Nou weinig ruimte isner zeker bij mij ben klein van stuk 1,62 en voel mn maag af en toe gewoon omhoog schieten dat voelt echt heel fijn not! En soms strekt ze haar benen even en dan heb ik links een paar benen en rechts een rug en dat doet me toch zeer ! Maar ja af en toe ff strekken geef ik haar groot gelijk in maar vervelend is het wel Vannacht trouwens de kriebels onder mn voeten maar miss toeval het was wel echt irritant maar niet heel en heel erg ik zal het even goed maar aangeven better safe than sorry toch ?
Heftig mmd... hopelijk vind hij gauw weer zijn ritme/structuur en kun jij je goed op de bevalling enzo richten.. klinkt lekker makkelijk allemaal zo.. Hier nog wel veel beweging, kind is overdag erg veel aan het bewegen. Voel nu steeds ook alsof ie zich uitrekt. Boven en onder flink wat druk.. hopelijk daalt ie daarmee ook wat in? Geen idee hoor.... Succes bij de vk!! Hier moet ik ook nog bezig met geboortekaartje, teksten etc etc.... moet maar es een lijstje gaan maken er moet nog genoeg gebeuren
Aaah mmd ik snap het! Bekijk het vanuit zijn perspectief. Dit is echt groot leed voor hem. Hij heeft adhd dus alle prikkels komen versterkt binnen voor hem. Maar dat weet je zelf al heel goed. Tis alleen zo lastig waar begin je met het tij te keren. Begin met wat je hier allemaal zegt, zeg dat tegen hem. Ik zou het wel doen in een voor hem neutrale en veilige plek zonder afleiding. Leg hem uit dat je begrijpt waar zijn boosheid en verdriet vandaan komt. Benoem wat je ziet in zijn gedrag en wat je hem hebt horen zeggen. Zeg hem dat dat het verschrikkelijk rot voor hem moet zijn. Maar dat je wil samenwerken met papa en hem om te zorgen dat hij zich weer wat beter voelt. Vraag hem naar ideeen. Echt je zal je soms verbazen waar kinderen zelf mee komen. Tuurlijk zal je zijn ideeen moeten sturen, maar tis al goed dat je erover praat. Vaak door de erkenning valt er al een last van een kinds schouders. Zijn gedrag is zeker niet te rechtvaardigen. Benoem ook naar hem dat zijn gedrag niet oke is en je wil dat hij zich vriendelijker gedraagt, omdat nu iedereen hoer verdriet van heeft en je dit niet wilt. Zet hierop een beloningssysteem. Ken je dat? Dan maak je een dagkaart en daar zet je een aantal doelen op wat beter kan gaan. Zoek op google en je ziet een hoop voorbeelden. Je koppelt er punten aan. Bijv dagbeloning, later naar bed, extra gametijd, extra tv tijd, exta voorleestijd, desnoods een extra snoepje of koekje. Je kan het tastbAr voor hem maken met knikkers. Dus per punt is een knikker. Bij x aantal knikkers, krijgt hij een grote beloning. Voor 5€ wat uitzoeken in speelgoed winkel? Of verder sparen met mama of papa naar de bios of binnenspeeltuin! Verder zou ik echt met je ex afspreken weer een vaste routine te hanteren. Maar dingen die goed gaan niet aan sleutelen. Maar hem heel geel complimenten geven hoe goed hij dat doet. Ze zeggen voor iedere negatieve boodschap koppel er wat positiefs aan. Is bij "normale" kinderen ook belangrijk, maar bij kinderen met een gebruiksaanwijzing nog belangrijker.
Dat is idd wel heeeeeeel veel alles zo samen! Gaat vast goed komen, met de juiste hulp en tijd! Als hij weer wat meer overzicht en rust in zijn hoofd heeft etc. Ik zie dat @Ladylola al een aantal mooie tips gegeven heeft!
Voor de verandering wel redelijk nachtje!! Moest alleen eerste half uur 4x plassen.. maar had nog z'n dorst voor het slapen! Niet heel handig. Baby relatief rustig en m'n rug werkte ook n keer mee. Dus we hebben eindelijk weer eens n goed nachtje gehad!
Ladylola weet zo te horen waar ze het over heeft! Wat een zware materie allemaal zeg dat wel.. Heftig zulke kindjes met gebruiksaanwijzing...je wilt zo graag helpen en alles goed doen voor ze! Dikke knuf @MMD86, probeer idd de laatste loodjes nog even te genieten van je 3e knulletje. Hooelijk word de situatie gauw beter en zitten jij en je zoontje weer in n beter vel.
Voel hier de baby overigens wel erg goed nog.. alleen alles is echt z'n beetje hard duren en uitrekken/afzetten. En schoppen op m'n blaas, echt dat kan ik missen als kiespijn jeetje. Wonder dat ik nog niet n keer de boel het laten lopen (* klop ik even af) Dat hoofd rechts onder m'n ribben is echt niet meer te missen, of ie nou beweegt op niet, altijd n bobbel. Arm kind.. je zou echt denken dat t bijna niet meer past. Ik vind nog steeds niet te bevatten dat er straks z'n lief roze opgevouwen baby'tje uit komt. Gister ook zoveel van die lekker blote billen babys op het strand!! Hihi.. zo aandoenlijk.
Ik zie net dat er een vervangende verloskundige aan t werk is gatver daar heb ik nu al helemaal geen zin in !!
Heel wat gelezen maar t is niet allemaal blijven hangen! @Ladylola haha lekker ff heen en weer! Vandaag weer terug? Adhd/odd.. ik ben zowiezo niet zn fan van overal maar een etiket op plakken. Maarja soms loopt het de spuigaten uit. @Appelsientje89 dat zag er ff relaxt uit haha! @Mooss hoe gaat t met je voetjes? Gister heerlijk samen met de kids de hele dag op het zwembad gezeten. Wat vinden ze dat toch heerlijk he! J. Was het bad niet uit te slaan! Vandaag weer ff verder met de baby wasjes en eigen was heb t zelfs allemaal gestreken hahaha Staat wel mooi! Schattingen: blijven idd schattingen, hier zaten de vrouw van de echo en de vk er altijd goed bij. Maar soms hoor ik wel eens dat ze er mega naast zitten dan denk ik jeetje haha dan kan je t beter niet doen
Zo heerlijk lekker zwemmen ❤️! Staat idd mooi alle kleertjes netjes! Normaal ben ik helemaaaaal niet van het strijken, maar nu natuurlijk wel haha.
Ik weet niet meer wie het was.. Die zei dat de hele buik dan bibbert of trilt.. ik dacht echt nou wat dat nou weer is.. maar vannacht had ik het ook! Vond het zo bizar! Echt net of ie de bibbers had?!
Zo dames ik zit te wachten om mn bloed te laten prikken op galzouten of zoiets Bloeddruk was weer goed 120/60 ijzer 7,2 whoehoe
@Donutlover ik zie m'n enkels weer en m'n middenvoetsbeentjes... dus vocht is er weer uit. Vandaag maar rustig aan doen, kijken wat het dan doet met m'n voeten. Kraamzorg Intake kraamzorg gehad. Weer het bekende verhaal... rooming in, klossen op tijd onder bed, tas op tijd klaar hebben, enz enz. Nou rooming in beginnen we niet aan, klossen op tijd onder het bed (week 38 op tijd genoeg!!), en die tas... tja die zet ik over twee weken wel klaar (adviseren ze vanaf 36 weken).... ik krijg 45 uur kraamzorg bij geen herindicatie. We zullen dus zien hoe het allemaal gaat lopen. Voorlopig maar eerst gaan regelen wie de kids van psz en school gaat halen in en na de kraamtijd want dat doen ze dus niet! Kruiken Oja hoeveel kruiken hebben jullie? Wij hebben er altijd maar 1 gehad maar ze adviseren toch echt 2... moet ik weer zo'n ding extra gaan kopen. Oja en een hele nieuwe thermometer voor ee baby... wat een gedoe allemaal. Was het even vergeten hoeveel regeltjes er allemaal waren voor de kraamhulp. Slapen Hier redelijke geslapen. Merk dat ik wel echt langere periodes lichter ga slapen. Zal wel voorbereiding zijn op.... Wassen Eerste wasje babykleertjes ook maar gedaan. Moest m'n wasmachine nog een beetje bijvullen. Maar moet zeggen, heb heel veel neutraal (van de vorige keren) maar weinig echte jongensdingen.. vind het aan de ene kant zonde om te kopen maar aan de andere kant wel weer erg leuk. Alhoewel ik dat nog niet eens in de kast kan hangen want niemand weet nog wat we krijgen... Beweging Hier nog genoeg beweging! Zelfs als ik in de stad loop of bezig ben! Volgens mij's nachts wel wat rustiger! Dat is dan wel weer beter!
@Moos, Ik heb ook 1 kruik.. lees overal 2 maar vond het voor m'n gevoel ook n beetje onzin? Kun je idd weer z'n ding bij gaan kopen! En hoe lang gebruik je ze? 2 thermometers heb ik wel, gewoon n nieuwe bijgekocht vd Hema voor de baby. Wat betreft klossen.. ga ik eerst maar eens afwachten of een thuisbevalling er uberhaupt nog in zit. Anders ga k niks meer voor n thuisbevalling regelen! De kraamzorg komt hier komende dinsdag.. eens horen wat de eisen zijn inderdaad! vluchttasje ben k langzaamaan mee bezig.. maar ook dat zal een veel uitgebreidere tas moeten worden in geval van KS. Ik wilde eerst alles tot in de puntjes klaar hebben staan.. en nu heb ik zoiets eerst maar eens zien welke kant het op gaat!
Ja dat trillen herken ik ook. Vraag me ook echt af wat dat is. Zo snel bewegen lijkt me niet eens mogelijk.. Super fijn ijzer en bloeddruk goed!bloedprikken op galzouten? Na Aanleiding van iets of ? Strijken doe ik niet aan haha..! Kleertjes zijn bijna allemaal gewassen. Dekentjes , lakens, doeken etc allemaal nog. Wipstoel moet nog schoon. Maxicosi bekleding nog wassen... box kleden.. kijken of alles van de kinderwagen nog aanwezig is. Gordijnrail moet nog goed aan het plafond. Inmiddels is de rest van het huis ook een bende .... Dochter net opgehaald door schoonmoeder ff middagje rust haha. Maarja genoeg te doen dus maar heb zo weinig puf en m'n schaambeen werkt ook niet mee...