1 t/m 15 oktober 2017 -deel II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MMD86, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nee poedel niet echt expliciet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog te bedrijvig ben daarvoor. En de krampjes kunnen van alles zijn. Wie weet komt er na je urine check wat uit.

2. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wow ik heb een bizarre foto rechts 5 dagen geleden links is van vanavond

Bijgevoegde bestanden:

Appelsientje89, Me84, Luna30 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een kracht hebben ze al hè!?

4. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ik hoop eigenlijk dat t een blaasontsteking is dan weet waardoor t komt en dat er wat aan te doen is maar ben geen blaas klantje heb ooit toen ik 12 was of zo een x een blaasontsteking gehad en daarna nooit meer

5. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja bizar hoor ! Zn klein mensje zoveel kracht idd

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh dat is wel behoorlijk aan de maat dus haha al blijft t een schatting natuurlijk.

Ik wist niet eens dat je dan niet meer bij de vk mocht bevallen maargoed mijn kids zijn meestal niet zo heel groot van stuk.

Idd frambozenblad thee zou je alvast mee kunnen beginnen, ik drink het ook elke dag.
    En je hebt Vsm caulophyllum Thalictroides D6 tabletten.
    Kun je online bestellen en ze geven aan dat te gebruiken vanaf een week of 37. 3x per dag twee tabletten smelten onder de tong.
    Dat verweekt de baarmoedermond en kan t zetje geven voor de weeen.
    Die heb ik ook al in huis haha

Hier heb ik wat gevonden van de werking en wat het doet, (site van een verloskundige):

Sinds het voorjaar van 1999 heb ik ervaring met zwangeren die ik vanaf 37 weken homeopathische tabletjes laat gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen.

Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen.

Appelsientje89 en Nyna87 vinden dit leuk.
  7. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ik vond net een stukje op een website van de verloskundige dat baby,s vanaf week 30 kunnen gaan indalen en soms gepaard gaan met menstruatiepijn (indalingsweeen) en bandenpijn dus dat zou ook heel goed kunnen alleen nu hopen dat het niet met dr billen is bij de eerste heb ik echt messteken gevoeld en dit was met 35 weken ongeveer over

8. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    @poedel2015 balen van die steken zeg!

@Donutlover hmm ik ga mij ook maar eens verdiepen in die thee en tabletjes. Klinkt allemaal wel goed!

Hier ben ik ineens bezig met hoe ik wil bevallen. Bij de eerste 2 gewoon op mijn rug bevallen maar ze zeggen dat op je hurken/baarkruk beter is qua houding. Ook zag ik op handen en voeten tegenkomen... jeetje nooit echt over nagedacht, ga het daar ook maar eens met de VK over hebben...

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #2989 Donutlover, 10 aug 2017
    Laatst bewerkt: 10 aug 2017
    Jaa zou ik zeker doen!
    Bij de tweede liep ik veel en t laatste halfuurtje op handen en knieen omdat ik niet meer wist hoe en wat hahah

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @Donutlover Hier ook al frambozenblad thee in huis! In mijn app staat dat je dat vanaf 32 weken mag gaan drinken, beginnen met 1 kop per dag en dan opbouwen naar 4 koppen per dag. Alleen op het doosje staat dat je pas bij 36 weken mag beginnen.. Nu weet ik niet wat te doen wilde het gisteren tijdens mijn controle vragen maar ben het vergeten! Heb het bij vorige zwangerschap ook gedaan maar toen vanaf 36 weken pas begonnen omdat ik braaf de instructies van het pakje opvolgde ;). @Appelsientje89 ik heb gelezen dat het niet aangeraden wordt om frambozenblad thee te drinken als je baby in stuit ligt.. Maar zou het even aan de vk vragen!

Die tabletten klinken inderdaad ook goed @Donutlover, misschien maar even vragen of een vriendin die wil opsturen! Hoeveel zit er in een pakje? Genoeg om de 40 weken te halen?

@poedel2015 Heel goed dat je gebeld hebt en prachtige buik! Je buik lijkt nu lager, misschien toch aan het indalen?

@Nyna87 Duidelijk zeer geliefd bij je collega's! Onze vast collega is nog net op vakantie als ik met verlof ga en verder werk ik alleen met mijn man, verwacht dus niet al teveel van mijn laatste werkdag ;).

@MMD86 Hopelijk kan je het inleiden vermijden, maar als het moet dan moet het I guess. Zou inderdaad frambozenblad thee gaan drinken! En die tabletten van Donutlover proberen. Wie weet toch?

@Mooss Hier toevallig gisteren een beetje over de bevalling gepraat bij controle, als ik geen ruggenprik heb ben ik ook zeer geïnteresseerd om meer "verticaal" te bevallen. Ze zei dat op handen en voeten vaak heel goed werkt en dat ze verder ook nog wel wat constructies met het bed kunnen bouwen (ik beval in ziekenhuis) zodat ik ook soort van rechtop kan zitten. In elk geval was ze er helemaal open voor dus dat is fijn.

Mooss vindt dit leuk.
  11. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Uhm houdingen nog nooit over na gedacht eigenlijk ga ik nu wel even doen als ik geen keozersnede moet hahaha ik hou alle opties ook nog maar even open

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier neigt mijn voorkeur ook voor de baarkruk, omdat het liggend echt niet op schoot. Misschien zo dan wel.

Hahaha donut ik zie je al gaan! Nou lady nog even kan je weer rondkruipen als een krolse kat hahahaha.

Donutlover vindt dit leuk.
  13. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    O thanx @luna voor de waarschuwing.
    Ik wilde ibderdaad al wachten..
    Als ie in stuit blijft word het toch een KS.. dus dan hoeft die frambozenbladthee ook niet.
    Heb t ook nog niet in huis.

14. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Wat lief van je collega's! Geniet van je verlof!

Oké ik ben benieuwd dan volgende week met de groei echo...

Ik ben ook bevallen soort van gehurkt op bed.. bij hoofd eind veel kussens dus hoog gemaakt daar leunde ik met armen op en op mn knieën zeg maar.. tussendoor ook op de baarkruk gezeten. Op mn rug wilde echt niet lag niet fijn.. .

Morgen alweer 33 weken!

Bijgevoegde bestanden:

Luna30, Donutlover en Nyna87 vinden dit leuk.
  15. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Dames ik zit met een dilemma mijn eigwn huisarts is er niet die is maandag terug maar moet maandag naar de vk dan lijkt t me fijn een uitslag te hebben van de urine nu kan ik wel naar een vervangende arts bellen maar doen die dit ook urine testen van een andere patient dan die van hun eigen of doen hun echt alleen spoed

16. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Jeetje meiden wat n buiken hebben jullie toch! (Wel prachtig hoor!)
    Die van mij gaat nu net echt in de weg zitten.. ik heb te doen met jullie al die weken al.

17. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Ja hoor gewoon even bellen en uitleggen aan de assistente. Waarschijnlijk kun je wel even langs komen met urine.

18. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Bellen.
    Er word voor veeeeeeel mindere zaken n waarnemer gebeld, geloof me.
    Gewoon piesje brengen!!
    Als zwangere al helemaal.

Luna30 vindt dit leuk.
  19. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Gedaan kan vanmiddag bellen voor de uitslag ! Dus ben wel benieuwd zelf denk ik dat t gewoon indalen is en dan miss dan toch met haar billen omdat ik er nu gewoon best wat last van heb vergis me dan miss toch

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hahahaha als een krolse kat :roflmao: J. vroeg al waarom zit je zo te lachen... :D
    Eigenlijk had ik het moeten filmen leuk voor later

@Luna30 Ik drink de thee al een week of 2
    Soms 1 soms 3 bakken per dag net hoveel trek ik heb.
    Er zit namelijk ook ijzer in.

Bij de tabletten zitten er 200 in.
    Je mag er dan 3x daags 2 stuks. Ga ik met een week of 36 mee beginnen

Ladylola en Luna30 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina