Wat n prut weer zeg.. Wel lekker afgekoeld inmiddels.. binnen ook eindelijk. Beetje babykamer poetsen En verder eigenlijk eens even weinig zin. Vannacht was ook niet zo geweldig.. vanmiddag even n dutje Hihi. Kreeg trouwens de tip vd kraamintake om bij de Ikea een beschermend waterdicht molton te halen (€15) ipv bedzeil omdat die dingen nogal waardeloos lawaai maken en zweterig zijn. Iemand ervaring mee? Jeetje ik krijg af en toe echt even van die lichtelijke paniek momentjes als ik aan de bevalling denk. Is dat normaal? Bij n eerst een als het dichterbij komt? Heb me er geen sec. zorgen om gemaakt, gewoon laten gebeuren en nu ben k af en toe echt bang dat het zo tegenvalt of me niet lukt ofzo. (Terwijl k miss wel n KS krijg!)
Spannend @Amch! Ga je aan mensen vertellen wanneer de datum wordt zodra je het weet of houd je het geheim? @Appelsientje89 Ja is heel normaal hoor! Ik heb nu meer dat het heel onwerkelijk is dat ik "straks" ga bevallen, kan het me gewoon echt nog niet voorstellen dat het bijna zo ver is!
Die molton van Ikea hebben wij - maar helaas is ook dat heel zweterig. Mijn man (die 't sowieso altijd al warm heeft) kon er niet van slapen. Haha! Nu hebben we gewoon bij de jysk het allergoedkoopste dekmatras gekocht. De molton ligt daaronder - dus het zweet niet meer zo en het idee is dan dat we de dekmatras weggooien als mijn vliezen in bed zouden breken. Ik denk dat spanningen voor de bevalling heeel normaal zijn Ik heb nu ook meer dat onwerkelijke gevoel - het idee dat er over 2-7 weken gewoon een baby is!
@Appelsientje89 ik ga vanaf een week of 38 wel zo'n molton doen. Hebben ze ook bij de hema. Vorige keer ook gedaan. Tja dat het warm is klopt wel maar goed ik vond het prima te doen. Hier is vandaag de vriezer aan de beurt met de schoonmaak en als ik er nog puf voor heb, pak ik de koelkast ook meteen mee! Vanmiddag komt m'n moeder hier en die helpt even met de strijk.... althans even! Die strijkmand puilt uit (met babykleertjes)! Het weer lijkt inderdaad weer niks, alhoewel er nu blauwe stukken tussen de wolken te zien zijn! @Poolvos haha 2-7 weken, dat klinkt echt bizar!! Bij mij kan het ook inderdaad al vanaf volgend weekend gaan gebeuren! Wauw!!! Maar 7 weken ga ik echt niet van uit hoor! Ik ga ook echt wel aangeven dat ik niet tot 42 weken wil doorlopen! Dit alleen maar om ook risico's die er dan zijn niet te nemen! Nu waren de andere 2 eerder dus stiekem ga ik er vanuit dat deze ook eerder zal zijn... moet ik natuurlijk niet doen maar zit wel in m'n achterhoofd! Ik moet trouwens zeggen dat mijn harde buiken deze zwangerschap echt heel erg meevallen. Heb ze heel af en toe.
Alle molton soorten hebben een soort plastic laagje anders zijn ze niet waterdicht wij hebben die van de action prima dingen die maken geen geluid en warmte valt ook mee maar ja wel wat warner als normaal wij hebben ze standaard op bed onder het hoeslaken dan blijft je matras wat mooier wit Die zeiltjes van de kraamzorg zijn idd ondingen heb bij mn dochter een aantal keren goed moeten liggen en maken idd geluid maar daar wen je wel aan ik leg hem er even goed op zo weet ik zeker dat alles beschemt is Angst voor de bevalling had ik biet echt bij de eerste alleen wel van herken ik de weeen straks wel idee maar voor de bevalling zelf geen angst kan alleen zeggen laat het over je heen komen er is niks wat je aan t verloop kan doen behalve relaxt proberen te blijven
Slapen Man dat slapen is echt een hel de laatste nachten! Kom gewoon voor 4en niet in slaap en als ik eindelijk slaap word ik om de paar uur wakker niet eens door maagzuur of rusteloze benen, maar gewoon puur niet kunnen slapen! Bevalling Hier eigenlijk helemaal niet bang of paniekerig voor de bevalling, heb er eigenlijk wel zin in Bewegingen Hier doen de harde bewegingen inderdaad soms ook echt pijn Haha! Helemaal als ze zich weer eens van boven naar beneden uitstrekt en dr voeten in Mn ribben drukt en dr hoofd dan beneden lekker drukt.. fijn is anders
Oke ik hoor ook al action en Hema. Dan kan ik vast ergens z'n ding scoren! We hebben altijd n molton ter bescherming vd matras maar geen waterdichte. Mijn man heeft het ook altijd warm.. dus wat word nog gezellig! Ik probeer m'n wieglakentjes te strijken.. maar serieus er zit z'n dubbel dinges weet ik wat aan het het lukt gewoon niet!! Ik ben hier niet voor in de wieg gelegd Oke spanningen aardig normaal gelukkig. Zal de een meer hebben dan de ander uiteraard. Tis geen echte angst ofzo maar soms van die momentjes dat ik denk Ojee.. nou moet t echt gebeuren zo!! Je hoopt gewoon zo dat alles goed gaat!
Ja dat slapen is echt een ding pff... En die bewegingen is ook niet fijn vooral zoals vannochtend dan heb ik volle darmen om maar even netjes te blijven en dan beweegt ze de hele tijd over mijn darmen heen en dan krijg ik gewoon echt stekende pijn echt zo niet fijn
Bewegingen Hier niet echt hele heftige, harde bewegingen. Hij is wel de hele dag aan het bewegen en echt af en toe van die uitstekende ledematen maar ik moet zeggen dat het mij nog geen pijn doet. Bevalling Ik kan ook een soort niet wachten op de bevalling. Een hele tijd geleden zei ik tegen iemand dat ik wel weer benieuwd was naar hoe het zou gaan lopen. Volgende week bij de afspraak van de VK wil ik nog wel even bespreken of een baarkruk een optie is. Heb de vorige bevallingen liggend gedaan, ook omdat ik mijn weeen zo het beste op kon vangen. Maar wil dit toch nog even bespreekbaar maken. Weet niet of ze die mogelijkheid hebben hier in het ziekenhuis. Ik merk trouwens wel dat het lopen steeds langzamer gaat. Haha ik waggel er gelukkig nog niet bij! Zo en nu weer even verder met de vriezer... die staat weer aan dus kan alles er weer netjes in gaan leggen!
En weet je wat ik helemaal irritant vind!!! Zo'n wiegje opmaken. Ik wil het altijd helemaal netjes en strak hebben maar op de een of andere manier lukt dit echt niet! zeker niet als je de kleine er steeds in en uit haalt! Maar zal wel tussen mijn oren zitten!!
Fijn amch dat het je wat rust geeft! @Wendy88: Wat vervelend zeg... Inderdaad straks op zoek naar een leuke baan! Ik heb het idee dat de arbeidsmarkt wel weer aantrekt. Ik heb zelf een vast contract, maar ik ben wel een beetje aan het denken of ik het straks icm 2 kinderen wel weer zie zitten, het onregelmatig werken, de late diensten. Ook afhankelijk van wat voor kindje dit is... Misschien dat ik ook wel op zoek ga naar iets anders. Maar ik vind dat doodeng, ik heb echt sollicitatiegesprekangst en kom dan slecht uit de verf. Rusteloze benen heb ik ook last van. Nog niet in het extreme gelukkig. Met een voedingskussen waar ik dan een been op leg red ik het nog wel. Wel word ik om de haverklap wakker om te plassen, maar ja. Wij hebben ook zo'n waterdichte molton. Zal hem er over een paar weken op leggen. Weet niet meer waar ik hem vandaan heb! De bevalling zelf maak ik me nog niet zo druk om. Wel een beetje om wanneer die zal plaatsvinden icm mijn zoontje. Ik hoop op overdag, kan hij mooi naar de gastouder en hoeft er voor hem niet zoveel anders te zijn. En als het 's nachts is hoop ik dat hij er gewoon doorheen slaapt... Ik zit er een beetje mee dat zijn slaapkamer naast de douche zit. Als ik midden in de nacht na de bevalling ga douchen wordt hij geheid wakker en dan heb je de poppen aan het dansen. Als ik nou laat in de nacht beval kan ik even wachten tot het een uur of 6 is voor ik ga douchen, maar als ik 's avonds beval is dat een beetje verrot... Vandaag heb ik gelukkig een betere dag dan gisteren. Gisteren was mijn zoon om half 5 wakker. Ik daarmee ook helaas. Hij was moe en en we weten allemaal wat moeheid met peuters doet, ik was moe en daarmee flink chagrijnig, geen goede combinatie.
Sommige harde bewegingen kunnen idd vrij pijnlijk zijn, soms schrik er van als ik rustig loop, Haha. En spanningen voor de bevalling heb ik nu meer dan de vorige keer. Toen wist ik toch niet hoe t zou zijn, dus liet t maar op me afkomen. Nu weet ik wat er gaat gebeuren, Haha.
Hier ook die IKEA dingen voor mijn dochter. Ga er zo een op mijn deel van het bed doen. Verder slapen we nog op een opdekje op het topdek matras Die kan in de was en dan toch mijn matras en topdekmatras beschermd door de molton. Ik heb ook wel last van sommige bewegingen. Ze worden nu erg sterk en hebben nog ruimte. Word straks minder. Hier om half 5 de bevalling bespreken...ben erg benieuwd wat er dan besproken wordt. Vorige keer was het wachten tot de datum van inleiden en niks voorbesproken. Liet het maar beetje over me heen komen. Ik was toch het minst belangrijk in dat geval en leefde toch in soort van survival modus, dus maakte me niks uit. Nu wel gek om er meer een rol in te hebben. Zo mijn dochter vandaag naar badje 2 van zwemles helemaal trots! Hebben 2x keer een reeks van 4 lessen goed geholpen! Vind best knap in 12 lessen naar badje 2. Voor een meisje wat voor juni nog niet in het water durfde te springen, omdat ze het vreselijk vond onder water.
UITGEREKEND 1 T/M 15 OKTOBER 2017 29 SEPTEMBER FOEKE - 25 jaar - 1e kindje- Het is een: Meisje! 30 SEPTEMBER ME84 - 32 jaar - 2e kindje- Het is een: Verrassing! 1 OKTOBER POOLVOS - 28 jaar - 1e kindje- Het is een: Meisje! LUNA30 - 33 jaar - 2e kindje- Het is een: Meisje! MOOSS - 36 jaar - 3e kindje- Het is een: Jongen! LINNEL - 38 jaar - 2e kindje- Het is een: Meisje! 2 OKTOBER BJLOVER - 38 jaar - 3e kindje- Het is een: Meisje! 3 OKTOBER DONUTLOVER - 25 jaar - 3e kindje- Het is een: Jongen! MMD86- 30 jaar - 3e kindje- Het is een: Jongen! 4 OKTOBER NYNA87 - 29 jaar - 2e kindje- Het is een: Jongen! 6 OKTOBER BLOEMETJE45 - ? jaar - 2e kindje- Het is een: Meisje! Amch - ? jaar - 2e kindje- Het is een: Jongen! 7 OKTOBER MAARTJE03 - 27 jaar - 2e kindje- Het is een: Jongen! MODRA - 28 jaar - 2e kindje- Het is een: Verrassing! 8 OKTOBER WENDY88 - 28 jaar - 3e kindje, 2e zwangerschap- Het is een: Jongen! 10 OKTOBER DROLLIE - 28 jaar - 2e kindje- Het is een: Jongen! APPELSIENTJE89 - 28 jaar - 1e kindje- Het is een: Jongen! 11 OKTOBER Esje1984- 31 jaar- 3e kindje- Het is een: Meisje! 12 OKTOBER Poedel2015 - 31 jaar - 2e kindje- Het is een: Meisje! 14 OKTOBER LADYLOLA - 33 jaar - 2e kindje-Het is een: Meisje! MLB - 22 jaar - 1e kindje- Het is een: Jongen! Jongen (10) | Meisje (9) | Verrassing (2) __________________________________________________ ________ AFSPRAKEN 31 aug Ladylola Controle VK en bevalling voorbespreken (33+5) 1 sept Drollie Controle Gyn (34+3) 5 sept Appelsientje89 Ligginsecho (35wkn) 5 sept Donutlover Controle VK (36wkn) 6 sept Me84 Controle 8 sept MMD86 Groeiecho (36+2) 8 sept Mooss controle (36+4) 14 sept Nyna87 Controle VK en bevalling voorbespreken (37+1) 18 sept MLB Liggingsecho (36+2) STERRETJES Miepje123 Maev Robijn89 Olli Snies
Vanochtend weer bij de VK geweest. Meneertje ligt momenteel netjes met zijn hoofdje naar beneden! VK zei wel dat ik ruim vruchtwater heb en dat hij nog veel bewegingsruimte heeft, dus we zullen zien of hij gehoorzaam zo blijft liggen ! Bloeddruk was 118/56. Over 2 wkn weer en dan ook de bevalling voorbespreken. Gek idee dat ik dan al 37+1 ben, dat klinkt écht serieus
Als jullie nog een leuke site willen voor kleertjes op nextdirect heb je hele leuke dingen voor weinig geld en goede kwaliteit !!