1 t/m 15 oktober 2017 -deel II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MMD86, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Relaxt appelsientje met de eerste was ik precies zo maar die stress was nergens voor nodig je maakt je zelf helemaal over de toeren de vlucht tas pas met 37 weken klaar met 24 heeft geen zin als het kindje dan geboren word krijgt het niks aan en gaat het de couveuze in babykamer is wel handig om optijd klaar te hebben zodat de (giffen ) uit de houten spullen kan

2. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #62 Donutlover, 28 mei 2017
    Laatst bewerkt: 28 mei 2017
    @poedel2015 ligt eraan hoe ver je bent
    Een paar dagen scheelt al enorm.
    Ons kindje werd op 340 gram geschat met bijna 21 weken.
    En dat kwam overheen met 19 weken, maar t zegt allemaal zo weinig ze kunnen daar nu mog weinig over zeggen of vastleggen. Zou me er dus niet druk om maken hoor met een groeispurt halen ze t zo weer in, en een mm verschil zorgt al voor dagen verschil.

@Appelsientje89 hahaha relax! Dat hoeft helemaal niet met 24 weken joh je hebt tijd zat.
    Volgens mij had ik hem de vorige keer pas met 37 weken klaar gezet ofzo

Wij stressen hem ook niet... de babykamer moet ook nog. Sterker nog er moeten 3 kamers eerst nog af haha dus dat word ook pas ergens aan t einde.
    Je moet maar zo denken dat de kans dat je twee weken overloopt groter is dan dat je voor de 40 of 37 weken bevalt. Tijd genoeg ! En mocht t wel plots gebeuren, nu hebben ze nog niks nodig en komt het vast ook allemaal goed, je vriend is zo heen en weer gereden ;)

Wat een weertje he! Ik heb vanmiddag heerlijk baantjes getrokken in het zwembad en ga zo nog ff een wandeling maken met de koele wind, heerlijk! Dan slaap ik (hopelijk) goed hihi

3. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Don't worry.. zou het in je verlof pas klaar maken de vlucht tas.. lekker op je gemak :)

4. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Kan ie gaan racen whahah hier net zo :D

Hebben jullie t een beetje uitgehouden met de warmte? Morgen weer zo warm he!

5. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nou uitgehouden is een groot woord we zijn in wildlands geweest maar man wat was t heet ! Maar we leven nog maar zweten deed ik wel zelfs de zijkanten van mn onderbroek waren nat van t zweet bah alleen de baby nog niet gevoeld dan maak ik me toch weer zorgen :( grrr
    Zit nu lekker achter in de tuin met wat eten ben gesloopt

6. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Het staat in m'n boek van Yunio kraamzorg, 24wkn..
    Je zou zeggen dat ik het verzin maar zoiets verzin ik niet haha.

Ik ben met alles graag goed voorbereid. Dat sowieso haha.
    Maar heeft niemand dan soms (die de 1e verwacht) zoiets van hellup?
    Wat komt er veel op me af en als het allemaal maar goed gaat?
    Heb soms het idee dat het besef soms echt nog binnen moet komen
    dat straks onze eerste kleine eraan komt.

7. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL

Echt relax en geniet!! Nee je hoeft nog geen vluchttas klaar te hebben! Vanaf een week of 37 wel handig als hij klaar staat. En die babykamer komt toch ook wel goed? De kraamzorg kwam bij mij bij de eerste alleen een heel formulier invullen, ze heeft niet eens naar de babykamer gekeken of alles er was. Ze voelen heus wel aan of jij het allemaal in orde hebt of niet. Maak je niet zo druk om alles hoor!! GENIET!!

8. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Klopt hoor appelsientje het is ook heel veel in als je het zo bekijkt korte tijd ik had ook stress bij de eerste maar ik werkte gewoon langzaam het lijstje af met de spullen die ik moest hebben en hoopte dat het goed was is goed gekomen en je krijgt ook heel veel info maar ik besefte me pas dat ik een baby ging krijgen toen de weeen begonnen en ze op mn borst lag

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dan zijn ze er vroeg bij haha
    Tuurlijk dat heb ik nu bij de derde zelfs wel eens maar dan meer van hoe zal dat nou gaan met 3...

Maar het komt goed hoor meis!

10. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik wist niet eens dat ze dan doen haha
    Hier alle 3 de keren niet gedaan, onze kraamzorg is al geweest dezelfde als bij de andere.
    Moet alleen niet vergeten dat ik onze kraamzorg nog even aangeef, ze is zzp'er dus gaat niet via een regulier bureau.

Ik weet nog d at ik de vluchtkoffer bij mijn zoontje onder het bed had verstopt met 37 weken,wilde geen karma oproepen ofzo omdat ik zo graag thuis wilde bevallen haha :oops::oops:

Nyna87, MLB en Mooss vinden dit leuk.
  11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Haha hier hele hutkoffer, maar ging voor weken weg... Had deze 4 dagen ervoor al in mijn auto gelegd, omdat als er wat gebeurde moesten we door naar Rotterdam onder politiebegeleiding... :oops:
    Koffer de nacht erna uit de auto gejat...:mad: echt te triest! Moest alles opnieuw kopen! En dan niet te vergeten alle tranen die ik heb gelaten op alles wat ik met liefde heb gekocht.

Dussuh vluchtkoffer nee hoeft niet meer hoor. Zodra de eerste weeen beginnen heb je genoeg tijd om even het koffertje in te pakken. En als je het goed doet ben je een paar uur later thuis. En anders is het zo gehaald;)
    - mooiste pakje check - mutsje check - wikkeldoeken met geur van mama check - Knuffels met geur van mama check - sokjes romper check - maxicosi en bekkleding check! En voor jezelf makkelijk joggingpak en mega onderbroek check hahaha. Oh en warme sokken voor de bevalling!

Heb even gekeken met 18.2 was de kleine 230gr. Geloof net aan grmiddeld.

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Koffer Stond dus al 2 weken in de gan g, omdat er kans was op vroeggeboorte dacht toen nou nu kan die wel de auto al in... staat hier ook maar te staan.

13. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wow als ik jou gewicht zo lees dan is de mijne echt licht zal het toch is na vragen

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Ladylola ooh jaa dat weet ik nog wel!! dat zie die gejat hadden, de idioten!
    Word je toch bijna opnieuw woest en verdrietig van zeg

Idd tijdens de weeën ook tijd zat heb je meteen wat afleiding haha
    Ook als je in het zkh bevalt want daar kan je toch pas heen na zoveel cm...
    Die mega onderbroeken moet ik nog wel even regelen hoor want dat zit dan echt het lekkerste nadat je down under wat schade hebt gekregen :oops:

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ehahshs ja toch groot en katoen! En het liefst paar dagen later met een blote poes op een matje, want dan verband gaat zooo vies schuren uiteindelijk. Maar goed misschien kwam het, omdat ik veel in de weer was.

Ja die koffer erg toch! Dachten dat het een zakenkoffertje was. Grrrr dan denk ik leg het midden in de nacht een keer terug als je ziet dat er niks waardevols in zit dan alleen maar babykleding en grote tshirts.

Poedel als ze er niks gezegd van hebben waarom het navragen? Ik zou me er niet zo druk om maken. Ze kunnen er toch niks aan doen en wie krijgt je kleine straks een spurtje of tis gewoon een petitje.

16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @poedel2015 helemaal eens met wat ladylola zegt. Niet zo druk maken om het gewicht. Het gewicht is ook een schatting en hoe vroeger hoe aspecifiker! In dit stadium kunnen ze er nog super ver naast zitten en daarom gebruiken ze ook lengte/beenlengte/schedelomtrek om te meten of alles op schema zit: niet gewicht!
    Loslaten!

17. esje1984

esje1984 Actief lid

12 apr 2017
    271
    317
    63
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb nog geen eens gedacht aan een vluchttas of babykamer haha..

Ik moet volgende maand zelfs nog gaan verhuizen, en ik heb nog geen 1 doos ingepakt! :eek:

Maar ik maak me ook niet druk, komt allemaal wel goed :D

Vandaag heb ik een afspraak bij de verloskundige en ben best wel bang voor de bevalling. Dus wil graag met haar bespreken of een badbevalling mogelijk is. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

18. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Geen ervaring esje1984 maar hoor graag welke info je hebt gekregen.
    Mijn voorkeur gaat ook naar een badbevalling. Ik heb vrijdag controle en wil het dan eens bespreekbaar maken, want zal het wel graag in het ziekenhuis willen.
    Die vluchttas laten we dan nog maar even zitten.. als ie te vroeg komt gaat toch niks 'normaal of 'relax'.

Oja luiertas.. iemand tips?
    We hebben gister een heuse Mutsy igo gekocht (jeeej, waar n mens toch blij van kan worden haha)
    Met gratis voetenzak en parasol erbij voor een ERG leuke aanbieding.
    Een luiertas wil ik zelf uitzoeken..
    Maar heeft iemand tips? Bepaald merk?

In m'n kraamboek stond ook beebje eerste 6 maanden bij je op de kamer (advies he).
    Wat is jullie mening/ervaring daarin?

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik heb de luiertas van Lief! Die is blauw dat scheelt haha

Hier slapen ze altijd de eerste periode bij ons, niet perse de eerste 6 maanden maar zeker de eerste 3 wel. Ben een luie moeder en met de bv is t super makkelijk in een co-sleeper/wiegje naast t bed
    De eerste periode dinken ze dan met bv(vaak) nog best veel gedurende de dag ook om de productie op gang te krijgen.
    Mijn zus kon er zelf nooit goed van slapen dus bij haar lagen de kids dezelfde dag snachts al op hun eigen kamertje. Heel persoonlijk dus

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ooh ik verga van de tandpijn! Tandarts heeft gekeken maar kan geen aanwijsbare reden vinden.
    Heb dit in december ook plosts een keer gehad.
    Zou zooooo graag een ibropufen inemen, de vorige keer was ik toen in 1 klap van de pijn af.
    Slik nu al twee dagen de hele dag door twee pcm'llen dat werkt even maar niet super lang.

De vk zei dat de onderzoeken zijn gericht op vrouwen die langdurig ibropufen gebruiken,
    Meerdere keren per dag.
    Dat kan namelijk effect hebben op t hartje van de beeb.. eentje? Tsja zal niet perse kwaad kunnen maar ze mag t niet adviseren want stel je voor... nu dus maar door op pcm maar lijkt me
    Ook niet gezond om dit nog weken vol te houden

Deel Deze Pagina