Jij kent je kind uiteindelijk het beste luna! Hier was mijn dochter ook altijd miserable. Op 17 december kwamen wij thuis. Heb de sonde er 3,5 week later uitgehaald iom kinderarts, omdat het met sonde nog erger was het spugen. We hebben erna nog paar x op de seh gezeten. Continu ziek, spugen en echt niks willen drinken. Enige wat zij zeiden ja dan weer een sonde. Ik weigerde, omdat ik dat niet als oplossing zag. Uiteindelijk nieuwe thoraxfoto gemaakt en weer naar Rotterdam verwezen. Eenmaal daar wilde de chirurg een nissen plaatsen een pegsonde en der middenrif weer opereren. Der patch was veel te slap, waar der maag op tepelhoogte onder die boog zat. Noemden ze een sliding hernia. Daarom spoog ze zoveel en had ze altijd buikpijn en was ze zuur of misselijk. Heb de pegsonde en nissen geweigerd! Erna ging het stukken beter. Eindelijk kon ze meer lachen, werd ze rustiger en dronk ze beter. Onze ouders zagen dat ook enorm. Dus ja zeker altijd op tijd aan de bel trekken en laat je niet afschepen. Echt er is echt een enorm verschil in huilen of huilen! En als moeder weet je uiteindelijk waar die grens ligt. Jeetje modra en luna beiden kma baby's. Gebeurd best veel zeg. Tis ook wel raar dat we koemelk drinken en eten. Hebbdn jullie kids er lang last van gehad? Ditmaal ga ik er fluitend doorheen. Moet wel heel wild worden dat het de situatie van mijn dochter overtreft. Ja als ze snachts niet slaapt. Dat deed mijn dochter dan weer super
Fingers crossed hè @Ladylola . Wat een verhaal zeg, moet inderdaad wel wild worden wil beeb nr. 2 dat overtreffen, laten we daar voor het gemak maar even niet van uit gaan . Ons zoontje heeft er de eerste 12 maanden last van gehad, daarna langzaam begonnen producten te introduceren. Inmiddels eet/krijgt hij alles behalve pure koemelk, maar daar ook ok signaal voor gekregen om het nu langzaam te introduceren en op te bouwen. Komt vast goed want alle andere producten gaan ook goed! 90% van de kindjes met KMA groeit er na het eerste jaar overheen gelukkig.
Ja tis vaak wel een jaar wanneer ze overheen groeien. Maar toch wel lastig, omdat in onze voeding zoveel koemelk verwerkt zit. Ons meisje was dus trouwens al 650gr. Best groot. Iemand die een andere zwangere in der omgeving heeft, die is nu 24.6 en dat kindje was al 850 gr. Zij moet dus een suikertest doen. Bleeh zo geen zin in die test...
Pff onze zoektocht naar oppas gaat moeizaam zeg! Het is allenaal te ver weg op de fiets en uit de richting of ze hebben de juiste dagen geen plek.. Of ze hebben geen flexibele uren.. dan kan ik de hele dag betalen ookal zit ie er maar n halve.. Had niet verwacht dat het zo lastig zal zijn!
Goed dat jij wist wat t beste was ladylola! Maar wel heel zwaar zeg met zo'n hummeltje! Hier na ongeveer een jaar koemelk gaan proberen, dat ging toen goed. Eerder heb ik ook wel s geprobeerd weer iets met koemelk te eten maar daar leek hij dan meteen op te reageren. Appelsientje: is ook ingewikkeld, flexibele opvang. Hier wel gevonden in een gastouder maar ook goed moeten zoeken met hoe flexibel wij nodig hebben!
Gastouder.. want kinderdagverblijf lukt weer niet met flexibele tijden. Dan kan ik de hele dag betalen ipv n halve of ze vragen het dubbele van n gastouder! M'n man moet straks op de fiets kleine brengen.. liefst beetje in de richting van z'n werk. Dus locatie is ook n dingetje. Maar veel zit al vol of is veels te ver! Wat n toestand. Zit n erg leuke 2min bij ons vandaan in het bos.. maar dat is een dagverblijf en die hebben daar moet k m met n halve dag voor 12:45 halen.. en m'n man werkt tot 14:30. Of dus voor die tijd brengen en dsn begint ie dus met half 3.. Schiet allemaal net niet op.
In het begin kan je kindje toch nog niet op de fiets dus ik zou je horizon iets verbreden dan maar iets verder maar t moet wel passen bij jullie wensen
Hè wat lastig Appelsientje. Heb je al een gastouderbureau in de arm genomen? Die zitten daar middenin en kunnen je helpen zoeken! Ik weet niet waar wij geweest waren zonder ons gastouderbureau!
Begin mogen we de auto vd schoonouders lenen. Daarna word het de fiets. Gaan er geen 2e auto voor aanschaffen.. dus moet er helaas wel echt rekening mee houden. Erg lastig. Maar heb 2 kennismakingsgesprkken gepland!
Lastig Appelsientje! Komt vast goed maar nu even wat speurwerk. Veel succes! @Ladylola hier is de 2 uur suikertest standaar dus moet er over anderhalve week ook aan geloven...
Komt vast goed.. Werd al gewaarschuwd om er op tijd bij te zijn! Maar had niet verwacht dat t zo tegen zal vallen. Het is hier 36 graden.. Heb waterijsje gehaald voor collega's.. even naar de supermarkt gelopen jeetje je bezwijkt bijna! Ter compensatie al 3 waterijsje op haha. Jum! Dat dit uit mijn mond komt... Maar laat t aub regenen/onweren straks dat t vannacht iets afkoelt!!
In welk deel van het land woon je ? Ik woon in noord-holland tegen het ijsselmeer en daar is het goed te doen lekker windje hier is het denk ik een graad of 30 miss maar jeetje 36 graden gaat het
Gelderland, de Achterhoek. Dichtbij de Duitse grens. Ze waarschuwen net voor smog hier vanwege de extreme hitte. Tis ook echt niet te doen zeg! Het waait wel behoorlijk hier ook.. Maar die lucht is echt zo warm haha, Achja tot 17u airco en waterijs! Zo red ik het wel
Haha je hebt gelijk lekker met die airco ik heb hier binnen geen airco hoor dus maar liefst 25 graden hier binnen
Pff, hier is het ook zo'n 36 graden (Brabant). Binnen is het warm, maar ben expres geen pauze buiten gaan houden, omdat ik dan helemaal oververhit raak.. Ook mijn dochter had reflux. Wel verborgen, dus niet spugen, maar veel huilen, niet willen liggen, echt zielig. Op zich wel een milde variant, want er waren verder geen medicijnen of zo nodig. Heb ook de puckababy gebruikt. Maar mijn dochter werd er ook heel paniekerig van, uiteindelijk zonder inbakeren of iets dergelijks verder gegaan!
Bah! Zodra ik thuis ben helaas ook geen airco meer hoor.. en tuin op t zuiden.. ik vreee dat we de 25graden al over gaan! Maarja beter dan 36. Pff
Oh nee dat is zo goor! @Modra @Luna30 Heftig zeg! Mijn dochter had ook kma en reflux. Na 1,5 groeide ze er overheen gelukkig! N. Heeft er nooit last van gehad en hoop deze beeb ook niet. N. Huilde nadat hij 3 maanden was wel continu, maar denk dat dat eerder wat te maken heefr gehad met de afwijking aan zn luchtpijp en long. Hij was toen al altijd benauwd en niet in zn hum. Net als wat ladylola zegt vooral niet laten afschepen als moeder zijnde kennen we onze kids t beste! Wat benauwd vandaag he! Vanmiddag met vriendinnen en N. De stad in geweest en natuurlijk weer allemaal baby spul gekocht terwijl ik alleen voor sandalen heen ging voor n. Hihi