Bij veel van jullie verhalen, denk ik steeds opnieuw: wat ga ik toch makkelijk door die zwangerschap heen!! Geen stuit, geen verplichte bedrust, niet echt slaapproblemen, brandend maagzuur is al enorm afgenomen.. Natuurlijk wel die zwangerschapsdiabetes, maar daar heb ik verder ook niet echt last van, behalve natuurlijk de beperking van koolhydraten. Lucky me!! Maandag extra groeiecho gehad en vandaag controle bij vk, alles prima, kindje lijkt gewoon gemiddeld, niet extra groot. Bevalplan besproken en wanneer moet je bellen etc.. Brrr, het komt echt dichtbij!! Ik heb vanaf vrijdag vrij en heb inmiddels zo'n zin om ook te beginnen met wassen en alles in orde maken. Hoop ook dat het na vandaag niet meer zo warm is en dat de hitte weer snel uit het huis is getrokken, want dat duurt bij ons altijd even.. Ik wacht met smart op de foto's van de fotoshoot, zo leuk met man en dochter en dikke buik, echt mooi om te bewaren voor later! Wil elk jaar rond dezelfde tijd zo'n shoot doen, dus volgend jaar met zijn viertjes, een écht gezin!
@Poolvos jeetje gekke baby! Hopelijk draait ze snel weer goed. Mijn zoontje was met 37 weken opeens als sterrenkijker gedraaid (stuk minder erg dan stuit) terwijl hij altijd goed lag.. week later lag hij weer goed! Hopelijk was het stuitliggen ook gewoon even een gekke bui van jouw baby en ligt ze volgende check weer goed! Welkom @Essje! Succes en sterkte met de laatste loodjes. Hier wordt standaard op die bacterie getest met je 36 weken afspraak. Vorige zwangerschap negatief hoop nu ook. Succes met de afspraak @Amch! @Nyna87 prachtige buik en gefeliciteerd met je huwelijk! Ik zag ook nog wat mooie babykamer foto's voorbij komen! Sorry moe dus vergeten wie het was! @Ladylola wil je niet van die enge dingen zeggen hoop dat ons meisje nog een paar weken blijft zitten zodat ik nog wat kan voorbereiden. Aan de andere kant, als ze er klaar voor is moet ik haar ook niet tegenhouden I guess . Manlief komt net opeens weer met een andere naam aanzetten . Oh oh..
Oeps, ineens nog een andere naam... Ik ga zo binnenkort de geboortevlag bestellen, dus gisteren even gecheckt bij manlief of we écht zeker zijn, haha. En grappig, kreeg zojuist de foto's van de shoot. Even eentje bijgevoegd, wel de hoofden weggetekend, dus dat ziet er misschien een beetje gek uit. Dit was dus met 29 weken zwanger..
@Linnel ik mag ook niet klagen hoor. M'n voeten voelen al iets beter dan gisteren!! En dat maagzuur is inderdaad al minder aan het worden. Is weer een voordeel van het indalen! Vandaag lekker rustig dagje! Morgen de hele babystrijk doen, en alles netjes in de kast! Heerlijk! Van het weekend manlief maar even aankijken of hij het matrasje van de wieg van zolder wil halen en de maxi cosi enzo. Dan ga ik volgende week m'n 'vluchttas' inpakken! Jeetje als je het zo schrijft, vind ik het zo snel gaan!!!
Ach snoezig die foto @Linnel ! Hier mag k eigenlijk ook niet klagen. Doe ik af en toe lekker wel Enige echte nare vond ik er bloedverlies in het begin. De rugpijn nu is ook niet leuk.. maar die mankementen krijgen we allemaal. En de stuit tja.. Iemand moet die 3-4% wezen. Dan moet t onze uk maar zijn. Nog lekker met moeder aan de poets. Ik verzin telkens iets nieuws.. arm mens. Ideaal z'n nesteldrang dochter. Net ff met z'n beiden n time out Hihi. En nu kunnen we er weer tegen!
@Linnel Hier ook niks te klagen tot nu toe! Wat een mooie foto!! Toevallig dat je ze net binnen kreeg!
Even voor de zekerheid: ik bedoel ook niet dat jullie klagen, maar meer dat ik veel geluk heb!! Hopelijk was dat duidelijk ..
@Linnel is duidelijk hoor! Ik vind het van mezelf ook bog bizar dat ik er zo bij loop. Vorige zwangerschappen allebei vreselijk bekkeninstabiliteit gehad en nu amper een pijntje daar. Vanmiddag trouwens even naar VK gebeld voor uitslag ijzer. Was nu 6.2 dus nog steeds wel laag. Moet er even met m'n eten op letten dat ik ijzerrijk voedsel eet... dan kijken ze volgende keer weer hoe het gaat met m'n ijzer... Oh wat verlang ik toch naar carpaccio en biefstuk!!! Dat ga ik echt lekker eten in m'n kraamweek!!!! Heerlijk!!! Oja en gerookte zalm!!!!
Blegh stomme ijzer! Mijn is ook eindelijk iets gestegen..5 nu haha Ik voel er verder niet super veel van, vk heeft liever dat de beeb nog 5/6 weken blijft zitten zodat het nog meer kan stijgen maar wat mij betreft hoeft dat niet perse hoor haha Ze had het zelfs over kraamzorg verlengen...uhhmm nee hoor zolang ik mijn b12 spuiten en staalpillen krijg schiet het straks de lucht in! Zeker met veel biefstuk haha
Gefeliciteerd!! Wij eergisteren ook ) Lekker samen vieren? Datenight voordat de baby komt? Hebben wij vrijdag op de planning staan - omdat we eergisteren bezoek hadden
Gefeliciteerd Nyna en Poolvos, met jullie trouwdag. Onze trouwdag komt er ook alweer bijna aan! Welkom Essje! Ik ga eigenlijk een beetje uit van de vorige termijn waarop ik bevallen ben... Voor 38 weken en 4 dagen liever nog niet, wij laten op de valreep, hopelijk voor de bevalling, nog het één en ander isoleren in huis, haha! @Amch: Fijn dat er nu duidelijkheid is. Geeft het je een beetje gerust gevoel? Vervelend @esje1984 dat je je zo voelt. Fijn dat je alles voor elkaar hebt, straks klaar voor de baby. Hier beetje bij beetje aan het schoonmaken. Vandaag de babykamer gepoetst, de laatste dingetjes gekocht. Drie wasmanden vol kleertjes, dekentjes etc neergezet om te gaan wassen. Alleen even morgen afwachten, dan regent het nog en ik wil de kleertjes buiten aan de lijn. Vanavond haalt mijn man even het goedkoopste bed bij de IKEA, kan dat het bevallingsbed in de woonkamer worden. Morgen even bellen voor uitleenklossen en ondersteek. Wij zitten nog steeds met het geboortekaartje... We hebben het kaartje wel zo'n beetje uitgezocht, we hebben één geboortegedichtje, maar willen nog een tweede versje/ zinnetje waarin we de grote broer verwerken/ vanuit de grote broer... Hebben jullie nog ideeën? Ik hou niet zo van die ellenlange of zoete gedichtjes... We kunnen maar niets vinden.
Lastig he wij hebben nu gedaan 'We hebben je lief,ons hele leven lang' J & N Ohjaa die po en de klossen moet ik ook nog even huren. Wij hebben via mp een mega goedkoop bed gekocht hahaha @Amch wat fijn dat er nu duidelijkheid is @Maartje03 jeeej eindelijk!! Lekker genieten
Afgelopen nacht weer een rot nacht gehad ben op Elke 2 uur na de wc maagzuur elke keer recht op moeten zitten Zoontje 3x wakker geweest Vanavond vroeg erin
Gebruik je ook iets tegen het maagzuur? Hier neem ik voor het slapen gaan Antagel, ook soms uit voorzorg. Dit werkt bij mij heel goed! Alleen als ik op m'n linkerzijde lig dan krijg ik er last van dus die kant vermijd ik dan!