1 t/m 15 oktober 2017 -deel II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MMD86, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Gulzig jongetje !
    Las inderdaad dat buiten de buik dan ook vaak de hik is..
    Hopelijk geen reflux! Dat is toch niet echt leuk.. kunnen ze zo onrustig van zijn.

2. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    jaa mijn zoontje had ook relfux plus huilbaby heel zielig die reflux ma niet leuk voor de mama en slapeloze nachten

3. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nog 1 dag en dan mag ik ook een 24 weken dansje doen :D:D
    Uhm wie ging er ook al weer op vakantie naar valencia ? Veel plezier lekker ontspannen en even niks moeten heerlijk wij gaan niet op vakantie dit jaar helaas manlief wil graag tijd door brengen met zn dochters straks dus besloten om pas in oktober vrij te nemen kunnen we lekker wennen met het leven met zn 4en

Nyna87 vindt dit leuk.
  4. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hey meiden!

Mooie 3D echo zeg ! Leuk om te zien!
    Hier doe ik hem dit keer niet.. kijk m nooit terug en tot 2 x toe niet heel erg goed te zien!

Wat een hitte he meiden? We hebben het er maar zwaar mee! Wij zwangeren Haha..

Hier had mijn jongste wel last van reflux maar inbakeren werkte niet echt.. hij had medicatie en het hielp ietsje.. maar wel vaak de hik in Mn buik indd..

..

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Maar dan is het logisch toch. Je moet er wel een kind naar hebben en moet je kind wel een prettig gevoel geven.
    Inbakeren geeft de meeste kinderen een geborgen gevoel. Maar ze plat leggen en inbakeren associeert niet met de baarmoeder.
    Van een deken maakten ze een rol, die legden ze om haar heen. Onder de knietjes tegen de billen en langs haar rug. Ze lag schuin. Dat geeft dan een foetusgevoel. Toen ze later onrustig werd bakerden ze haar in en dan in die rol. Maar mijn dochter lag aan de monitor en toen we thuis kwamen kende ik al haar nukjes dus dorstte ik dat ook.
    Het rare is van reflux als ze slapen spugen ze het altijd opzij of spugen niet. Mijn dochter had hele heftige reflux. Kreeg medicatie om haar maag sneller te ledigen en zantac als beschermer. Overdag drama. Maar van 19-7 sliep ze moeiteloos door zonder te spugen. De ph-metrie was met 1 jaar ook negatief, dus mocht ze stoppen met medicatie, maar uiteindelijk tot 2.5 jaar de medicatie gehad.
    Hier had zij reflux mede door der afwijking.

Jaa zeker fijn appelsientje! Alleen was niet bijzonder kijken. Was vooral medisch. Ze kon ook geen foto maken van der profiel, omdat ze er niet goed voor lag. Maar goed dat ik dinsdag de thuisecho krijg :)

Geen idee van de hik!

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Veel kids met reflux dus! Maar meeste hebben verborgen reflux en veel hebben reflux zonder dat er medicatie nodig is. Het klepje sluit vaak niet goed bij die mini's. Hopelijk blijft het deze mini's bespaard!

Hier was de reflux overdag niet plat kunnen liggen. Liggen was huilen. Huilen was spugen. Bij flesje drinken als zij zich verslikte was het spugen. Als ik teveel door de sonde deed was het spugen. Ze kon ook niet boeren, boeren was spugen. En niet een mondje, maar echt projectiel stralen in een ruime boog pats. Gelukkig zagen we het na verloop van tijd aan komen, dus heel ontaard dan hupsakee opzij en spoog ze op de grond.
    Dit gebeurde echt 3/4x per dag. Dus liep veel met haar rond en na iedere voeding halfuur omhoog. En drinken ging al moeizaam.

Ben blij dat we dit keer een gezond kindje krijgen :) hopelijk straks geen reflux geen sondes en gewoon een dikke vette buddha:D

7. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Is z'n puckababy inbaker slaapzak ding iets om af te schaffen? Of is dat ook zo iets commercieels?
    Oké volgens mij was deze zin niet echt Nederlands maar jullie snappen me vast haha

8. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Jemig nou ik hoop dat die hik=reflux vlieger hier niet op gaat.
    Klinkt alles behalve gezellig!
    Gelukkig is er wel wat aan te doen en medicatie enzo.. maar wil je ook allenaal liever niet voor je kleintje!
    Fingers crossed. Klein hikkertje.

Morgen voorspellen ze hier maarliefst 34 graden!
    Thank god lekkere airco op werk.
    Vind de nachten vooral prut.
    Juli en augustus moeten nog beginnen :rolleyes: dat beloofd nog wat.
    Nog 2 maandjes dan is het vakantie ! Jeeej! En dan verlof!
    Vind echt bizar dat het al in zicht komt.

9. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Ja, R. Had verborgen reflux indd.. en huilbaby was het... duimen voor een makkelijk kindje!

Puckababy bakkerszakje heb ik ook.. maar hielp ook niet echt voor hem.. maar wellicht bij de volgende baby wel :)
    Ik had de pacco ! Die is lekker stevig!

MLB vindt dit leuk.
  10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Puckababy gekocht om inbakeren af te bouwen, maar was geen groot succes. Ze vond het vervelend dat zij zich kon bewegen in die zak, waardoor ze daarvan gefrustreerd raakte. Maar je kan het ook als een normale slaapzak gebruiken.

11. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Oh dames ik moet die tablet zo in brengen vind het echt dood eng doe het liever niet nu pffff kan ik niet gewoon wachten miss gaat het vanzelf wel weg ben gewoon zo bang zal je zien dat het bij mij fout gaat

12. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Wij hadden de pacco. Vond mijn zoontje heerlijk! Ging er huilend in en kwam er met een lach weer uit. In eerste instantie deden we hem in zo'n puckababy zak maar daar raakte hij juist helemaal van in paniek. Echt heel zielig. Dus daarna maar gewoon met de pacco doorgegaan en afbouwen met alleen z'n armen in een hydrofiel. Ideaal gegaan. De jongste werd juist heel boos dat hij ingebakerd werd, dus bij hem niet gedaan. Vond ik wel makkelijker. Maar sowieso was hij makkelijker met inslapen. Wilde ook een speen en legde je in bed en sliep. De oudste heeft tot anderhalf jaar zichzelf bij ieder slaapje max 10 min in slaap gehuild.

MLB vindt dit leuk.
  13. Maartje03

Maartje03 Actief lid

9 jan 2017
    344
    218
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje met reflux en koemelk allergie ook geen goede combinatie....Hier tot zijn 1e zantac gebruik werkte goed. Hij had enorm veel de hik in me buik deze niet en heb ook echt goede hoop.... ook ingebakerd in een swaddle me is goedkoop en ideaal vonden we hem. Hier is het ook enorm warm maar kan het gelukkig nog goed hendelen

14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ik kom gewoon niet in slaap zo warm is het op de slaapkamer :(

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh bummertjes poedel!

Hier altijd met hydrofiele doek in gebakerd. Werkt prima! Tot ze niet er niet meer in pastte. Die xl waren voor mij toen nog niet bekend.

Koemelk en reflux dat is ook niet fijn nee.

Jeet mooss ook niet fijn dat je zoontje altijd even huilde. Maar sommige doen dat, verwerken ze de dag op die manier. Huilen is geen slecht iets eigenlijk he. Huilen is de enige manier van communicatie die ze in het begin hebben. Alleen hysterisch huilen probeer ik altijd te voorkomen. Vind ik niet nodig.

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #716 Luna30, 22 jun 2017
    Laatst bewerkt: 22 jun 2017
    Jeetje wat een drama met de reflux ladylola hoop inderdaad dat het je deze keer bespaard blijft! Maar het scheelt al dat dit kindje helemaal gezond is natuurlijk (als het goed is). Hier werd er even aan reflux gedacht door kinderarts omdat hij steeds ging huilen na 30 seconden drinken maar na 3 maanden kwamen we erachter dat het een koemelk allergie was, ging van een huilbaby (schoonmoeder "jeetje dat is toch niet normaal meer" o_O En bedankt ma...) naar een happy baby.

Overdag bakerde ik hem altijd in grote hydrofiele doek en in het begin 's nachts ook maar na een tijdje wel zo een "voorgebakerde" doek gekocht alleen voor 's nachts dat scheelde hoop gefrummel in het donker (ik ben dus niet zo handig haha). Hopelijk blijft het alle baby'tjes bespaard deze keer en zitten er geen huil- en reflux- en allergie- babies bij!! Ik ga deze keer wel veel sneller op mijn strepen staan als het weer een huilbaby is. Ik vermoedde bij mijn zoontje namelijk al een hele tijd dat het KMA was maar iedereen zei maar "ja, maar krampjes zijn normaal" "sommige babies huilen gewoon veel" "na 12 weken wordt het vaak minder" en ik maar luisteren dat ik het vast in mijn hoofd haalde, het moest zo ver komen dat hij na 30 seconden stopte met drinken en keihard ging huilen en uitslag kreeg nadat ik een kaasplankje had gegeten tot de arts zei: "oh het klinkt als KMA". Zucht. Deze keer ga ik veel beter opletten!! Maar ja bij een eerste kindje weet je ook niet wat "normaal" is natuurlijk.

Bah al die schimmels!! Hoop dat ze snel weg zijn meiden.

17. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @Mom2Be92 wat naar dat je zoveel klachten hebt en dat de zwangerschap zo zwaar is. Heel veel succes hoop ook dat je wat eerder bevalt. Wat dat betreft mag ik echt niet klagen.
    Foeke: ook heel naar dat jij nog steeds zo misselijk bent..
    @Ladylola dat is ook zwaar zo'n babytijd... Hopelijk ditmaal er fluitend doorheen!
    Hier ook veel spugen en waarschijnlijk koemelkallergie. Ik heb een hele tijd koemelkallergie gegeten dat ging beter. Verder een heel slechte slaper altijd. Bij ons had de puckababy ook teveel ruimte en gebruikten we pacco. Wel heel veel moeite gehad af te bouwen. Als t volgende kind t niet nodig heeft gebruik ik m liever niet.

Foeke vindt dit leuk.
  18. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Poedel, niet bang zijn, is echt onschuldig! Dan ben je van dat afscheiding en jeuk af meid!
    Ik heb het in het begin van mijn zwangerschap ook gebruikt, komt goed!

19. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Heb hem er wel in gedaan maar kwam niet zo heel ver hopelijk is het genoeg

Het weer word voor ons wel iets beter te doen gelukkig minder warm en wat regen vin ik helemaal niet erg je hebt ook helemaal geen honger met dit weer bah juli en augustug moeten nog komen dat word dik zweten

20. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Oja even een 24 weken dansje whoehoe eindelijk:D

Luna30 en Ladylola vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina