nog niet bevallen bent wordt er een datum geprikt voor inleiden (mocht je tegen die tijd nog niet bevallen zijn). Mijn zoontje was zeker niet groot en had moeite met eruit komen, perineum wilde absoluut niet rekken. Ben dus zeker niet van plan om (al zou het kunnen) te lang door te lopen. Al moet ik zeggen dat het idee van de geboortedatum bepalen, en het kindje niet laten komen wanneer hij/zij er klaar voor is me enorm tegenstaat. Hopelijk komt het niet zo ver!

20. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ik heb 3x aangekaart dat ik 1 vd 2 vrije dagen van mij wel wil komen (schat nu in dat dat te doen is, duurt nog 2 weken, hopelijk voel ik me dan nog zo semi-fit als nu) maar niet allebei, krijg ik echt last van. 'Ja dan moeten we tegen die tijd maar even een oplossing zoeken'
    Nouja tegen die tijd is dus al over 2 weken.. niks geregeld..
    Heb op een vd vrije dagen ook gewoon controle bij verloskundige.
    Maar ik ben dan ook zo eigenwijs dat ik vertik om er weer over te beginnen..

Share This Page